Brustet hjärta. Vad ska man göra?
Jag är vanligtvis en stor hjälp och duktig på att lösa alla andras problem förutom mina egna, därför har jag lyckats hjälpa mina vänner otroligt mycket, gjort dom glada men ändå befinner jag mig fortfarande i en taskig situation själv. Ska försöka sammanfatta allt så gott det går.
Förut, ungefär två år sen, var jag väldigt ledsen och i stort behov av uppmärksamhet och bekräftelse. Riktiga förhållanden, intresserade mig inte. Av någon anledning, har jag alltid äcklats av killar i verkligheten. På internet behöver man ju inte se varandra.. Jag träffade hursomhelst en kille och blev störtkär. Vi kallar honom Ö. För första gången i mitt liv fick jag känslor för någon, så otroligt starka. För första gången äcklades jag inte… och för första gången hade jag sex. Men både han och jag ljög om vårat förflutna… båda antagligen för vi skämdes, jag gjorde det iallafall. Skillnaden var den att han erkände lite då och då tid efter tid, så han hade tillslut erkänt allt. Men mina lögner kom fram på andra sätt. Han kollade igenom alla mina mail, gamla skype, facebook, mobil och allting och såg att jag skickat bilder på mig själv till andra (inte helnaken men rätt lättklädd och halvbilder) och skrivit en massa flirtigt. Jag vågade alltså aldrig erkänna mitt utan höll kvar vid det jag sagt. Han blev såklart förkrossad, och han såg även att jag fortsatt med dessa bilder och texter under en längre tid under vårat förhållande… jag har aldrig älskat någon förut och älskar honom mer än allt annat. Skulle göra vad som helst för honom, verkligen… och jag menar det verkligen innerligt. Skulle kunna skita i min morsa föralltid för denna killen till och med. Det är sjukt, hur mycket jag älskar honom. Men jag fortsatte med bilderna och texterna för jag var dum, och ville ha bekräftelsen… det förstörde det vackraste jag hade, honom…. och nu rinner tårarna ner. Han sa att jag varit otrogen och jag håller med, vi har en ganska lik syn på otrohet så vi var ju överens om att det var så, även fast jag nekade ibland… det tog slut ett antal gånger, två gånger och under dessa veckorna var det ett helvete. Han har alltid sagt att han älskar mig mer än allt annat och så, och jag skrev ju med dessa killar igen när de tog slut. För jag var så ledsen, och det är det värsta jag gjort, jag ångrar det så djupt, jag älskar ju Ö så mycket och vill aldrig såra honom, eller göra såhär mot mig själv främst. Det är ju mig det går ut över också. Kände mig ensam och lämnad så ville bara prata med någon och veta att jag behövdes…. i själva verket. Jag skulle skita i om alla dessa personer försvann imon, det enda jag bryr mig om är Ö. Men när de tar slut mellan oss… så blir jag så förstörd. Vi blev tillsammans igen, allting var perfekt, speciellt senaste månaden förutom att han var rädd, för att jag skulle skriva till dom igen. Jag lovade honom att aldrig göra det! För jag kände verkligen det då, att sålänge jag hade honom skulle jag aldrig behöva skriva till dom igen. Men han gjorde slut, och jag blev som sagt förstörd…. så det första jag gjorde var att skriva till nåra av dessa killarna, men jag raggade aldrig. Jag grät bara. Bölade ut om hur förstörd jag var, hur mycket jag ville försvinna, hur mycket jag älskade Ö och saknade honom och inte ville leva utan honom, hur arg jag var. Och allt sånt. Men Ö förstod då att jag hört av mig till dem igen, och berätta att jag brutit mitt löfte och den egentliga anledningen till varför han gjorde slut var för att se om jag kunde hålla löftet att aldrig skriva till dom igen. Och hade jag hållt det hade vi förlovat oss på nytt. Men jag var så förkrossad så ville bara prata ut med någon som jag trodde brydde sig, hade inte spelat roll om de va någon kille som sett mig eller någon som inte ens visste vem jag var… ville bara prata ut. Och då tog jag de första jag såg online, inklusive de som skrev till mig. Men raggade aldrig!… skulle aldrig ragga på någon annan igen. Jag älskar denna killen innerligt, sagt upp kontakten med alla dessa killar nu förevigt och vill lägga ner all min energi på Ö. Ge allt för honom. Men det känns bara så hopplöst, tror inte det kommer bli vi igen, och även om de inte blir de hade de varit värt att försöka och ge han allt ändå, men jag är så vilsen och förkrossad. Mina närmsta vänner och en av dom som även känner honom är säkra på att det kommer bli han och jag igen, men det är inte jag.. :( Vad ska jag göra, verkligen…. vill inte ens leva ibland så ledsen jag är… gråter timmarvis varje dag och sörjer som om alla i min närhet dött. Är så förstörd…
Tacksam för svar..
Kan även tillägga att det som skrämmer mig med att lägga allt på honom, kämpa för honom, är att bli sårad, så sårad att jag tillslut försöker lämna livet helt. Han är min enda och största svaghet i livet och jag är så rädd, att det ska orsaka mig för mycket smärta. Jag kan inte sluta mardröma om Ö. Jag älskar och saknar honom så otroligt och mardrömer konstant om att bli sårad av honom, på alla möjliga vis… Jag tänker kämpa ändå och försöka göra allt för honom, men har ingen aning om hur jag ska kunna hålla mig stark och är desperat efter lösningar, vill bara att det ska vara han och jag igen och att allting ska vara bra. Men så lär det ju inte bli.. 😭
#1 Är det inte du som sårat honom?
/Maria
#2 Jo, men han har också sårat mig en del, brutit en del löften själv men vi har inte samma syn på det… jag anser att han brutit sina löften. Enligt honom kan man upphäva ett löfte, men då är det ju ingen ide att lova heller enligt mig.. ett löfte är ett löfte och bryter man det så bryter man det.
"Jag lovar att aldrig vara otrogen" och sen fem minuter efter ringa och säga "nej jag upphäver det nu." tycker jag är samma sak som att bryta sitt löfte. Men alla har väl en olik syn på det. Och nej han har inte varit otrogen det var bara ett exempel… sen så har vi båda varit extremt kalla mot varandra i perioder. Jag var jättekall mot honom en period, och en period skrev jag kärleks romaner till honom när vi gjorde slut och han kunde be mig dra och kalla mig lögnare och sånt. Det är väl mest det jag är rädd för… för jag menar verkligen allt jag säger till honom innerligt..
Märker nu att jag skriver märkligt men för att vara rak på sak det jag är rädd för är att han ska skita i mig, säga att vi inte kan ses eller umgås mer, inte tro på mig alls och kalla mig lögnare och sånt, att allting ska gå neråt. Han säger att det kanske kan bli vi, och kanske inte. Han mår lika dåligt av att inte vara tillsammans säger han. Är så frustrerad vet inte vad jag ska göra…
Förbered dig på att det kanske inte blir ni, stärk dig själv på egen hand på alla vis så du inte bryter ihop helt. Men visa honom vad du vill, ha tålamod och försök inte stressa inte fram något, håll dina löften så kanske ni hittar tillbaka med tiden…
Det tar tid att bygga upp nytt förtroende igen, det positiva är att han tidigare undanhållit endel så han kanske lättare har förståelse och kan leva sig in i hur du tänkt och varför du handlat som du gjort.
Ge mer än du förväntar dig att få.
Du låter….som en berg och dalbana och ditt bekräftelsebehov, sättet du söker det- och hur det gått ut över någon du påstår dig älska är hemskt :/ JAg lider med dig men det är något du måste jobba med på riktigt. Ni låter vekrligen himlastormande förälskade men inte bra för varandra.
Han ROTADE fram detta med dig, du hadeförvisso chansen att berätta det för honom men det var inte hans rätt att rota bland dina skypes, sms etc. Han borde skämmas också! Du borde vara arg på honom! Sen ljög han också men håller på att testa dig? Och du blir såklart helt förstörd och ger över all "makt" åt honom som om han vore guds barn.
Ni säger en massa saker som ni uppenbart inte är mogna att leva upp till. Ni verkar, som man brukar säga, kära i kärleken. Att bli lämnad är alltid hemskt, men trösta dig inte med att göra dumma saker som fick det att gå såhär till att börja med (även om jag inte skulle räkna nätflirtande/bekräftelsesökande över nätet som otrohet- men nu gör många det).
För en riktigt bra kille skulle du inte behöva offra din mor, eller något för att visa din kärlek. Inte skulle han heller dumpa dig för att sedan TESTA Vad du gör……;) Just saying.
Klart du gör vad du vill om han gjort slut, har ju ingenting alls att göra med dina känslor för honom. Han verkar vara väldigt omogen och osäker.
Skulle inte försöka få ihop med honom om han söker efter hämnd eller upprättelse i form av "bevis" på din kärlek för honom med märkliga test etc. Om han kan förlåta och förstå varför det blev så och att du inte behöver göra så när han är med dig, kör på. Han är underbar tycker du, jag tycker han låter som en omogen och osäker skitunge. Ingen värd att "lämna jordelivet" för, så att säga. Lycka till! Jag hoppas han finner mod att förlåta dig och att ni kan lämna detta men jag tvivlar starkt just eftersom det du beskriver verkar vara för turbulent…
Kolla gärna förbi mina bloggar.
dvärghamsterblogg: http://sleepyforestdwarf.blogspot.se
Akvarieblogg: http://sallskapsakvarium.blogspot.com