Relationer iFokus

Relationer

Etikett: sex
Läst 2998 ggr
Niol
0

Vilka pratar du om sex & samlevnad med?

Vilka pratar du helst om sex och förhållanden med? När det kommer till mer privata och personliga delar.

Är det med föräldrar, syskon, nära vänner, vänner, bekanta, ytliga bekanta eller folk på internet?

Själv känner jag mig mest bekväm att diskutera det med människor jag inte träffar ofta.

Karmatarerskanise
0

Mamma kan jag prata med allt om. Har ett pr vänner som jag delar mycket med också.

Men en del saker delar jag inte utanför förhållandet.

fruktgumman
0

Inte med någon annan än min partner. Det är privat för mig och jag vill inte veta hur mina vänners sexliv ser ut heller så då talar jag inte om mitt. Mer allmänt kan jag ju prata med vänner men inte om privata personliga delar.

[Tuulikki]
0

Nära vänner :) Jag är ganska öppen, men samtidigt är det mycket jag inte pratar om.

[NinaCrown]
0

Har min bff som jag kan diskutera allt med. Är det något hon inte kan hjälpa mig med, så blir det barnmorskan eller någon annan som har dessa frågorna som yrke 😛

Kaiia
0

Mest folk på internet tror jag, men är ganska öppen irl också :)

Sajtvärd på Lajv och medarbetare på Ätstörningar :)

Caroline L
0

Jag pratar mest med mina närmsta vänner 🙂

Afturelding
0

Min sambo och ett par nära vänner. Är det riktigt personliga saker som grämer mig så tar jag det anonymt på internet ibland dock, i respekt för min partner (de få gånger jag inte kan ta det med honom), och mig själv.

/Rebecca
Sajtvärd på kladsomnad.ifokus.se
Medarbetare på fantasy.ifokus.se

[typellisch]
0

Har en vän som det flyter på bra med att prata om sånt. Detaljer håller jag privat, har alltid varit sådan. Folk jag litar på kan få veta diverse saker men detaljerna håller jag ett stenhårt grepp om!

[Devya]
1

Jag brukade inte ha någon att tala med förutom min dåvarande pojkvän men för ett par veckor sedan börja jag och min bästa vän tala om sådant efter ett par glas vin. :)

Bananbullar
0

Min pojkvän och vissa av mina vänner.

citytjejen
0

När det kommer till intima grejer och sex så är det bara min man som jag pratar med. Och förhållanden har jag väl två nära vänner som jag kan prata med sånt om (förutom med min man förstås). Med min mamma skulle jag aldrig prata om varken intimt eller förhållanden.

/Christina

[WickedAlly]
1

Jag och mamma kan prata om det mesta, sex och samlevnad i allmänhet pratar vi rätt ofta om men vad jag och min sambo gör håller jag inom förhållandet. Tycker inte riktigt att hon har med vårt sexliv att göra, lika lite som jag vill veta vad hon har för sig.
Skulle jag och gubben få problem till exempel så skulle jag inte dryfta det med någon annan än honom, om det inte är av medicinska skäl då såklart men då finns det ju proffessionella människor att vända sig till.

Jetaime
0

Just nu har jag ingen pojkvän, men annars så har det varit den jag är tillsammans med som jag pratat om sånt med, och ibland även min lillasyster (hon är 19 och jag är snart 21).

[SarahOhrn]
1

Jag är jäkligt öppen så ja jag pratar med vänner/närmare kolelgor och kan eg prata med vem som helst! Kanske inte HUR detaljerat som helst men att prata sex har jag inga problem med ;)

Underbarn
0

Mina två närmsta tjejkompisar =) egentligen med alla möjliga haha

Anna4077
0

Vissa vänner, väldigt få och ja inte direkt ställningar men annars ganska öppet. Samlevnad pratar jag mycket med min pappa om. Vi har en väldigt nära relation men mitt sexliv får han inte någon insikt om :p då kan jag kanske nämna något som bekymrar mig mycket med mamma men ja. Det är mer om "kvinnliga kroppsdelar" och sånt inte "detta gör jag och min partner när vi känner oss riktigt snuskiga". Äter ju middag ihop rätt ofta :p vill inte ge dom bilder på oss i sängen precis som jag inte vill ha några bilder av mina föräldrar. Men har några få vänner jag pratar sånt med och sedan här på ifokus

Anna och taxen Max

LinaLj
1

Jag kan alltid prata med min mamma, det blir dock mest relationsprat och inte så mycket sexprat. Min bästa vän pratar jag om allt med och så min pojkvän förstås.

CorneliaAndersson
3

Slutade 9:an nu,, Men innan dess så kunde jag alltid prata med NO-lärarinnan ;)
om ja, ALLT sådant :P

/ Cornelia Andersson,
Innehavare av Borgargatans Kaninuppfödning
Medarbetare på Hermelinkanin.ifokus och Diabetes.ifokus

[_hsleiufhbtv]
0

Med mina närmsta vänner och min pojkvän :)

Maria
0

När det gäller privata och personliga saker så pratar jag ENBART med min man.

/Maria

MirakelBetty
0

"Godbitarna" håller jag mellan våra fyra ögon. 

Men det lite "ytligare" kan jag ibland berätta för min "bästis". Vi har känt varandra i över 10 år. Henne litar jag på och vet att hon känner mig och kommer att visa respekt och inte sprida sånt som bara är emellan henne och mig. 

I första hand pratar jag om problem eller funderingar jag har med min pojkvän.

Tänk vad uppförsbacken gör med känslan av den efterlängtade nedförsbacken. 
Du är värd att njuta och må bra <3 

annainorrland
0

Det mesta stannar mellan mig och sambon

polgara
0

Vi är 3-4 tjejer i stallet som är väldigt öppna o frispråkiga ang sex, min pojkvän pratar jag privat sex med, men även äldsta sonen o jag pratar en del sex

tlover
0

Min man pratar jag om allt med (vad jag förstått så är det inte alla som har sån tur att dom kan göra det) lite mer opersonliga grejer kan jag prata om på internet eller saker som kan ge råd till andra eller liknande

l'm back

tonfisken
0

jag pratar med min pojkvän om sex och samlevnad. Mina kompisar har inte med det att göra och inte föräldrar heller. Det är mer allmänt jag pratar med dom

ChristineL
0