Skönare med oskuld?
Jag är ingen kille så jag vet inte, men det är många som sagt att det är skönare att ha sex med en oskuld. Är det så?
Det är nog väldigt olika vad man har för tycke. Jag är en tjej och jag har haft sex med en oskuld, en kille dårå, men det var inte skönare än vanligt ;) haha.
Men jag skulle inte säga att jag har hört någon av mina killkompisar säga att det skulle vara så.
~They say that "what does not kill you makes you stronger". i belive that if something is trying to kill you, it makes you angry.~
om man tar en killes oskuld tror jag inte det är någon skillnad alls.
men tar man en tjejs oskuld kanske det är trängre, men det kan det bli ändå om tjejen kniper. jag tror inte det är bättre, för det är första gången och man är antagligen nervös. fast jag tror det är mer om jag t.ex är oskuld och berättar att jag är det. när jag blev av med oskulden så visste killen inte om det och han trodde inte sina ögon när jag berättade att jag var oskuld innan jag låg med honom. så det är väl lite olika antar jag!
Det har jag ALDRIG hört någon kille säga…visst att dom skryter när dom tagit någons oskuld, men oftast stör det dom bara att tjejen ev är osäker och inte har "koll" på samma sätt som en som varit sexuell aktiv under en längre period… :) Har dessutom hört dom klaga på att det varit stelt och spänt under hela tiden och jag köper det faktiskt…jag var sån de första 4 åren och jag kan inte tänka mig att jag varit så rolig att vara i säng med xD
Vi gör alla så gott vi kan utifrån våran kunskap och erfarenheter
Att det finns en sådan uppfattning bladn många är jag medveten om, annars skulle inte en kvinnas oskuld vara av så högt värde. T.ex att Geishans oskuld såldes till högstbjudande, och även idag finns det olagligt handel runt just att få ta en flickas oskuld, men ajg tror detär något mentalt som gör att man upplever det som skönare. Oskuld är man bara _en gång_.
En oksuld är ofta nervös, kniper åt och vet inte hur de ska bete sig, blir kanske inte våt- så det upplevs trängre. Att en kvinna är jättetrång kan upplevas som både skönt eller obehagligt. Det är väldigt olika och beror på killen också. Precis som en del killar tycker analsex är smärtsamt eller obehagligt- andra älskar det.
Sen har en del människor en idé att en kvinnas underliv "tänjs ut", blir slapp, som om man kör in en pinne i frigolit och det blir lixom ett hål :P
En kvinnas underliv är muskler- och när hon väl mister oskulden och börjar ha sex så blir hon nog även mer självmedveten om sina muskler i underlivet på ett helt annat sätt. Dessa muskler kan man träna- sen är vi alla Kvinnor olika där nere. En del är större, andra är mindre, oavsett hur mycket vi gör knipövningar- precis som en del män är längre, smalare, tjockare, snedare.
Så i teorin, skulle jag påstå att en mer erfaren tjej som kan få orgasmer och känner sin kropp väl, har en bra "kontakt" med sitt underliv- nog är skönare och har större möjlighet att vara mer "tight" där nere (utan att för den skull vara torr), än vad en oskuld är.
Kolla gärna förbi mina bloggar.
dvärghamsterblogg: http://sleepyforestdwarf.blogspot.se
Akvarieblogg: http://sallskapsakvarium.blogspot.com
Allting är individuellt! Jag har aldrig hört någon säga så.
/Christine
Kan jag aldrig tro. Få oskulder njuter första gången. Kan inte vara skönt att ha sex med en tjej som kanske gråter av smärta eller osäkerhet.
Detta med trång och slapp har inget med oskulder att göra. Man kan träna sina slidmuskler, så att man kan krama snoppen då den tränger in.
Ja. De tär som med våthet. En dle killar tänder enormt på att en tjej är våt- eftersom det är ett ganska tydligt, fysiskt tecken på att hon är kåt/redo för sex och förmodligen ganska upphetsad på honom/sexet de ska ha. Men ävne hört (mycket färre dock) som INTE gillar när tjejen blir våt, för känslan blir annorlunda- eftersom våtheten gör att mannens kön glider in lättare/Mindre friktion. Men för en kvinna är det oftast mer hygieniskt och skönare om hon är våt än om hon är torr. Finns kulturer där Kvinnor medvetet gör sig torrare i underlivet med bark, örter och annan skit- som torkar ut slemhinnorna och hon upplevs "trångare" men reusltatet är också inflammationer, infektioner, skador och smärta för dessa Kvinnor.
Sex ska vara skönt, för båda parterna :)
Jag tror också det är en psykologisk grej. Att tjejen är "orörd" oskuldsfull osv. Tycker sex är sånt som blir bättre med tiden. När man lär känna varandra och vad den andra gillar och tänder på. Min sambo verkar tycka det är skönare om jag har det skönt också.
Anna och taxen Max
#8 jo, haft samma upplevelse, att halva grejen hos "mina män" då jag mest haft sex med män jag inte alltid haft ettt förhållande med, men någon typ av relation, noterat att de njuter mer om man som tjej njuter mer- eller iallafall verkar njuta mer (därav det där med att många tjejer fejkar sina orgasmer- förmodligen mest för att slipa orgasmjakten en dle killar är ena hejjar epå att jaga men tyvär helt urkassa att ….framkalla). :>
Jag fejkar inga orgasmer men kan totalt sympatisera med de som känner att det ..lika gärna kna vara så istället (även om bästa alternativet är att lära sin partner att ge en det- men det är inte heller alltid det lättaste och en del killar kna inte acceptera att man inte måste få en orgasm för att sexet ska vara skönt och meningsfullt ändå).
Men nu driver jag OT. Men ja, känslan av att man gör det skönt för någon man bryr sig om, att man ger njutning och tillfredställer är också en del av sexet för många. Föruotm synintrycken, dofter och känslan av att vara kroppsligt nära. På samma sätt som en man eller kvinna kan tända på att tillfredställa sin partner, kan de även mentalt njuta av saker som att vara i kontroll, eller t.ex att "Kvinnan är oskuld"- som kan påverka upplevelsen mer än just det fysiska.
Skulle då rakt inte vilja ha en oskuld, då de ju faktiskt är så pass oerfarna och har ingen lust att "lära upp" någon heller. Det tröttnar jag bara på.
Och nej, har inte hört någon av mina manliga bekanta vare sig skryta om att ha tagit någons oskuld eller diskuterat med dom om vare sig det är skönare eller ej med en oskuld.
Snarare så att jag vet många killar/män i min bekantskapskrets som föredrar äldre och mer erfarna tjejer/kvinnor.
Nej.