Relationer iFokus

Relationer

Etikettleva-tillsammans
Läst 576 ggr
JoJo!
0

Bostadsrätt i väntan på hus ?

Jag och min man har efter flera års letande äntligen köpt vårt boende tillsammans Vi köpte en bostadsrätt vilket är det som passar våra behov bäst

Har dock lagt märke till en sak När jag glatt berättar för vänner och bekanta om vår bostadsrätt blir oftast reaktionen att detta är ett tillfälligt boende tills vi skaffar hus….. Varför skulle vi skaffa hus för ? För att vi är en familj ? Men alla familjer bor faktiskt inte i hus Dessutom ville vi köpa ett boende som passar bra även när vi är två

Ytterligare en del i det hela är att vi kunde ha fått ett hus för samma pengar Allt handlar ju om läge Vi kunde tom ha fått ett hus för mindre pengar om vi flyttat en bit från stan

Vore kul att höra åsikter om detta Någon som varit med om liknande ? Eller någon som har en idé om varför reaktionen blir denna ?

ChristineL
0

Jag fattar ingenting? Det är väl inget fel med bostadsrätt? Det är väl hur många familjer som helst som bor så? Konstiga kommentarer skulle jag påstå…

jossa5
0

Håller med, konstiga kommentarer. Jag är uppvuxen i hus, men bor nu i bostadsrätt med sambo, och det funkar ju hur bra som helst.
Kunde vart kul med hus, men det finns många fördelar med lägenhet också tycker jag.

En reaktion kan ju vara att det är "Svensson" att bo i hus. Det är där "familjen" bor.
Synd att dom reagerar så, men bra för er att ni hittat ett bra boende. :)

Mvh,
Jossan                         Medarbetare på Svenska Hamsterföreningen.ifokus

citytjejen
1

Det där resonemanget känner jag igen. Som att "alla" vill köpa hus och att lägenhet bara är något tillfälligt. Och de som tycker så är ofta personer som bor i hus och som förmodligen inte kan tänka sig att andra boendeformer också är toppen. Att tänka så känns harmlöst men rätt så trångsynt.

/Christina

[Mustangcab]
0

Bor själv i egen villa och uppvuxen i egen villa precis som min make. Men under 5 års tid så ha de vi enbostadsrätt av den anledningen att det enda stället där det fanns några lägenheter där vi tyckte vi ville bo var just där i bostadsrätten. Så vi köpte en lägenhet som vi sne omvandlade till en kontatninsats till huset. Under tiden vi bodde där var vi aktiva i föreningen och jag satt i stryrelsen.

Bo var ni vill och hur ni vill det är er ensak. Trivs  ni så är det utmärkt. Vad jag tror att en del menar är att om ni skaffar barn så blir bostaden kanske för liten med tiden.

Anna4077
0

Allt är ju vad man vill ha. Vissa som min sambo vill bara bo i hus andra vill inte ha hus som kräver mycket pill och besvär. Beror ju på vad man vill. Vill man dessutom bo centralt är ju en bostadsrätt perfekt

Anna och taxen Max