Relationer iFokus

Relationer

Etikettleva-tillsammans
Läst 1212 ggr
Anna77
0

Vad gör ni tillsammans?

Hejsan!!

Är ny medlem här!! Heter Anna (gå gärna in på min sida och snoka runt i mina bilder lite!!)

Nu till min fråga! Vad gör ni som har sambo eller pojk/flickvän på kvällarna? Speciellt om man varit ihop ett tag.. Jag bor i en mellanstor/mellanliten stad. Vad ska man hitta på? Några tips? Nu blir det mest att kolla på film eller sitta vid datorn..

SeaHawk
0

Tja, vi sitter antingen vid datorn, eller så kommer jag hem från jobbet, äter gör mej iordning och sen går vi och lägger oss, kollar tv nån timme och sen sover.Oskyldig

[SharpMissy]
0

Hahah, hej Anna. Ja vad gör man i Oskarshamn på kvällarna? Ingenting, man flyttar därifrån. *ler*

Skämt å sido, jag är gammal O-hamnsbo som flyttade därifrån för 6 år sen. Men oavsett om jag bodde där, eller ute i skogarna som jag gör idag, så sitter jag helst vid datorn hela kvällarna. Jag har mycket att göra på datorn, spela spel, chatta, googla, sköta den här relationssajten m.m.

Annars får man väl börja styrketräna, spela innebandy, lära sig ett handarbete, gå på kvällskurs eller annat. Personligen är jag för rastlös för att se på teve/film för jag vill gärna göra något mer interaktivt, som att just sitta vid datorn.

Engla
0

Vi gör väldigt mkt tillsammans. Jobbar på samma jobb, tränar ihop, shoppar, reser, fikar, myser och tusen andra saker. Men det känns aldrig som att vi tröttnar på varandra. Glad

Jag vet inte om ni tycker om att resa tillsammans, men det kan jag verkligen rekommendera. Men att göra småsaker, kan ju vara alltifrån picknick till shopping…Ja, jättemkt. Nä, nu står det helt still. Ledsen

/Änglakatterna - medarbetare på Hittekatter och på Katthemmet Kompis

[SharpMissy]
0

Jag måste tillägga att jag och SeaHawk åker motorcykel när vi får barnpassning. Det blir inte så ofta som vi skulle önska, men i alla fall.

Därutöver har vi engagerat oss i den lokala motorklubben och faktiskt alldeles nyligen också en Medeltidsförening vi tänkt bli mer aktiva i så småningom. Det är kul att hitta nya intressen tillsammans, och där vi får möjlighet att lära känna nya människor. Vi gillar folk i allmänhet och vänskaper i synnerhet eftersom vi är väldigt sociala båda två.

Anna77
0

#2 aha..coolt!! Jag flyttade hit för 4 år sen, bodde tidigare på små orter och ett litet tag i Sthlm. Sambon har ett barn så jag är fast här..

Bra tips.. #2 och #3 kanske skulle ta en resa ihop för pengarna vi får tillbaka på skatten, det är en liten slant.

…eller börja med någon aktivitet ihop..men vad? Jag gillar katter, hundar,inredning, sy,ehhh…sa jag katter.. KyssÄr aktiv inom djurskyddet Oskarshamn och ibland följer han med en stund och pussar på katterna..

Engla
0

# 5 Jag har tur, för min sambo älskar också katter….Och tur är väl det…Räcka ut tungan

/Änglakatterna - medarbetare på Hittekatter och på Katthemmet Kompis

bubbelbubbel
0

jaa. jag jobbar just nu natt, och i vanliga fall tvåskift, så vi gör inte så mycket tillsammas på kvällarna..men eftermiddagarna, vi lagar mat, äter mat, tittar på film, ibland åker vi på små roadtrips bara runt och kollar in vägar man aldrig åkt på, eller så visar han nån väg han brukar åka med MCn…
eller så diskuterar vi olika saker som kan vara intressanta, berättar anekdoter…:P

[Sajberlena]
0

Gör och gör… Vaddå? Vi är gifta, vi har barn, vi har hus, trädgård, jobb - menar ni på fullt allvar att vi måste göra något också???? Liksom tillsammans? Förvånad Med varandra???

Hmmm…. Nope, kan inte komma på nåt….

Flört

abbis
0

Vi njuter av varandras sällskap oavsett vad vi gör..fikar,tvtittande,äter,lagar mat,reser, shoppar mm mm

En krukmakare och bloggare http://krukmakerihemjord.blogspot.com/

AnneN
0

Tja vi gör väl inte så mkt egentligen huvudsaken är ju att vi gör sakerna tillsammans, men vi brukar se tv/film, gå ut och kasta fresbee med hunden, sitta vid datorerna, spela nån typ av spel,mm

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

DG
0

Vi spelar datorspel, kollar på tv/film, lägger pussel, går ut och äter, går ut och promenerar, lagar mat, leker med illrarna…

Ida
0

Vi jobbar/pluggar tillsammans (låter kanske inte så kul, men nödvändigt) lagar god mat, går på bio, ser något på TV. Vi bor i Sthlm så det finns en hel del att hitta på om man skulle bli uttråkad. :)

Nu på sommaren är vi ute mycket och äter och i sommar kommer det bli mycket skärgård.

Johanna
0

på vardagkvällarna hinner vi inte med så mkt mer än laga/äta middag ihop eftersom båda jobbar heltid o så har jag en häst.. :) men nu när det är så fint väder brukar Daniel följa med till hästen så tar vi en promenad lr nåt. Ibland kanske vi åker hem till kompisar, kollar tv… som sagt hinner vi inte så mkt på vardagar.

Helger är det bättre, då gör vi mkt tillsammans, både med andra o själva, i söndags var vi tex inne i stan hela dagen, gick på skansen m.m

Smeagol
0

Ingenting..känns det som. Blir inte speciellt mycket aktiviteter. Men jag jobbar ju ganska mycket helg så det är j*vligt trist. =( Men när vi gör nått så ser vi på tv, ute och åker bil, lagar mat tillsammans, festar, träffar kompisar.

Annette
0

Jag säger som #8.

Sillen
0

Vi är ute mycket med hunden, går i skogen, käkar ute, myser framför tvn, lagar mat tillsammans, åker inlines m.m.
Och åker bil, både en och två mil som vi avverkar på en helg ;)

MissPink
0

Vad gör ni som har sambo eller pojk/flickvän på kvällarna?

Min sambo och jag trivs bra tillsammans och vi värderar vår fritid/tillsammanstid högt och gör en hel del ihop när jobb och måsten är avklarat. Det blir något mer på helger och något mindre på vardagkvällar men varje kväll ser vi till att göra något tillsammans.
Det är så lätt hänt att man glömmer bort varandra om man inte hela tiden vårdar relationen.

Vi brukar gå ut och äta, promenera utan något specifikt mål (upptäcka stan och hitta små smultronställen eller mysiga fik), fiska, gå på bio, fixa med saker härhemma, pyssla (decoupage på krukor), powerwalking, simma (simhallen), se film,  diskutera, bjuda hem vänner, baka, göra utflykter, spela minigolf, bowla, pyssla om varandra (SPA, massage, pedikyr etc), spela sällskapspel, spela alfapet på betapet.se, göra saker med mina döttrar, läsa poesi högt för varandra, lyssna på musik och prata om nya artister, spelningar vi vill gå på, ut och dansa på Fashing eller nån annan trevlig klubb, sitta på Debaser och samtala över en kanna Pimms, gå på klubbar/spelningar/konserter, resa, gå ut på gården och ligga på en filt och bara läsa och vara där tillsammans, grilla, laga middagar ihop, shoppa, se nyhetrna ihop, prata om dagen, mysa framför TV:n etc.

Det finns massor man kan göra tillsammans som par.

Man kan också försöka hitta ett gemensamt intresse om man nu inte delar nåt sånt. Gå en kurs, börja träna ihop eller nåt.

Många av mina vänner gör hellre saker med sina vänner. Enbart. Killen går ut på sitt håll och tjejen på sitt håll. Jag tror det är lätt hänt att man börjar glida isär om man inte nångång tar sig tid till att göra saker tillsammans. Min sambo är min bästa vän och det är jag oerhört glad över. Men självklart är det viktigt att också ha sin egentid. Han lirar WoW och jag datanördar en hel del med mitt, vi träffar vänner både själv och tillsammans. Att hitta en balans i det stora hel gör att relationen aldrig blir tråkig. Som jag tror iallafall.

[Crazyonthis]
0

Vad vi gör? Måste tänka efter lite…..Ser på tv, fixar med datorn, är ute och går, tränar och går ut och fikar, umgås med gemensamma vänner, går på festival med mera….Blir som mer att göra på sommaren, när folk är lediga, och sen gör vi ungefär samma saker även resten av året, någon gång reser vi bort på någon dagsutflykt….Är som lättare att hitta på saker när man är lediga båda två, svårare att hitta på något när killen jobbar. Han är så trött och slut när han kommer hem från jobbet och vill liksom inte träffa så mycket folk då, då han gör det dagarna i ända via jobbet…….Så för oss är det en årstidsfråga……….

GAJarhult
0

När man är mitt uppe i livet med barn och allt man vill göra är det svårt att hinna med varandra. Efter 25 års äktenskap, barnen har sina liv, då kan det vara svårt att hitta tillbaka till varandra.Vi hade många gemensamma intressen från början och underhåller man inte dem är det lätt att glida isär. Vi har nog nu kommit på en lösning som kan funka. Vi bestämmer en dag i veckan att vi ska umgås.Jag bestämmer ena gången ,maken den andra. Då SKA vi göra något ihop. Man måste följa med på vad den andra vill. Det har blivit utflykter, shopping,trädgårdsarbete, städning. Detta låter tråkigt men det funkar nog. Redan har i börjat prata mer…

zari
0

Vi  går på bio,teater, reser ,små utflyckter.Nu när pojkarna är stora är det viktigt att hålla ihop ibland känns det som vardagen tar över helt med mat ,tvätt och städning.Tipset med att göra något ihop en dag i veckan var bra ,det är ju det viktigate att man är tillsammans inte vad man gör.Fundersam

Rita-S
0

Hm vad vi gjör.. promenerar tilsammans, spelar magic kortspel eller vanlig kortspel, chack eller andra spel, datorspel med, vi har högtläsning (jag som läser) eller lyssnar på lydbok, vi läser tilsammans, bara sitter och pratar över ett glas vin/en kopp te, kikar film, ser på tv, självklart äter vi middag tilsammans, vi kanske åker bort till nån kompis tilsammans.. eller vad som nu faller oss inn.. :)

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida