Relationer iFokus

Relationer

Etikettallmänt
Läst 1776 ggr
Charlie2006
2

Träffa person för första gången

Imorgon kommer en kille från bulgarien till sverige som jag pratat med ett bra tag, både i telefon och skype.

Idag börjar nerverna komma fram, ändå om vi pratar i timmar dagligen. Då jag är väldigt blygg i vissa fall, känns det att, tänk om jag blir helt tyst. Någon som har tips på att prata om om detta skulle hända?.

Så för att lugna mina närver lite, skulle ni gärna kunna få berätta, om någon på denna sida gjort på detta sättet, och hur det gick. :)

Min hemsida

"Om man inte vet vad man ska, är det ingen idé att skynda sig. Man vet ändå inte när man kommer fram."

//Frida

[typellisch]
2

Jag ska också träffa en kille imorgon som jag bara pratat med via sms och internet. 😃 Tror vi båda är tok-nervösa!

I alla fall… man ska vara sig själv, och om man är blyg som person så får man vara det. :) Man ska inte tvinga sig själv till att vara prat-kvarnen om man i normala fall inte är det. Man ska vara sig själv och om man kan vara i tystnad med en person så är det nyttigt, man ska inte alltid behöva prata! Man ska kunna vara tyst med en person också. :)
Men var intresserad av hans liv, fråga detaljerade frågor, lyssna och skratta/le. Låt oss säga att han umgås mycket med familj och släkt, fråga då vad dom brukar hitta på och vad deras favorit syssla är. Eller om han spelar fotboll så fråga varför han just valde att spela fotboll och om han har några mål inom sporten eller om det bara är hobby.
Bara fråga mer ingående frågor!

Charlie2006
0

Då är vi båda nervös då. 😛

Kan det mesta om hans liv, men kan nog hitta någon som jag inte vet än. :) Han är betydlig mindre blyg än mig, så får hoppas att han håller igång samtalsämnet om jag blir för nervös.

Förhopningsvis börjar jag inte prata på svenska. 😂

Min hemsida

"Om man inte vet vad man ska, är det ingen idé att skynda sig. Man vet ändå inte när man kommer fram."

//Frida

[typellisch]
0

#2 Var ärlig mot han också om din blyghet, om han redan inte vet det. :) Det kan underlätta att han vet varför du är så tyst av dig liksom..

Men annars lär du hitta nåt att fråga om. Annars kan man fråga om ytliga saker. :) Om han föredrar choklad framför lakrits eller vad som liksom.. allmänna frågor så att säga. :) Eller om ni har ett ämne ni båda brinner för (samhällsfrågor, kultur eller dylikt) så kan ni alltid diskutera om det. :)

Gur4m1
0

Jag vara bar amig själv, + sjukt nervös. Det får man räkna med. Känn inget tvång att prata hela tiden, blir det tyst så låt det vara det om du inte har något du vill säga. När man träffas efter så långt tid av kommunikation så vet man redan så mycket om varandra. Visa honom Sverige, var fysisk, passa på att krama och titta på varandra. Njut av varandras sällskap. Hoppas han uppfyller alla dina förväntningar.

Kolla gärna förbi mina bloggar.
dvärghamsterblogg: http://sleepyforestdwarf.blogspot.se
Akvarieblogg: http://sallskapsakvarium.blogspot.com

Charlie2006
2

Tack så mycket för hjälpen :) Kommer passa på att njuta av denna tiden jag har med honom. Vi båda har viljat träffas för länge sedan, och väntan har varit för jobbig. Tror det kommer gå bra after några minuter. men just innan nu, så är man väldig nervös. 😛

Min hemsida

//Frida

ChristineL
2

Jag ser det såhär, om ni vanligtvis brukar prata på om allt möjligt, varför skulle det ta tvärstopp nu? ;) Det kommer gå jättebra ska du se!

eltorres
2

Jag började prata med en kille på nätet i typ november förra året. Och mot slutet av december blev det mest via sms. Sen träffades vi i slutet av januari då han bjöd mig på hockey (vi båda hejar på samma lag). Och sen dess blev det ett par "dejter" som bio + middag, han kom hem till mig o jag bjöd på mat och tvärtom osv. Och i början på mars så blev vi tillsammans. Och jag kunde inte vara lyckligare än vad jag är just nu :). Visst var jag skitnervös när vi skulle träffas men det gick över rätt så fort kan jag lova! För har man varit sig själv och är sig själv så kommer det att gå jättebra, han ska ju gilla dig för den du är.

Karmatarerskanise
0

Ts; hur gick det? :)

PennyScarlett
0

Jag kommer förmodligen stå i samma sits nästa vecka, så jag lider med dig! xD

Vi gör alla så gott vi kan utifrån våran kunskap och erfarenheter

Charlie2006
0

#8 Det gick jätte bra, nervositeten släppte dagen innan han kom. Vi pratar på, visst ibland är jag tyst, men då hittar han på något att göra eller att prata om. :)

Att prata engelska non stop känns naturligt nu, för båda.

Nu vet jag att det är denna kille jag vill vara med. 😃Vi är så otroligt tajta och har samma syn på saker.

Min hemsida

//Frida