Ont när man har sex
Brukar brännas eller ibland känns det som att killen "slår imot" när jag har sex. Ganska sällan det inte gör ont, i så fall måste jag vara riktigt riktigt blöt (typ onormalt blöt haha?) Är inte så att jag nyligen blev av med oskulden heller men det har varit så här sen jag började ha sex.
Har någon samma grej och hur kan man bli av med detta?
Finns jätte bra glidmedel mot sånt. Kan ha samma problem
Anna och taxen Max
Längre förspel och som tidigare nämnts, använd glidmedel. Om du fortsätter kommer det bara bli sämre för du förväntar dig att det kommer göra ont och därför svarar kroppen på detta vilket medför att du troligen inte blir lika våt heller.
Det ska absolut inte göra ont! Då är du inte tillräckligt förberedd. Mer förspel och mer glidmedel, du måste vara blöt för att det ska vara skönt för dig.
/Christine
Uteslut socker helt ur kosten så kommer det säkerligen bli bättre. Se till att du får i dig bra fetter varje dag - smör, kokosolja, olivolja.
/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus
Håller med 3' 4 vad menar du att sockret gör?
#5 Nu vet jag inte exakt vad ömheten beror på, men socker gynnar svamp och infektioner vilket kan vara en orsak, även om det är på en låg nivå så att man inte kan märka av en svampinfektion. Sockret leder också till inflammationer i hela kroppen, vilket kan göra slemhinnorna torra och sköra i underlivet.
Fettet hjälper till att motverka torrheten.
Dessutom skapar sockret en hormonell obalans i hela kroppen. När vi tar bort sockret kommer hormonerna i ordning bättre så att de kan ta hand om allt, t ex slemhinnorna i underlivet.
#6 tror det är bättre att börja med ett bra glidmedel och se över hur man har sex. Om det inte hjälper skulle jag följa ditt råd.
Anna och taxen Max

Det finns många goda anledningar till att undvika socker. Men jag tror också att det handlar om hur man har sex.
Visst finns det de. Jobbar själv hårt med det. 15kg lättare bara för att jag försöker :)
Anna och taxen Max
Mina p-piller gjorde mina slemhinnor väldigt sköra och då fick jag mer eller mindre alltid en brännande känsla vid sex. Slutade helt att göra ont när jag lade av med pillrena.