Följa med sin fru i klädaffärer!
Hej!
Jag har fått mycket synpunkter att jag är för snäll när jag följer med min fru när hon vill handla kläder men eftersom hon är snäll så följer jag med och hon följer även med mig in i elektronikbutikerna. Varför ska man bråka om sådana småsaker. Min pappa bråkade aldrig med mamma om sådant och gubbar som står skriker åt sina damer tycker jag hör hemma på 60-talet. En shoppingrunda kan man alltid avsluta på ett fik eller en pub. Dessutom behöver man inte hålla sig till butikerna i Stockholms City, det finns trevliga butiker på Kungsholmen och Södermalm.
Håller med dig, det är onödigt att tjafsa om sådana småsaker. Jag föredrar dock att gå i klädaffärer själv (vill varken ha sällskap av min man eller någon tjejkompis) men går gärna med min man på Clas Ohlson och liknande butiker, det tycker jag är jättekul.
Och att avsluta en shoppingrunda på pub eller fik, det är mycket trevligt! 🙂
/Christina
Jag och min sambo går alltid och shoppar tillsammans. Vi har alltid så kul ihop så jag skulle inte vilja gå ensam. :)
Jag shoppade ofta med mitt ex. Följde med han på alla elektronikaffärer som han älskade och han följde med mig. Ville han inte så stannade han hemma och ville inte jag följa med han stannade jag hemma eller väntade utanför på han eller i bilen.
Det är ju trevligt att umgås! Även om det bara gäller en shoppingtur. :) Som sagt, man kan alltid ta en lunch när man är klar eller börja med en lunch eller avsluta allt med en fika!
Finns bra butiker även utanför Stockholm 😃😉
mmm… shoppa är svårt med killen, jag pallar knappt att gå i matvarubutiken med min pojkvän för han är så otroligt seg och långsam och trots att vi gjort en köplist så har han tusen andra saker han ska kolla på- eller som vi måste springa tillbaka genom butiken för att plocka på oss för vi passerat det. Jag handlar alltid mat i samma butik, vi har handlat där i typ tio år nu båda två men ändå alltid samma visa så jag har slutat handla tillsammans med honom där. Jag går in och ut, färdig på 5 röda :P
Klädbutiker så står han mest och suckar eller ser ut som en rädd liten pojke som int evet var han ska kunna titta 🤪så han slipper, jag handlar nte ens tillsammans med tjejkompisar, kläder alltså.
Men ja, jag har itne hört några fjantiga kommentarer om att killar itne kna följa med och shoppa osv, eller att min kille är en toffel- sen jag blev vuxen. Tack gode gud, för deras egen skulle för jag skulle go all bananas på folk som påstår sådant.
Kolla gärna förbi mina bloggar.
dvärghamsterblogg: http://sleepyforestdwarf.blogspot.se
Akvarieblogg: http://sallskapsakvarium.blogspot.com
Dom senaste männen jag haft fast sällskap med har faktiskt uppskattat att följa med mig och shoppa :) Dom tycker om när jag springer bland roliga, sexiga underkläder och härliga klänningar, eller ser mig prova ett par högklackade skor ^^ haha. Kan också tycka att ens manliga sällskap oftast är ärligare smakråd än kvinnliga. Om man provar en klänning som mannen tycker ser märklig ut så säger han oftast "Ja..den var..annorlunda." Är det en klänning han gillar så höjer han på ögonbrynen, spärrar upp ögonen , för ihop läpparna som om han ska blåsa och sen kommer det ett "Oj". ^^ Haha så det tycker jag är roligt!
Sen kan jag bli sjukt irriterad på killens både tjej och killkompisar som ska retas och kalla killen för toffel. -.- Tycker verkligen att det är sanslöst omoget…
Vi gör alla så gott vi kan utifrån våran kunskap och erfarenheter
I början ville min kille springa iväg skrikande med vevande armar när ordet "shoppa" kom på tal. Han gillar inte ens att handla saker till sig själv, än mindre på en affär med saker han inte är intresserad av.
Nu är det bättre, och han håller god min när det blir att vi storhandlar mat… nån gång varje halvår.
Jag och sambon är ganska lika i shopping, vi båda är inte så intresserade av det och vi går igenom butikerna fort. När vi tycker att den andre tittar för länge så skyndar vi på. Vi följer med varandra in i alla butiker utan att direkt klaga.
Följa med och shoppa betyder provhytter. Provhytter betyder spännande stunder. Visserligen märkliga blickar från personalen med och kolla så det inte finns en kamera, det blir ytterst pinsamt…
#8 Jag har aldrig förstått mig på provhytter. 😃 Här köper jag det jag vill, går hem och provar och gillar jag det inte så lämnar jag tillbaka det. Det är så mycket bekvämare.
#9 Fullt riktigt! Ha en bra dag!
#10 Tack detsamma 🙂
#9 I vissa fall är det enklare att slippa ta hem det man vill prova och testa i provhytten och sen tacka för sig ifall det inte föll i smaken.😂
#12 Särskilt om man bor långt åt helvete bort från affären.
Jag fyndar oftast på Rea, då får man allt lov att prova i hytten.
#13 om vi pratar om samma sak nu så LOL.
Hahaha.. men jag som bor 10 minuter från shoppingcentret kan ta hem och prova. Och jag gör det mer än gärna! 😃
#17 Haha, jag gav bara ett exempel på mitt fall. :p Att mitt ex ÄLSKAR elektronik och vi hamnade alltid där medan jag älskade att shoppa kläder så vi hamnade alltid där.
#17 haha..satt och fnissade åt dne bilden. Gamle Olof med käppen och kutrygg som står och vraaaal rakt ut åt sin Quinna som inte vill släppa handväskan hon tycker är så jädrans fager, så hon går ingenstans innan Gamle Olof betalat. He hjälps inte å stå å skrika!
Antikt. När jag tänker efter är det väldigt länge sedan jag såg en man bete sig så mot en kvinna ute bland folk, den mannen skulle nog bli omkullslängd och bänd till en knut av någon annan snubbe… som skulle börja sämmas å männens vägnar för sådant uselt beteende.
Jag måste hålla med #17. Både jag och min man gillar både klädaffärer och elektronikbutiker. Det enda min man inte gillar är IKEA, men det är för att det är för stort.
Sist vi var och shoppade så var det bara min man som köpte kläder. Och han skrek inte på mig när vi var på IKEA och letade inredning till vår nya lägenhet heller, faktiskt.
/Rebecca
Sajtvärd på kladsomnad.ifokus.se
Medarbetare på fantasy.ifokus.se
Vi undviker IKEA på helger enda gången vi går dit är vid semester och lov. Mina föräldrar blir alltid ordentligt osams där min pappa blev stressad på min mamma när hon for iväg och min mamma ville att han skulle sätta lite fart.
#21 Vi undviker också IKEA på helger, men eftersom att jag läser på distans och min man skriver examensarbete så har vi möjlighet att åka dit på vardagar, och dessutom ganska tidigt. Och så bor vi inte i Stockholm heller, så vårat IKEA är betydligt mindre, och därmed mindre folk 🙂
/Rebecca
Sajtvärd på kladsomnad.ifokus.se
Medarbetare på fantasy.ifokus.se
21 ni undviker helger, men går dit semestertider och lov? Jag ser mer folk där på de sistnämnda.
T.S Ursäkta men varför skulle inte din fru vilja gå in en elektronikaffär? Där går jag själv hellre än i klädaffärer. Däremot verktyg är jag inte så intrersserad av som min man. När min man ska ha käder så köper jag dessa. Jag har dessutom skaffat en och annan kamera åt honom samt även verkytg till födelsdagar.
Glömde tillägga att det är jag som köper bilar här i hushållet.
#24 Det var mycket gulligt av dig att handla till honom.
# 25 Jag tror att du väljer fel ord - nödvändigt är snarare det rätta😃
Håller med! Tänk om det fanns fler som dig :) Jag följde med mitt ex på allt han gjorde, biltema, var i verkstan med han och följde med och hämta en bil osv. Han följde aldrig med mig till stallet och vägra gå med och shoppa. Och jag är ändå ingen som går in i alla butiker och provar allt jag kommer åt och kommer ut med 10 kassar ens om jag har pengar. Sätta sig på ett fik fans inte på kartan. Men nu tycker jag det är trevligare att gå med en kompis än mitt ex (när vi var tsm) för han var inge rolig att shoppa med. Och jag skulle antagligen stressa för att jag vet att han egentligen ville hem typ.
Jag själv inget emot att gå på Biltema.