Relationer iFokus

Relationer

Etikettförhållande
Läst 8165 ggr
ealf
0

bästa vän kär i min pojkvän

Här om dagen fick jag reda av min syster att min bästa vän är kär i min pojkvän. Det är nämligen så att våra storasystrar är också bästa vänner och min bästa vän har berättat för sin syster hur hon känner för min pojkvän och det har sedan hennes syster berättat för min.

Jag har själv aldrig märkt någon men nu när jag vet om det så är det väldigt tydligt att det mycket väl kan stämma, men jag vet verkligen inte hur jag borde reagera på detta eller hur jag borde agera. Borde jag ens göra något?

Hon visar ju absolut inte för någon hur hon känner och hon flirtar ju inte med honom eller någonting sånt, och för min skull har hon inte berättat något för mig, så jag har ju egentligen ingen anledning till att vara arg, men ändå är jag det! Jag är jätte arg.

Och nu när jag tänker på min egen pojkvän, så undrar jag hur jag kommer kunna vara med honom nu utan att tänka på min bästa vän! Jag har ingen aning hur jag ska kunna kyssa honom, röra honom eller låta han röra mig utan att börja tänka på min bästa vän. Jag förstår ju vilken jobbig situation hon är i.

Vad borde jag göra? Hur borde jag känna om det här? Jag kan inte göra saker med min pojkvän utan att tänka på att min bästa kompis kanske har fantiserat om just det. Jag äcklas och känner mig så arg men jag vill ändå inte sabba något. Jag har inte träffat någon av dom sedan jag fick reda på det men snart ska jag träffa dom, och jag är rädd att något fel ska slinka ut ur min mun. Jag vill bara göra det rätta. Vet någon vad ska jag göra? Har någon varit med om något liknande? Jag vill inte sabba någonting, jag vill att allting ska vara bra för alla.

Karmatarerskanise
16

Förstår inte riktigt hur du kan bli äcklad? Dom har väl inte gjort något? Jag hade tyckt synd om det var min kompis. Är ju hemskt att vara olyckligt kär.

Praefatio
22

För det första: Försök sluta bli upprörd när du är intim med din pojkvän. Han har ingenting med det här att göra och det vore extremt orättvist mot både honom, dig och ert förhållande om du började låta det gå ut över er. Din bästa väns känslor har ingenting med ert förhållande att göra överhuvudtaget. Koppla bort det helt och hållet (svårt förstås, men gör ditt bästa). Om du gör det här till en stor grej mellan dig och din pojkvän så kan du förlora honom. Oerhört onödigt. Vet han ens om någonting?

Sedan måste du nog försöka förstå att känslor inte är någonting man kan rå för. Du är ju förälskad i din pojkvän, så bevisligen är han en kille som är "omtyckbar". Hon råkar också tycka det. Det är förmodligen en extremt smärtsam situation för henne! Hon vet ju att hon inte kan få honom, att han är kär i dig.
Var alltså inte arg på henne heller. Hon kan inte hjälpa det. Hon har visat hänsyn och respekt mot dig och honom genom att inte berätta någonting. Hon vill bevisligen inte att du ska må dåligt av det här och vill uppenbarligen inte förstöra någonting eftersom hon inte har flirtat eller liknande. ho har försökt sköta det snyggt och så bra hon kan.

Det är oturligt helt enkelt. Ingens fel. Ingenting att vara arg för, på någon. Jag tycker att du ska prata med din vän och försöka komma underfund med hur ni ska hantera situationen. Kanske är det bäst om de två inte får möjlighet att träffas på ett tag?

Jag förstår att det är skitjobbigt, men tänk så här: Det är upp till dig hur jobbigt det ska vara för dig. Hennes kärlek till din pojkvän kommer inte att påverka din relation med honom, inte det minsta, och därför behöver det inte påverka dig heller.

[WickedAlly]
9

Vem man faller för är ju väldigt svårt att styra. Tycker att din kompis verkar vara en riktigt bra sådan som inte visar vad hon känner, det är ju verkligen inte det lättaste alltid att dölja sådant.

ealf
0

Tack för svaren, det hjälper verkligen att få lite råd.

#1 jag menade inte riktigt att jag blir äcklad, jag menade att jag känner ju lite skuld för att min bästa vän känner så för honom, och att hon kanske gjort det långt innan "oss", och med tanke på att hon kanske mår piss över det så känner jag att inte längre vill göra saker med honom.

Samtidigt blir jag ju arg på mig själv när jag tänker så, att det ska behöver går ut över honom. Han är verkligen världens finaste kille, vill bara alla bra, precis som min bästa vän, hon är en jättebra vän och vi har hållt ihop sedan vi gick i blöjor. Jag har så himla mycket respekt för henne.

Gur4m1
18

De som gjort fel är storasystrarna som skvallrat det vidare till dig. Din vän ahr inte gjort något fel, som andra sagt så styr man inte över sina känslor- däremot styr man över sina handlingar och hon har ju inte agerat utifrån sina känslor.

Låter du detta gå ut över din relation med pojkvännen så kan jag måla upp ett scenario: Ni gör slut, sen blir de tillsammans istället. Blir du nöjd då?

Radera det du fått veta och agera bara om du märker att hon stöter på din pojkvän.

'Jag var kär i min bästa kompis pojkvän men jag agerade aldrig på det, och jag berättade det aldrig för henne. Så gör bra vänner anser jag. Jag överlevde, jag hittade andra killar att bli kär i, det finns fler där ute för din vän med- men låter som att ni umgås mycket- kanske ni ska umgås mindre med din bästis när du är med din kille om du vill skona henne? 

Min kompis kunde ligga och grovhångla med sin kille i soffan brevid mig, när man kollade film och gick på bio och liknande. Det var jobbigt. Jag vet inte hur ni umgås så det är mer ett tips.

Du borde skälla på din syster och hennes bästis- som förde vidare en så stor hemlighet…. ge tillbaka samma medicin :P För det var faktiskt inte snällt alls, vad ville de få ut av detta? Vill de förstöra för er två?

Kolla gärna förbi mina bloggar.
dvärghamsterblogg: http://sleepyforestdwarf.blogspot.se
Akvarieblogg: http://sallskapsakvarium.blogspot.com

vallhund
1

#5 Mycket bra inlägg!

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

ealf
3

Tack #5 ! Det hjälpte mig väldigt mycket att få höra. Jag känner mig mer lugn nu när jag fått fundera lite och fått åsikter från andra.

Anna4077
1

#5 det är ofta du skriver det jag tänker :) håller helt med Ts, lycka till. Hoppas det känns bättre för dig och att du kan lägga det bakom dig. Detta var något som du inte hade behövt veta speciellt inte om din kompis inte agerat på sina känslor. Hade hon gjort det hade situationen varit helt annorlunda.

Anna och taxen Max