Relationer iFokus

Relationer

Etikettallmänt
Läst 2856 ggr
[apriljuni]
2013-05-29 21:24
0

Ex

Hur känner ni för era partners ex? 

Väldigt intressant men också ibland ett känsligt ämne.

[WickedAlly]
2013-05-29 21:46
0

Trots att jag är svartsjuk av mig så bryr jag mig inte om det där. Det var ett tidigare kapitel i hans liv och de flyttade isär av en anledning, det fungerade ju inte längre mellan dem. 

Jag känner henne inte heller, aldrig ens träffat henne :)

fruktgumman
2013-05-29 22:02
0

Han har inget ex

[rumelle]
2013-05-29 22:29
0

Min partner har inget ex. Inte jag heller. Och det känns jäkligt bra. :)

oh-la
2013-05-30 09:07
3

jag och min sambo satt i bilen mellan Stockholm och Göteborg och pratade om hans ex, gamla ragg och kk. jag tycker det är så himla spännande att höra alla historier och har absolut inga problem med att han har haft tjejer innan mig.

Sarah
2013-05-30 09:37
7

Vi umgås flitigt med hans "längsta" ex (i tid) och hennes nya kille. Min kille umgås även mycket ensam med både henne och killen på olika håll. Vi umgås även regelbundet med ett annat av hans ex och hennes nya kille. Där känner jag båda väl sen tidigare :) 

Vi umgås även en hel del med ett av mina ex och min kille hänger ibland själv med honom. 

En trevligt liten familj :)

Fridaaaa
2013-05-30 10:34
1

Jag har träffat något av hans ex.
Men har inget emot dem, en av dem är vän med mig på facebook.

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

viktoria91
2013-05-30 13:46
0

Båda våra ex är knäppa så nej vi umgås inte med dem.;-)

[Zorita]
2013-05-30 16:55
0

Jag har inte träffat några av hans ex och han har inte träffat några av mina. Eftersom jag hört en hel del om hur hon betedde sig innan de gjorde slut tycker jag väl sådär om henne, för jag tycker automatiskt illa om de som sårat min älskling. Och eftersom jag troligtvis aldrig kommer träffa henne spelar det inte så stor roll om jag tycker så utan att höra hennes version 🙂

isafisa
2013-05-30 18:07
0

Vissa vill jag inte veta av alls, mest beroende på att jag vet vad det är för typ av personer. Men en av hans ex, S, umgås jag ofta med och jag tycker vi blivit riktigt bra vänner. Jag tyckte inte alls om henne tidigare pga att de varit tillsammans länge och saker jag hörde att hon gjort mot honom osv. Men när vi började umgås kunde jag konstatera att hon var en trevlig tjej som säkerligen mignat en del sedan de var tillsammans. Visst kan det kännas lite konstigt om man kommer in på deras sexliv när vi pratar, men det gör inte mig något.

JustMySelf
2013-05-30 21:38
0

Både jag och min pojkvän har haft ett par förhållande innan vårt, men vi umgås inte med dem och pratar väldigt sällan om dem. Jag tycker det är lite jobbigt att höra om hans tidigare förhållanden, även om det är en fånig sak att ha svårt med.

Speciellt en gång när han på fyllan sa något om att "ens första kärlek är alltid väldigt speciell, den kommer man ihåg" så tyckte jag det var väldigt jobbigt att höra, även om jag egentligen håller med honom om det. Men han sa också att "hon hör till det förflutna, det är du som är min framtid" och det fick mig att bli mycket gladare.

polgara
2013-05-30 21:48
0

Jag bryr mig inte ett dugg om min pojkväns ex o han vet att den enda kontakten jag har med mitt ex är endast sånt som gäller barnen

Zizza
2013-06-02 19:25
2

Jag har inte något emot min pojkväns ex.
Har henne även som vän på facebook och hälsar gladligen på henne om jag går förbi hon. Vi ska kanske även börja gymma tillsammas :)

Mvh. Sanne & Djuren

[Yllhilda]
2013-06-03 21:34
1

Jag gillar att höra historier och sånt om hans ex, men han gillar inte att höra något om mina ex överhuvudtaget. Det är nästan så han slår händerna för öronen och skriker "aaaa-oooo-iiii-jag-hör-inget". 

Det är lite rart faktiskt. 😃

MarajLowajz
2013-06-04 19:57
0

Min ''Partner'' eller vad man ska kalla honom har x antal ex, tror han är uppe i 50talet om jag minns rätt. Han pratar väääldigt mycket om sina ex, vad som var bäst och vad som var dåligt. Ganska irriterande när jag tänker efter faktiskt haha.

Träffat ett av hans ex och jag kan då säga att hon hade mord i blick. Jag gick å gömde mig bakom honom å ringde syrran haha.

Pratar jag om mitt ex så låter det bara 'mmm' och sen börjar han snacka om något annat.

I know not with what weapons World War III will be fought, but World War IV will be fought with sticks and stones.
-Albert Einstein

mikkan01
2013-06-04 20:31
0

Han har inga ex men gamla ragg som han inte har någon kontakt med alls….vi brukar inte riktigt prata om sånt, dom är ju ex av en anledning😃

~mikkan

Intehärutandär
2013-06-04 21:20
4

Jag blev väldigt god vän med mitt ex dåvarande flickvän. Hon bodde under mig och hennes tös gick i min pojk's klass. Mitt ex/hennes pojkvän bodde i huset mitt emot oss - och min dåvarande ett hus bort. Nu är vi båda ex till honom, men hon har ett barn med honom. 

Har lärt känna flera ex dåvarande flickvänner, istället för tvärsom (pojkväns ex). Sedan har jag oftast dejtat män med barn - då finns ju ett ständigt ex. Men inga märkvärdiga sådana. 

Bara en man, jag dejtade en kortare tid hade ett fjortis-ex som stalkade mig och la ner mycket tid att svartmåla mig inför honom. Det hela slutade med att jag sa adjö till honom, för han tog hennes parti - trots att han påstod att han inte ville ha med henne att göra.

Gur4m1
2013-06-05 09:09
0

Han har inget ex men ett gammalt ragg kan man nog kalla det för och hon och jag är vänner, har varandra på facebook och säger några meningar till varandra varje år ;) Min pojkvän och mitt ex är vänner och skulle kunna umgås även utan mig, precis som jag kan umgås med mitt ex utan problem. 

Inför hans gamla ragg som skedde just innan mig, så känner jag väl mest glädje över att DE inte blev mer och därför kunde jag komma in i bilden. Så mycket kunde ha gått annorlunda, det är en obehaglig känsla när jag tänker på det- Men det är ju inte hennes fel och hon är inte aktuell för honom längre, så det känns faktiskt SKÖNT att de "gått igneom det" och been done with" innan vi blev ett par. Det är ju samma sak med mig och mitt ex. När mitt ex fortfarande ville ha tillbaka mig så gillade inte min pojkvän att vi umgiks så mycket men han litade på mig och "tillät det", men jag kunde ju se på honom att det var frustrerande och då är det ju inte kul att umgås med exet till att börja med. När exet fick ny flickvän och kom till ro med allt så har allting blivit mycket bättre mellan oss alla. Som Sarah beskrev det, man blir lite som en familj :> För mig har vänskapen med ex alltid blivit väldigt nära eller inte alls.

Kolla gärna förbi mina bloggar.
dvärghamsterblogg: http://sleepyforestdwarf.blogspot.se
Akvarieblogg: http://sallskapsakvarium.blogspot.com

Sarah
2013-06-05 09:32
0

#18 "familjebildningen" underlättas ju lite av att vi alla umgåts i ungefär samma gäng i 15 år :P. Alla har ju ändå legat med alla så vem orkar bry sig? :)

Gur4m1
2013-06-05 09:39
1

#18 ja precis. Glömde nämna att min pojkvänns ragg också dejtade mitt ex ^^ Cirkeln är sluten.

Kolla gärna förbi mina bloggar.
dvärghamsterblogg: http://sleepyforestdwarf.blogspot.se
Akvarieblogg: http://sallskapsakvarium.blogspot.com

Underbarn
2013-06-05 15:36
0

Ingenting. Alltså det beror på hur relationen till dom är.

Ett av exen har han ingen som helst kontakt med, hon har en ny pojkvän, båda har gått vidare helt. Inget som helst intresse av varandra varken som vän eller annat. Vi bor i samma by. Jag har varit på samma fest som henne och har ingenting emot henne för att hon har varit med min partner. Min partner har berättat för mig om henne och hur de träffades osv. och jag blir inte svartsjuk alls. Jag kan lyssna på det mesta om tidigare tjejer… iaf. nu, när man är nykär kanske jag inte vill höra märkligt nog.

Men hans andra ex är en pina. Hon har inte låtit oss vara på 3 år, har haft känslor för han i 4 år och ändå haft en annan ny relation efter han. Hon har skrivit till han nästan konstant och velat sova med honom m.m. Hon har skapat rykten och ljugit mkt osv. Så henne tål jag inte alls p.g.a. hennes personlighet. Ser jag henne låtsas jag som att hon är vem som helst. Vi har vissa gemensamma vänner. Men jag ogillar henne. Nu har de ingen kontakt längre efter en massa problem som jag inte vill ta upp. Tar hon kontakt med han igen och han ger henne respons då lämnar jag han - det har jag sagt till han.