Jobbiga känslor
Min pojkvän bröt ju upp med mig i april och hittills har det gått ganska bra att hantera det trots att jag fortfarande känner en del för honom. Vi är dock fortfarande vänner och har pratat några gånger via internet om hur livet fungerar för oss båda.
Men för några dagar sen så skrev han att han hade träffat en tjej, eller ja, pratat med en tjej på någon dejtingsajt och att de skulle träffas nu i helgen, och usch vad det högg till i mig när han skrev det :( Rent spontant avskyr jag den här tjejen trots att jag varken har sett eller träffat henne. Men det värsta var att han skrev på facebook att helgen som skulle komma skulle bli riktigt toppenbra och att han var förväntansfull inför den, och så brukade han ju istället skriva när jag kom och bodde hos honom (är ett antal mil emellan oss) :(
Jag har svårt att släppa honom trots att jag har fått en viss kontakt med andra killar. När jag pratar med andra killar så tänker jag inte på mitt ex, men nu när det går ett tag mellan att man pratar med annat folk så tänker jag ju hela tiden på honom, och vad han och den här tjejen kommer att göra i helgen. Jag saknar att ha någon man kan prata/mysa/göra saker ihop med och känner mig ganska ensam. Och då känns det ju värre att veta att mitt ex har det roligt med någon annan tjej också :(
Hade kanske inte någon direkt fråga med det här inlägget, men kände att jag ville skriva av mig.
Kanske dags att bryta upp på riktigt? det man inte vet lider man inte av.
Det kan vara skitjobbigt att bryta upp men det är sååå mycket lättare än att vara "avundsjuk" när man inte ens behöver vara det längre….
~mikkan
Jag håller nog med #1 där. Det kanske är bättre att ni inte har någon kontakt ett tag. Så att du får komma över honom ordentligt innan ni försöker vara vänner igen.
Jag tycker att du ska sluta ha kontakt med honom tills du känner att du inte saknar honom eller har några känslor kvar för honom. Gå vidare, börja dejta och ha roligt. Ta bort honom på fb så att du slipper påminnas om honom och den här nya tjejen. Och ta sedan kontakt igen när du är redo.
#1 säger det jag tänker. Om vänskap finns där i övrigt så kna ni ta upp den om ett halvår eller ett år nä ni båda gått vidare på riktigt. Blockera hans inlägg på facebook (gärna med förklaringne att det gör ont och att du msåte få en chans att gå vidare för att kunna vara en vän så han inte tror att du är arg på honom eller så). Ta bort telenumret- det kna du alltid be om nytt när ni återknyter kontakten längre fram (om du ens vill det när du släppt honom). Har ni gemensamma vänner, be dem att inte prata om honom och hans nya tjej, osv osv.
Lider vekrligen med dig, vet exakt hur det där "hugget" känns, been there done that…many times. Jag har idag ett otroligt okomplicerat vänskapligt förhållande med ex-pojkvänner och en "ny" pojkvän sedan 5 år tillbaka. När man hittar en ny kärlek (vilket man inte bör göra bara för att glömma den gamla) så bleknar det gamla bort totalt.
Så uthärda, tillåt dig sörja och känna dessa hemska känslor. Vissa saker måste man möta- men att fortsätta hålla kontakt när det känns sådär när han möter andra- så kommer det vara som att om och om igen öppna gamla sår och hälla i salt.
Detta klarar du ^_^ Det finns underbar kärlek där ute som väntar på dig, det är jag bombsäker på. Ge det bara tid.
Kolla gärna förbi mina bloggar.
dvärghamsterblogg: http://sleepyforestdwarf.blogspot.se
Akvarieblogg: http://sallskapsakvarium.blogspot.com
Säger samma sak som de flesta andra..
Klipp kontakten helt, eftersom du mår dåligt utav att du vet att han träffar andra tjejer. Så är de värken bra eller hälsosamt för dig att fortsätta ha kontakt med honom, eftersom det uppenbarligen "bryter" ner dig.
Så mitt förslag är:
Ta bort han som vän på facebook, sluta gå in på hans sida.
Ta bort hans mobilnummer och ta även bort saker som påminner om honom i hemmet så gott det går.
De är förstås inte världens lättaste sak att bara glömma och gå vidare. Men de blir inte lättare att dra ut på det heller :)
Bättre att få de gjort en gång för alla. Han har helt enkelt gått vidare :) dags att du gör detsamma!
(hoppas inget lät av en otrevlig stämma, för det är absolut inte meningen!)
Samt umgås med folk som får dig att tänka på annat :) Familj, vänner osv.. :)
Mvh. Sanne & Djuren
Kan säga som dom andra - bryt upp kontakten helt!
Mitt ex och jag gjorde slut p.g.a distansen (1700mil höhö), till en början var det svårt men sen gick det lättare när vi inte pratade med varandra. Tog bort allt som påminde om honom och flyttade även till en ny lägenhet.
Svårt i början, man tänker oftast som du gör ''undra vad han gör'' men tänk istället ''får han får jag!''
Ge dig ut i sadeln igen och leta rätt på en go och glad kille!
Du kanske tänker ''jag orkar inte, jag vill inte'' men gör det ändå! Du kommer snart upptäcka att gå på en fika eller två med andra killar kanske gör dig gott, du kanske hittar en extremt bra vän också på vägen :)
I know not with what weapons World War III will be fought, but World War IV will be fought with sticks and stones.
-Albert Einstein