Sex på första dejten
Jag funderar på en sak när det gäller hur tidigt man har sex.
Det sägs ju att man inte ska ha sex på första dejten för att inte man ska verka oseriös.
Men om det är så att man har sex med någon som man känt ganska länge men inte direkt dejtat, bara träffats ute och ihop med andra vänner, tycker killen då att man är oseriös och "lättfotad"? Tappar han det eventuella intresse han hade innan?
Tacksam för lite synpunkter!
Upp till var & en tycker jag.
Men jag skulle aldrig ha sex på första dejten i alla fall 🙂
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Är väl inte bara killar som tappar lusten? Alla killar vill inte ha en oskuld så att säga. Jag själv motarbetar den där regeln (gillar inte regler i allmänhet, sunt förnuft ja, generalisering- ok, men regler som alla ska följa stenhårt eller så är det kört-nej).
Finns känslor där och det klickarpå riktigt så tror jag att det kvittar om man hade sex på första eller tioende dejten…helt ärligt.
Kolla gärna förbi mina bloggar.
dvärghamsterblogg: http://sleepyforestdwarf.blogspot.se
Akvarieblogg: http://sallskapsakvarium.blogspot.com
#2 Du har en poäng där..
Jag och min kille hade sex första gången vi träffades efter en fest, och sedan ett flertal ggr till innan vi blev tsm efter ett halvår. Nu har vi varit tsm i snart 3 år.
Jag tror det är olika från person till person. Vissa bryr sig inte medan andra gör det.
Jag tror det hela med "inget sex på första dejten" handlar om att man ska utesluta dom som bara är ute efter sex. Fast det funkar inte riktigt tycker jag då vissa gillar jakten och tröttnar när dom väl erövrat. Min pappa sa alltid till mig att om en kille verkligen gillade mig skulle han jobba för det. Själv bokstavligt slet jag av byxorna på min kille när vi träffades. I väldigt berusat tillstånd kan jag tillägga. Efter det trodde jag att det var det han var ute efter också när han ville träffas. Så då lydde jag (för första gången) min pappas råd och tog bort sex från bordet. Vi har nu bott ihop i 3år och förlovade 3år i december. Visste att han inte var med mig för sex eller erövring utan för att han ville ha mig och vara med mig. Nu menar inte jag att man ska slita av killen/tjejen byxorna och sen sluta ha sex för att se hur killen reagerar. Jag tror att om det är rätt så spelar det ingen roll när man har sex. Det är kommunikation som är viktigt att tidigt säga vad man är ute efter, iallafall om man inte vill ha ett förhållande.
Anna och taxen Max
Ett tillägg, om han skulle tappa intresset efter ni har sex så spelar det ingen roll hur länge du väntar. En sån kille till erövra och inget mer. Det kan ju ibland vara att man har sex och inser att man inte alls var så intresserad som man trodde. Har själv varit jätte förälskad och sen haft sex och det har känt som någon stängde av en knapp. Så han behöver inte bara vara en dålig kille men ja. Det spelar fortfarande inte någon roll om man väntar eller inte. Men man ska inte ligga runt heller utan ta det som det kommer. När det känns bra liksom.
Anna och taxen Max
Har hänt att man haft sex på första dejten. I dom fallen har det faktiskt lett till att man blivit ihop 100% av gångerna.
Finns inga regler kring sånt här tycker jag :-) att göra det man själv känner för är ju det bästa. Känns det bra att ha sex så ha sex för glatta livet!
/Christine
Tack för svar.
Vi "råkade" hamna i säng, det var inte alls nåt planerat, men av olika omständigheter så blev det så. Innan dess tyckte jag att jag kände vibbar från honom, men efter det har det bara varit kompis och inget mer. Det gör att jag känner mig lite "billig", typ att var hon så lätt att få i säng, då var hon inget att ha. Typ.
Det ska du känna :)
Anna och taxen Max
#10 Ska jag känna mig billig??

jag åkte hem till min sambo enbart för att ha sex med honom :P hela tanken var att vi skulle ligga med varandra och sedan skulle inte vi träffas mer. det vad 7 år sedan :P sjukt efterhängset engångsligg :P
Man ska göra precis som man känner för! Jag har haft sex på första dejten flera gånger, ibland har det bara blivit den första dejten och inget mer, och ibland har man träffats flera gånger efter det. Billig ska man inte känna sig tycker jag.
/Christina
Nej inte. Dumma telefon. Så ska du inte känna! Det var det jag menade. Usch avskyr att skriva på telefonen och är sjuk uppe på allt :) hoppas du förstår och inte blev jätte ledsen.
Anna och taxen Max
#5 Det var riktigt bra skrivet!
dreams about the far woods and constant full moons.
~join LITZIUMWORLD <--- INSTA: lisalitzium 
Det är lugnt #14 haha! :)
Nej det är väl som #2 skrev att finns känslorna där så gör dom det, oavsett vad man gör och inte gör.
Nej, han var väl inte rätt då, *suck* ;)
#16 verkar det som han tappade intresset? Om så så finns det mängder av killar och konstigt nog till och med ganska många bra såna :)
Anna och taxen Max
Åkte likt #12 hem till min sambo för att ha sex, tänkte möjligtvis sträcka mig till en sommarromans om känslorna fanns där. Nu ska vi gifta oss och väntar vårt första barn, haha. Som det kan gå.
Kan inte prata för andras uppfattning, men egen är att en tjej som har sex på första dejten känns mer oseriös och blir mer skeptisk till att hon kan lägga band på sig med andra. Jag uppmuntrar att ha sex med vem man vill om man är singel osv men uppfattar tjejer som visar intresse utan att ha sex direkt som mer hustrumaterial. Har haft sex med tjejer på första dejten som blev långtidsförhållande flera gånger, men första uppfattningen blev ändå lite smått oseriös som senare växte bort då jag lärde känna dem mer väl. Dock är ju risken att man sållar bort någon för det kändes som en en gångs sak för man inte riktigt vet vad de var ute efter, så var medveten om risken.
#19 Då hoppas jag att du inte menar att när en kille har sex på första dejten är det en helt annan sak? Du kanske inte har haft sex med en kille utifrån egna erfarenheter, men du fattar. Ganska less på det där att tjejer ses på som lätt på foten och oseriösa bara för att de också kan ha sex på första dejten/utan att vara i ett förhållande. Det är väldigt förlegat.
dreams about the far woods and constant full moons.
~join LITZIUMWORLD <--- INSTA: lisalitzium 
Instämmer helt med henne det där får man helt avgöra själv.
Jag skulle i alla fall inte inte kunna tänka mig att ha sex med någon på första daten för jag tycker det känns oseriöst ja. Men inte för att jag är tjej. Likadant om en kille skulle vilja ha sex med mig på första daten. Jag skulle inte se honom som seriös.
Men andra får ju göra så, inget som angår mig men jag är så att jag vill känna personen bra och veta att annat funkar bra mellan oss innan vi har sex och det tycker jag är för tidigt att se efter bara ett möte med personen.
Jag har ju känt den här killen ganska länge och han vet nog att jag inte är "lättfotad", men ja, han verkade tappa intresset efter att vi (oplanerat) varit tillsammans.
Jag förstår vad #19 menar för jag tror att killar och tjejer är olika på den punkten. Killar tänker mer som grottmänniskor (ursäkta, haha!) och vill inte ha en tjej som ev ligger med andra, även om han säger att det inte spelar nån roll så tror jag det gör det ändå, undermedvetet.
Detta gäller säkert inte ALLA killar, men dom flesta tror jag.
#23 Tror itne det handlar om man ligger runt eller inte, är mer att man ska lita på att det finns mer där, och framförallt "impulskontroll", så som jag tolkade Roamers inlägg. Som tjej vill jag ju se samma sak hos min framtida "husband-material".
Men i det här fallet var nog inte problemet sex vid första dejten, du borde ta upp med honom. Ville du ha mer än sex med honom? Då får du väl säga det och reda ut det :) Även om han "svalnat". Han vet väl inte mer än vad du gör så att säga, att få till en relation ligger på bådas ansvar…
Tjejer använder ofta sex som "relationsmakare". Dvs när man haft sex är relationen förseglad "det är vi nu". Det är väl därför man ofta hör saker som "Han var bara ute efter sex" för tjejen blivit bitter/ledsen för att hon haft sex, sen ville han inte mer. Det är min reflektion (bland många) i sådana situationer. Ger man sex i hopp om mer så får man skylla sig själv, säger jag (Alltså att det inte blev mer, det skulle det nog inte lbivit ens om man väntade till 3-5 dejter). Menar…man snacka rom 3 dejter innan sex, i Roamers fall så är ju 3 dejter fortfarande ingenting.
1 eller 3 dejter..tidspannet kna fortf handla om en vecka…eller tio. Synd att folk blandar ihop "lättfotad" på ett negativt sätt- dvs att om man är singel och är lätt att få omkull så måste man vara opålitlig/ha en enorm, okontrolleras sexuell aptit inne i en relation :P (Roamers inlägg). Där önskar jag se en förändring på synen på både relationer och sex. En sexuell kvinna kan vara en utmärkt och trogen hustru, samma går såklart för män.
Men den synen på hustru vs älskarinnor kanske förklarar den förlegade attityden att gifta män har tråigt och "aldrig fr till det" /får för lite action inne i äktenskapet - därför borde män itället finna en sexuellt tillgänglig kvinna om han nu gillar sex…(utom när han ska äkta henne) och nu vandrar jag iväg OT…Ciao!
#24 Impulskontrollen fanns där, eftersom vi sov ihop hela natten och saker och saker o ting skedde på morgonen.. ;)
Men jag hör vad du säger; ja jag ville mer med honom, annars hade jag aldrig sovit med honom över huvud taget. Jag skulle tro att jag misstolkade hans signaler från början.
Jag tror att det ofta är så att tjejer har lite mer känslor inblandade om dom hoppar i säng med någon, till skillnad från killar som kan ligga med nån dom tycker är attraktiv men sen är det inte mer. Eller har jag fel?
Nej alltså..JAG anser inte att en som hoppar isäng direkt visar symptom på bristande själv eller impulskontroll, attrakton kna vara stark och är man singel/på jakt efter någon och det klickar (som jag skre vi mitt första inlägg) så kvittar det om man låg första eller tredje dejten. Jag tror nämligen, att när man vekrligen blir förälskad och kär så tänker man inte sådär praktiskt som Roamer beskriver. En del gör det, men så… skulle jag inte räkna det "head over heals" heller om man börjar fundera "Hm…vi låg första dejten….gillar vekrligen allt hos henne..men nä….vem vill ha en slut?" ;)
Ditt misstag var att tro att sex var en seal of the deal :) Du borde kanske sagt rakt ut om han ville mer- att du vill det, om du normalt inte har sex utan en önskan om ett åttagande. Sen vet ju många om detta och agerar utifrån det- dvs låtsas vara intresserade av mer men vill bara ha just sex.
Jag är tjej och kan ligga med en kille jsut för att han bara är attraktiv- notera dock att mycket mer än utseende spelar in på vad som upplevs som attraktivt. Ibland har jag sex med folk för att jag gillar dem eller för att jag bara vill ha sex med dem, men jag har för länge sedan slutat ha sex med folk i tron att de kommer gilla mig mer EFTEr sexet än de gjorde innan ;) Dvs var jag inte tänkbar som partner före sexet så lär jag inte vara det efteråt heller…inte i det långa loppet. Så tror jag.
Nej det är sant, blir man kär så blir man kär.. Men ibland blir man ju kär efter ett tag när man lärt känna personen mer, och då är det ju synd om man dissar någon bara för att man hade sex direkt (som roamer var inne på).
Jag har legat med killar för att jag blev attraherad och ville det just då, men nog hade man velat att dom hörde av sig efteråt… för det kanske hade kunnat bli nåt mer.
Ni träffades ju inte för första gången när ni hade sex om ajg fattat rätt så…tänker mer att man tänker "första dejten" med någon man knappt känner- för man vill ju lära känna varandra. Men du verkad eju avra redo att vilja vara med honom så.. :) Förstår du hur jag menar? I ditt fall hade det nog gjort varken till eller från.
Hörde du av dig till dem då? :) Bollen ligger ju hos båda men folk är så fega och rädda att bli nobbade så de låter hellre bli än att chansa och få det besvarat så att säga.
Nej min fråga handlade eg om hur killar tänker när man har sex "för fort", eftersom man alltid hör att man inte ska ha sex på första dejten, men detta var varken en dejt eller första gången vi sågs.
Det var inte min avsikt att ligga med honom och säkert inte hans heller - men nu blev det så.
Ibland har jag hört av mig, ibland inte.. men trenden verkar vara att killen tappar intresset när man väl haft sex :/
Tycker nog att man lägger för mycket vikt vid "sex eller inte" på första dejten. Om det känns bra har man det, känns det inte bra eller man är lite osäker väntar man. Och för mig personligen tycker jag inte att Kvinnor som ligger på första daten är slampor, eller killar som gör det "tuffa". Det är ett gemensamt val som alla andra bör skita i om det inte stör ngn annan
#29 om detta är en tredn för dig och du inte uppskattar sexet i sig- utan faktiskt vill försöka få mer- så skulle jag börja vänta med att ha sex med dem tills du _vet_ med ord och handling, att de cokså vill mer och försöka ha en relation med dig :)
Dvs genom att prata och visa vad man vill ^_^
#31 Jo jag har lärt mig till slut att det bästa är att vänta med sex. Därför ångrar jag lite att jag låg med den här killen, inte för att jag inte uppskattade det, utan för att han inte visat nåt intresse efter det.
Så jag ville ha lite synpunkter på hur killar eg tänker, och vad ni andra har för erfarenheter.
Tack för dina svar Gur4m1, du får mig att tänka efter! ^^
Har aldrig haft sex på första dejten. Vill först se vad mer det finns och bygga upp förväntningarna/spänningen lite :)
Jag personligen hoppar aldrig i säng med en främling (enda gången var på fyllan, det fick sina konsekvenser så aldrig igen). Jag fungerar inte på det sättet och sen vad andra gör är upp till dom. :) Vill man ha sex första gången man träffas så go for it. Vill man vänta så gör man det.
Jag låg med min pojkvän typ… 4-5 träffen någonstans där. Och då hade jag ändå sovit hos han en natt innan utan rajtantajtan. För mig känns det väldigt rätt.. men det är jag det. 😃
Skulle aldrig ha sex på första daten. Vi väntade nog ca 2 månader och umgicks nästintill varje dag fram till dess. Jag vill absolut prata om före sexet vad för slags relation han vill att vi ska ha. Vill han bara ha lite roligt och söker inget speciellt. Då skulle jag aldrig ha sex med honom.
Ts: Även om det var på er första egentliga date som ni hade sex så hade ni ju känt varandra länge och då tycker jag det är annat och går inte jämföra med första daten med en helt okänd person. Men kanske borde ni pratat innan sexet om vad ni båda var intresserade av för slags relation eftersom du ångrade sexet sedan då han inte verkade intresserad mer. Men ta kontakt med honom och tala om hur du känner tycker jag! Kanske är han bara blyg eller så och kanske vill mer ändå?
#29 Kan ha och göra med att många bara är ute efter sex?
I många fall skulle jag se sex på första dejten som att tjejen är ute efter sex. Men det beror också på hur den verbala relationen har varit.
Har ni haft en riktigt bra verbal relation med varandra och du misstänker att killen kanske är kär så är det inget fel med att ha sex. För honom blir det då en bekreftelse på hans känslor för dig.
Men skillnaden mellan tjejer och killar är ofta att killar inte alls går lika mycket på regler/normer och ideal som tjejer gör.
Killar tänker sällan "Vad ska mina vänner tänka om jag gör såhär".
Medan det är vanligare att tjejer undrar om dem följer alla oskrivna lagar för hur en tjej bör agera i rätt sammanhang.
Kort och sammanfattat: ha sex om ni vill och är kära. Men om du är osäker på vad han känner för dig så kan du vänta lite om du tycker det fel att ha sex nu. Om han tycker om dig så väntar han tills du är redo
#37 genrellt är det kanske så men själv är min erfarenhet att killar tänker jättmeycket på vad andra tycker "Ärmin tjej snygg, asså ajg tycker det men vad tycker mina polare" osv. Mer när man är omogen/yngre kanske, men jag har helt klart mött sådana killar.
Vetenskapligt bevisat (reaktioner från kropp samt attraktion) påvisas det att inom 2 minuter så vet en kvinna om hon vill ha sex med mannen hon har framför sig, vilket iofs talar för att man kan ha sex redan inom 5 minuter efter det man träffas. Nu skulle jag tycka det var lite trist, för det är faktiskt en tjusning i att dra ut på det, men känns det som rätt för just dig, så ligg med alla du vill. Personligen känns det mindre intressant att dejta en sådan tjej, och kanske för jag haft lite otur på sistone med just den inställningen, men det finns nog trevliga goa helylle tjejer som har sex direkt också. Erfarenheter av livet tar man med sig och applicerar denna på människor man aldrig tidigare mött även om det kan säkerligen vara orättvist ibland. Så för att summera, Kvinnor som träffats från nätet + sex första dejt = katastrof i lojalitet, då de flesta träffar en bunt män samtidigt.
Det finns nog undantag fast jag har inte träffat några, eller också är det undantagen jag träffat. Oavsett, jag är kanske inte ensam om att ha dessa tankar så värt att kanske ta med sig om man nu skulle träffa någon man tycker riktigt mycket om. Eller inte, utan leva efter sina livsregler och de som inte accepterar dem kan dra. Ditt liv, dina val. Jag dikterar som vanligt inte hur andra ska tänka och tycka utan förmedlar bara min livssyn, och den må vara förlegad som den stofil jag är, men den finns där oavsett du gillar det eller inte. Deal with it.
#39 jag ogillar iallafall inte din syn, den är färgad av dina erfarenheter och av värde :) Skrattade dock åt "vet en kvinna om hon vill ha sex med mannen hon har framför sig," och det tolkas som att man kan ha sex innom 5 minuter. Det skulle inte fungera för mig, bara för en man är attraktiv och jag kna _tänka_ mig honom mellan mina lår så är jag itne på långa vägar redo för det innom 5 minuter…om inget sagts eller så där emellan. OT men men..^_^
Roamer: Jag har mött män osm fungerar likadant och där tror jag nätet förenklar, en del fastnar i "nätdejting-träsket", dvs dejtar flera samtidigt, kan aldrig välja, vill kanske inte välja för det finns så många alternativ, lite som att stå vid en godishylla, varöfr enbart nöja sig med lakrits eller geléhallon om man kan få _allt_. Själv nätdejtat och inte betett mig så som du beskriver kvinnorna du mött, men däremot har en del av männen betett sig så, mycket tråkigt :( Så skippade nätdejtandet efter ett försökt, fann en lojal (snygg och intelligent) via onlinespel istället.

#39 En kommentar bara till det där med att veta om man vill ligga med någon eller inte, ett inlägg från en riktigt intressant och kunskapsspäckad psykologblogg som till stor del handlar om sex:
Jag kan t.ex. veta redan innan jag träffar någon att jag inte kommer att vilja ligga med hen, eftersom jag ingått en monogam överenskommelse med någon vilket gör att det inte spelar någon roll hur pilsk jag blir, jag vill inte.
Annars, när det gäller sex på första dejten, tror jag man kan applicera en regel en kompis kom på när vi var yngre: Att inte göra något man skulle ångra om relationen tog slut i morgon. Det inkluderar saker som att låna ut pengar, hjälpa någon att städa ett helt hus fast man egentligen hade bättre saker för sig, osv. Då menar jag alltså inte saker man gör för varandra i en relation, som inte alltid är kul men som är ok för att man känner att det är ömsesidigt och man vill göra det för henom. Jag menar när man går lite över sina gränser, gör mer än man kanske egentligen vill (i synnerhet om man gör det för att försöka hålla kvar den andre). Det är då det blir extra bittert om den andre sen bara "ok, tack för kaffet, hejdå".
Så, om det känns ok att ha sex första dejten och sen kanske aldrig mer ses, go for it. Känner man att man skulle ångra sig nästa dag för att man verkligen inte ville ha ett one-night-stand, då kanske man ska avvakta ett tag.
#38 Det har du väll rätt i, det finns tjejer som beter sig mer som män också. Det finns till och med män som ser ut som Kvinnor och har sex med andra män och det är det inget fel med enligt mig :)
Men jag menade just precis "generellt sett" ^^
Mina kompisar bryr sig inte om hur min tjej ser ut och jag skulle aldrig villja att min tjej känner sig tvungen att se bra ut inför mina vänner för min skull heller.
Och om jag har sex på första dejten så skulle dem flesta av mina kompisar ge mig "tummen upp" även om det inte är världens vackraste i deras ögon.
Och jag tror förtfarande att det är bäst att göra det man själv vill.
vill du ha sex med en rigtigt snygg kille som du knappt känner then go for it (men kör skyddat). tror du att du har kännslor för en kille som du pratat med länge men känner dig osäker på om du vill ha sex? Vänta!
#42 jo men män som ser ut som Kvinnor och har sex med män…har inget med detta att göra. Sådana män kan fortfarande tänka som "en man gör generellt". Hela grejen att "macho-supermanliga män-tänker på ett sätt" är ju grejen jag motsäger.
Tror killar tänke roch nojjar precis lika mycket som tjejer "generellt sett" det är bara inte samma "snack" och lika cementerat i vår kultur och "könsrollen" att man gör det/är så. Är lite som "killar gråter inte, bara flickor", där jag hoppas vi röverrens om att det…inte stämmer. min pojkvän och mitt ex, deras polare brydde sig om hur jag såg ut, t.ex är jag gick upp i vikt undrade de vad fan han har kvar mig för ;) osv. Eller det klassiska "betyget" som jag förvisso anser tillhör omogna (ändock vuxna män) där man betygsätter andras och sina egna flickvänner och potentiella flickvänners utseende osv.
Handlar i grunden om att vilja passa in och accepteras, helst gärna ökad status och att vara den andra ser upp till antar jag. Den viljan finns väl även bland män? Att Kvinnor över huvudtaget funderar kring om de ska ha sex eller inte…grundar sig ofta i en rädsla att bli dömd av andra. "hora, luder, slyna, slampa". Killen får tummen upp, ingen tvekan där ;) Jag tycker alla borde få tummen upp, och utgår från att t.ex killar som Roamer med sina äldre värderingar, lever som han förväntar sig att tjejerna han ser som hustrumaterial ska göra. Så att säga…(inte ligga runt på första dejten för då är man inte pålitlig-kinda way).
Alltså om killen har sex med tjejen och sen tycker hon är lättfotad pga det måste han ju samtidigt tycka att han själv är lättfotad. Så varför skulle han döma tjejen? Eller så är han av den uppfattningen att vissa beteenden är ok för medlemmar av det ena könet men inte det andra. Nån sån skulle jag personligen inte vilja ha ett förhållande med. Jag tycker inte killar som ligger på första dejten är lättfotade, heller inte tjejer. Känns det bra så varför inte?
#43 haha vafan? Dra inte in mig som exempel för böveln. Jag är det sämsta exemplet någonsin i alla sorts situationer, men nej, jag förväntar mig inte att en kvinna jag ligger med på första dejten heller ska anse mig som seriös och därför väntar jag med sex även om jag skulle väldigt gärna vilja ha henne fysiskt om hon har imponerat på mig med sin personlighet. Då kickar gentlemanna kodexen in och jag väljer avsluta kvällen med en kyss som mest.
Jag finner det vara en form av respekt att visa att man kan tygla sig oavsett hur djuriska känslor man bär på, att den person man har framför sig är verkligen värd att vänta en stund till på och inte måste ge sig hän alla lustar som uppkommer, för i många fall är det betydligt svårare att låta bli att äta den goda kakan som ligger framför en på bänken än glufsa i sig den. Så i min värld, tygla sig = styrka och falla för frestelsen = svaghet, men jag prackar inte på mina åsikter på andra utan uppmuntrar till fritt sex. Det gör det så mycket enklare för mig att gå online och hitta nån för kvällen när lusten faller på.
Löjligt, vad spelar det för roll. Jag har gjort "One night stands" ett flertal gånger. Är man intresserad så hör man ju av sig igen. Om inte annat kanske bara den ena är intresserad och inte den andra men de är ändå värt att höra av sig för annars får man aldrig veta!
"If anything can go wrong, it will." - Murphys Law
Ja men har dina one night stands lett till seriösa förhållanden då??
#45 du var ju ett perfekt exempel :P Du har ju ganska dinosaurie-aktiga värderingar, sa du ju nästan själv! Så… :) Själv finner jag det som modig och tecken på stark passion om man vågar hänge sig första kvällen, men ja. Ärligt, så brukar jag vänta med killar som jag faktiskt känner mig dragen till mer än enbart fysiskt, rent av neka sex med dem, om de inte visar intresse tillbaka för varför kränga ner handen i en burk jag bara kommer bli ledsen att lämna halvfull…bakom mig…märkligt liknelse men så det känns :(
Jag vet många ons som lett till relationer, tyvärr är ju de flesta ons just…ons. :D Så % skulle jag säga att antalet ons som blir mer är lägre än e som bara förblir ons. 🤪
Kan det då vara så att ons leder, enligt erfarenhet, oftare till att det inte blir något djupare, och eventuellt pga det började med ett ons? Därom får de lärda tvista då ingen kan ge det riktiga svaret för det går inte att ändra historien. Såvida du inte är Stewie, men du får bara drömma om det.
Jag tror inte det är något ovanligt att man känner att det inte är värt att satsa på om det börjat med ett ons, flera av mina manliga vänner har sagt samma sak, däremot att gå ut på dejt någon man redan känner som man inte dejtat förut och ha sex första kvällen är en annan sak. Då vet man ju redan något om personen och har väl en känsla om det är värt att bli något mer. Nu kan det ju förvisso vara en generationsgrej och alla som är tonåringar idag har nog ett annat tänk kring det hela, men risken finns ändock att just den där killen du verkligen ville dela livet med avstår den möjligheten för att du låg med honom första kvällen. Rätt? Fel? Tyck vad du vill, men det hjälper ändå inte när han klär på sig och går och inte hör av sig igen.