Han vill ha mig tjock
Jag träffade en kille för 1,5 år sen nu på en kontaktsajt.
Vi började skriva till varann och jag sa tidigt hur jag såg ut (att jag hade 30 kg övervikt) Det gjorde inget alls sa han. Vi träffades och kom att bli ett par. (vi har inte flyttat ihop)
Han avgudade mig. Vi hade bra sex, han är ursnygg (vältränad slank) Vi gjorde olika roliga saker. Ja vanliga saker som par gör ni förstår.
Jag har aldrig gillat min övervikt, vill inte vara tjock alls och när vi varit tillsammans ett halvår så bestämde jag mig för att verkligen göra något åt mina extrakilon. Det var alltså ett år sedan nu.
I början var han mycket positiv och stöttande berömde mig att jag inte åt godis fikabröd glass chips, ja ni förstår.
Sedan det började smyga sig på en viss missnöjdhet hos honom. Jag vet inte riktigt när exakt, det kom smygande. Men jag märkte att han blev missnöjd när jag ställde mig på vågen och gick ner först 1-2 kg i veckan, sedan 0,5 kg i veckan.
Han började säga att nu räcker det väl, det finns inget kvar av dig osv. Men där hade han fel för min längd och vikt var 160 cm lång och 98 kg. Redan när jag vägde 90 kg började han se mindre glad ut, slutade berömma mig och gjorde istället tvärtom.
Det värsta hände sedan att han började köpa hem massor med snabbmat, pizzor med extra dressingar och såser, många efterrätter med ostbågar, chips och glass. Trots min nya vana att laga riktig bra mat så kom han hem till mig med detta.
Det hade inte gjort så mycket om han ätit detta och inte anklagat mig, men så är det inte. Han är riktigt spydig när jag inte smakar. När vi ligger i soffan och gosar försöker han stoppa in godis i munnen på mig som jag inte vill ha!
Jag har sagt till på skarpen flera gånger för jag vill inte vara tjock, då tittar han på mig med avsky.
I förra veckan kände jag att vi måste prata RIKTIGT. Jag kan inte ha en partner som blir surare och surare och mer kritisk för varje vecka som jag blir gladare över att närma mig målvikten som är 60-65 kg ca. Jag väger nu 73 och 160 cm lång.
Han gjorde mig så jättebesviken med vad som kom fram då. Han sa:
Varför tror du jag skrev till dig där på siten egentligen? Fattar du inte att jag var ute efter en tjock tjej? Annars skulle jag ju valt nån annan. Jag känner mig jävligt blåst på konfekten. Jag tänder på feta, fattar du?
Så sa han och jag började gråta men då gick han bara ut genom dörren.
Vi har inte pratat alls sedan dess och jag tror att han kanske menar att det är slut nu?
Jag har fortfarande kvar saker hemma hos honom (om han inte slängt det) men jag vågar inte åka dit. Han var så arg när han var här och jag är rädd för hur han skulle reagera.
Skit i dina grejor och skit i denne killen som verkar vara en riktig "feeder" Inte sunt alls.
Däremot tycker jag du är stark som lyckats gå ner så mycket i vikt.
Du kommer säkert att hitta en "riktig" kille som gillar dig som du är. Med eller utan dina extrakilon.
/Maria
Du är jättestark som lyckats gå ner så pass mycket i vikt! Fortsätt må bra utan honom tycker jag, man mår inte bra av att vara överviktig.
/Christine
Jag har också gått ner mycket i vikt sedan jag blev tillsammans med min kille. Jag va lite orolig att han inte skulle tända på mig eller gilla mig om jag gick ner. Han har alltid sagt att han gillar lite mulliga tjejer och inte pinnsmala. Han kan säga kommentarer som "du får inte gå ner mer" men han har inte gjort som din kille utan säger att han är stolt över mig som går ner och tar tag i min vikt. Det enda klagomålet är att han själv måste ta tag i sin :) när han säger att jag inte ska gå ner mer är för min hälsas skull. Jag skulle dumpa den där killen. Din hälsa är viktigast!
Anna och taxen Max
Okej
Jag försöker tänka positivt men det är mycket svårt. Jag tänker tillbaka på första halvåret då jag var riktigt tjock. Då hade vi det bästa förhållandet. Han sa ofta att han älskade mig men han slutade med det när jag började gå ner. Är jag inte värd att älskas då mer? Jag ville ju minska i vikt för att må bättre. Jag flåsade så mycket och orkade inget när jag var så rund ingen kondition alls.
Jag ville att han skulle vara stolt över mig och inte tvärt om.
#4 Förstår att du är besviken. Och oftast brukar ens partner stödja en i ens viktiga val här i livet. Men uppenbarligen var han mer tänd på din kropp än på din person, vilket han tydligt visade.
Du kan hitta en som älskar DIG och inte bara din kropp!
Alltså… jagär kluven här i vad jag ska säga. För ajg förstår honom delvis. JAg förstår att det finns män (och även kvinnor) som är ytliga på det viset- precis som ajg själv inte skulle börja dejta en ful kille (som JAG tycker är oattraktiv). De flesta killar brukar tjata om att man SKA gå ner i vikt om man är vöerviktig, ditt problem är åt andra hållet och du gör rätt som försöker gå ner- det är hälsosammare för dig får man ju utgå från.
Så som Hera uttrycker det är spot on. Detta var alltså en fysisk attraktion och den försvann iomed din viktnedgång. Han älskade inte dig som person. Se det mer som en fetish. Han kunde lika gärna älskat skorna du bar eller din hårfärg eller… formen på dina läppar och "magin"/attraktionen är förlorad samma sekund du slutar bära skorna eller ramlar och måste sy läppen.
Så skit i honom (lättare sagt än gjort).
Kontakta honom om du vill ha tillbaka dina saker, att han var arg och ledsen är ju inte konstigt. Han verkar ganska barnslig- Ta med en vän när du hämtar dina saker, eller någon från din familj som följer med och hämtar sakerna. Lycka till med din viktnedgång, starkt jobbat!
Kolla gärna förbi mina bloggar.
dvärghamsterblogg: http://sleepyforestdwarf.blogspot.se
Akvarieblogg: http://sallskapsakvarium.blogspot.com
Han älskade inte DIG, och jo, du är värd att bli älskad!!
Tråkigt med såna beteende från honom. Vad jag uppfattar så…verkar det som han har intresse för bara överviktiga tjejer men inte kärleken för den du är..?
Tänkte också på att en del går upp och ner i vikt genom livet, blir gravid och får barn osv.. eller sjuk och förlorar vikt osv. Då ska det ju ej störas av killen och kärleken oförändrad.
Följ din magkänsla, om du vill gå ner i vikt så satsa på det. Önskar dig lycka till.
Vet inte vad jag ska skriva, men det känns (trots att det är jobbigt) som det var det bästa som kunde hända dig.
Din psykiska och fysiska hälsa är enormt mycket viktigare.
Om han inte kunde säga från början vad hans intentioner var och ni inte har pratat något om vad som gör den andra upphetsad så är det absolut inte du ska klandra dig själv för. Hade vart en helt annan sak om han från första stund hade sagt att han tänder på fylliga Kvinnor. Då kunde du ha tagit beslutet direkt.
Tyvärr (känslomässigt) så tror jag som många andra här att detta var det bästa som kunde hända.
KRAMAR
Ja… du måste nog släppa den där killen. Han är helt enkelt inte bra för dig. Visst kan man anpassa sin frisyr och sina kläder till viss del efter vad ens kille önskar… men att vara överviktig för hans skull är inte ok. Det är att utsätta sig själv för en massa risker, att utveckla sjukdomar, bli infertil m.m.
Jag håller nog med #9
/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus
Så bra gjort av dig att stå på dig! Han borde tända lika mycket på dig oavsett om du går ner eller inte. En riktig partner stöttar sin andra hälft till att må bra. Det han har hållt på med är inte okej och att han försöker köra över dig och din vilja…nej usch! Var stark, känn dig underbar och vacker och hitta en kille som älskar dig för den du är!
Vi gör alla så gott vi kan utifrån våran kunskap och erfarenheter

Svår sits, men jag kan samtidigt förstå honom lite, inte att han blir förbannad och elak, men att han blir lite ledsen. Även om man älskar en person så är ju den fysiska attraktionen ganska viktig och även till viss del frånkopplat att man älskar en människa.
Från mitt eget perspektiv, jag vill ha min kille smal och vältränad vilket han oftast varit i alla år. Ibland har han gått upp lite och det påverkar tyvärr hur jag tänder på honom. Det stör mig och i slutänden påverkas hela relationen, jag stör mig på att han gått upp lite i vikt, vi har mindre sex, han blir irriterad och vi bråkar. Jag älskar inte honom mindre, men jag tänder inte på honom på samma sätt om han väger "för mycket".
Sen är det lättare och mer socialt accepterat att vara på ngn att gå ner i vikt än upp, av hälsoskäl etc.
12 jag tänder på personen. Skulle min pojkvän bli tjock hade jag tänt på honom ändå, det är ju fortfarande han. Blie ju svårt att bli gammal med någon om man tänder så mycket till det yttre. Man förändras utseende mässigt varesig man vill eller ej.
Okej
Ja jag kan väl lite förstå ni som förstår honom också. Han tänder på som jag såg ut när han träffade mig osv.
MEN jag tycker ändå det vore lite annat om jag alltid vore normalviktigt/smal/vältränad och plötsligt kände för att gå UPP 30 kg och vilja vara riktigt tjock. Det är ju ohälsosamt.
Och det är ju inte tal om att jag vill väga 48-50 kg och vara något benrangel utan bara vara hälsosamt normalviktig 60+kg. Men han tyckte ju att det "inte fanns något kvar av mig" även då jag vägde 90 kg till 160cm Det tyckte han var för lite..
Men jag vill orka som andra, jag tycker det är så härligt, jag har simmat i sommar som jag inte vågat göra på flera flera år (har inte trivts i badkläder) Och jag orkar halvspinga uppför en trapp utan att känna mig halvdöd efter. Jag tycker det är underbart att inte vara fånge längre i ett berg av fett. Men han kan inte förstå mig i det alls.. TROTS ATT HAN SJÄLV ÄR VÄLTRÄNAD och slank. Det tycker jag är konstigt.
Som att det bara var en hobby för hnom att göda upp mig medan han själv var noga med gymma 4-5 ggr i veckan
#13 Det var fint skrivet tycker jag
#16 Ja förmodligen är det nog så tyvärr
#17 jag förstår verkligen hur det känns att vara fången i sin kropp. Han har ingen rätt att ens be dig ge upp din frihet! Bra att du står på dig.
Anna och taxen Max
Jag tycker inte att det han gör är fel i sig (Att tända på fetma), men det var fel mot dig! Du var uppenbar tinte rätt person för honom, han borde httat en tjej som trivdes och ville fortsätta vara överviktig, istället för att dölja sin egna baktankar och sedan bli arg på dig när du gjorde det du mådde bäst av.
Det finns comunitys uppbyggda kring det där så han kunde väldigt lätt hitta sig en överviktig tjej som vill bli avgudad just pga sin övervikt.
Men jag kan känna att det inte alls ska vara så okej för en pojkvän/partner att kräva att man ska gå ned i vikt. Min nuvarande pojkvän blev tillsammans med mig när jag vägde ca 20 kg mindre än vad jag gjorde för 5-6 månader sedan. Att han säger ifrån av oro kna jag förstå :) Jag gick upp väldigt fort under en kort tid och det är ohälsosamt och han har uttryckt en oro, aldrig hotat med "jag tänder inte på dig, gå ner eller jag dumpar dig" men han har erkänt att han kanske inte direkt finner det osm superattraktivt, att han skulle föredra mitt "gamla jag". Framförallt hur jag var som person :P
Ett ex till mig däremot, blev tillsammans med mig när jag vägde runt 64 kg, jag är runt 158cm lång. Han krävde rätt snart att jag skulle gå ner mer för att duga åt honom. Jag var osäker och gjorde allt för honom. I det här fallet bar jag några kg i övervikt men inget man kan kalla för "ohälsosam övervikt". Han var motsattsen till en feeder, han kallade mig för tjock även när jag vägde 55 kg (Jag styrketränade 3 gånger i veckan) och köpte kläder på barnavdelningen.
Så jag anser att….söker man en sak hos någon som man vet att man inte kan vara utan så får man allt se till att hitta en person med "det" istället för att försöka ändra på någon för att denna ska duga (eller i detta fall, tvinga någon att inte förändra sig/förbättra sig/utvecklas).
Det blir bara fel.
Jag menade inte att det var fel att han tänder på större Kvinnor. Jag menade att det är fel att kräva att hon ska gå upp i vikt precis som det är fel att kräva att någon ska gå ner i vikt. Självklart är det skillnad hälsosam uppmuntran och kräva något ohälsosamt eller något en person inte vill. Ifall det inte kom fram i mitt inlägg :)
Anna och taxen Max
Du är vacker som du är! Det låter klyschigt jag vet, men du och alla andra Kvinnor är unika. Vi män attraheras av olika utseenden, men inget fråntar kvinnors unika personliga särdrag. DET finns det inget som slår, fullkomligt ovidkommande är det dina fysiska attribut inte, jag skulle ljuga om jag sa så - MEN din personlighet kommer ligga till grund för ett förhållande på sikt.
Det gör mig ledsen höra om hur respektlöst han behandlat dig.
Vänligen,
Thomthom
Vänligen,
Thomas
#20 om det var mitt inlägg, så var det inget du skrivit som jag syftade på ^_^ Det var tydligt och jag håller med. Vill man gå ned i vikt så förstår jaag helt klart den känslan, då jag kämpar med det själv. 😃
#22 blev bara orolig att du kunde ha möjligtvis menat mitt inlägg :p
Anna och taxen Max
Oj då, ja han låter definitivt som en feeder. Jag förstår honom och hans känslor, men som sagt så älskade han ju inte DIG om han blev sådär när du gick ned i vikt. I mina ögon älskar man en person för den de är - oavsett storlek eller annat.
Hoppas du snabbt kan gå vidare och träffa någon som älskar dig för den du är, oavsett hur du förändras i utseendet :)
Gud vad stark du är ! Och bra jobbat med vikten ! Tycker du ska fortsätta som du gör nu, förutom honom och hans negativa kommentarer verkar du må bättre (?). Tycker att du ska få en kille som uppskattar dig för DEN DU ÄR, och inte hur mycket du väger.
Bland alla rötägg så finns det guldkorn. 🌺
"After every storm, comes a rainbow" 
Min blogg, titta gärna in ! http://www.nattstad.se/mikomi
Jag tycker du ska vara glad att du blev av med den snubben och att du hann upptäcka vad han var för person innan ni flyttade ihop.
Sen tycker jag att det är riktigt sjukt med såna där sk feeders.. Ok att tända på lite former osv men det är ju ingen måtta då de vill att redan tjocka personer ska bli ännu fetare.
Och sen tycker jag att om dom tycker det är så himla sexigt att vara fet varför är många feeders själva vältränade och smala då?? Dom borde äta upp sig så dom får känna på hur det är att vara tjock!
Mycket bra av dig att jobba med vikten. Det är inte som ska bestämma över dig utan vore jag som dig så skulle jag göra slut omedelbums!

#13 sexuell attraktion har många uttryck och det kan defenitivt skilja på psykisk och fysisk attraktion och de två spelar olika in för olika personer. Men, som tur är så brukar ens smak bli äldre och följa med i åldern… När jag var 15 tände jag på tonårskillar och idag tänder jag på vuxna män. Jag misstänker även att jag kommer att tända på äldre män då jag själv blir äldre. Så finurligt kan det vara, vilket gör att det här med åldrande inte är ett problem för de flesta. Jag var 24 då jag mötte min kille. Han var då slank och slimmad som en tonåring, nu är han bredare och manlig, det är ett naturligt åldrande, att gå upp i vikt är det inte i mina ögon.
Däremot är övervikt för mig väldigt väldigt kopplat till ohälsa och jag blir direkt avtänd på det, min kille är likadan med både över- och undervikt och vi ser inget problem att poängtera om ngt förändras hos varandra. Jag säger, hörrö du har fått lite handtag nu, sätt igång att cykla igen. Han säger, hörrö, nu ser du ut som ett benrangel, ät mer och stressa mindre människa! Efter 7 år tillsammans är det här ngt som ingen av oss har ett problem med, utan vi anstränger oss för att vara fysiskt attraktiva för varandra. Precis som att vi duschar, har snygga kläder och så vidare för den andres skull. Det tar inte bort att han är min bästa vän och att vi har skitkul ihop och att jag älskar hans person.
Jag skulle ha lika mycket problem med att han luktade illa som om han gick upp i vikt. Fysiska aspekter är viktiga och det kommer man inte ifrån. Ni som säger att ni bara tänder på personen och inte fysiken, jag undrar hur ni skulle känna om det var andra saker än vikt som kanske inte är avgörande för många. Men, skulle ni lika villigt rulla runt i lakanen om er partner luktade jätteilla, fick jättedålig andedräkt osv… jag skulle ärligt talat ha lite svårare att kasta mig över killen isf.
Men, tillbaka till huvudfrågan, felet killen gjort är ju att hans spelregler inte klargjorts från början, kanske tyckte han att det kändes pinsamt att säga att övervikt är ett krav för honom. Jag tror absolut inte att killen ifråga inte varit/ är jättekär i TS, men försvinner den fysiska attraktionen så är det inte lika lätt.

Sen skulle jag aldrig göra slut om han gick upp i vikt, men vi skulle få problem i slutänden och jag skulle defenitivt vara på honom om det. Precis som att han skulle vara på mig om jag gick upp 10 kilo.
men jag tycker inte man kan jämföra det med om ens partner börjar lukta väldigt illa eller skulle strunta i att duscha. Ts ville ju bara göra ngt bra för sin hälsa Bli av med fetma. Jag tycker man ska stötta sin partner i sådant. sålänge det inte går till överdrift, att hon skulle bli extremt smal eller ngt
Jag tycker att det låter helt underbart :) Äntligen en "snygg" (enligt dig iaf) kille som vill ha en överviktig kvinna:) härligt:)
Jag är sååå less på alla killar som ska ha tjejer som ska ha storlek 34 eller mindre..
Ja asså nu funkar juh inte din kropp i hop med han längre om du förstår vad jag menar så .. ja han kanske får leta efter en tjej som inte vill ändra på sin övervikt?
31 vet inte om du är väldigt ung, för så ser verkligheten inte ut. Känner knappt någon så liten människa, och alla som har partner är normalstora eller överviktiga bland dom jag känner. Men det tänket fanns i högstadiet. Som tur är växer folk ifrån det och faller för personligheter och inte vikten

#30 jämförelsen blir ju svår då det handlar om att TS vill gå ner och därmed bli mer hälsosam, men för mig är övervikt precis lika avtändande som dålig lukt. För TS kille är normalvikt en deal breaker.
Att säga att man bara tänder på personlighet, nej jag har svårt att tro på att det inte behövs ngn fysisk attraktion alls… så funkar jag och alla jag känner.
#33 ja jag håller med dig där, blir fel att dömma killens "smak" så att säga, det man ska dömma är att han int evarit ärlig om hur viktigt detta var för honom innan han började vara tillsammans med henne.
Att diskutera människors attraktioner är ju rätt så irrelevant. Även att säga "Men man älskar ju en person!". Ja, man älskar ett paket, men alla har vi dealbreakers, att den man var med inte var det man trodde att det skulle vara/ville vara. För en del na det vara att en person för ett misstag (ssvek) eller för att man går upp/ner i vikt eller….liknande.
Jag gör ju inte slut för att en person är otrogen, tex (som jag anser är en förändring/dealbreaker i ens personlighet). Men däremot skulle jag absolut börja fundera på att dumpa om min pojkvän gick upp 30+ kg. JAg skulle bli otroligt avtänd. Folk måste inte förstå hur jag tänker, det viktiga är att jag och min partner vet var vi har varandra i frågan.
TS; du ska ju däremot inte känna att du behöver anpassa dig för honom för att duga, du är stark och har gjort en bra sak för dig- det finns gott om killar där ute som kommer älska dig så som du själv kommer att älska dig :)
Vill bara tillägga att jag var iaf ärlig med honom redan från första dagen om hur jag kände. att jag hatade min övervikt, om att jag drömde om att få vara normalviktig, att jag ville kunna gå i tighta snygga kläder utan att tycka att det ser för groteskt ut.
Han svarade då mest "Nejdå, du är fin som du är" eller "jag tycker du är underbar"
Han sa inte "om du blir normalviktig kommer jag göra slut!" men det kanske jag borde förstått eftersom han svarade på en annons där jag uppgav att jag var överviktig. För som han själv sa innan han stack .. ville han ha en normalviktig tjej skulle han aldrig skrivit till mig.. Men jag trodde i min enfald att det var mitt sätt att uttrycka mig och min personlighet som gjorde att han fastnade för mig och att han då kunde bortse från övervikten.
#35 :( Är så ledsen att du behövt råka ut för en sådan person :/ Inte just att han tyckte om din övervikt men att han behandlade dig sådär…
#35 det borde du inte alls ha förstått. Självklart trodde du att det var dig han tyckte om. Jag blev tillsammans med min sambo som överviktig. Han älskade mig precis som jag va. Han älskar mig minst lika mycket nu när jag väger 60kg som när jag vägde 80. Det är han det är fel på som tydligen tror att kroppen är det man blir kär i. Visst ingår det men det ska ju inte vara din vikt som avgör om han älskar dig!
Anna och taxen Max
Hur har det gått nu då? Har han hört av sig? Sa han att det var slut? Om inte så ring och prata ut.. behöver ju inte vara slut
Hoppas för din skull att du mår bra o att du struntat i den skitstöveln. Jag är avundsjuk på dig! Jag är 162 o väger ca 76 o har sjukt svårt att gå ner i vikt osv. :/ Men du är sjukt duktig!! :D
Har inte läst kommentarerna men du är stark! Det är fantastiskt bra att du tagit tag i din övervikt och du har ju snart nått mitt mål! You go girl! Strunta i killen, en partner ska finnas för att stötta, inte trycka ner. Har du klarat att ändra ditt liv och dina vanor så klarar du allt. Lycka till i framtiden. :)
- Medarbetare på Lockar ifokus.
https://nouw.com/rosettagabriella - In och läs!
#38 Nej han har inte hört av sig. Jo det är slut, nej han sa det inte uttryckligen men han vill ju ha feta Kvinnor och jag tänker inte vara det. Nej jag tänker inte ringa honom. Jag har inget att "prata ut" med honom om. Han har ju sagt att han aldrig hade skrivit till mig om jag varit normalviktig. Det är svar nog.
#39 Jag väger bara lite mindre än dig så du ska inte vara avundsjuk. Jag tror på att du också kan!