Ni som har hyreslägenhet
Hej!
Av ren nyfikenhet (då jag snart måste flytta):
- Hur många kvadratmeter är din hyreslägenhet?
- Vad kostar lägenheten i hyra per månad?
- Hur många bor ni i den?
1. 33 kvadrat
2. Med elen betalar vi 5086
3. Vi är två vuxna i lägenheten
Dock på väg att byta till en större, det är påfrestande i längden att bo såhär trångt.
1. 76 kvm (tror jag) I två våningar + trädgård på fram och baksida)
2. 5575 kr.
3. 2 st. - 1 vuxen, 1 tonåring, (1 hund och 1 hamster)
Vi flyttar den första oktober, så jag skriver upp båda lägenheterna :)
Lägenhet 1.
40.5 kvadrat.
4020 kr.
Två vuxna och två katter.
Lägenhet 2.
67 kvadrat, balkong på 3 kvm.
- Och även här två vuxna och två katter.
/Rebecca
Sajtvärd på kladsomnad.ifokus.se
Medarbetare på fantasy.ifokus.se
#1 Låter dyrt, jag bor på 55 kvadrat och har ungefär samma kostnad. Men du kanske bor nyrenoverat eller centralt :)
#2 Oh, vad glad jag hade blivit om vi hittat något sådant. ^^
#3 4300 kr för 67 kvadrat låter som ett riktigt kap.
#4 Ja verkligen! Vi hade jättetur att få den, den har till och med sjöutsikt. Ligger bara i ett mindre attraktivt område (ett bra sådant, men med halvdåliga förbindelser in till stan).
/Rebecca
Sajtvärd på kladsomnad.ifokus.se
Medarbetare på fantasy.ifokus.se
1. 67 kvadrat
2. 3200 (kall hyra)
3. två vuxna och 1 kanin
1. ca 60 kvm (vet ej exakt)
2. 3878:-
3. 2 vuxna, en hund och försöker få till en bebis också - men då tror jag vi flyttar :P
#4 Det är relativt nybyggda lägenheter precis i utkanten av Malmö, har tre minuter med bil bort till Emporia (nybyggda jätteköpcentret) t ex. Vi har dessutom uteplats både bak och fram då vi bor på markplan. Är lite dyrt men värt det :)
Hoppas dock på att kunna byta till en trea på 70 kvadrat för 7700 istället, då för två vuxna och en bebis till våren :)
1. 53 kvm
2. ca 4500 kr/månad
3. 2 pers + 2 marsvin :)
1. 31 kvm
2. ca 2300 kr/månad (elen ej inräknad, dock med kabel-tv)
3. Bara jag, så 1 person
1. 107 kvm
2. ca 8500 kr grundhyra med kabel-tv, vatten, värme osv ingående dock ej el.
3. 2 personer.
1. 65 kvm.
2. Ca 6500kr.
3. 2 personer.
xoxo Tahki
http://tahki.blogg.se
60kvm
Lite under 6000kr/månad inklusive garageplats.
Sundsitsikt, en stor öppen "altan" plus en inglasad balkong.
2 vuxna.
Utöver hyran tillkommer el, TV-licens, internet och om vi har det för varmt i lägenheten eller använder för mycket varmvatten blir det plus på hyran. använder vi under gränsen får vi avdrag på hyran.
66 kvm
5200:- i snitt i månaden.
2 vuxna och två katter
Och då har vi ungefär en kvart med cykel in till stan 🙂
Va lycklig och gör andra lyckliga<3
76 kvm
5300 kr per månad
Två vuxna, två hundar och två katter ;)
#15 wow, det var billigt.
Bor ni centralt?
36 kvm
3900 kr i hyra
En boende.
Centrala Göteborg
4 rum och kök, 92 kvm + biutrymme som inte räknas med, men vi använder det som rum i alla fall (det är ett föråd). tvåvåningsradhus med uteplats och garageplats i garagelänga.
7505 i månaden och då betalar vi för diskmaskinen och tv-kanaler, inkl värme och vatten men elen betalar vi separat.
Vi är två vuxna, ett barn varannan vecka och 5 illrar.
- Hur många kvadratmeter är din hyreslägenhet?
- Vad kostar lägenheten i hyra per månad?
- Hur många bor ni i den?
1. 50. 4 kvm, en 2:a med kokvrå, förråd, uteplats och trädgård (som inte är inräknad i kvm).
2. När jag skaffade den så kostade den 3500 kr (för 5 år sen) Idag betalar jag 3880 kronor. I detta ingår värme, tvkanaler (utöver 1,2 och 4) och vatten. Hushållsel får jag betala själv. Vill man ha mer förrådsutrymme- utöver dne man har i trapphuset (För cykel eller garage skulle det tillkomma runt 800kr/1k i månaden om jag förstått rätt.
3. Bara jag, en katt och två hamstrar. Är en 2:a men känns faktiskt lite för liten för att leva här tillsammans med någon eftersom det är öppen planlösning mellan kök/vardagsrum så blir utrymmet "stort" men begränsat om man är två. Till sovrummet tvivlar jag på att jag skulle kunna ha en större säng än den jag har nu (skulle inte bli mycke rum kvar då) och den är ok att han sover öve ri nån gång ibland, men att sova så varje natt? Nej, för litet.
Det är väligt lyhört också. Eftersom min pojkvän gillar att spela och se filmer så skulle det störa mig enormt då jag behöver sova tidigt eller gillar att sitta i köket och läsa. Har varit i ettor med bättre "planlösning" där det kändes mer lämpligt (avgränsat mellan ytorna) att bo tillsammans i än min 2:a, men den är helt perfekt för mig- då jag älskar att ha trädgård!
Bor i utkanten av Linköping, nära LiU, ca 15 min med cykel/buss från centrum, har mindre än 500 meter till ett köpcentrum där man kan hitta allt man kan tänkas behöva. Cykelsaker, blommor, post, v75 mjölk, gym. tandläkare, pizza ;D Så jag trivs och tycker området är väldigt prisvärt. Läget är perfekt, området är jättefint- men med lite rufffigt rykte om sig. Därav det låga priset skulle jag tro. Jag och min pojkvän trivs dock sjukt bra här och har inga planer på att lämna området. Skulle kanske vara om vi fick barn pga att skolorna här verkar _suga_. Men idag får man väl väja var man går skola? Så det är kanske sak samma var man bor.
Kolla gärna förbi mina bloggar.
dvärghamsterblogg: http://sleepyforestdwarf.blogspot.se
Akvarieblogg: http://sallskapsakvarium.blogspot.com
76 kvm
5400 i månaden.
Två vuxna, och några djur.
#16- Ganska. Men vi har ändå skog, grönområden och en sjö på baksidan typ, så det är perfekt med hundarna :)
1. 75 kvm
2. Ca 5500
3. Två personer och en hund
1. 60 kvm
2. 8000
3. Två vuxna och två fåglar.

Jag bor på 81kvm med mina 3 vuxna barn, hyran ligger på 5963 kr/mån nu innan renovering, efter renoveringen kommer samma lägenhet att kosta närmare 11 000kr
Ca 56 kvadrad Kostar 4200 i månaden (inkl vatten, värme, tv, internet, P-plats). 2 personer och 1 hund
63 kvm. vi betalar allt som allt (el , tv, internet och hela faderuttan) 5200:- Enbart hyran är på 4200:- . 2 RoK, vi bor 3 st i den.
"After every storm, comes a rainbow" 
Min blogg, titta gärna in ! http://www.nattstad.se/mikomi
#4 Det är toppen. Lagom stor trädgård, farstu och altan. 5 min till Resecentrum och 2 min till köpcentrum med ca 100 affärer och de vanliga mataffärerna, café/restauranger osv - och skogen 2 kvarter bort. Helt perfekt. :) Har ett litet torg 10 m bort med som har ATG-kiosk, pizzeria, närbutik, frissa, ungdomsgård, vårdcentral osv.
1) 59 kvm
2) Ca 4600
3) 1 person
Cyklar in till centrum på 5-10 minuter.
97kvm, 3:a, 6000kr.
Två vuxna, två hundar
/ Mia, sajtvärd för Självkänsla och Psykologi.

Håller precis på att flytta så skriver båda två Just nu: 1, 53 kvm (2:a) 2, 4700 (allt ingår i stort sett förutom elen och ingen parkering) 3, 2 vuxna och 1 barn. Flyttar till: 1, 93kvm (4:a) 2, 7900 (tror ingenting ingår förutom parkering) 3, samma här, två vuxna och ett barn.
1. 79 kvm (3 rum och kök med balkong andra våningen)
2. 6300kr inklusive parkeringsplats och vatten, elkostnad tillkommer)
3. 2 vuxna, 13 ormar, 17 ödlor och x antal foderdjur :P
I know not with what weapons World War III will be fought, but World War IV will be fought with sticks and stones.
-Albert Einstein
65 kvm (+ balkong och havsutsikt)
5920 kr
2 vuxna 2 katter
#24 Får dom göra en sån extrem höjning pg av renovering? vet ju att dom får höja men så extremt?? kommer du ha råd att bo kvar?
51 kvm (1:a)
4409:-
1 person
Tell someone you love them today, because life is short. But yell it at them in German, because life is also terrifying and confusing.
110kvm (radhus, 4a)
ca 7000kr
tre vuxna (jag, mamma, bror. ibland är vi dock sex vuxna, om mammas särbo å mina systrar är här samtidigt) och två-fem hundar (nu åtta pga valpkull)
Hur många kvadratmeter är din hyreslägenhet? 56kvm (en tvåa)
Vad kostar lägenheten i hyra per månad? 310€
Hur många bor ni i den? Bara jag och inland kommer en av mina flickor och sover över.
MVH Ylva 
* Bloggen om mitt liv *
1. 40,5 kvm (tvåa med kokvrå fast skulle nästan klassa det som lite kök)
2. 2783 (då ingår inte el)
3. en vuxen och en katt
Livet är som en chockladask men vet aldrig vad man får/ Forest Gump
1: ca 87kvm (4a)
2: tror de är 7000:- med elen.
3: 3 vuxna, 2 barn och 1 hund.
71 kvm, vi har en trea och vi bor två personer i den och betalar 5400 kr. :)