Ledsen efter uppbrott.
Jag är så sjukt ledsen helt plötsligt.
Bara gråter och hatar allt. Inget känns roligt längre fast jag höll mig ganska normal i helgen och hade kul.
Men just nu ikväll efter att ha pratat med exet är jag otröstlig. Jag bara sitter och väntar på att han ska ringa mig och be mig ta tillbaka honom. DUMT. Jag har ju bestämt mig för att INTE göra det.
Bara ser allting vi har gjort och allt som varit framför mig. Det är rent ut sagt SKITJOBBIGT. Har bestämt mig till att flytta till annan stad så fort jag kan, för det känns som att jag behöver lämna allt det här för att kunna starta något nytt på egen hand.
Men då känns det som att jag tar "the final step". Tänk om jag aldrig mer får se honom?
Fast värre vore det att se honom med någon annan ..
Vill inte ha kontakt med honom. Men endå så svarar jag när han skriver. Hur F-N kommer man ur det här?
Tips? Pepp? Hjälp. Nån?
Tänk vad uppförsbacken gör med känslan av den efterlängtade nedförsbacken.
Du är värd att njuta och må bra <3

Förstår att det e svårt Det bästa rådet jag kan ge e att stålsätta dig o inte svara på sms när han skickar, skriv nåt i stil med att jag behöver vara ifred från dig o kommer inte svara om du skickar, Det e ok o må dåligt, tillåt dig o må kasst Tro mig det kommer gå över det e bara vägen dit som e jobbig. Det kommer bara bli värre för dig om du inte kan släppa taget, det kommer då ta mycket längre tid att komma över honom o gå vidare
#1 har ett hett tips där. Att man är öppen om vänskap, men då krävs det att man kommer över känslorna och det tar faktiskt tid. Man "vänjer av sig". Den här perosnen som var en så stor del av ens liv är ju plötsligt nästan_ingenting_.
Lägg en block på honom på Fb och msn och mobilnumret osv. Den dag (säkert först om månader) känner att du inte är nyfiken/intresserad av kontakt för dina känslor, utan som vän- dvs platoniskt, så kan du börja ta lite kontakt igen.
Flytt låter ju bra. Skaffa nya framtidsplaner, hitta nya vänner (även om gamla är värda att behålla såklart!). Med nya vänner kommer kanske nya möten, med nya upplevelser kommer nya tillfällen. Stigen du knuffades in på när ni gjorde slut kommer att byggas upp tillen ljus väg och du har snart glömt honom, eller upptäcker en dag att du faktiskt slutat gråta utan kan le åt era minnen, och att du ser alla nyanser samtidigt- att en del var bra men det var även dåligt.
Det är naturligt att gå igenom olika stadier av sorg när man gjort slut. Tvivel, ilska, sorg, en känsla av frihet, lättnad. Allt huller om buller. Så gråt ut, prata ut.
Får jag fråga varför du gjorde slut?
Du verkar ju väldigt upprörd och önskar få tillbaka honom fast du var den som gjorde slut. Var det ett impulsivt beslut gjord i ilska? Eller var han otrogen mot dig?
Kolla gärna förbi mina bloggar.
dvärghamsterblogg: http://sleepyforestdwarf.blogspot.se
Akvarieblogg: http://sallskapsakvarium.blogspot.com

Beklagar verkligen :/
Bryt kontakten med honom och ta bort hans nummer, facebook etc. Säg att du inte orkar ha kontakt och att han inte ska höra av sig.
Jag gjorde så med ett ex ungefär 2 veckor efter uppbrottet, det var vidrigt men ändå bättre än att trasas sönder inuti varje gång jag såg honom på bild på facebook, såg att hans liv gick vidare, såg att han pratade med någon tjej. Och så vidare.
Mitt tips förutom det är att sysselsätta sig. Helst med vänner eller familj, men bara man gör någonting som sysselsätter hjärnan. Titta på roliga filmer, motionera, prata med någon. Och kom ihåg att folk gått igenom exakt detta tusen gånger och överlevt, fast man fattar själv inte hur fan det är möjligt när man är i det. Men så är det, det blir bättre! ☀️🌺
#2 Du svarade tidigare på den tråd jag skrev innan vi gjorde slut för någon vecka sedan. Men det var ju den grejjen att han höll på att krångla fram och tillbaka, jag fick ett impulsryck och satte för höga krav från ingenstans och sa att antingen förlovar vi oss eller så gör vi slut och då är det "the end" på riktigt för oss.
Nu har han börjat ringa mig allt oftare och igår kom han hem till mig för att han ska köpa en skrotbil som vi gjort upp om sen tidigare som just nu är min. Jag känner att jag vill bli av med den då det ser för*ävligt ut på gården när den står där.
Iallafall så satt vi och pratade om allmänna saker i 2 timmar och sen blev det massa mygg ute så då bad han mig att sätta mig en stund i hans bil och då kysste han mig.
Jag frågade "Är det här verkligen en bra idé? och drog mig undan"
Han svarade: " Ja. Jag gör det jag känner för."
Sen fällde han ner sätet i bilen så låg vi och pratade i någon timme till och han höll om mig och sa att han inte kunde hålla sig längre.
Men eftersom jag ska jobba idag så sa jag att jag var tvungen att gå och sova efter ett tag. Då började han prata om varför det tog slut och sen pratade vi en stund om det.
Tror faktiskt inte vi har pratat så öppet om allt förut?
Det var ungefär som att man endå inte hade något att förlora så man kunde lika gärna säga att jag tycker att han är en stor jävla knöl när han bara vill ha sina pauser hit och dit.
Sen så sa han att han hade blivit ledsen och besviken på mig när jag dumpade honom för att han tydligen inte ville göra slut utan att han ville "ta det lugnt och känna sig fri ett tag".
Det är mycket som har hänt i hans liv det senaste så jag antar att det var därför han inte ville känna något ansvar att höra av sig till någon?
Sedan sa han något som kändes bra för mig: "Jag vet att jag får göra vad jag vill. Men en del saker vill jag inte göra med någon annan än dig." Inte ordagrant, det vart mycket längre och mer utdraget för han tycker det är jobbigt att prata om sånt men han tog faktiskt steget och sa det.
Iallafall så avslutade vi med att pussas och säga godnatt och idag vill han att jag sover hos honom när jag slutar jobbet kl. 22.
Känns ju pinsamt att skriva ut det här inför alla eftersom att ALLA skrev "GÖR SLUT OCH SKIT I HONOM" "Det är omöjligt för er" "Gå vidare" på den förra tråden.
Jag vet inte vart det leder, men allvarligt talat så skiter jag i det just nu och lever i nuet. Samtidigt känner jag att jag inte kan komma och gnälla nu om det skiter sig med oss igen. Men igår sa han att han ville ta det lugnt vilket jag antar att det betyder träffas ibland men endå att vi vet att vi älskar varann.
Han är en jävla idiot. Men han är min idiot. Och jag älskar honom.
För igår var han idiotiskt nog helt underbar som bara han kan vara när han lägger manken till.
Tråkigt med utbrottet och beklagar. PS: är inte duktig på att uttrycka mig men hoppas det uppfattas på bra sätt.
Förstår dig med all jobbiga känslor och sorg efter det. Kan berätta hur jag gjort, även om det kändes så jobbigt är att..t.ex ta bort nummer, rensa en del grejer bort som har koppling med honom att göra och inte ha kontakt på ett tag.
Om man genomgått några separationer så lär man mycket av vad man hade i dessa relationer. Jag och min ex gjorde slut förra året och det kändes rätt och tänker på att killen inte var rätt för mig. Förut när jag var yngre så trodde jag att jag aldrig skulle komma över för av vissa exar jag haft men så fel har jag. Man blir kär på nytt.
Men det får visst ta sin tid tills man är redo. Prata ut med vänner, gå ut på promenader i naturen, gör saker som du ej gjort förut som glömts när du varit tillsammans med exet. Fokusera på dig själv och försök älska dig själv. Du är du typ.
Jag tycker det är skönt att vara singel, som nu kan jag göra vad jag vill. Ha myskvällar att t.ex titta på filmer (vilken jag vill!), Gå ut med vänner och hitta på roliga saker. Slänga bort "beroende"-känslor att man ska vara "två" utan vara en. Och bara för en tillfälle tills man möter en ny.
Ja jag får nu avsluta innan jag skriver för mycket. :) men hoppas du mår bättre snart. 🌺
#5 :') Hejdu, mysiga människa :) 🌺
:) :) 🌺 och undrar hur du mår?
#7 Jo, jag mår bättre nu. Vi får se hur det utvecklar sig med mig och killen. Det har funkat förvånansvärt bra hitentills.
Tack för att du frågar!