Relationer iFokus

Relationer

Etikettallmänt
Läst 3397 ggr
fritte56
1

Sexuellt ofredande??

Kan det vare risk för att bli dömd i Svensk Domstol, för Sexuellt Ofredande i Svensk Domstol, om någon får se en penis eller vagina? Exempelvis om jag går naken i mitt hem och någon ser mig utifrån in i min lägenhet eller bostad avklädd (naken) ?.

Gurky
0

Jag tror att det kan hända, men då måste dom bevisa att du hade för avsikt att "sexuellt ofreda" den som åtalar.

Gur4m1
1

Nej, går du naken i ditt hem och inte trycker upp din penis i fönstret (det har en man blivit dömd eller anmäld för iallafall) så är det ingen större risk tror jag. Men man bör vara medveten om att man nog hellre bör dra ner persiennerna/dra för gardinerna om man ska gå runt naken i sitt hem. Jag tänker då på att folk kan filma dig, ta foton osv också.

Men går du utan kallingar mellan köket och tvrummet och ett fönster råkar vara öppet… de ska då va en jäkla person att anmäla en sådan sak….

Kolla gärna förbi mina bloggar.
dvärghamsterblogg: http://sleepyforestdwarf.blogspot.se
Akvarieblogg: http://sallskapsakvarium.blogspot.com

[typellisch]
0

#2 Finns folk som blivit dömda av att gå nakna i sitt hem. Senaste fallet var en man som gick naken i sitt hem medan en kvinna smög in i hans häck och filmade genom fönstret för att sedan anmäla han. Minns jag rätt vart han dömd..

[Devya]
10

#3 Det hon gjorde tycker jag är värre. Man får väl gå omkring hur man vill i sitt eget hem?

[typellisch]
0

#4 Man tycker ju det men tydligen inte.

[Devya]
0

#5 Suck.. Men nu började jag fundera då jag själv springer på halvnaken här hemma och har inga gardiner för fönstren. Men vem börjar kika på en då man bor på sjätte våningen? Oo

[typellisch]
0

#6 Hmmm ja.. 6e våningen är ju en bit upp som tur är!

[Devya]
0

#7 Jag får väl hoppas det så att ingen tar åt sig och börjar anmäla mig. Det finns nog alla sorts människor där ute. :)

Gur4m1
0

Jag bor på markplan och är ett riktigt "nakenbarn" ;) Men jag håller alltid persiennerna nere då jag ska upp på mornarna just för att slippa blotta mig för andra men ja…jag känner lite "men låt bli att GLo in i mitt hus då!".

Kolla gärna förbi mina bloggar.
dvärghamsterblogg: http://sleepyforestdwarf.blogspot.se
Akvarieblogg: http://sallskapsakvarium.blogspot.com

[Zorita]
7

Jag tycker då man ska få göra vad man vill inne i sitt eget hus. Sen kan jag iofs förstå att man blir irriterad om nån skulle stå och onanera vid lägenhetsfönstret mittemot ens eget hela tiden. Då kanske man skulle klaga nånstans. Men att smyga i buskarna för att filma eller ringa polisen känns lite överdrivet.

Gurky
2

Tycker att det är mer fel att ta sig in på en annans tomt med avsikt att filma den personen naken än att gå runt som man vill i sitt eget hus, speciellt om man har en häck som skymmer…han som blev anmäld borde anmält tillbaka.

Xristina
10

#3 Har för mig att han inte vart dömd trots allt. Det kunde inte bevisas att det var med avsikt, och sen vart det ju det att kvinnan var tvungen att anstränga sig för att kunna se honom naken.

viktoria91
0

Nej, om du bara går omkring naken utan uppsått att någon ska se dig. Om du däremot går omkring naken, ser att en granne tittar och du börjar smeka dig så att hen ser då kan det dömmas som sexuellt ofredande.

Magrat
0

Han som blev anmäld blev frikänd däremot så tror jag att kvinnan blev anmäld för just det faktum att hon trängde sig in i en häck och filmade och gjorde sig ett stort besvär för att överhuvudtaget kunna både se och dokumentera.

TS Du kan springa runt naken hur mycket du vill i ditt eget hem, däremot är det kanske lämpligt både för din egen och för andras skull att dra ner persiennen, speciellt om du bor på markplan eller där det finns god insyn. Även om det inte räknas som sexuellt ofredande vet jag inte hur kul du skulle tycka att det var om andra såg dig och kanske även tog bilder när du rör dig naken i ditt eget hem. För att det ska räknas som sexuellt ofredande så måste det kunna bevisas att den som är misstänkt faktiskt får någon form av sexuell njutning av det, vilket kan vara väldigt svårt när det rör sig m en sådan sak som att man går naken i sitt eget hem.

Bloody but unbowed I stand tall at the oar And I'll climb their scaffold once they bring me back to shore I'm master of my fate, I am captain of my soul And I'll ride this boat, all the way, to hell

Karmatarerskanise
0

#13 Man behöver inte smeka sig själv heller. Det räcker att man visar sig, blottar sig.

mikkan01
1

#6 När jag var yngre brukade vi se en gubbe näcka och han bodde på 6e våningen…så det går! 😃

~mikkan