Relationer iFokus

Relationer

Etikett: sex
Läst 4335 ggr
bellabu
0

tråkigt, han vill inte ha sex?

Det är så här att jag har under en väldigt lång period haft mycket problem med mitt underliv, och vi har inte haft riktigt vaginalt sex på säkert 8-9 månader nu,om inte mer.(vi har försökt men fått slutat för att jag haft ont) och äntligen känner jag mig bättre. Så igår så började jag ge lite" vinkar" om att jag vill och kan ha sex nu(tror jag) och om vi skulle testa. trodde och hoppades ju att han jätte gärna ville och var sugen men svaret jag fick "jag har inte duschat", jag säger men duscha då så kan vi lägga oss och mysa i sängen sen, Men… han svarar" nej jag hade tänkt ut och gå sen så känns onödigt att duscha då". så det blev inget mys eller sex bara se på tv, jag gick och la mig sen och han gick ut på sin promenad.

så tråkigt bara. varför ville han inte?!

pyromanen
17

Det kanske inte är så enkelt för honom heller att det inte funkat så länge, så att han efter 9 månaders paus bara kan hokus-pokus komma i rätt mood mer eller mindre på kommando?  Ta det lugnt till nån dag där ni gosar änddå och han kanske blir sugen?

bellabu
0

Jo absolut det är sant!!! Men det är så att han mer än gärna blir avrunkad eller avsugd utan såna svar men just när jag lägger upp förslaget att sex då passar det inte typ. visst jag vet inte svaret nu och varken jag eller han  vill göra något inom sex om man inte duschat så…

-Cissi-
9

Han kanske inte vill bli "besviken" igen om du inte klarar av att ha sex?

Medarbetare på Chinesecrested ifokus. What is it that love does to a woman? Without she only sleeps: with it alone, she lives .

bellabu
0

*3, Ja så kan det ju vara =(

-Cissi-
2

Du kan ju förklara att du tror att det är bättre nu och att du kanske klarar av det istället för att ge vinkar, brukar vara bättre med klarspråk.

Får jag fråga vad det är du har haft problem med? vestibulit eller liknande? du behöver inte svara om det är för privat.

Medarbetare på Chinesecrested ifokus. What is it that love does to a woman? Without she only sleeps: with it alone, she lives .

bellabu
1

Jag började med att ge vinkar sen sa jag ju att jag tror jag kan och om vi kunde försöka. men fick då det svaret.

Jag vet inte vad jag har för något enda "vettiga" svaret jag fått ev en av alla gyn jag varit på är kronisk svamp, och att jag då fått tunna känsliga slemhinnor. om jag mår dåligt, stressar blir sjuk m.m så blir det värre. är inte som svamp som jag minns det då jag fick det någon enstaka gång förr då jag hade gryniga flytningar och sånt med. nu har jag bara jätte ont, bränner, svider, blir ibland blödande sår och det är värst precis vid öppningen. trodde ett tag att jag hade vestibulit men det tror inte gyn.

-Cissi-
0

Om dom inte är säkra på vad det är eller om du inte tycker att deras diagnos stämmer be dom kolla dej igen.

Om du har känsliga slemhinnor tror jag att det kan funka om man använder mycket glidmedel så det inte skaver lixom

wolfgrin
3

#6 Låter jobbigt hela er situation men det löser sig får jag hoppas. Ville bara inflikna att gyn ibland missar att det kan vara psoriasis och inte svamp man har då det tyvärr fortfarande är en av många sjukdomar vården missar/felbedömer då det är samma symptom och dessutom kan utlösas vid stress. Bara ett tips att kolla upp om du haft svamp förut och inte tror att det är det du har.

Ge mer än du förväntar dig att få.

Karmatarerskanise
1

Prata med honom om det. Säg att du ville och kolla om han ens förstod din mening. Om han förstod vad du ville så fråga varför han inte ville efter all denna tid. Men gör det utan att vara dömande.

Om du inte vill ta den diskussionen så säg rakt ut nästa gång att du vill ha sex 🙂

bellabu
0

Hmmm jag har inte psoriasis någon stans på kroppen (tror jag) utan har bara ont i underlivet. eller det kan kanske bara vara lokalt så det inte märks på andra ställen?

Nej tyvärr funkar det inte bättre hur fuktig jag än är eller hur mycket glidmedel vi har. gör inte ändå. känns typ som att jag spricker där nere när vi har fått avbryta.

VildaVittra
3

#10 Vad använder ni för preventivmedel?

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

[Devya]
8

Jag tror ingen här kan säga varför han inte ville, det är bara han som har det svaret. Ni måste ju kommunicera med varandra om du nu vill veta varför han inte ville ha sex.

bellabu
0

Jag vet väl såklart att ni inte kan svara men man vill väl höra lite olika förslag och tankar kring det hela.

Jag använde p-piller Neovletta men slutade med dom för det är mycket socker och hormoner i och nu har vi bara använt kondom om vi väl försökt.

Cochon
0

Vissa killar tycker att kondom förstör sexet, kanske han också tycker?

Söker du ett annorlunda armband? Eller kanske ett mobilfodral eller en rem? Kolla gärna in på min shop eller skicka iväg ett PM.
Glöm inte gilla min facebook sida för mina trådar. 👋

bellabu
1

Jag vet ju inte säkert men jag tror inte han tycker det.

Jag får ta och prata med honom och förklara att jag tycker det känns konstigt och tråkigt att han inte visar något intresse för sex.

VildaVittra
1

Varför jag frågade om preventivmedel är för att ibland är man allergisk/känslig mot latexen i dom. På apoteket finns plastkondomer istället, det kan vara värt att prova för att se om det är det som orsakar dina besvär.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

bellabu
0

Det var tyvärr lååångt innan vi försökte ha sex med kondom. slutade med p-piller för att se om dom var orsaken men verkar inte så.

Denna kommentar har tagits bort.
Gronstedt
6

TS: Om det är kronisk svamp så har du det inte bara i underlivet, utan i tarmen och på resten av kroppen också. Men det märks mest där huden är tunn. Svamp (förmodligen candida albicans) är extremt bra på att bli resistent mot olika medel, så det är viktigt att man inte använder någoit medel länge eller ofta, utan växlar flitigt. Grunden är att att se till att svampen inte kan trivas i tarmen. Det gör man genom att undvika att göda den (i första hand genom att undvika socker, i förlängningen genom att undvika kolhydrater och mjölkprotein).

De medel man kan köpa på apotek eller få utskrivna av läkare slutar också fungera efter ett tag, så även dem ska man variera.

Några saker du kan prova:

Torka ut så mycket som möjligt, se till att få ljus och luft på det drabbade stället (kan vara lite genant i sällskap, förstås 😊).

På apotek finns vaginalkapslar med mjölksyrabakterier, de kan hjälpa till att förbättra bakteriefloran så att svampen inte trivs. Dessa kan man använda kontinuerligt, eftersom de inte direkt påverkar svampen och den därmed inte kan bli resistent.

Kokosolja, salviaavkok, väteperoxid, tea tree-olja, eukalypotusolja, både invärtes och utvärtes.

I hälsokostaffärer finns Dida, som man kan ta som en kortvarig intensivkur någon gång per år.

Probiotika och prebiotika utvärtes och invärtes. Dessa kan man också använda kontinuerligt, eftersom de inte direkt påverkar svampen.

Karmatarerskanise
2

#18 Ojojoj! Inte lite dumt att anta att "vi kvinnor" tror att livet är som det är i TV serier. Eller att vi tror att män ska dansa efter våra pipor. Många Kvinnor, precis som män är faktiskt mer intelligenta än så.

"Sluta fokusera på enbart er själva och era känslor."
Eller så är det så att du ska sluta tro att du vet något om "oss" kvinnor, för uppenbarligen vet du inte det med tanke på vad du skriver om "oss".

Kvinnor är individer och egna tänkande varelser. Inte ett ting som delar hjärna.

Roamer
0

#20 starta en ny tråd tar vi den diskussionen där eller skicka mig ett pm.

Karmatarerskanise
2

Nej, jag startar inte en tråd baserad på sådana dumheter.

Roamer
4

#22 Då bemöter jag det inte heller och detta är OT totalt. Du tar som vanligt allt personligt menat till just dig. Skicka ett pm om du vill diskutera.

Karmatarerskanise
2

#23 Jag tar det som du skriver det. Menade du inte alla Kvinnor skulle du skrivit det. Handlar inte om att jag tar det personligt, utan om att du drar alla över en kam. Du behöver inte bemöta det och det är egentligen faktiskt ingenting att diskutera. Du var dömande mot Kvinnor och hade fel i det du skrev. Ganska enkelt.

Hoppas du tar åt dig, för det är illa att skriva som du gjorde.

pyromanen
8

Tycker det var lite halvsynd att inlägg 18 försvann. Visst var det en grov generalisering om Kvinnor och tv-tittande och lite grovt skrivet, men det fanns flera viktiga poänger i inlägget också, som inte har kommit fram i andra inlägg i tråden!  Stereotypa bilden (fördomen) av mannen som en som är mycket okomplicerat och alltid vill ha sex snabbt och utan krångel medan kvinnan behöver en massa lirk. - den är nog inte så konstruktiv att hålla fast i. Bort med den! Fram med en mer nyancerat bild!  Och jag håller också med #18 i att ts #0 kan upplevas som egoistiskt - världen sett helt utifrån hennes behöv, hur har det varit/är det för ts kille att sexet inte funkat? hur har det påverkat honom? Hur tänker och känner han kring detta nu? Och jag instämmer helt med #18 att det viktigaste är att ts och killen kommunicerar ärligt och med kvalité kring ämnet på ett sätt där båda är lika viktiga.

Roamer
3

#25 Tackar för stödet, visar att någon inte missade skogen för alla träden. Har läst många trådar där män generaliseras men det är ok att göra uppenbarligen. Gör mig lite ledsen i ögat att vissa inte ser längre än näsan, men sånt är detta forum har jag lärt mig nu.

Karmatarerskanise
1

#25 Inlägget blev bortröstat, och jag känner att det får vara borta eftersom flera personer tydligen kände att det opassande.

CelsiusT
3

Min första reaktion på TS var direkt att OJ så egoistiskt och/eller fördomsfullt att tro att killen efter 8-9 månader plötsligt ska ställa upp på henne direkt hon vinkar lite med fingret. Han kanske inte hade lust helt enkelt. Killar är inte några sexmaskiner som står redo 24/7, iaf inte dom flesta. Har han dessutom fått vara utan sex under lång tid så är det många som går in i ett "spar"-läge och lusten kan minska (och för andra är det tvärt om att den kan öka), så även om han ofta var sugen förr så kanske han inte är sugen lika ofta nu. Han kanske var trött, hade lagt upp en egen plan om att gå en promenad och duscha sen och var inställd på det, han kanske inte vill tända en lust om han är rädd att det kanske inte går denna gången heller osv osv osv.

#27 Jag har inte läst inlägg 18 men enligt #25 så verkar det vara ett intressant inlägg. Kanske det går att censurera vissa delar eller redigera inlägget?

Medarbetare på westernridning.ifokus

Roamer
3

#28 Jag röstar nog ett nej till det. Klarar man inte av att läsa något så "grovt" så bör det nog inte visas i censurerad form heller. Finner det intressant att jag läst betydligt värre saker men då var det ju inte ett personligt vendetta heller, och riktat mot annan grupp än Kvinnor.

Gronstedt
6

#29: Nu var det ju inte någon individ som tog bort inlägget i fråga, utan det röstades bort. Så det är nog inte så personligt den här gången.

Karmatarerskanise
1

#26 Nej, det är inte Ok att generalisera på ett så negativt sätt som du gjorde åt andra hållet heller. Har detta skett har jag missat det, för det är inte ok. Skicka gärna PM om vilken tråd det gäller.

0utstanding
0

Vad stod i inlägg #18 som jag inte hann läsa innan ni tog bort det?

Karmatarerskanise
0

#32 Det ska ju självklart inte upprepas!

Gur4m1
2

#25:e inlägget sammanfattade min åsikt och upplevdelse av denna tråden rätt fint. Även om #18 var grovt generaliserande så är det den bild vi matas med som en "okej bild".

Tills TIS så gäer jag bara; Hoppas ni kommer tillrätta med ert sexliv, att han kommer ikapp och ni blir synkade :) Ge honom tid precis som han gett dig tid så blir det där nog bra. JA, och kommunikation. Krävs nog mer än lite sensuella antydningar när man varit tvungen att acceptera celibat under en så lång tid. :D

Kolla gärna förbi mina bloggar.
dvärghamsterblogg: http://sleepyforestdwarf.blogspot.se
Akvarieblogg: http://sallskapsakvarium.blogspot.com

bellabu
3

tack att alla tycker jag är egoistiskt. det är jag verkligen inte!!!

men varför är det så att en avsugning och avrunkning går hur bra som helst men inte att ha sex när det väl skulle funka för mig?

det är ju det som inte känns så kul. att han bara tar emot när jag har gjort allt jag kan för att han ska kunna njuta sexuellt utan att jag kunnat ha sex.

ramm5tein_
1

#35 Precis, jag menar det. Blir inte riktigt klok på hur vissa resonerar i den här tråden, men det är ju ett forum. De som kommenterat här inne och tror att du bara vill ha saker på dina villkor kan ju ta och läsa om, eller läsa det du skriver nu.

dreams about the far woods and constant full moons.
~join LITZIUMWORLD <--- INSTA: lisalitzium Måne

pyromanen
4

#35 Avsugning kanske alldrig har varit förknippat med några problem? vilket det vaginala har. Tycker inte det låter konstigt alls om det bara är det som varit problem med som han kanske drar sig för eller känner sig osäker inför.

Tror inte alls heller du som person är egoistisk, men tycker ditt inlägg #0 kan läsas som lite egoistiskt eftersom hans upplevelse av det hela liksom inte finns med alls.

bellabu
3

Ja så kan det nog absolut vara men om man läser det andra jag har skrivit så är det ju inte alls så. jag är inte ett dugg egoistisk!

Jag vet och förstår att det inte är kul för han heller!!!

Vi har fortfarande inte haft sex men jag har däremot sugit av han 2 gånger sen jag skrev första tråden. är inte det konstigt då att det inte går vidare till sex när jag säger att jag kan?

Nej då han fortsätter njuta tills han kommer och inget mer blir det.

Är ju dum som fortsätter men jag vill inte vara ego och låter han njuta.

Nu hann jag aldrig läsa inlägg 18 men förstår att det var ett påhopp hur egoistisk jag är usch fy på mig att vilja ha sex och att få njuta lite efter drygt 9 månader av avsugningar och avrunkningar. Och jag vet att killar inte är någon maskin man startar för sex men va fan varför funkar det då ALLTID att komma med lite runk????

Karmatarerskanise
5

Ts försök att inte ta åt dig. Jag finner det också underligt att du bara ska he utan att få nu när du kan igen. Jag hade slutat ge och sagt att det ska gå åt båda hållen.

ramm5tein_
2

#39 Agreed.

#38 Har du inte berättat det du skrivit här nu får du verkligen göra det. Det är verkligen inte rätt att du bara ska ge honom sex på det sättet. Inte rättvist det minsta, den som har lust kan ju få prova påpeka något annat…

dreams about the far woods and constant full moons.
~join LITZIUMWORLD <--- INSTA: lisalitzium Måne

bellabu
0

Tar nog inte åt mig mer än att jag tycker det är underligt hur någon kan anse mig vara egoistisk? ja visst första inlägget kan ha tolkats så men läs vidare innan man skriver att jag TS skulle vara ego.

I detta sammanhanget är det min kille som är ego. MEN jag förstår såklart att han inte är en maskin en som vill ha sex 24/7 men jag anser det konstigt att sex inte går men annat inom sex går. och då är jag ego? för att jag med vill ha njutning? Jag älskar att få han att komma och njuta men bara för det vill väl ändå jag med ha något ibland!?

Gur4m1
1

#40 Förstår att du vill ge stöd åt TS men känner smatidigt att du blir lite….defensiv. Varför skulle NÅGN i tråden säga att TS inte förtjänar rättvisa, ahr någon i tråden sagt att TS ska ge och ge utan att få? Man pratade om #0 och det som Ts var besviken över- att han inte kunde just då hon var redo för det. JA tycker inte alls att det är okej att TS sugit av honom efteråt. Där borde/måste hon nog sätta ner foten, även om detäven där är en omställning. Han har fått utan att ge i över ett halvår nu… Det borde Ts sluta med nu såklart. Om inte hon får något tillbaka. Eller åtminstonde prata ut med honom inför vad han känner inför det. Rädsla osv.

Så känner att folk just nu blir upprörda över ingenting för jag har inte läst någonstans att någon tycker att ts ska ge och ge och inget få, eller att Ts inte ska få njuta också.

Kolla gärna förbi mina bloggar.
dvärghamsterblogg: http://sleepyforestdwarf.blogspot.se
Akvarieblogg: http://sallskapsakvarium.blogspot.com

pyromanen
1

Det finns nog inte mycket annat att göra än att ta tag i kommunikationen med killen.

Nakenbea
3

Fråga varför han inte vill att du ska njuta

wolfgrin
0

#10 sent svar nu men det finns flera olika sorters och man kan ha en eller flera och behöver inte ha symptom utan det kan ligga latent hela livet utan att det syns/känns alls. Med andra ord kan det vara det du har. Men som sagt symptomen är samma som svamp men är det psoriasis så finns det medel som hjälper…

Angående bieffekten av problemet så tycker jag absolut inte att du ska fortsätta tillfredsställa honom när han inte vill göra något för dig!
Väldigt själviskt av honom när han kan gå med på allt annat.

Ge mer än du förväntar dig att få.

[Tilde]
2

Förstår inte varför folk tycker TS är egoistisk? Jag hade klart som f-n varit på om jag inte hade fått något på så lång tid! 😂

Men jag tror som någon nämnde att killen är lite orolig över att det inte ska funka och bli som förut. Måste vara jättejobbigt. :/

[silkesnosen]
1

Du kan gå till gyn och få hormonella medel för att stärka slemhinnorna…kämpar m

Sarah
7

Alltså… varför fortsätter du att suga av honom trots att du vill ngt annat? Prata med honom, prata med honom, prata med honom…

[Yllhilda]
1

Jag känner igen situationen TS beskriver. Min kompis bodde under en tid med en kille hon var 'på g' med. Hon tog medicin som gjorde hennes slemhinnor sköra som fjärilsvingar och hon nöjde sig med att suga av honom, men hon fick aldrig något tillbaka. När hon också ville ha något sa han att han avskydde att ge oralsex. Slutade hon ge honom avsugningar? Nej, för han lirkade och gnällde tills han fick det. Sen vågade inte hon säga nej eftersom hon var rädd att han skulle sluta 'tycka om' henne, och eftersom avsugningar var det närmaste sex hon kom tog hon det lilla som erbjöds. Oavsett hur länge hon gav honom att ändra sig och hur mycket hon försökte tjata ändrades inget. Hon försökte sig på att avbryta avsugningen och säga att han bara fick mer om han gav henne något, men då blev han förbannad och krävde att hon fortsatte. Det slutade med att hon lämnade honom.

Jag vet inte om TS kille är en snäll och öppen kille i övrigt, kanske är hon bara lite för blyg för att våga sätta ner foten. Så länge han går att prata med och att ni försöker jobba på er relation tror jag ni har en ljusare framtid än tjejen i mitt exempel.