Relationer iFokus

Relationer

Etikettotrohet
Läst 8881 ggr
VictoriaMilan
39

Jag avslöjade grannens otrohet

Jag tänkte berätta vad jag just gjort. Vidrigt enligt vissa. Andra tycker jag gjorde rätt.

Jag har haft ett "fejkkonto" ett tag på otrohetssajten "victoriamilan" Inte för att jag söker något alls (själv är jag singel) men jag kollar helt enkelt efter om det är någon från min ort där. Om någon jag känner finns där. Mest av nyfikenhet. Vissa har ju ansiktsbilder där även om det är mindre vanligt (av förståeliga skäl)

I alla fall så helt plötsligt hajade jag till för jag såg ett ansikte som var väldigt bekant - grannen. En man som är gift (var gift numera) Han skrev ganska mycket på sin sida. Beskrev den tråkiga grå vardagen hemma och att han nu sökte spänning vid sidan om i form av "diskreta träffar med vågade tjejer"

Jag hade inte jättenära kontakt med detta par i synnerhet inte honom. Henne brukade jag prata en del med. Inte så att vi brukade bjuda över varandra men vi brukar följas på hundpromenader åtminstone ett par gånger i veckan hon och jag, då vi båda har hund.

När jag så sett hennes man på otrohetssajten kände jag att jag ville checka av med henne att hon var okej med det. Jag menar de kan ju ha öppet förhållande, eller så inte. Och om det inte skulle vara så så tyckte jag hon borde få veta så jag berättade vad jag sett.

Det var som jag trott, hon hade ingen aning och hon trodde mig inte först så vi gick hem till mig och jag gick in på hans profil. Hon såg ju direkt att det var han.

Nu är de som sagt skilda. Hon slängde ut honom ganska omgående.

Och nu är det folk runtomkring som fått reda på hur det låg till och som nu beskyller mig för att ha förstört deras perfekta förhållande. Men nej jag kan inte låtsas som ingenting och bara prata ditten och datten när jag sett vad han höll på med. 

Min promenadkompis är i alla fall väldigt tacksam att hon fick veta och jag tror och hoppas hon gjort detsamma om det var jag som drabbats av samma.

Efter detta har vi kommit mycket närmare varann och blivit riktigt bra väninnor.

Sedan har jag svårt att fatta hur man kan lägga ut en ansiktsbild på en otrohetssida och söka diskreta träffar om man inte vill bli upptäckt. Men det är en annan femma.

Tack för mig

Karmatarerskanise
17

Måste erkänna att jag ser det som väldigt konstigt att du skapar en profil på en sådan sida för att snoka reda på folk du känner.

Verkar ju inte bara vara nyfikenhet eftersom du faktiskt går in och berättar det också.

Bortsett från det är jag också en som talar om om jag känner till otrohet om det gäller någon jag känner. För jag kan inte veta sådant och träffa en person som blir förd bakom ljuset.

[glitterglam]
10

Om jag av en slump skulle få reda på något liknande skulle jag göra precis likadant. Det är ju chans att de har ett öppet förhållande och då är ju allt bra, och om inte, så skulle jag vilja att den andra fick chans att veta det. Om nu den otrogna är så dum att h*n lägger upp ansiktsbild, så får den faktiskt räkna med att vem som helst kan hitta det.

Om någon trodde att min kille var otrogen och inte sa något, och jag fick veta det senare, så skulle jag aldrig haft kontakt med den personen igen.

Hårt draget - riktiga brott tycker jag man ska förebygga, förhindra eller avslöja och det samma tycker jag med "ett brutet äktenskapslöfte", även om det självklart inte är straffbart på något sätt.

[1UpShroomish]
7

Jag tycker trots allt att du gjorde helt rätt, kanske lite små skumt att du skapade ett fakekonto.

Dom känner jue inte av att dom gör fel om dom inte blir avslöjade och att gå bakom sin partners rygg, ljuga osv går inte att rättfärdiga.

Är man i ett monogamt förhållande så går man inte och ligger runt med någon annan/andra.

Om jag hade en pojkvän som var otrogen och någon berättade det för mig samt la fram bevis som sedan leder till att han erkänner, så skulle jag vara evigt tacksam och givetvis kastrera killen :)

pinoccio007
8

Fel av ts att gå med i otrohetssite för att sätta dit andra stackare som vill vara otrogna. Usch!

Karmatarerskanise
38

4 stackare som vill vara otrogna? Det var då första gången jag sett någon uttrycka medlidande för någon som på ett så aktivt sätt är otrogen och sviker sin partner på det hemska sättet!

[Devya]
10

#4 Jag hoppades att det där skrevs med ironi.

Gur4m1
17

Tur att man har en otrohetspolis (moralpolis) som TS på sin ort. *ironi*

Hela grejen att snoka runt sådär osar skumt. Sen är det ju inte Ditt fel, TS att de gjorde slut och att mannen var otrogen osv- han knöt sin egen snara. Att du motsvarar byns lilla skvallerkärring är dock också ett faktum :) Folk lever inte perfekta liv, och jag vet inte vem man är att döma andra omkring sig hur de väljer att leva dem (iofs dömde jag dig precis för att snoka runt). Nu var du trots allt bekant med mannens fru så personligen skulle jag nog också gjort samma sak om jag av en slump upptäckt detta./om han stött på mig t.ex

Kolla gärna förbi mina bloggar.
dvärghamsterblogg: http://sleepyforestdwarf.blogspot.se
Akvarieblogg: http://sallskapsakvarium.blogspot.com

vallhund
11

Jag har ingen som helst förståelse eller respekt för självutnämnda moralpoliser/vigilantes.

I min bok är det oförlåtligt/vidrigt att snoka o lägga sig i andras relationer så som TS gör.

Lika vidrigt som : http://anhoriga.ifokus.se/discussions/4fcf5bd9d3b4fd74cb002296-valdtagna-outar-forovare?participating-1

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

VictoriaMilan
33

ja man kan väl säga att jag är byns skvallerkärring kanske men jag tycker det är  skillnad på skvaller och skvaller. Jag lägger inte till saker eller ändrar på saker för att det ska bli mera intressant (som annars kan förekomma när folk skvallrar) Jag håller mig till fakta.

Givetvis kan jag inte rädda alla som blir bedragna och för mig helt okända personer som är otrogna försöker jag inte stoppa. Men när jag ser att en person jag brukar träffa regelbundet och tycker bra om drabbas ja då "skvallrar" jag. Och hon var ju tacksam över att hon fick veta. Så jag är fullt övertygad om att jag gjorde rätt.

#8 Jag har ingen som helst förståelse eller respekt för självutnämnda moralpoliser/vigilantes.

I min bok är det oförlåtligt/vidrigt att snoka o lägga sig i andras relationer så som TS gör.

Och jag har ingen som helst förståelse eller respekt för de som väljer att vara otrogna bakom ryggen på sin partner. Men eftersom du tycks försvara dem kanske du själv är en av dem!

VictoriaMilan
17

#4 och nej det är inte synd om de som väljer att vara otrogna

vallhund
15

Att påstå att jag försvarar otrohet o att jag därför själv kanske är det är debatteknik på sandlådenivå.

Du drar slutsatser ur din egen fantasi om mig o mina åsikter, att du däremot anser dig som högre stående i moralfrågor är dock tydligt utifrån det du skriver om vad du gör.

VictoriaMilan
16

#11 Ja eftersom du dömer mitt handlande (att berätta för henne vad hennes man sysslar med)  men du säger inte ett ord om att mannens beteende skulle vara fel (söka träffar med andra på nätet utan hennes vetskap och tillåtelse) Det talar ju för att du tycker hans handlande är mer okej än mitt tydligen.

pinoccio007
9

#6 ja självklart var det ironi. Jag tycker inte direkt synd om muppen som blev dumpad. Sätt dit dom bara

Karmatarerskanise
3

#13 det r inte självklart att det är ironi. Det ser man inte av texten, så det är alltid en fördel att tala om det :)

[Tilde]
30

Du gjorde HELT RÄTT! Såklart man vill veta om ens man/fru är otrogen! Jag hade blivit dig evigt tacksam om jag var grannen, trots det hemska med att upptäcka sin mans otrohet. Men hellre veta om det än att inget ana. 

Du förföljde ju inte direkt mannen utan hittade honom av en slump. Jag ser inte något som helst fel i det du gjorde. Det var BRA gjort!

pinoccio007
4

ja okej, jag är dålig på att använda smileys. Blir ju tydligare då 😉

Denna kommentar har tagits bort.
oh-la
16

jag är ganska neutral i frågan "ska jag berätta om jag får reda på att en bekants partner är otrogen", det tycker jag att det egna samvetet får avgöra. däremot får jag rysningar över hela kroppen över sättat som TS fått informationen på… att snoka runt med baktanken att hitta personer i sin närhet och kunna skvallra om det, oavsett om man brer på eller håller sig till sanningen, är fullkomligt osmakligt. framför allt kan det beteendet verkligen ställa till det om informationen man skvallrar om inte visar sig stämma med verkligheten. att medvetet försöka luska sig in i folks privatliv för att man är en skvallerkärring är INTE okej.

Amorell
8

Jag tänker omformulera mitt tidigare inlägg som av någon anledning blev bortröstat Skämtar

Jag vet inte hur jag hade agerat om jag visste att någon i min omgivning var otrogen, beror väl antagligen på min relation till de inblandade. 
Jag tycker dock att det låter riktigt obehagligt att du gör en användare med avsikten att hitta folk du känner som är otrogna. Att vara "byns skvallerkärring" är ingen ursäkt för det. Det får mig att undra varför du har så stort intresse av andra människors privatliv?

~ Ysmn

Gur4m1
4

Åter igen, alla vill inte veta, JAg hade blivit arg och sur på TS i samma situatationen- skulle känt mig TVUNGEN att skilja mig och DÖMD utifrån min man eftersom samhället har sin sy på vad otrohet är och bör hanteras. En sådan situation vill jag upptäcka själv eller kanske inte upptäcka alls- och detta gott folk har jag pratat om med många och jag vet att jag inte är ensam om att känna så.

#8 Ottäck tråd att läsa men föga förvånande att folk har den inställningen.

VictoriaMilan
0

#18. framför allt kan det beteendet verkligen ställa till det om informationen man skvallrar om inte visar sig stämma med verkligheten

Hur kan informationen inte stämma med verkligheten? Jag såg väl vad jag såg. Och visade frun. Så inget kan ha förvrängts där.

Gur4m1
6

…men vad gjorde du på den sidan till att börja med, sökte du dig en gift man att smussla med? :D Du fattar inte vad folk stör sig på?

VictoriaMilan
12

#20 Jag är mycket medveten om att det finns de som inte vill veta om dennes partner är otrogen utan föredrar att vara lyckligt ovetande. Därför uttryckte jag mig inte såhär: "Din man är med på en otrohetssajt på nätet och söker diskreta träffar med läckra tjejer"

Däremot frågade  jag:

"Skulle du kunna tänka dig att ha ett öppet förhållande, och att ni får träffa andra utanför äktenskapet?"

Hon svarade: "Nää aldrig i livet!! Vill han vara med andra får han allt skilja sig först!"

Först därefter berättade jag.

Gur4m1
2

Det handlar inte om man har en "öppen syn" på det hela, ett öppet förhållande osv. En del VILL inte veta. Som i att OM de får veta så kan de inte hantera det,och en del vill veta det just därför- andra vill vara "Lyckligt ovetande". 

Jag vill inte dela min karl men jag har sagt åt han att om han sku få för sig att hoppa över stängslet så får han se till att göra det jäkligt snyggt för jag skulle inte kunna förlåta det- så råkar han göra ett misstag så vill jag absolut inte veta. Det är sånt man talar intimt med sin partner om, inget jag diskuterar med vänner under en hundpromenad. I detta fall så blev det ju lyckat eftersom hon blev tacksam…

Menar bara att det inte är så svart eller vitt åt något håll.

vallhund
4

#21 Hört talas om identitetsstöld o stalking för att nämna några exempel?

Att något finns i skrift på nätet betyder inte att det måste vara sant.

VictoriaMilan
11

#25 Identitetsstöld? Jag har knappast stulit någon persons identitet. Det är fullt möjligt att se alla medlemmars profilsidor. Och stalking? För att man zappar mellan olika profiler och läser det som står öppet att läsa för vem som helst? Nja knappast.

Och jo! Det som stod på hans sida var sant. Hon konfronterade honom. Han nekade först. Då gick hon in på hans sida och visade honom. Då erkände han 🙂

vallhund
2

#26 Missförstår du med flit?

Jag menar naturligtvis att någon annan, ev en stalker kunnat skapa kontot. Det kunde inte du veta när du visade det för frun.

VictoriaMilan
13

#27 Om det så vore en stalker som lagt ut bild och text om denna man på en sådan sida. Ska man då bara låta det vara så och inte berätta? Ska man inte låta dem få veta det. Det hade då jag velat veta om någon la ut bild på mig och sade sig söka sexkontakter.  Då vill man ju anmäla detta!

Men nu var det ju äkta och inget sådant och frun var glad att hon fick veta vad för slags person hon levde med.

[Yllhilda]
1

Nu sidspårar jag lite och berättar om de otroheter jag blivit 'anförtrodd' med. 

En (inte överdrivet nära) väninna tog mig en dag åt sidan för att berätta om en het kille som raggat upp henne och som hon börjat träffa eftersom han var "så grymt bra på att kyssas". Hon svor mig till hemlighet och jag höll näbb. Andra har kommit med liknande berättelser och jag kan med facit på hand inte döma dem eftersom jag tycker psykologin bakom är tungt vägande. En del var mentalt nerbrutna och tänkte inte klart, andra hade inga känslor kvar men var för fega att bryta upp, och hon jag tog som exempel tyckte helt enkelt inte hon skulle behöva begränsas bara för att hon var förlovad. Det enda jag egentligen kunde göra var att guida dessa 'illdådare'.

Jag tycker man ofta hör att "andra kanske tolererar att deras partner legat med någon annan, men inte jag"… så vars finns dessa andra? Dom kanske fanns i hyfsat stort omfång fram till på 60-talet, men de som tolererar sånt nu är ju som regel redan i öppna förhållanden eller polyamorösa.

amandanill
7

#28 håller med där klart dom måste få veta även om de bara skulle vara nån som låssas vara honom. sånt är ju otäckt och ska anmälas

Carrolinline
6

Mycket bra gjort! Hade någon varit otrogen mot mig hade jag väldigt gärna velat veta. Och jag hade berättat om jag viste någon som var otrogen, bland mina vänner då. Hade det varit någon jag inte alls känt bara vetat vem det var hade jag inte lagt mig i, tror jag :)

denstore
7

Min fundering är ju om han hade varit otrogen eller inte? Av vad jag läst hitintills så fanns det väl inga belägg för att han hade genomfört sin otrohet? Man kan iofs hävda att annonsen i sig är handling nog, men jag vill nog mena att det mer är uppsåt…. Jag är definitivt ingen förespråkare för otrohet, men någonstans måste jag ändå tycka att det är ett väldigt märkligt beteende att blanda sig i sina grannars liv på det sättet. Det känns definitivt som ett självsvåldigt beteende.

boakloa
11

Jag förstår inte varför många klagar på att TS har ett fake-konto och att hon spanat in vilka som finns där. Jag kan  mycket väl förstå hennes nyfikenhet, hittar man någon man känner. Haha, typ sin egna pappa kanske eller varför inte morsan? :P Aldrig fel att snoka runt och ta reda på saker och ting, hellre det än att förbli ovetande dum. Det är inte liksom som att TS brutit sig in i mannens dator och snokat, TS har bara registrerat sig på en offentliga sida och letat fram information som funnits offentligt för alla…ser inget fel i det alls! 

BRA gjort att berätta dessutom för granntjejen! :D

andgustav
6

Tycker att det är ganska löjligt att lägga sig folks privatliv och fejka en profil på detta sätt är bevis på dålig självkänsla. Sprida ut detta grannarna till bevisar att man har dåligt förtroende detta. Om min granne har kontakt med någon annan partner skulle jag aldrig skvallra om detta. Det är bevis på att folk har för lite att göra. Men det finns alltid folk som tycker om att vara privatdeckare och låtsaspoliser.

VictoriaMilan
2

#32 Oavsett om han "bara" hade lagt ut en bild på sig på denna sajt och inte hunnit få till någon träff ännu så var det tillräckligt illa för henne och han var ingen hon ville fortsätta ett förhållande med. Men ja, hon berättade att när hon pressade honom så fick hon veta att han varit otrogen en gång med en annan kvinna som också var gift.

[Devya]
9

Om han har lagt ut en profil på sidan så var han inte särskilt smart och det är helt klart rätt åt honom att han blev avslöjad på det här sättet.

Däremot tror jag att ts kanske borde skaffa en annan hobby. Låter som hon har lite att göra om hon går och surfar på den sidan för att se om hon känner igen någon. Jag kan riktigt framför mig se den här tjejen då hon blir äldre och skruttig och tittar ut genom fönstret för att ta reda på vem det är som besöker grannen. ;)

Inget större fel med det ts gjorde men som sagt, hon borde skaffa sig ett eget liv istället för att snoka och lägga sig i andras liv.

oh-la
7

#21, ja, fast nu pratade jag allmänt om hela tanken med att snoka runt efter folks privatliv med baktanke att kunna skvallra om det. man kan hitta mycket på internet att skvallra om, men du har ingen aning om de bakomliggande omständigheterna till ett beteende. ponera att du funnit det du sökt, nämligen en person som du känner igen från orten som du kan skvallra om, och så visar det sig att det inte alls handlar om otrohet utan om ett öppet förhållande. allt löst skvallet som inte kommer direkt från källan bygger på antaganden, och det är det jag tycker är skrämmande. att man tar sig räten att snoka reda på personers privatliv och sedan prata med andra om det. på en liten ort kan ett felriktat skvaller vara förödande!

hade jag haft en vän som gjort som du hade jag blivit förbannad. inte för att jag inte skulle vilja veta om min sambo var otrogen, utan för att jag tycker att folk ska skita i vad andra gör. framför allt ska man inte ge sig ut och medvetet försöka hitta snaskigheter om personer i sitt närområde bara för att man ska kunna ha något att snattra med andra på orten om. det är så jäkla lågt, och som gjort för missförstånd som i värsta fall kan förstöra en människas liv.

som sagt, kommer man på en nära bekants partner med otrohet tycker jag att det är upp till ens egna samvete att avgöra vad man vill göra. beroende på situation är det exempelvis inte alls säkert att jag lägger mig i. men sjävla beteendet att snoka har jag väldigt svårt för.

pyromanen
8

Att gå bakom sin frus rygg sådär är ju skitfult. Tycker inte synd om honom för att du skvallrat.

Sen tänker jag att du skulle kunna ha ett bättre liv om du fyllde det med eget innehåll istället för att ha tid att sitta o dräggla över andras. Får du nån sorts kickar av att snoka eller vad är din drivkraft?

VictoriaMilan
2

#37 Om du läser vad jag skriver i #23 så ser du att jag inte bara berättade rakt ut att hennes man var otrogen. Jag hade i tankarna att de kunde tänkas ha ett öppet förhållande..

Och som jag sagt många gånger nu. Hon är tacksam att ha fått vetskap i vad som försigick så jag anser mig ha gjort en god gärning

Aniara4
8

Jag tycker också det finns två sidor i det här.

Det ena är huruvida man ska berätta för någon om man upptäcker att deras partner är otrogen. Inte helt självklart tycker jag, även om jag själv har gjort det en gång efter mycket grubblande. Det handlade då om en man som hade flera identiteter på en dejtingsida, som ljög nåt helt otroligt om allting, träffade ett antal tjejer (jag hade pratat med en som inte heller hade haft en aning om att han var gift) och betedde sig allmänt sjukt.

För mig är det stor skillnad mellan å ena sidan ett snedsteg i fyllan eller i ett obalanserat krisläge, och å andra sidan att utstuderat planera otrohet genom att registrera sig på en sida, ta kontakt med personer, bestämma träff på något diskret ställe osv. Då är det inte ett misstag längre, utan något man väljer att göra. Något man går och tänker på och planerar bakom sin partners rygg. Jag skulle vilja veta om min partner höll på med sånt och levde ett dubbelliv bakom min rygg. Då lever jag ju inte i den relation jag tror att jag lever i. Om han i en pressad situation på fyllan börjar hångla med någon okänd däremot, det är jag inte lika säker på att jag har nytta av att veta. Förutsatt att han tar tag i vad det nu var som gjorde honom sårbar för såna misstag förstås.

Men sen reagerade jag som flera andra på att TS registrerat sig på en otrohetssida bara för att spionera och se om hon hittar någon hon känner. Man bör väl i så fall i förväg vara väldigt klar över vad man tänker göra om man faktiskt hittar det man letar efter. Om du någonstans ser dig som en rättskaffens moralens riddare som ska söka upp och ställa till rätta andra människors relationsproblem är du nog ute på lite djupt vatten. Eller om du bara är ute efter lite snask att gotta dig åt och skvallra om så är det inte heller så charmigt. Det vore en sak om du var på sajten av egna skäl, antingen för att du så gärna ville ragga upp en upptagen man (och var beredd att stå för det när du berättar vad du hittar också) eller för att spana på en misstänkt egen partner, och av misstag råkade snubbla över informationen, men att medvetet gå och leta upp den… Nja, jag skulle nog rekommendera att du skaffar en annan hobby!

oh-la
3

och om du läser vad jag skrivit i båda mina inlägg, #39, så skriver jag att det inte är ATT du berättade som jag ifrågasätter utan HUR du fick informationen och med vilken baktanke du rörde dig på sidan. det var ju precis det här du hoppades hitta när du snokar runt på en "otrohetssida" för att hitta personer i din omgivning som eventuellt bedrar sin partner.

VictoriaMilan
1

#41 jag skulle i vilket fall inte dra mig en sekund att göra om samma sak om jag skulle se en annan väns partner ha en liknande profil där. Jag klarar helt enkelt inte av att fortsätta umgås med personer som om ingenting hänt om jag råkat se en sådan sak. Jag skulle känna mig medskyldig om jag visste men inget sa.

Och för att förtydliga: jag är singel. Hade jag haft förhållande skulle jag anse det fel att vara på den sajten. Och som jag också sa, jag har inte träffat nån därifrån och skulle under inga omständigheter vilja göra det.  Men jag var ute och slösurfade på nätet bara, och klickade på min ort, och hade verkligen inte väntat mig att se någon jag kände igen. Men nu gjorde jag det.

[Devya]
7

#42 Varför är du ens medlem där? Vill du leta fram de som är otrogna? Är det därför som du registrerade dig där?

Jag skulle aldrig ens vilja gå in på den sidan med tanke på vad den representerar.

[typellisch]
5

Hade jag varit hans fru och du kommit till mig hade min första tanke varit: Vad tusan gör hon på sådana sidor och varför tittar hon på min mans profil?

Jag hade säkerligen trott du TS var intresserad av min man om du befinner dig på sådana sidor, seriöst.

Nu handlar det inte om mig men jag försökte sätta mig in i situationen själv och jag hade nog sett massvis med röda varningsflaggor.

Det låter bara skumt och jag hade rynkat på ögonbrynet och bett dig sluta lägga dig i mitt privata liv. Visserligen hade jag frågat ut min man och ställt han mot väggen men jag hade även tagit avstånd från dig, för det hela låter skumt. Att frivilligt sitta på sådana sidor? Sen att hela byn pratar om det är förståeligt för vem sitter på sådana sidor utan syfte, egentligen? Man sitter på sådana sidor för att få vara otrogen eller få vara med någon upptagen man/kvinna.

VictoriaMilan
1

#43 Varför är du ens medlem där? Vill du leta fram de som är otrogna? Är det därför som du registrerade dig där?

#33 beskriver ganska bra anledningen.

andgustav
5

Den här som fejkade sig VictoriaMilan anser jag vara en klassisk skvallerkärring och är en person som ska skaffa sig en annan hobby än att gräva i andras beskymmer. Säger som Strindberg det är synd om människorna.

Maria
6

Jag håller helt med Vallhund.

Jag skulle aldrig snoka i andras angelägenheter och jag skulle inte lägga mig i.

/Maria

[1UpShroomish]
22

Men seriöst nu räcker det!!!

Haha, vuxna människor? 
Nej det tror jag knappast, ni är huggormar som hugger emot allt som rör sig.

TS hade tråkigt, vi alla gör konstiga saker när vi är uttråkade och försök inte ens förneka det och sen att hon då råkade snubbla över grannens mans profil var väl ingenting hon direkt förväntade sig eller hoppades på.

Alla har olika åsikter om detta och alla andra ämnen och det är fine, bra till och med för annars vore livet tråkigt men om man inte kan diskutera  utan att börja hugga och mer eller mindre skälla ut någon för ett beslut personen i fråga tog så då kanske man borde hålla tyst och hålla fingrarna borta från tangenterna.

Det var vad jag hade och säga.
Cheerio!

VictoriaMilan
1

#48 Väldigt bra beskrivet om hur det var! 🙂

Amorell
14

"Jag har haft ett "fejkkonto" ett tag på otrohetssajten "victoriamilan" Inte för att jag söker något alls (själv är jag singel) men jag kollar helt enkelt efter om det är någon från min ort där. Om någon jag känner finns där."

"ja man kan väl säga att jag är byns skvallerkärring kanske men jag tycker det är  skillnad på skvaller och skvaller. Jag lägger inte till saker eller ändrar på saker för att det ska bli mera intressant (som annars kan förekomma när folk skvallrar) Jag håller mig till fakta."

De här två citaten ger min intrycket av att TS aktivt letar efter personer i sin omgivning på siten, av ren morbid nyfikenhet och av ett intresse av att lägga näsan i andras liv? 

TS, om så många människor i tråden påpekar att det här är ett konstigt beteende, känner du inte då att det kanske kan ligga något i det? 

Det har inget att göra med att vara en huggorm, det här är ett diskussionsforum och TS la upp tråden med avsikt att diskutera sitt handlande. Att fokus riktas på olika delar i berättelsen är en sån sak man får ta. Speciellt när man handlar på det här sättet.

~ Ysmn

vallhund
9

Varför skall vi skärpa oss?

Jag misstänker att TS skrivit tråden förr att provocera, hon har väl ff tråkigt.

Eller så har hon själv blivit bedragen o låter sin bitterhet gå ut över andra män, som hämnd.

Tur att inte du är medis här.

[Devya]
15

Hon verkar ha gått och pratat om det här med andra människor som har tyckt att hon är vidrig, eller hur är det? I alla fall så får jag sådana vibbar från första stycket. Isåfall är det inte nog med att hon går och berättar för grannfrun vad hennes man håller på med, men hon går tydligen också och skvallrar för andra vad hon har gjort?

Sedan skriver hon att andra har fått reda på vad hon har gjort och tyckt att hon har gjort fel. Där får jag intrycket att hon kanske bara har sagt åt grannfrun som sedan har berättat vidare om hur det hela har gått till.

Ts, hur har du egentligen gått till väga här? Går du och berättar till din familj, vänner och grannar om det här? Eller håller du det för dig själv och sa det bara endast till grannfrun?

Jag skulle åtminstone ha större respekt för människan om det är så att hon känner att hon inte behöver berätta storyn åt någon annan än åt grannfrun.

Om ts fortsätter med sin lilla hobby så hoppas jag att hon inte går och skvallrar med många människor. Jag skulle vara glad att få veta om min kille var otrogen men jag skulle bli förbannad om den här människan även gick omkring och sa det åt andra. Det skulle vara pinsamt som det är.

[Yllhilda]
6

#50 Du kan alltså med 100% ärlighet att du aldrig gjort någon form av snokeri eller annan akt som kan tyckas udda eller stötande? Jag är på samma linje som #48, för - handen på hjärtat - nog har vi alla kunnat vara för nyfikna och långnästa.

Amorell
8

Haha faktiskt så kan jag säga det. Kommer från en väldigt liten stad, om man lägger näsan i andras affärer där märker folk vad du är för en typ direkt. Och jag har alltid haft rätt dåligt intresse av andra människors intriger. 

Det här aktiva snokeriet har jag ingen förståelse för alls, att skumma igenom sin förälskelses facebook (vilket idag, iallafall i mitt kompisgäng är hyfsat godtaget snokeri) går ju inte jämställas med det här uppletandet av skit på människor runt en. Speciellt inte när det har att göra med saker som påverkar andra människors liv så mycket och riktar sig mot vem som helst i sin omgivning. Det säger mig att personen i fråga behöver en hobby så hen kan rikta sin energi mot sitt eget liv. 

Jag har haft ett "fejkkonto" ett tag på otrohetssajten "victoriamilan" 
Ger mig förövrigt intrycket av att TS haft detta konto och detta intresse ett tag, dvs inget som hände en grå onsdagskväll för att hen var uttråkad.

~ Ysmn

Maria
14

#53 Nyfikenhet har knappast med detta att göra.

Det handlar ju om vad man gör med sin nyfikenhet och vad man gör med det man får reda på.

/Maria

[1UpShroomish]
10

#55 Och du tror att alla människor är likadana och att alla handlar på samma sätt?

Den enda här utav oss som verkligen vet vad det handlar om är väl ändå TS men visst, att göra ett fakekonto på en sådan sida förstår jag inte riktigt men gjort är gjort och hennes granne uppskattade hennes ärlighet och det är just DET som är det viktiga i denna tråden enligt mig.

Sen så var det väl inte världens bästa beslut att göra en tråd här, det hade iaf inte jag gjort eftersom jag vet hur sådana här trådar utspelar sig.

vallhund
3

#56 Ja TS är den enda som vet vad som utspelat sig, eller huruvida hon hittat på alltihopa o ingenting har hänt öht.

TS skapade ett konto här för att starta denna tråd o har inte skrivit någonting i någon annan tråd.

Karmatarerskanise
9

57 du går över gränsen när du öppet misstror ts. Lägg ned det!

Gur4m1
14

"jag skulle i vilket fall inte dra mig en sekund att göra om samma sak om jag skulle se en annan väns partner ha en liknande profil där. Jag klarar helt enkelt inte av att fortsätta umgås med personer som om ingenting hänt om jag råkat se en sådan sak. Jag skulle känna mig medskyldig om jag visste men inget sa."

Men sluta snoka runt på en otrohetssida då så slipper du 2råka se" sådana profiler och kan fortsätta umgås utan att lägga dig i deras relationer. Otroheter uppdagas oftast förr eller senare och ärligt så kan det bli mer pinsamt/komplicerat när en ytligt bekant/vän kommer med "Nyheterna".

Men så tycker jag.

[TheMiko]
21

Jag kan inte förstå varför man går in på en sådan sida och söker på sin bostadsort om man vet att man inte kan hålla tyst om vad/vem man kanske råkar hitta.

Men när jag ser att en person jag brukar träffa regelbundet och tycker bra om drabbas ja då "skvallrar" jag.

Du måste ju någonstans varit medveten om att den sökning du gjorde mycket väl kunde resultera i att du hittade någon du kände. Och om du nu upplever att det du gjorde var bra och att du gjort samma sak igen, varför startar du då en tråd om det? Du verkar vara ute efter att bli bekräftad och stilla ditt samvete (min tolkning). Samtidigt som du inte har förståelse för dem som tycker att du gjort fel.

Jag tycker det du gjorde var fel.

Tänk om grannen fått napp på sajten och efter att ha chattat med en annan tjej ett tag insett att, nej jag älskar min fru och vill få det att fungera, innan han varit otrogen. Erkänt för sin fru vad han hade gjort och varför och att han ville stärka deras relation. Deras relation hade kanske gått att rädda men det lär ingen få veta.

Zizza
7

Tänkte förmedla min åsikt angående inlägg #0 .. har nämligen inte orkat läsa igenom exakt alla inlägg som har postats efter det.. har endast lusläst.

För det första, jag förstår inte hur man ens kan tänka sig bli medlem på en otrohetssida. För det andra, jag förstår inte varför du (TS) överhuvudtaget blev medlem där.. om det är så att det är för att du endast är nyfiken.. ja visst nyfikenheten finns hos alla människor. Bara det att de är lite sjukt och gick till överdrift.. de låter som om du är någon form av otrohetspion?

Men sedan för det tredje, så tycker jag att de var bra att du nämnde åt din vännina om hennes partner, det hade dock säkert kommit fram så småningom iaf. det är rätt svårt att dölja något sådant som otrohet.

Sedan att folk beskyller dig för att förstört deras förhållande.. så säger jag bara Va? .. vadå deras förhållande? de hade ju uppenbarligen inget bra förhållande överhuvudtaget.. så lika bra att de gick som det gick.. även om det blev bevisat på ett mycket sjukt sätt.

Men att vara så att säga ortens skvallertant är inte något nån vill vara kan jag säga dig. Ryktet kommer att gå och du kan ev. bli utstött.. speciellt inte bra om du bor i en mindre by/stad.. där alla känner alla.
Så det säger jag endast för att jag tycker att du borde lämna andras förhållanden i fred. Visst ser du något som händer IRL och inte för att du letat upp det över internet. Så anser jag det helt OKEJ att berätta för dem det gäller om du känner de.

Mvh. Sanne & Djuren

LinaLj
25

Att smyga omkring och försöka spionera på folk i sin omgivning på nätet känns enormt omoraliskt i sig själv. Att sedan peka på andra och säga att de har dålig moral känns lite som att kasta sten i glashus. 

Jag tycker att otrohet är vidrigt, att det är något som inte bör förekomma i ett förhållande. MEN… 

Innan det att du började leta otrohet så borde du ha funderat på om du var villig att ta på dig den bördan som det innebar. Den mest naturliga frågan är ju "Vad gör jag med informationen jag får tag på?" Eftersom du skriver att du inte skulle kunna hålla något sådant för dig själv så måste du ju ha vetat redan från början att du hade som avsikt att berätta om det du hittade. 

Då kommer nästa fråga man bör ställa sig: "Kan jag ta på mig ansvaret för det som händer när jag berättar?". Du hade tur att den du berättade det för var stark och verkar ha hanterat det på ett bra sätt. Men man vet inte hur folk hanterar sådana här saker, speciellt inte om man inte känner varandra så bra. Tänk om frun vet om att gubben är otrogen men väljer att låssas som inget för att hon inte orkar ta steget att bryta upp, eller för att hon inte skulle klara av det rent ekonomiskt eller på grund av ett hundratal andra orsaker. Det är förmodligen inget man berättar för en bekant på promenad med hundarna. Vad händer med en sådan människa om de tvingas att se sanningen? Om de är medvetna om att andra vet om det och kanske sprider det vidare? Kanske känner de sig tvingade att lämna sin man trotts att de inte är redo.

Eller ännu värre, tänk om de inte är en stark person. De kanske redan mår psykiskt dåligt och sedan får reda på något sådant här. Det kan sluta riktigt illa. 

Visst är det den otrogne/a som bär största skulden men om man går in och rotar i andra människors förhållanden så får man allt räkna med att stå ut med konsekvenserna. 

Vad jag menar är, skulle det känts lika bra om grannfrun hade tvingats flytta till en liten lägenhet, gå till soss för att överleva och blivit djupt deprimerad? Bara för att du tyckte att det är din sak att reda ut alla andras relationer?

Med den logiken så måste jag nog börja rota igenom mina grannars soptunnor. Man vet ju inte om någon av dem håller på med olagligheter….

Maria
5

#62 Bra skrivet.

/Maria

VictoriaMilan
8

Svar till de som undrar över om jag snackat runt med andra människor än frun:

Nej nej självklart inte. Varken före eller efter att jag talat med frun. Det angår ingen annan men vissa verkar ta för givet att är jag en "skvallerkärring" så snackar jag runt med alla i området. Nej jag talade med henne och endast henne. Däremot sa HON när jag visade hans profil: "Det här ska fan alla få veta vad han har hållit på med. Han ska få skämmas, och det med råge! Tack snälla att jag fick veta"

Så ja hon har sagt det till alla hon känner och det gick inte att undgå att se för de som bor närmast heller då hon slängde ut en massa av hans saker på backen.

Men många verkar anse att otrohet ska sopas under mattan. Huvudsaken att äktenskapet ser bra ut på ytan (jag menar inte direkt er i denna tråd, men i allmänhet)

Svar till hen som skrev att hen trodde jag "hittat på" det jag skriver här

Löjlig sak att påstå men det kan du ju få tro men så är inte fallet. Men konstigt att du orkar svara i tråden om du tror så..

För övrigt är det här mitt första inlägg hittills. Är det problem med det eller?

Jag har läst här länge men aldrig skrivit. Jag trodde det var valfritt.

Gur4m1
7

#64 otrohet är fult, INGEN här inne har sagt att "hey, otrohet is AWESOME!" Däremot ser jag inte varför andra ska döma honom för det? Hur vet vi /andra hur deras relation var, om hon var en så bra hustru etc etc. Det är inte så svart och vitt "Han är ondskan själv, burn burn burn!".

+ då alla de där aspekterna kring hur det kunde gått, om din väninna inte tyckt det var så "awesome" att du upptäckte det. Du kan säga precis vad du vill, försöka försvara ditt snokande med att "vi" försöker försvara otrohet. 

Handlar inte om att ett förhållande ska se bra ut på ytan, handlar om att det som är dåligt i det är faktiskt inte för andra att se…så enkelt är det ju.

Grytlapp
6

TS så himla bra gjort! Hade det varit till mig du kom så hade jag blivit dig evigt tacksam! Frun hade kunnat fått sjukdomar  där nere också. Min syster jobbar med HIV och AIDS sjuka och det händer tyvärr allt för ofta..

Min gubbe fick höra att min 3-männing hade en sida om sig själv med bilder, filmer och hon sålde begangnade underkläder osv. Vi blev medlem direkt och betalade för att få se hennes sida. Hela släkten såg och vi kunde inte tänka oss, men givetvis fick hon ju göra som hon ville. Men när hon lägger ut sig så, så får ju hon acceptera att släkten får se och ha lite skoj också mfl. Fanns nog ingen som inte var medlem på hennes sida i denna lilla stad och hon jobbar i en affär som typ alla går på här. Men hon fick sen välja mellan att ha kvar sidan eller få sparken. Alla i stan vet nu hur hon ser ut där nere och vad hon tycker om ;) Man får faktiskt skylla sig själv om man lägger ut namn och foto i datorvärlden..

[typellisch]
15

#66 Så släkt kollade in sin nakna släkting? Seriöst…? Och betalade för det?

Grytlapp
0

#67 Japp! Lite avsmakligt var det ju att se, men vi alla hade lite kul åt henne :)

[TheMiko]
1

#62 WORD! 👍

Gur4m1
25

*varning för grovt språk som könsord osv*

#68 och där fick man se småstadens fula tryne :) "Skräm/mota folk till att göra som "Massan vill" ,d e som inte passar in i vår moral får minsan skylla sig själva och höra det. "

Nej jag förstår tine varför din trmänning skulle bli häcklad och retad och "Få höra om det" för att hon uppenbartinte är lika pryd som er övriga. Sen rä det ju bara perverst (på så många nivåer) att alla, högmodigt och moraliskt högburna, kollat in henne och tänker "ja hon får skylla sig själv, nu vet man hur fittan ser ut!" :P Speciellt med tanke på att om "hela byn sett henne där nere" så har med andra ord hela släkten gjort det.

Perverst att tro att ni är bättre och finare än henne på något sätt. Hon tog en chans men i mina ögon var hon lika modig som dum. De där bilderna var inte upplagda för er skull, ni "äcklades/roades" av dem. Du vill kanske inte sälja dina underkläder eller åma dig naken för folk på nätet, men ingen tvingade er att gå dit och "glo" av nyfikenhet för att sprida informationen.

Du och TS kan ju starta upp en "moralpolisen" eller något.

Enda skillnadne här är att din släkting inte gjort något fel, över huvudtaget, inte mot någon annan och absolut inget mot dig.

NI BETALADE för att få se hennes nakensida.

Känns som att hon vann den ronden.

[typellisch]
17

#68 Du skojar? Det är ju bara för……. jag finner inte rätt ord för att inte låta nedvärderande. Aldrig i hela mitt liv att jag skulle betala för att se min släkting naken, då vore jag inte frisk i skallen. Att man ens vill se sin släkting naken? JÖSSES. Äckligt, nu fann jag rätt ord.
Låt vem som helst få göra vad som helst ute på internet.. men att ens egna släktingar betalar för att se det? Oh my god. Jag lämnar denna diskussion I think.. detta gjorde mig illamående.

#70 Perverst, det var också rätt ord in i detta sammanhang!

Portie
13

#66 Det där är ju bara vidrigt gjort av er.. Att betala för att se en släkting naken, nee det vet jag inte om det är normalt beteende, känns ju inte som det i alla fall. Förstår inte varför man gör det, varför man lägger ner sin tid på nåt så sjukt.. för ja, i mina ögon är det sjukt. Vad hade den personen gjort för att förtjäna att bli uthängd på det sättet kan man ju undra..

Grytlapp
0

Absolut! Hon får göra precis som hon vill! Jag är inte pryd för något alls! Tyckte bara att det var väldigt roligt. Man får göra precis som man vill på nätet, och precis hur man vill. Men då får man ju ta det också. Jag har inte haft någon pekpinne på henne. Vill hon leva så och få lite extra så är det helt ok. Vi betalade med glädje för att ha lite kul :) Men det blev problem på jobbet och på skolan för barnen.

Så lägger den här karln ut en annons och med bild så får han ju räkna med att någon ser han! Det är väl det han vill? På datorn går det ju inte välja vem som ska läsa väl?

[typellisch]
9

#74 Jag har aldrig blivit så paff över nåt… aldrig tappat hakan av hur andra kan bete sig och fungera. Jösses.

Grytlapp
0

Hon hade en egen hemsida. Jag berättade för mina föräldrar att vi betalt medlemsavg när vi hörde rykte om det för att kolla om det var hon som dom sa, och då kom alla hem för att se att det verkligen var hon. Mostrar, morbros, kusiner och allt. Man blir lite väl chockad också av en sån hemsida som är en släktings :) Japp alla kom och tittade. Alla över 18 då. Man kunde ju inte tro. Vi tittade på sidan en gång och så allt hon hade. Var mycket. Resten av gångerna fick ju dom andra titta själva så klart. Efter en månad gick "medlemsskapet" ut och då betalade vi inte mer :D

LinaLj
20

#66 Du menar alltså att den stackars tjejen riskerade att bli av med jobbet för något hon gjorde på sin fritid? Det är ju olagligt så att det skriker om det. Det är ju som om Volvo helt plötsligt skulle börja hota alla dess anställda som rider på sin fritid att om de inte slutar omedelbart så får de sparken… Vad fasen har chefen med det att göra? Så länge hon inte hade med affärens logga på sin sida så förstår jag inte alls varför man skulle hota henne. Hade jag varit henne hade jag övervägt rättsliga åtgärder mot företaget.

Varför ska man tolerera att andra hånar en bara för att man gör något som inte alla andra gör? Så hon gillade att visa sin kropp på internet, än sen? Ge henne i stället beröm för att vara självsäker och bekväm med sin kropp. Eller bry er helt enkelt inte om det. 

Hade en släkting till mig (som jag umgås med) haft en sådan sida och jag hade fått reda på det så inte hade jag börjat betala pengar för att titta. Förmodligen hade jag frågat henne varför hon hade det om jag nu varit nyfiken. Om det var för hon gillade det så toppen för henne, hade det berott på att hon var i desperat behov av pengar eller liknande så hade jag hjälpt henne. Men att göra henne till något slags åtlöje i familjen är bara respektlöst och … ja jag saknar helt enkelt ord.

[typellisch]
20

#76 Att du kan vara så stolt över vad du och din släkt gjort. 😕 Bjuder hem alla sina släktingar för att kolla på er släkting.. och betalat för det också. Det är så sjukt och hemskt att det inte är sant. Det är respektlöst, smaklöst och väldigt kränkande.

Jag blir så förbannad!

Grytlapp
0

Inget åtlöje alls här! Vi har en väldigt rak och öppen släkt. Man pratar om allt och är öppen och hjälper varandra. Hon ville inte ha pengar. Hon ville det här och det är inget konstigt alls med det. Hon tyckte om det. Och det är väl bara bra att hon är nöjd med sin kropp. Inget fel på henne alls!

Ja, kanske chefen gjorde fel. Det har jag inte tänkt på. Men det blev väldigt knepigt för henne på jobbet.. Sitta i kassan och hela stan ( inte byn) visste ungefär. Det spred sig ju fort! Inte från oss i släkten då utan av dom som skvallrade för oss. Hon fick väldigt många medlemar härifrån kan jag säga. Men då mest av en annan anledning tror jag. Men jag ska inte sticka under stolen att det var knepigt att se henne så och lite roligt och chockande så klart. Men vi tycker inte mindre om henne för det och inte hon oss heller! Men det var nog inte hennes mening att vi skulle få veta, men det får hon ju ta när hon lägger ut sig själv så klart.

vallhund
19

#71 Rak o öppen? Kan prata om allt o hjälper varandra?

Det låter knappast som ett giltigt försvar/motivation för vad ni gjorde. Ni betalade för att skratta o glo på släktingens könsorgan, samma dag nästan som du skriver att kvinnliga könsorgan är fula o äckliga o att du aldrig skulle kunna ha sex med din man om han haft sitt organ i en annan kvinnas vagina för att den då skulle ha blivit besudlad, oren o äcklig? Kvinnor skall enligt dig inte tänka så mycket på sig själva o bjuda till o mannen vill ha mer sex än kvinnan?

För mig verkar det so du o din familj lever i ett annat århundrade.

andgustav
3

God morgon!

Tycker att det var modigt av henne att lägga upp en hemsida och visa sig naken. Hennes släktingar verkar ha bekymmer och ha mycket stora fritidsproblem. I småstäder älskar man att skvallra och det är inte underligt att vackra flickor flyttar till storstäder. Vi har en grupp på nätet där vi kastade ut en knasig käring som talade om för oss vad vi skulle skriva bland annat kritiserade hon oss för att skämtade en del om nakenhet. Vi talade om för käringen att hon ska nog hålla sig till  veckotidningar och kaffebröd. Dessutom kan inte arbetsgivaren kräva att hon ska sluta för att hon är naken på hemsida om hon däremot bedriver konkurrerande verksamhet kan hon få sluta. Tycker att hon kan be sina släktingar åka där det är varmare.  Det är inte hon som har problem utan hennes släktingar. Vi föds nakna och dör nakna.

"So what"!!

[Devya]
19

Grytlapp

Varför tyckte ni det var roligt? Varför bjöd ni hem hela släkten för att se på henne? Varför kontaktade du  inte henne först för att berätta om att ni hade hittat hennes hemsida före du började kontakta hela tjocka släkten? Tänkte du inte alls på att det skulle vara lite pinsamt för henne att alla i hennes släkt såg henne naken? Visst riskerade hon ju att alla fick veta det här då hon la upp sidan, men skulle det ändå inte varit bättre om du först tog kontakt med henne? Du påstår att ni är raka och öppna med varandra med det låter ju inte alls så.

Vet hon också om att ni sitter och skrattar bakom hennes rygg?

Jag får så avsmak för det ni gjorde mot henne. Sitta där på era feta rumpor för att skratta åt henne? Hon ska inte skämmas utan det är nog ni som ska skämmas för att vara så osmakliga att titta på er nakna släkting och därtill att ni satt och skrattade åt henne.

Jag kan inte överhuvudtaget förstå varför ni tyckte att det här var roligt.

Gur4m1
7

#80 där ute i byarna är det inte alls förvånande att folk faktiskt rent tekniskt lever i ett annat århundrade (även om de rent praktiskt alltås lever 2013).

Skulle inte kalla ett samhälle där "alla vet" vem någon är för något annat än just en by eller mindre samhälle (typ en by). ^_^

Grytlapp: Det är ju skönt att höra iallafall att ni inte dömer henne (kind of…tycker jag hör  dömande där hela tiden "de tär okej …men."). Klart arbetsplatsen inte har att göra med vad anställda gör på sin fritid- däremot är de tju tyvärr så i skvallerhålor att sånt här sprids och företagen får svårt att välja mellan att bryta mot lagar och att skydda sitt företag från "dessa hemskheter" ;)

Jobbar hon innom skolan eller vad skulle hon ebhöva tänka på barnen, hon har barn? 

Förmodligne vill hon klara sig själv, och gillar nog det hon gör annars skulle hon nog inte göra det. Alla som prostituerar sig eller blir egenföretagare (gör det inte under tvång eller för att "klara sitt knarkande", utan kort och gott för att de tycker om det. Jag hade känt mig sviken av min släkt och kränkt och vi är också en hög med "öppna och glappkäftiga".

Jag hade respekterat det mer om du sagt "fna vad starkt jobbat, vi blev så paff att hon gjord ene sånhär ggrej men fy fna vad respekt" eller liknande men de tär mer "hihih nu har alla sett hennes mutta!! men hä få hon allt skylla sig själv!".

…sånt här sker på platser där man inte har bättre för sig helt enkelt.

VictoriaMilan
5

Jag ser dock en stor skillnad på det grytlapp och hennes släkt gjorde. Den flickan hade inte gjort något som kunde skada någon annan. Och att sitta och skratta ut henne och rent av betala för att få se tycker jag låter väldigt osmakligt. Hon visade upp sig för att hon ville det (antagligen) och såvida hon inte har en pojkvän som är helt ovetande om att hon visar sitt kön för andra så är det ju hennes ensak.

I mitt fall gick mannen bakom ryggen på frun och ville ha lite kul vid sidan om. Men inte tog jag hem ett gäng väninnor och skrattade ut honom för det. Jag skrattade över huvud taget inte utan kände obehag. Och eftersom jag trivdes att prata och umgås med hans fru så gjorde jag valet att berätta för henne. Jag tyckte hon hade rätten att få veta helt enkelt.

Gur4m1
4

#84 jo, där håller jag med. Det är en stor skillnad, är förvånad att någon berättar en sån sak. ÄR lite som "haha vet ni jag kan också en rolig historia…en gånhg hittade vi en kattunge….vi spikade upp den på ett träd" *Awkward silence*

[typellisch]
10

#86 Skönt att jag inte är ensam om att må illa av det hela.. stackars flicka som har en släkt som sitter och hånar hennes kropp. Jag hade brutit kontakten på en gång. Mobbning, det är vad det är.

Karmatarerskanise
2

En del inlägg i tråden har blivit anmälda tillräckligt för att det automatiska systemet ska ta bort inläggen och jag kommer låta dom vara borta efter granskning. Man får inte gå på person. Helt ok att finna handlingar hemska, men gå inte på person!

[Devya]
8

Oj, visste inte att det var att gå över gränsen med det jag skrev. Det var inte meningen. Jag är nu bara chockad över att det finns människor som öppet skrattar åt sina släktingar på det viset.

Jag skrev väl att att jag förstod inte att människor kunde vara så hemska som henne och hennes släkt, men det är väl beteendet som jag förfärades över. Jag känner ju inte dem personligen så de kan ju annars vara fina. Men just hur de behandlade sin släkting fick mig att må otroligt dåligt.

Jag ber om ursäkt om det lät som ett påhopp. Det var inte min mening på något sätt.

[Devya]
10

#87 Jo, jag började t.om. må fysiskt illa av att höra berättelsen. Den berörde mig verkligen illa.

Jag skulle aldrig vilja ha något att göra med min släkt igen om de hade gått till väga på samma sätt. Jag skulle förstås ha själv orsakt hela grejen men jag förväntar mig inte att min släkt skulle vara grym och skratta. Jag skulle känna mig oälskad och värdelös och inte för att jag hade valt att göra som jag gjorde, utan för vad de gjorde. =/

[typellisch]
5

#90 Jag satta med öppen mun, bokstavligen tappade jag hakan.

[Devya]
9

#91 Samma här. Och sen att gå och öppet erkänna att man tycker att det är roligt övergår mitt förstånd. =/

andgustav
0

Hej hopp!

Som glad hobby fotograf kan jag inte annat en skratta åt detta det finns mycket stora problem ut i världen. Jag har fotograferat damer med och utan kläder. Dessutom är jag mycket seriös går aldrig över gränser och behandlar individer med största respekt. Vi skriver stränga sekretess avtal och vi går aldrig ut med modellens namn offentligt. I små samhällen där alla känner alla blir det oftast stora problem. Idag ska alla Kvinnor vara som smala modeller och marknaden växer med skönhetsråd. Såg i veckoblaska på en dam(pensionerad skådespelerska) som var över 80 som inte kunde acceptera sin ålder. Hon såg ut som en häxa och borde styla sig. Säger som Marilyn Monroe "Livet är lättare utan kläder"! Ha en skön lördag mina vänner!

vallhund
6

#93 Får mig att tänka på en äldre svensk skådespelerska, hette nåt Lidfors (?) Mycket berömd o spelat i många internationella storfilmer. När hon var kring 70 så intervjuades hon om sitt liv o det där med skönhet, hon hade varit en ikon i sin ungdom.

-Har du aldrig funderat på att göra ansiktslyftning etc frågade reportern, varvid hon svarade aldrig att jag skulle vilja vara ung igen.

Denna kvinna var fortfarande som 70 åring en av de vackraste jag någonsin sett.

vallhund
0

Sorry för OT Viveca Lindfors

http://www.youtube.com/watch?v=WeXq1P002EE

Grytlapp
0

Jag tar inte illa upp för något som skrivs här :) Ni vet ju inte vem jag är som sagt. Jag måste formulera mig fel gång på gång eller så läses det jag skriver på "fel set". INGEN har mått dåligt av det här! Vi tyckte att det var roligt och väldigt annorlunda. Jag berättade för min mamma. Hon ville se sidan när hon hälsade på nästa gång. Sedan berättade hon för min moster som följde med min mamma nästa gång hon hälsde på och då ville hon se osv osv. Tjejen i det här mår inte alls dåligt på något vis alls!! Inte vi heller. Men det blev jobbig för henne och hennes barn. Både på jobbet och på skolan. Det hade inte vi något att göra med. Det spred sig ju. Barnen i skolan fick reda på vad hon gjorde och då blev hennes barn väldigt retade osv. Hon är inte alls sur, ledsen eller så på oss. Hon gjorde en sexsida som hon ville ha och inte sa vi något om det fast vi blev smått chockade! Hon får göra som hon vill! Hade jag haft en sån sida så hade hon gjort samma sak, det vet jag. Och det får jag ju ha i beräkning om jag lägger ut en sån.. Och ja, jag tycker att vaginor inte är fina alls! Inte ens hennes ;)

[Devya]
12

#98 Jag förstår ändå inte varför ni tycker det är så roligt, speciellt med tanke på att hela hennes liv har tydligen vänts upp och ner då hennes barn nu blir retade. =/

Kan du förklara vad exakt som är så roligt med det där? För jag misslyckas att se vad som skulle vara så skojigt.

[typellisch]
3

#98 Mm.. förstår ändå inte varför hela tjocka släkten vill se. Det är inte vettigt. Sen betala för att se det… Jösses. Ja, ja.. vad vi tycker når inte fram så det är lika bra att sluta.

Grytlapp
0

#98 Det här var några år sedan, inte nu. Man måste betala medlemsskap för att få se sidan. så det gjorde vi för att få se om det var hon som folk sa. Där sålde hon beg underkläder och allt. STORT utbud! Hon hade filmer där på sidan också. När hon håller på själv med div och när hon är med sin man och sen även en hög med tjejer. Det som var så otroligt roligt var att bli så otroligt överaskad!! Man hade ju inte en aning faktiskt! Ni får tycka vad ni vill! Hon mår inte dåligt av det alls. Sen runt om blev det en annan sak. Jag personligen tycker att hon borde tänkt längre pga barnen, men det är jag det.

Det kommer ifrån ämnet och poängen här. Jag tog upp det här för att få fram att -lägger man ut sig på nätet med bilder och namn så får man faktiskt räkna med att människor som man kanske inte egentligen ville skulle se får se. Ville gubben ha lite roligt på sidan av så borde han ha varit mer diskret så grannen inte såg han på nätet. Lite vågat av han att göra så, och nu fick han stå sitt kast vilket var väldigt bra!

Gur4m1
9

Tänka längre för barnens skull. Eller så borde folk lära sina barn att itne reta andra, mobbas etc, tänka på vad de säger hemma för "små grytor har stora öron". 

"låt inte homosexuella adoptera barn, tänk hur barnen kan bli mobbade!" JA låt oss anpassa våra liv till folk som har fördomar, är inskränkta och måste reta och se ner på människor. Men ja, världen är inte perfekt och självklart får sånt där "beteende" konsekvenser i en liten håla där alla ska lägga sig i andras affärer. 

Gubben som var otrogen och din kusin- inte någon likhet någonstans utom "slutklashen " - Gör man något på nätet får man skylla sig själv och ta konsekvenserna.

[strutter]
5

Grytlapp!

Sjukt! Alltihop!

Grytlapp
2

#101 Exakt vad jag menar!- Gör man något på nätet får man skylla sig själv och ta konsekvenserna. Äntligen :)

LinaLj
11

#102 Konsekvenser av sitt handlande får man ta oavsett om det handlar om internet eller irl. Men det gäller alla. Visst får din 3-männing ta konsekvenserna av att hon valde att ägna sig åt sin fritidsysselsättning på ett forum som kunde ses av andra. Men samtidigt så ska man inte behöva acceptera att man blir utsatt för trakasserier bara för att man har en udda hobby.  

Det är inte hennes fel att folk trakasserar henne, det är inte hennes fel att hennes barn blir retade. Det ska inte läggas på henne och att "hon får skylla sig själv". 

Jag hade inte sagt så mycket om saken om det bara var lite trångsinta människor som tisslade och tasslade över den senaste "skandalen". Det kan man faktiskt räkna med om man väljer att lägga ut sådant material för beskådning, människor tycker om att bli upprörda över saker. Men när hon blir trakasserad och hennes barn blir retade och alla bara rycker på axlarna och säger att det är hennes fel… Nej det är inte okej, nej det är inget som hon ska lägga på sig själv, det är något som man ska ta tag i för att visa att det är fel, olagligt och så moraliskt lågt som man bara kan komma.

Vi ska leva i ett av de mest jämställda länderna i världen, i ett land där man har rätt att uttrycka sig sig och där sexualitet inte är något hemskt. Men så snart någon avviker från vad alla andra gör när det kommer till sex och nakenhet så kunde man tro att vi levde på artonhundratalet. 

Om hon istället hade skapat en sida om säg sammlardockor hade allt som hänt runt omkring varit lika mycket hennes fel? Eller hade någon tänkt "nej nu överdriver de väl lite". Hade någon i så fall ställt sig upp och tagit hennes sida i allt som hänt? 

Det samma gäller mannen i inlägg #0. Om han inte varit otrogen mot sin fru utan i stället säg tjuvrökt eller smugit ner till ica och smygätit choklad hade man lagt ner lika mycket energi i att sanningen måste fram, till vilket pris? För i så fall måste vi börja organisera vaktgrupper som håller koll på kvarteren där ute i landet så att vi kan få fram vem som tjuvröker, äter choklad fast än de går på diet, dricker i smyg osv (jag känner att jag nog vill påpeka att den sista meningen är ironisk och att jag inte föreslår att vi startar ett sådant nätverk 😉).

Men när det kommer till sex och angränsande ämnen så kommer moraltanten och farbrodern fram från djupet i oss och då är allt okej. För om man vågar vara annorlunda och faktiskt visa sig naken eller visa sin sexualitet, då är det okej att man blir lite hånad, att andra lägger sig i ens privatliv och att ens familj utsätts för trakasserier. Man får ju skylla sig själv om man inte är som alla andra och sköter sådant bakom stängda dörrar som man "borde".

VictoriaMilan
4

#103 "Det samma gäller mannen i inlägg #0. Om han inte varit otrogen mot sin fru utan i stället säg tjuvrökt eller smugit ner till ica och smygätit choklad hade man lagt ner lika mycket energi i att sanningen måste fram, till vilket pris?"

Om han istället tjuvrökt eller smygätit choklad på ica, nej då är det inte nödvändigt att få fram sanningen alls för hur skulle hans fru kunna ta skada av de två handlingarna? De påverkar inga andra människor. Tycker inte det går att jämföra alls med otrohet.

I övrigt håller jag med om det du säger om tjejen och det hon gör/gjorde

LinaLj
8

#104 Det skadar ju frun indirekt. Dels så ljuger han ju för henne, sviker hennes förtroende och skadar där med deras förhållande. Om han ljuger om choklad eller om rökning så kan han ju ljuga om annat också.

Sedan så kan han ju drabbas av tex lungcancer vilket skulle innebära att frun drabbas mer direkt. Eller så har han diabetes och det är därför han inte borde äta choklad. Det kan leda till flera allvarliga följdsjukdomar som drabbar hela familjen. I värsta fall kanske han till och med dör vilket definitivt drabbar frun. 

Allt detta kunde ju undvikas om man berättade för frun vad han höll på med. Och applicerar man samma filosofi som används för att spåra upp otrogna människor på nätet på verkliga livet så borde vi hålla ett vakande öga på livsmedelsbutiker och kiosker landet runt.

VictoriaMilan
3

#105 Ja jag kan ändå inte hålla med dig. Enligt mig är otrohet ett mycket mycket större svek mot sin partner än rökning eller vad man äter.

Gur4m1
5

Svek som svek säger jag… Resten är mest rädslor osv. Osäkerhet.

Alltså att man reagerar mer på otrohet än t.ex att han äter  choklad trots att han lovat dig att låta bli. Hur ska man kunna lita på en sån karl?  😇

vallhund
0

Att ha sex med något leder sällan till döden om man kör med säker sex. Har man instabil diabetes o käkar choklad, eller KOL/Cystisk fibros o röker så dör man ganska många år i förtid.

andersson..
10

haha vilken korkad jämförelse. Det är ju inte farligare att ha säker sex än att käka godis om man har diabetes. Men det är ett större svek att ha sex med andra när man lovat partnern trohet… Håller ni inte med om det så tycker jag det är jäkligt konstigt.

Jag skulle göra slut om min snubbe låg med en annan men inte om han käkar godis fast han lovat att låta bli..

LinaLj
3

#106 jag får nog hålla med #107, ett svek är ett svek och ett brutet löfte är just ett brutet löfte. Om min pojkvän lovar att han ska sluta röka och jag sedan får veta att han står bakom grannens garage och rökar i smyg så skulle jag bli oerhört sårad. Inte för att han inte klarade av att sluta, utan för att han inte vågade berätta det för mig. Det säger en hel del om en relation (enligt mig) om man måste smyga med saker bakom varandras ryggar, oavsett vad det är man smyger med.

Karmatarerskanise
4

108 och om man kör oskyddat sex ich får hiv och smittar sin partner är ganska mycket värre än att tex äta choklad i smyg om man inte har diabetes.

Geru
7

Om alla svek är lika illa, antar jag att ni har moralen att alla brott är lika illa med? Vad mysigt. Jag antar att ni inte heller gör vita lögner, eftersom det är ju lika stort förtroende svek det.

“I don't think the human race will survive the next thousand years, unless we spread into space.”

-Stephen Hawking

Karmatarerskanise
7

För mig är alla svek olika. Otrohet är miljoner gånger värre en om killen skulle smygröka. Förstår inte alls hur man kan påstå att man finner alla svek lika stora.

[Devya]
4

Nej, det går verkligen inte att jämföra att smygäta choklad med att gå och vara otrogen.

Jag förstår inte hur det går ens att tänka så.

Om killen bedrar dig med någon  annan så har han svikit ditt förtroende och det går inte riktigt att sopa under mattan. Han har kanske fått känslor för den här andra människan och varken respekterar eller älskar dig lika mycket längre. Du blir inte bara osäker på honom utan säkert även på dig själv. Det är plötsligt en hel del känslor i omrörelse, men än om han skulle bara gått och smygätit choklad.

Gur4m1
1

Geru: Svek är svek, vet inte hur det har att göra med moral om brott och övergrepp (men jag är inte för döddstraff och ser faktiskt inte straff som hämnd om det säger något? Likställer heller inte cykelstöld med mord. ) :) Att dra en vit lögn är inte att ljuga om att man äter choklad om man lovat att inte äta choklad.

Varför skulle brott behöva vara lika då? Bara för att jag tycker att svek inne i en relation kan göra minst lika ont som otrohetsstatusen är upphöjd till? Vad har MORD och VÅLDTÄKT med att min partner bedragit mig?  Lögner och svek i en relation är inte olagligt eller utsätter andra än oss som är involverade känslomässigt.

Men så hör jag ju till skaran som iallafall önskade att jag kunde förlåta en otrohet (men jag vet att jag faktiskt inte klarar av det så bra). Jag tycker inte sex med någon annan är jättestort rent så. Det är känslorna och tankarna det skapar _hos mig_ som blir besvärliga- även omständigheterna runt en otrohet är avgörande för min egen del.

Så även om jag är minoritet just här så förstår jag inte hur ni inte alls kan förstå att utsätta sig för livsfara medvetet (Rökning t.ex), inte är ett minst lika stort svek mot partnern som att ha sex med någon annan? Eller ännu värre (för min egen del) Ett känslomässigt band med en annan person (på samma nivå som jag har med min partner, kärlek alltså).

Jag upplever rent av att sex och känslor för andra är något man styr än mindre än huruvida man ska börja röka eller äta choklad. :)

114 du beskriver precis vad jag kände när min pojkvän svek mig (och det var inte om sex eller känslor för andra). T.ex att en diabetiker äter godis eller en kraftigt överviktig, någon med hälsofara som lovat sin partner bot och bättring- för den vill leva med en- går bakom din rygg, sopar du det under mattan? Hur många gånger innan du är helt trasig och inte orkar mer? Varje ord din partner säger som ifrågasätts för det är nog en lögn.

[Devya]
6

#115 Då är det nog väldigt individuellt hur vi upplever saker och ting.

Jag blev sviken av mitt ex. Han hade ljugit för mig i över ett år om att han studerade fast han inte gjorde det. Jag har aldrig känt mig så utnyttjad som jag gjorde då. För jag tog hand om honom och hemmet samt mina egna studier och jobb, medans han gjorde ingenting.

Det var ett stort svek, men jag blev inte sårad. Jag kände mig bara otroligt utnyttjad och arg. Det var andra sorts känslor än vad som jag skulle känt om jag fick reda på att han var otrogen.

Sen då jag var otrogen så var det ju ett större svek. Större än vad han gjorde mot mig och det var något som inte gick att reparera. Det som han gjorde mot mig var lättare att fixa.

isafisa
12

Jag tycker du gjorde helt rätt, jag hade gjort precis likadant om jag snubblat över något liknande. Jag skulle inte vilja att en bekant till mig visste om att min kille bedrog mig utan att säga något, är det någon som vet något - ut med språket! Att gå och hymla med något sådant tycker jag är elakt - men vi tycker alla såklart olika. 

Så bra gjort TS, speciellt när ni nu blivit så bra vänner efter det :)

VictoriaMilan
6

#117 Ja exakt! Jag handlar efter hur jag skulle velat att att folk gjorde mot mig i motsvarande situation. Nu har jag ingen partner just nu men om en framtida partner till mig är otrogen utan att berätta för mig och andra som känner mig vet om det så snälla låt mig få veta så jag kan välja att göra slut istället för att leva i en lögn

Det är min fulla övertygelse att ändå de flesta vill veta om ens partner är otrogen och jag handlar efter det även om det finns de som ondgör sig över det.

angelinadensnälla
6

Jag skulle vilja veta om det var så att min nuvarande pojkvän skulle vara otrogen mot mig. Det låter ju jättehemskt om grannar osv visste men INTE JAG. Nej jag tycker man ska berätta faktiskt. För mig är otrohet ett så pass stort svek att då vill jag inte fortsätta vara tillsammans med honom.  Om inte han berättar så får hellre grannarna göra det än att jag inget alls får veta.

RebeccaG
7

TS - Du gjorde helt rätt! När min pojkvän var otrogen mot mig önskar jag att jag fått veta något, istället för att försöka intala mig själv att jag bara var nojjig. Usch och fy för sånna människor!

Behandla andra såsom du själv vill bli behandlad
Mina kaninselar m.m. | Min blogg | Min uppfödning 
| Youtube

Geru
2

#115 Det spelar ingen roll om äta chocklad i det här fallet var en vit lögn eller en vanlig lögn. Grejen är att du gjorde det rent utsagt konstiga uttalandet och sa att svek är svek. Alla människor sviker, och blir svikna någon gång i livet. Problemet blir i fall du anser att allt svek är lika illa. Om någon skulle vara otrogen är det ett jävligt mycket större svek än om någon drar en vit lögn.

Brott är svek det med. Du sviker lagen och rättvisan.

Jag kan mycket väl förlåta en otrohet. Men det är inte relevant i den här tråden.

Gå över gatan är medveten livsfara. Rökning dödar inte direkt, det tar en bra lång tid att dö av det, och om du tjuvröker utan att någon är där drabbas ingen annan än dig själv.

Jag personligen skulle aldrig någonsin klara av en relation där minsta svek(Som te.x. att man lovat att äta middag ute, men får ställa in pga jobb) blir extremt uppblåst. Jag anser inte att det är en hälsosam relation. Jag anser inte att det är en förstående relation.

“I don't think the human race will survive the next thousand years, unless we spread into space.”

-Stephen Hawking

Maria
11

😭 Min man åt en chokladbit idag. BAKOM MIN RYGG.

Hur ska jag gå vidare????😉

/Maria

Gur4m1
1

#116 klart det är otroligt individuellt hur folk upplever saker! Jag hade t.ex lämnat din kille efter ett sådant svek, men kunnat förlåta en tillfällig förvirring/tvivel på vårt förhållande om vi bott isär ett tag och du bara kysst honom och inte gjort mer. Så absolut, vi upplever saker helt olika där :) 

Eftersom ditt ex ljög för dig i ETT HELT ÅR, du gjorde ett litet misstag :)
som jag dessutom kan relatera till. Jag kunde förlåta mitt ex en gång när han gjorde en liknande sak, för ärligt- vi hade det inte så jättebra i relationen just då- det var inte hans fel men inte heller bara mitt fel och jag var redo att försöka fixa det.

Problemet gick djupare än så och vi kunde inte fortsätta, några år senare (efter fler lögner, svek och även otrohet), men vårt förhållande var faktiskt riktigt bra just i anslutning till det. Jag ogillar lögner. Skulle en kille ljuga om sitt arbete, skola, familj…och dessutom underhålla lögnen under en lång tid- jag skulle inte kunna lita på honom igen. Precis som efter om han skulle haft en kärleksaffär med en annan kvinna bakom min rygg. En förvirrad kyss skulle jag bli sårad av men kunna förlåta.

Geru: Du får säga vad du vill i frågan men ja, otrohet och vissa lögner är värre än en vit lögn. Trodde jag var tydlig men det var jag tydligen inte 🤪. Eller så är det du som inte fattar vad jag skriver. Har verkligen kollat, men SÅ illa skriver jag faktiskt inte. Jag är kanske bara inte lika konsekvent, utan tycker att vissa saker är okej, andra inte-

Att jämföra brott som med svek i en relation, för att man bryter mot lagen…nu är ju du den som far ut och seglar. Svek är när man bryter ett förtroende, när man kommit överrens om en sak och den andre medvetet sviker det löftet eller överrenskommelsen. Vi talar om relationer. Men ja, bryter du lagen ahr du ju förlorat förtroendet från staten och samhällets sida /Men även där är jag mer mot tänket att förlåta än att döda folk/straffa dem för livet.  Jag orkar inte förklara för dig om du inte fattar mina inlägg och kan se hur jag förhåller mig till en annans persons jämförelse av chokladsvek=otrohet. Svek, ett svek som gör ont…är ett sveks om gör ont, oavsett om det är otrohet, lögner etc. Förstår folk nu mitt märkliga uttalande?  Det finns ingen fysisk lag osm bestämt att otrohet MÅSTE göra ondare än ett "choklad-svek".

Testa med sunt förnuft- t.ex att INTE jämföra en avblåst middag pga jobb, med att aktivt bryta ett löfte som rör ens hälsa och liknande. 

Så jämförelsen med att gå över en väg….snälla? Varför? Men visst, om du lovat och kommit överrens med din sambo att ALDRIG någonsin utsätta dig för att gå över en väg men ändå gör det…så är man en skit.

Gur4m1
1

# 112 Det beror helt på, var det en vit chokladbit eller mörk chokladbit?  Om det var en vit skulle jag ringa advokaten och börja söka ny bostad IDAG!

Sorry…OT ;)

pringles
2

Min flickvän käkar en jäkla massa choklad utan att jag vet något. Helt plötsligt ser jag pigallpapper i MIN lägenhet i papperskorgen. Jag som inte ens äter sådant. Skumt

Hursomhelst så var det rätt att granngubben åkte ut och du fick en god vän på köpet.

ru4real
11

Jag tycker nog att detta var det värsta jag hört som ngn har hittat på. Att de har problem i sin relation är inte din sak att ta tag i. En sak är om du råkat se ngt på stan eller liknande, men när du uttryckligen skapar ett konto med intentionen att spionera på folk tycker jag du platsar in som en sorts stalker eller självutnämnd moralpolis.

Du vet inget om deras förhållande som lett fram till att gubben letar efter kärlek ngn annanstans (jag tänker inte moralisera över vad som sker i deras relation, den vet jag inget om, men det är alltid två parter i en relation och de äger problemet lika mycket). 

Jag tycker det är läskigt och "creepy" det du gjort. Synd att du tycker att du gjort ngt bra… Tänk om du kanske hellre då pratat med mannen och sagt det till honom att du sett vad han har för sig, det kanske kunde ha lett till en reparerad relation för dem, men istället blev det en skillsmässa med allt det innebär. 

Du förstår skillnaden va? Att se dem på stan (gubben och hans prassel) kontra stalka honom på nätet. Att du erkänner att du skapade kontot enbart för att spionera på grannar känns inte helt sunt faktiskt.

Gur4m1
0

Förstår att en del inlägg här är ironiska men ingen har sagt något om att folk inte får äta choklad bakom någons rygg (alltås utan om "tillåtelse/medgivande" från partnern), utan det är när två personer pratat om "visst ska du/vi inte äta någon choklad något mer va?" och är överrens om det- men den ena gör det ändå som det är att svika ett förtroende. Alla får äta precis vad de vill…speciellt choklad, tycker jag.

[T-Johan]
0

Nu lägger jag min feta näsa i blöt igen. Förbjuden frukt ska det vara. Den smakar bäst!

Karmatarerskanise
6

#128 Är det så man ser på saken ska man definitivt inte ha et förhållande. Det är ett som är säkert.

[T-Johan]
0

Hera, det är nog mer ett "talesätt". Att göra något klandervärt mindre klandervärt.

Croatoan
0

Om mannen hennes nu lidit av ASPS och ansett att det var ditt fel att han fick dra. Hade du varit lika glad och stolt nu?

Karmatarerskanise
0

131 vad ASPS?

vallhund
0

majalisa e
3

Helt rätt gjort. Din väninna hade rätt o få veta tycker jag. bra att ni blev närmare vänner sedan. Jag hade också velat veta om min kille sökte andra sådär och skulle vara evigt tacksam om människor berättade för mig om dom vet ngt sådant :)

Karmatarerskanise
0

133 verkligen långsökt enligt mig. Finns ju inget här som tyder på det

nlinds
4

En fråga till alla som säger att de inte skulle berättat något för "frun". Om hon senare fick reda på att han nu varit otrogen, och ni vetat det hela tiden men inte sagt något. Frun berättar till dig (som i hemlighet redan vet) "min man har varit otrogen", skulle ni då låtsas som ingenting, och fake:at "nej men gud så hemskt" ? Ignorerat ? Eller skulle ni sagt "jag visste det redan" ?
Bara i ren nyfikenhet, inget illa menat.

Själv tycker jag att du TS gjorde rätt med att berätta, utan tvekan, skulle själv berättat det om jag fick reda på att min väns pojkvän/flickvän var otrogen. Men hur tänkte du när du registrerade ett konto där från första början ? (fortfarande inget illa menat, är bara nyfiken)

"After every storm, comes a rainbow" Regnbåge

Min blogg, titta gärna in ! http://www.nattstad.se/mikomi

Gur4m1
4

#136 jag hade fakeat för hennes skull, för DET RÖR INTE MIG och att hon skulle få veta det skulle förmodligen bara få henne att må ännu sämre. Ser inget fel i det, eftersom 1. hon är min granne, inte min syster eller bästis eller mamma eller liknande. 2. Jag har ingen anledning att säga sanningen eftersom jag VET att det kommer göra ont i sig. Så om jag gjort val 1- att inte berätta, så skulle val 2. Att berätta i efterhand att jag hela tiden visste, en rätt så självisk handling i mina ögon, även om det säkert går emot mångas "principer att aldrig ljuga" men för mig vore detta ett exempel på en vit lögn, just för att det är grannfrun.

Om det varit någon nära skulle jag nog känt mig tvungen att berätta, eller på något sätt konfrontera och få mannen att berätta. Men även där blir det ju samma sak: Varför gick jag inte direkt till min väninna och berättade? :)

Så för mig är det dr ett grått område där inget direkt är FEL eller RÄTT. Jag tycker bara att det blir lite väl hysteriskt kring just sex med andra (otrohet) och sen aspekterna som spelar in…för hustrun, skam, heder, stolthet osv. Sist men inte minst, TS intentioner när hon ens har ett konto på en sådan sida…

[TheMiko]
4

För min del hade jag ALDRIG gjort den sökningen på en sådan sida. Vilket resulterar i att jag hade inte vetat om det.

[Juel70]
5

Förstår att du frågade grannens fru. Jag skulle inte kunnat möta henne i trappen och veta vad jag vet. Men som du säger, så kan det ju även vara så att dom hade haft ett öppet förhållande, men nu var det inte så.

Jag har själv sagt åt en tjej, vars kille stötte och tafsade på mig. Men istället vart hon sur på mig och dom hade tydligen öppet förhållande. Men det var ändå inte ok från hans sida. Det kan ju vara känsligt att blanda sig i, men ibland måste man eller känner att man måste.

Det slutade ju bra iallafall, att ni blev vänner. Skönt att höra.

Calcifer
5

Det är inte TS fel att relationen tog slut, det var hans för han valde att vara otrogen. Det tvingade ingen honom till. Däremot är det bara väldigt konstigt att TS är med på en sådan sida för att snoka "ifall" det skulle dyka upp någon som hen känner. Att man orkar, tänker jag, leka moralpolis på det viset och lägga sig i vad andra gör. Jag är emot otrohet till 100%, däremot är det inte mitt liv heller, och det är inte olagligt, och jag har bättre saker för mig än att försöka sätta dit folk "bara för att".

Däremot skulle jag förstå mer att TS blev medlem på sidan om det var så att hen misstänkte att där fanns någon vän/släkting/partner som var medlem. Men bara rent i allmänhet för att snoka? …varför?

Sen tycker jag för övrigt dock att hela konceptet med den sidan är vidrigt.

"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

abelyn
6

Du borde vinna ett pris alltså!
Hade det varit mig det handlade om hade jag varit dig evigt tacksam och köpt blommor till dig som tack. Hade inte du berättat kanske hon aldrig fått veta? eller inte på ett bra tag i alla fall. Jättebra av dig att du berättade det, enligt mig i alla fall 😇

Maria
7

Tänk vad olika vi tycker.

Jag blir så illa berörd av denna tråden och tycker TS handlingar är alldeles förfärande.

/Maria

abelyn
2

#142 Haha ja, men visst är det ändå märkligt men ändå kul att vi människor kan tycka så olika.
Vore tråkigt om alla tyckte lika ju 😉

Gur4m1
1

Vore nog färre krig om vi alla tänkte lika, men det vore ju trist.

😃😎😉

abelyn
1

#144 Haha men jag menade ju inte i sånna sammanhang, syftade mer på inom relationer. Hade varit trist om alla relationer och beteenden såg likadana ut. Då hade de ju inte funnits något speciellt med varje person :)

Diskussionen har nått max antal kommentarer. Du kan inte skriva fler kommentarer.