Blyg eller ointresserad?
Sedan ett år tillbaka känner jag en kille som är några år äldre än mig. Vi träffas var- och varannan vecka på grund av att båda är "involverade" i samma sak. Till en början såg jag bara honom som en kompis men sedan ett antal månader tillbaka har jag fattat tycke för honom och ser honom som en potentiell pojkvän. Han är snygg, smart och är lika driven som jag etc.
Det som talar för att han har någon form av intresse för mig är att han under sommaren under ett flertal gånger initierat kontakt med mig via facebook och sms, till en början för att prata om det som vi båda är involverade i (irrelevant vad det är) men även mer personliga grejer. Vi har även viss närkontakt (typ lägga handen på axeln när han går förbi, armen runt midjan vid något tillfälle osv) och jag inbillar mig att han kollar på mig på ett speciellt sätt ibland haha.
Ibland är han dock rätt kylig och ofta när vi pratar behöver jag dra orden ur munnen på honom. Jag å andra sidan är en pratkvarn utan dess like så jag undrar om han är trött på mitt babbel eller helt enkelt inte har ett behov av att prata konstant. Han är dock social och har många vänner så jag har inte riktigt kommit underfund med det.
Jag vill gärna att han ska ta initiativ att ta vår nuvarande kompisrelation till nästa nivå. Vi har hittills konstigt nog aldrig festat tillsammans men jag vill nog innerst inne att det inte ska bli någon pinsam fyllegrej som rinner ut i sanden. Personligen har jag inga problem att ta initiativ men jag vill ändå veta att han är intresserad av mig och tar första steget. Eller kommer det aldrig att hända något då?
Vad skulle ni göra? Ha i åtanke att vi kommer att ha med varandra att göra minst ett år till så inga allt för dramatiska moves tack.
ronjanyman.se
Instagram: Ronnybonny
Varför vänta på honom? Han kanske gillar dig, men är rädd att säga det till dig ifall du skulle ta det fel. Bättre att bara säga det istället!
Sen behöver du ju kanske inte säga att du vill bli tillsammans med honom så, men du kan ju kanske bjuda över honom på en fika eller se på film eller liknande ;)
Sajtvärd på Lajv och medarbetare på Ätstörningar :)
#1 Du har en poäng. Det känns bara så hopplöst att jag ska behöva ta första steget. Hej 1800-talet typ?
Ska försöka göra slag i saken när tillfälle ges iallafall :)
ronjanyman.se
#2 Är det inte snarare modernt att även Kvinnor kan ta för sig och ta första steget?
Håller med både #1 och #2 i det de säger. Har en liknande situation själv där jag hela tiden fått ta kontakt med en kille som jag träffade för två veckor sen.
Jag vill lära känna honom och det är alltid jag som skrivit först (via facebook).
Det kanske känns tråkigt att behöva vara den som tar första steget.
Men vad har du att förlora?
Vad är det värsta som kan hända?
Man måste ju testa, annars får man ju aldrig veta! :)
Medarbetare på Skor iFokus och TV iFokus
"I'm happy to be alive, I'm happy to be who I am."
#2 Du missuppfattar mig. Det jag menar är 1800-talsaktigt är att JAG vill att HAN ska ta första steget.
Jag har personligen inga problem med att ta initiativ men det är ju trevligt om det är ombytta roller för en gångs skull. Tror snarare att killar skräms av att jag är såpass rättfram och faktiskt kan ta initiativ.
ronjanyman.se
#5 Vissa kanske skräms, men vissa gillar det :)
Sajtvärd på Lajv och medarbetare på Ätstörningar :)
#6 Det återstår att se vilken typ han är. Annars är han kanske inget för mig ändå. :)
ronjanyman.se
#5 aha, då ber jag om ursäkt 🙂
#8 Ingen fara, inte så lätt att tolka (eller skriva hela tanken ut för den delen heller) i text. 🙂
ronjanyman.se
Idag var första gången sedan jag skapade tråden som jag träffade honom.
Och japp, jag gjorde det. Jag kysste honom 😎
ronjanyman.se
#10: Hur gick det efter att du kysste honom??? Hur reagerade han?
Medarbetare på Iller.ifokus och Sajtvärd på vin.ifokus.
#11 Han kysste mig tillbaka så jag antar att vad jag känner för honom är besvarat från hans sida. Blir kul att se hur det utvecklar sig härifrån :)
ronjanyman.se
Spännande :D En kyss är ju perfekt ice-breaker ;)