Relationer iFokus

Relationer

Etikettsex
Läst 3807 ggr
Tomteslakt
2

Oralsex = överskattat?

Jag har stött på en rätt intressant fråga/situation.
Det är nämligen så att jag finner att få oralsex vara rejält överskattat och det ger liksom inte särskilt mycket mer än att den ställer sig.
Har heller aldrig kommit av en avsugning.

Detta lilla "problem" (i mångas ögon) har i diskussion med andra öppensinnade vänner snudd på givit chockade reaktioner från den andra parten i samtalet (oftast tjejer har jag märkt shär i efterhand) där kommentaren "då har du inte provat en riktigt bra avsugning då" ofta kommer. Eller att jag inte hittat den rätta.
Är det liksom ett krav eller en naturlag att man ska gilla oralsex som kille? Att det självklart ska vara en wowupplevelse?

Är det fler av er killar eller tjejer som upplevt samma sak? Att det inte ger något, eller att ni fått samma typ av reaktioner från vänner i såna samtal?

MoaL
1

Jag känner en man som har berättat att han anser oralsex vara överskattat. Det är ju som med allt annat, att man tycker om olika saker. Sedan kan det naturligtvis också vara så att man skulle tycka om det om det utfördes på ett annat sätt.

Antingen försöker ni hitta någon metod som du uppskattar mer än att den bara ställer sig, eller så slopar ni det och gör något som du tycker är skönare. 🙂

Mvh,
Moa
Sajtvärd på Eremitkräftor och Snäckor

[Devya]
3

Jag har nu inte stött på någon kille som har tyckt att sådant är överskattat (däremot de som har fått dåliga avsugningar av tjejer som trott att de minsann kan sin sak), men själv tycker jag att få oralsex är det mest värdelösa grejen någonsin. Jag föredrar annat som jag faktiskt kommer av. Så jag förstår verkligen om det finns även killar som tycker att oralsex är överskattat.

Sen igen kan det ju hända att du har fått dåliga avsugningar där tjejen inte försöker utforska tillräckligt mycket om vad du kan tänkas tycka om, men det låter långsökt i mina öron. Vissa tycker väl bara inte om det. :)

lillapysan
0

Ja min kille vägrar oralt men det har mera psykologiska orsakerr i hans fall då ett ex till honom bet honom i det allra heligaste och sedan har han inte velat göra om det. Han ger gärna mig oralsex dock.

Karmatarerskanise
0

Smaken är som baken.

Gur4m1
3

Jag gillar inteoralsex (på mig själv). Då får jag ofta öra "du har inte testat med rätt man, du måste slappna av, du måste…"

Nej, jag har verkligne testat det med partners som jag haft i flera år, med partners som utan svårigheter fått mig att komma på alla andr amöjliga sätt. Jag får mig själv att komma. Men jag kan banne mig inte njuta eller komma av att någon slickar och suger där nere….Jag har fått uppleva många tekniker.

Likt #2 så har jag upplevt liknande, då jag själv älskar att ge oralsex, så har killar ofta uppskattat det oh beklagat sig över tidigare upplevelser. En kille som aldrig kommit oralt blev väldigt glad :> så det handlar vl delvis om teknik men jag tror helt enkelt inte att man _måste_ gilla det. Det är så två helt olika saker tycker jag. Oralt och vaginalt sex, precis som analsex inte är samma sak som vaginalt eller oralt.

Jag upplever att en stor del av oralsexet är att mottagaren kan se och styra oralsexet, samtidigt som de även kan släppa kontrollen helt. Det verkar många bli väldigt upphetsade av, att de kan se vad man gör med hen. Sen är oralsex teknik och precis som många killar tror att det _alltid_ är ok med "pang på bam bam hejdå" som i porren så är det väl samma sak, tjejer kollar också porr eller får instruktioner och det blir inte så jättespännande som det ser ut….på film.

Jag får shockade reaktioner av vissa, men inte av alla. Upplever att det oftare är tjejer som blir paffa än killar i min omgivning. En del tjejer KRÄVER oralsex för att ens kunna komma/se någon mening med "vanligt sex". Själv ger jag oralsex även om jag inte får för jag tycker det är en underbar känsla att se min man njuta och jag använder oralsex mest som förspel.

Kolla gärna förbi mina bloggar.
dvärghamsterblogg: http://sleepyforestdwarf.blogspot.se
Akvarieblogg: http://sallskapsakvarium.blogspot.com

Tomteslakt
1

Mmmm, jag undrar lite varför det verkar vara så självklart att man ska gilla det som kille.
Och varför nästan alltid kommentaren inte varit med den rätta kommer…

Gur4m1
2

Kan vara med den rätte handlar som sagt om teknik oftast. Men jag tror även att en del helt enkelt inte uppskattar den typen av "sex". Jag gillar som sagt inte att få, oavsett med vem jag haft det med. Tror porren spelar in mycket här, och att många tjejer "ger" oralsex innan de ens själva haft "vanligt sex". Det är något man ger killen för att han ska sluta tjata, lite kontroll sådär- misstänker jag. Hört så många av mina väninnor tala om oralsex på det viset så därför har jag fått den bilden.

Mycke prestige hos tjejer att kunna ge en "bra avsugning", eller att kunna tillfredställa en man på det viset och "slippa"/undvika" ha vanligt sex, för man är kanske oskuld eller inte har skydd och liknande saker.

Är nog samma sak bakom detta som bakom attityden att "killar är alltid villiga- annars är det något fel på tjejen!" :P

Kolla gärna förbi mina bloggar.
dvärghamsterblogg: http://sleepyforestdwarf.blogspot.se
Akvarieblogg: http://sallskapsakvarium.blogspot.com

erspers
2

Jag tycker att Oralsex är underskattat..Jag älskar att få o att ge det..men det är ju med Oralsex som med allt annat..vissa gillar det o vissa inte..det är ju olika på tycker o smak..😞o vissa är ju helkassa på att ge det o vissa har en "Magic Tongue" så att säja..😉

S

karamell
0

Min nuvarande älskar det och det gör jag med. Jag har aldrig kommit när någon slickat mig förut. Men min nuvarande vet verkligen hur kan ska göra och vi kan varann innantill och utantill så vi vet liksom hur vi ska göra för att båda ska få det så skönt som möjligt :)

[Yllhilda]
1

Jag gillar inte oralsex. Jag är inte säker på varför. Att ge lite oralsex som förspel är jättemysigt, men i övrigt kan jag inte med det. Har även varit med om en kille som inte gillade det. Inget konstigt med detta tycker jag. Vissa kan bli chockade när de hör detta för att oralsex är en sån 'normal' grej att göra och tycka om.