Förstår verkligen ingenting längre :(
Okej så jag har ett ganska stort problem för tillfället… Det gäller en kille jag gått och kärat ner mig i (jag är 20, han 23).
För ett år sedan kom vi i kontakt via en sida där man söker vänner. Vi började chatta lite och hade av och till en ganska tät chattkontakt. Just då var han på g med en tjej som någon månad senare friendzonade honom… Flera månader senare, i mars tror jag, så började vi ha daglig kontakt. Vi chattade, smsade och ringde varandra. Vi kunde sitta uppe sent om nätterna ibland trots att båda skulle upp tidigt nästa morgon. Det var ganska flirtigt och allmänt mys.
I april började han fråga om vi kunde träffas… Jag som hade gått och blivit väldigt intresserad av honom vågade inte, då jag 'visste' att han bara ville ha mig som vän. Jag sa det och då berättade han att han tänkte på mig ganska ofta och också var intresserad.
Dock dröjde den ända fram till början på juni innan vi faktiskt sågs (det dök upp grejer emellan, mest för mig med skolan osv). Träffen gick bra, lite stelt då jag är väldigt blyg. Men det visste han redan om.. Han sa att han var så glad att vi äntligen träffades. Jag sov över och vi skedade, hade allmänt mys. Dagen efter när han skjutsade hem mig sa vi att vi skulle ses helgen efter. Vi hade mycket kontakt veckan efter träffen, men till helgen blev jag typ sjuk. Eller jag fick en kraftig huvudvärk och mådde väldigt dåligt, men nu såhär efteråt ångrar jag att jag inte åkte..jag hade nog klarat det trots värken :/
O helgen efter deet blev han sjuk (på riktigt). Sedan vet jag inte riktigt vad som hände. Vi hade fortfarande kontakt, men inte lika tät som förut. Jag drog mig undan lite, blev osäker m.m. Han frågade t.o.m om jag glömt honom.. Någon gång runt midsommar när vi snackade så sa jag något om att jag skulle börja träffa lite folk från nätet. Då sa han att det kanske kändes lite konstigt om en man är intresserad av träffar andra. Jag sa då att dessa människor enbart var vänner, tror det framgick lite dåligt dock.
Hela juli passerade utan en träff. Vi hade dock en del kontakt och han verkade fortfarande gaanska intresserad ialf. Sen reste jag bort 2 veckor och under dessa två veckor hade vi tänkt träffas. Men då hände en grej som gjorde att jag inte kunde åka till honom. Han vart väldigt besviken.
I augusti blev det allt mer dåligt. Han svarade väldigt segt på sms/skype, och verkade måttligt intresserad. Två gånger då jag frågade om träff undvek han frågan. Fram tills i mitten av augusti då jag konfronterade honom. Jag undrade vad som hade ändrats. Då sa han att han har mycket att göra, renovering, jobbet, hans mamma har en del problem, han känner sig allmänt trött på tillvaron. Sen sa han också att "du vet när du sa att du träffade andra? då passade jag också på att göra det, även om jag inte hade en tanke på det först. Så det har tagit en del tid/energi"… Där brast det för mig. Jag ville bryta kontakten för att jag inte skulle kunna träffa honom ifall han träffar andra. Då sa han "även om jag bara träffar dom som vänner?". O ja..sen sa han att han inte var redo att släppa mig och att det var synd att bara kasta iväg allt pga något sånt. Vi hade lite kontakt den veckan. Sen bestämde vi träff (på mitt initiativ). Det var ganska kul, dock hann vi bara träffas över en kväll. När jag kommit hem smsade vi och allt kändes mycket bra. Sen…så..blev det dåligt igen.
Förra veckan hörde jag knappt något ifrån honom, han var sjuk och vi utbytte bara någon mening på skype. I söndags undrade jag om vi kunde ses, då sa han att han inte visste om han skulle orka göra något efter att han varit sjuk (nu är han frisk). Och det beror på om det finns nåt att göra. När han loggat ut skrev jag ett sms om att jag väldigt gärna ville ses och blabla. Inget svar..dagen efter såg jag honom online på skype. Förstod ingenting. Så natten till tisdagen skrev jag två långa sms där jag förklarade att jag gillade honom, att jag saknar honom, att jag vill fortsätta ses men att han inte verkar så pigg på det och att jag inte kan ha kontakt med någon som inte bryr sig på samma sätt.. Inget svar sedan dess. Imorse skrev jag "är jag inte ens värd ett hejdå, ingenting?". Får se om han svarar nu då..
Ehm..wall of text jag vet. Om någon ändå orkat läsa hit, vad tror ni har hänt? Kan det vara att han varit upptagen mycket i sommar? Eller har han bara hittat en annan, någon han fått känslor för?? Han sa även förut att han var väldigt upptagen nu, och att han inte ville bryta kontakten med mig och att senare i höst lär han sitta lika sysslolös som vanligt..och då ha mer tid att träffas. Men var det verkligen sanning? Fattar ingenting. Han har alltid sagt att han aldrig skulle såra någon medvetet.. Men det är just det han gör :| Han har verkat som en superbra kille hela tiden, men nu börjar jag undra. Eller är det bara jag som överdriver?? Borde jag vänta på honom istället? Eller tar jag rätt beslut att gå vidare?
Låter som intresset svalnade då du inte träffade honom som planerat. Du skriver även att du drog dig undan, och eftersom ni inte riktigt hade kommit igång ännu är det tyvärr lätt hänt att intresset svalnar.
Så det är möjligt att han är intresserad av någon annan, eller så är han bara inte intresserad av dig längre efter allt som "hänt".
Jag tror han "gav upp" lite och trodde att han var oviktig när du sa att du skulle börja träffa andra. Tror inte han såg det som vänskapsträffar. Att du sen blev upprörd när han ville göra samma sak kan han nog ha tagit illa upp över. Tror det kan vara där "skon klämde" och att intresset svalnade för honom efter det.
Anna och taxen Max
Alltså killen har gett upp på dig, du …tar "ta det långsamt" till en heeeeelt ny nivå, tjejen :)
Hur mycket svammlande hittan å dittan tror du at than rokar med? Sen sätter du ig dessuotm i position att HAN ska behöva bekräfta sitt intresse till dig :P När du är dne som uppenbart fegat ur en massa och dessutom varit ganska så otydlig. "Träffa andra…som vänner". I en period när ni inte själva ännu definierat er relation- hur trodde du att han skulle ta det? Varför skulle han inte kunna "träffa andra" då ni knappt gjorde det…??
Jag är förvånad att han höll ut ens en månad med det där…eller två. Menar inte att man ska hoppa på folk, men ni verkar båda varit överrens om vad ni tyckte om varandra redan för flera månader sedan. Försök tänka att….när ud blir rädd ch drar sig undan och tjurar "Han ahr sagt at than gillar mig men han gillar mig säkert inte buhu, bekräfta mig när jag gör helt märkliga saker som att dra mig undan mitt i allt!" Så vad tror du HAN känner då?
"Uhgh! jag är man, jag är modig och dum nu jag ragga på tjej som inte tydligt visar vad hon vill!"
Nej…han kände nog som du och reagerade som du gör nu: Jaha hon dra rsig undan, jaja..men då kanske man ska gå vidare då? Trots att jag gillar henne. Sen gjorde han just det, eller försökte- och förklarade att han inte ville ge upp på dig- men du svammlar runt en massa.
Så ja…
Gå vidare, snälla, släpp stackaren fri eller hala in honom. Men sluta svammla med honom. Att läsa trådstarten är som att titta på när en unge långsamt rycker bort vinge efter vinge på en stackars liten fluga.
Vill du ha honom? Du leker svårfångad? Han har nog fattat det nu. "blyg?" Ingen orsak att bete sig sådär. Rädd? De tär nog han med. Var ärlig och lita på att de than säger också är så. Ni verkade iallafall i början vilja samma sak, nu får du sluta prata och visa honom att du också menar vad du säger- nu är det kanske din tur att vänta på honom :P Ha tålamod! Det verkar han ha haft med dig!
Lycka till och kram!
Kolla gärna förbi mina bloggar.
dvärghamsterblogg: http://sleepyforestdwarf.blogspot.se
Akvarieblogg: http://sallskapsakvarium.blogspot.com
Jag hade också tröttnat tillslut. Du kan ju inte tro att allt ska vara på dina villkor, att ni ska ses bara när du kan och vill. Det handlar om att ge och ta. Hoppas han hittar någon som verkligen vill vara med honom.
Jag skulle tröttna efter sånt här beteende också. Inga konkreta svar, inga konkreta handlingar utan allt är bara svamligt. Jag skulle typ suckat och gått vidare. Så förstår killen helt klart. Och om du drog dig undan… well, skyll dig själv. :P Man kan inte köra sitt race med en annan människa.. man måste mötas på mitten av vägen och gå framåt båda två. Och om du inte var tydlig med att folket från nätet var vänner så är det inte konstigt att intresset svalnade hos han.. han trodde väl du skulle dejta andra.
Jag vet inte ens vad jag ska skriva.. allt verkar väldigt svamligt och rörigt. Han har glömt dig, han orkar inte vänta längre och så enkelt är det. Med nästa kille tycker jag du ska vara tydligare. Säga hur du fungerar och att du är väldigt blyg och osäker och du bör vara öppen mot nästa kille helt enkelt. Inte dra dig undan utan förklaring, det är rätt elakt gjort att bara sluta prata med människan och sedan komma tillbaka och säga sina känslor. Det är förvirrande faktiskt.
Det är nog du som sårat mest. Han verkade ändå vilja vara intresserad men du drog dig undan så han trodde du hade glömt han, sånt sårande gör ont. Så han borde väl inte få något skit direkt anser jag..
Uppskattar verkligen era ärliga och tydliga svar. Jag har nog en hel del att jobba på..har även insett att jag sabbat det med min feghet. Önskar såå att jag kunnat göra om, göra rätt. Men antar att detta är något jag kan lära mig ifrån. Vi pratade lite och jag frågade om han ville fortsätta ses eller om han inte har något intresse i det. Så får se vad/om han svarar. Det verkar vara rätt kört men skulle gärna vänta på honom såsom han väntat på mig, ifall han vill det. Oh well. Vet ialf vad jag ska göra samt undvika till nästa gång.
Det du kan göra mer att ev rädda det hela är att säga det du precis skrev fast med andra ord. Inte söka bekräftelse på hans intresse utan visa ditt intresse för honom. Säg att du inser att du betett dig konstigt och be honom att ge dig en andra chans.
Anna och taxen Max
#7: jo jag får se vad han nu svarar.. Vill han inte träffa mig kan jag inte göra så mycket. Vill han dock så får jag förklara. Dock visste han om att jag har svårt för att lita på folk och har en del närhetsissues..grejen var väl bara att jag slutade vara så öppen med vad jag egentligen ville. Ibland om han frågade varför jag kändes konstig så förklaradejag t ex att jag känt mig osäker över något. Då diskuterade vi det och han sa att han uppskattade att jag förklarade. Sen slutade jag berätta sånt. Sen så har han varit ganska otydlig han med redan från början. Därför jag hela tiden varit rätt så osäker med honom. Ingen av oss är direkt bra på att ta första steget och båda lindar gärna in viktiga saker vi vill få fram i rent trams. Ingen rak kommunikation från någons håll, bara ibland Vissa gånger. För någon månad sedan då jag hade konfronterat honom och ville bryta kontakten så sa han ju att han inte ville släppa mig än. Men ändå har han varit dålig på att höra av sig, svarar jättesegt och undviker frågor om träff. Så det är lite skumt.
Jag ville ju ha ett svar om han har något intresse i att fortsätta träffa mig eller inte.. Fick svar ikväll där han skrev något i stil med "har haft fullt upp senaste dagarna och nyss fick jag en paus på fem minuter mellan disk och tvättstuga. Har inte hunnit varken städa eller laga mat än och känner bara att jag inte har lust för någonting just nu. Skiter jag i dig? NEJ, har inte haft tid. Ledsen att du bara vill ha ett svar, förstår det."
Sååå..jag tar detta som att han helt enkelt inte haft varken tid eller ork till att fundera kring oss? Att det kan vara därför han varit lite off på senaste.. Skrev bara till svar att han kunde höra av sig när han känner för det, men att inte vänta för länge. Ville han inte fortsätta träffa mig hade han väl skrivit det och gett mig ett rakt svar direkt? Diskuterade det med en vän men hon trodde han bara dissade på ett 'schysst' sätt :s Det tror jag inte dock..
Hade han velat dissa dig tror jag att han bara skrivit att han har haft fullt upp. Men tror ändå att han behöver få veta att du är intresserad och att du är lite rädd för dina känslor och för att bli sårad (om jag förstått rätt).
Anna och taxen Max
Han verkar intresserad fortf ….DU verkar dokc ha väldigt bråttom att "nu nu…nu ska det ske..för nu har JAg bestämt mig". Du har tagit det väldigt lugnt på fronten att själv bekräfta honom när an sökt det men nu ska allt- åter igen, ske på dina vilkor eller så drar du dig undan- för du intalar dig återigen att HAN inte är intresserad, när dU är dne som faktikt betett dig som den som är ointresserad.
DU bö tänka igneom om du vekrligen är mogen för en relation. Om du verkligne vill ha honom, att du faktiskt bryr dig om honom- eller om det bara handlar om att det är skönt att ha någon därnär du behöver någon/att ha någon där som behöver dig.
Vill du ha honom får du faktiskt snällt vänta nu på att hanär redo att prata med dig och ses, precis osm han verkar ha gjort med dig.
Eller varöfr har du så brottom helt plötsligt? : > Har du någon annan kille som är/verkar ntresserad och väntar på svar?
Var öppen och ärlig, vara inte så seg osm du varit fram till nu- men detta måste såklart varvas med respekt och hänsyn. Säger han att han haft mycket upp (och säkert ävne ebhövt fundera hur han ska göra med dig- med all rätta!) så får du respektera det, inte göra det till en större grej än det är- inte göra det till ännu en sak som ger dig chansen att dra dig undan, att avvisa, att srunta i honom en stund tills du känner för kontakt igen. Ok?
Ha tålamod. (inte samma sak som att sega på och låta saker rinna ut i sanden pga feghet ;) ) Lycka till! Han verkar vara en fin kille som gillar dig.
#11: tack för svaret :) O jo jag vet att mitt beteende har varit ganska otydligt och att dom allra flesta skulle tröttna på det. På något vis måste han fortfarande vara lite intresserad då han inte velat säga hejdå än… Det bästa jag kan göra är att vänta och ge det lite tid. Om han nu vill fortsätta ses.
Jag är inte spec erfaren med sånt här, har aldrig haft ett seriöst förhållande. Det var inte ens något jag funderade på förrän jag lärde känna honom. Har vågat så himla mycket med honom som jag inte vågat förut ;/ Anledningen till varför jag fick så brått nu är för att jag insåg att jag håller på att förlora honom. Och jag vill verkligen ge det en chans.
Frågan är bara hur man bäst visar sitt intresse nu.. Han vet med all säkerhet ju eftersom jag sa det rakt ut häromdagen. Men hur ska man balansera det hela, med att inte vara för på men samtidigt inte verka kall och avståndstagande??? Vill inte vara jobbig kvävande och på. Men vill ju samtidigt visa att jag faktiskt är intresserad?
Jobbig och kvävande är man oftast om man inte ger personen utrymme och hör av att sig 100 gånger per dag, kräver snabba svar osv. Men typ 3 tillfällen om dagen är ju ok (alltså inte typ 3 sms men 3 gånger man tar/söker kontakt under dagen) men sånt är ju individuellt. En bekant till mig är fruktansvärt kvävande. Jag känner mig kvävd på hans vägnar så hon behandlas sin pojkvän. Men då snackar vi 100sms om dagen typ. Svarar han inte direkt ringer hon och gnäller. Om han inte redovisar för varje timme så blir hon arg och ledsen för att han inte bryr sig om henne. Ta kontakt men acceptera att han har sitt liv och inte alltid kan svara varje sekund. Nu vet jag inte om han jobbar eller så men brukar undvika att smsa eller ringa min pojkvän på jobbet även om jag gör det. Om jag gör det räknar jag inte alltid med svar.
Anna och taxen Max
#13 precis, haft en liknnde situation med en vän, hans tjej var otroligt krävande med att han måste ringa osv varje dag- och ibland i längre relationer så är sådant svårt att hålla uppe när man har jobb, plugg och andra vänner + att de inte bodde ihop med detta resulterade i att hanvartvungen att höra av sig/anpassa sin dygnsrytm efter hennes- eller så blev det genast bråk och en ifrågasättnde av deras relation och hans kärlek- En dag orkade han inte mer, efter ca 1 år och sa "bye bye".
Jag brukar höra av mig, och sen när den personen hör av sig så tar man det därifrån :) Det är så olika personer emellan. Jag och min nuvarande pratar varje dag över internet, men sms:ar väldigt sällan och vi pratar hellre genom att ringa varandra direkt. Sms är mer sånt vi använder då vi inte vill störa/inte har så brottom att få svar. T.ex om man bara vill skicka ett gulligt sms för hans skull- de tär ju inte tokbrottom att han besvarar det. Eller "Ville du sitta i stora eller lilla salen imorgon?" osv.
Man lär sig. Du ska ju ockås gärna visa honom hur du vill ha det, tycker du att ni hörs alldeles för sällan så haar du ju också möjlighet att påverka det- så länge man är realistisk och inte börjar grina "me me me!" :P
Dvs…har han ont om tid pga jobb- det är en jäkligt bra orsak att faktiskt ha ont om tid/ork att sitta mycke vid datorn eller hinna sms:a. Fast ett sms om dagen borde han rimligtvis kunna hinna med varje dag ;) Samma sak med mail- mail är ju mer krävande, man vill ha tid att sitta ner och läsa, och sedan ska man även sätta ord på sina känslor och sånt. Det är lättare för andra än för vissa. Så det är inte heller något jag skulle känna att man kan kräva av alla, varje dag.
Men min egen erfarenhet är att är man är nyföräskade så brukar man hitta tid och möjlighet att höra av sig till varandra iaf en gång om dagen :) Man är ju "nykära" och nyfikna på varandra- men ni är ju int eheller riktigt där heller, ni är intresserade, men ni är ännu inte "där", av vad jag läst.
Så lycka till och ha tålamod- men låt han inte heller smita undan ;) Men lå bort tankarna att dradig undan varje gång han inte hör av sig.
#13 & #14: tack för kommentarerna. Det blir ju lite svårt att säga vad som är bäst med tanke på att mycket beror på hur personen är och så.. Men ska försöka ta till mig det ni sa :) Tänker inte bli kvävande och kräva svar och inte heller bli för avståndstagande. Typ några sms i veckan, skriva först på skype då och då.
Men nu har jag inte hört något ifrån honom sedan i torsdags. Och nu har han nog redan lagt sig för kvällen då han ska upp tidigt imorrn för jobb. Börjar få ont i magen och undrar om han inte tänker svara :( Ville ju ha ett svar på ifall han fortfarande vill ses eller inte… Och i torsdags kunde han inte svara på det, så jag sa att han kunde höra av sig när han fick mer tid och kände för det.
1. Tror ni han tänker höra av sig? Oavsett om det blir ett ja eller nej?
2. Tror ni verkligen han kan ha varit såpass upptagen senaste 3 dagarna att han inte kunnat tänka över vad han vill? För mig låter det lite konstigt…
Kan vara så att han helt enkelt glömt bort att han inte svarat. Han kan ha haft fullt upp, inte hunnit svara och tänkt att han ska göra det senare och sedan bara glömt bort det. Skriv till honom igen i morgon. Får du inte något svar av honom alls på typ 3sms så är det bara att skita i honom. Har alltid haft det som regel själv att "jaga" två-tre sms och om jag inte får något svar alls utan blir helt ignorerad så gick jag alltid vidare. Om han helt enkelt glömt svara en gång betyder det inte något, två gånger kan hända men tre är ointresse.
Anna och taxen Max
#16: tror du verkligen att jag ska skriva till honom? När det lät på hans sms som att han helst ville bli lämnad ifred då… Och vad ska jag skriva ens? Låter skumt att han skulle ha glömt när jag lämnade frågan hängandes :/
Efter flera dagar får man skriva även om han behöver utrymme. Skiv bara "Hej jag tänker på dig" eller något. Att du saknar honom eller bara fråga hur han mår.
Anna och taxen Max
Även om han behöver utrymdes så ska du inte bara finnas där när han vill/har lust. Respekt är nyckel ordet från båda. När du väl fått kontakt kan du ta upp frågan igen
Anna och taxen Max
#18: Jo jag kanske ska skriva något sånt.. Får se om han skriver något under morgondagen eller är online på skype på kvällen. Känns inte så bra.
Förstår det :S hatade den känslan när jag va singel. Tyvärr var jag ofta en killes "duger i krig" tjej eller vad man ska säga det så jag upplevde känslan ofta. Nu tror jag inte att det är så i ditt fall. Vill bara att du ska veta att du inte är ensam om att ha känt så.
Anna och taxen Max
ja…jo..alltså jag själv har ju ADHD och glömmer lätt saker- eller "glömmer gärna saker" när jag har det stressigt- är duktig på attksjuta på saker jag upplever som jobbiga- men jag brukar sällan skjuta på sådant som rör min pojkvän, det brukar prioriteras in i det sista. När man är ganska nya som par- eller dejtar, skulle risken för att glömma bort vara _ännu mindre_. Därför kan jag inte _helt_ relatera till hans beteende att inte kunna svara/höra av sig på 3 dagar när du ställt en sådan fråga. Men så mår han kanske verkligen inte bra just nu. Svårt att veta, men du ska inte vara rädd att höra av sig ä att kväva någon.
Upplever han det så, så är han kanske inte helt rätt för dig? FÖr jag kan se att en sådan situation att du i förväg måste "fatta" när det är läge eller inte, och annars känenr han sig kvävs- blir väldigt hämmande och orosfylld för dig också."gjorde jag rätt nu, kommer han göra slut nu?, har han tappat intresset? Har jag stött bort honomnär jag bryr mig för mycket?".
Att kräva sms och samtal varje dag tycker jag inte att man kan göra, men att förvänta sig någon typ av kontakt är inte att ställa höga krav. Men mår han så som han påstår är han kanske inte redo för en relation? Ni får ta och prata om det.
#21: jo det suger ju en aning. Synd att det ens ska behöva vara så. Kan inte allt bara lösa sig!? Heh :p #22: jamen precis, man tycker ju att detta är något som borde prioriteras..sååå jobbigtär det väl ändå inte aatt avvara några minuter för att berätta för mig vad han vill? Å ena sidan verkar han vara såpass upptagen och stressad just nu att han inte orkat. Men då är han knappast redo för något. Även om han sa för någon månad sedan att han hade fullt upp och det kommer lägga sig till hösten, "och då kommer jag sitta där, utttåkad och sysslolös igen".. ifall han skulle ha mer tid om låt säga en månad, så skulle jag lätt kunna vänta. Bara vi pratar npgra ggr i veckan.. Har han inte hört av sig tills helgen tänker jag smsa.då har han ju haft en vecka på sig.Något säger mig att jag kanske inte ens får ett svar.
Han har inte varit på skype på en vecka nu. Eller kanske är han det men är bara osynlig. . Tycker det är så skumt att ha så svårt att ge ett svar? Hur upptagen man än råkar vara kan man väl slänga iväg något sms? Vafan liksom. Det är inte så tidskrävande.. Då kan han ju åtminstone skriva/säga, "ledsen men har inte tid för att träffa dig just nu". Hur många minuter tar det??? Åh.
Förstår verkligen inte vad det är han väntar på. Varför han inte kan säga..det får mig att tro att han visst skiter i mig. Låter mer som en dålig diss.
Kort och gott. Du är (nog) dissad. Ge upp honom.
Verkar som det ja..:/
Skriv ett sms till honom och om han verkar ignorera dig så skit i honom eller gå vidare så kanske han kommer till dig när han har tid.
Anna och taxen Max

Det finns en stor sanning i filmen "he´s just not that in to you", tycka vad man vill om filmen. Men, vill ngn vara med dig så kommer personen anstränga sig för att det ska hända. Gör personen inte det så är den inte intresserad. Skulle personen vara intresserad men ha ett märkligt sätt att visa det (ignorera) så är det ingen som är värd att slösa tid på ändå.
Det här med spel hit och dit, i call bullshit, ingen vettig person tänder på spelandet och gör de det så hamnar de i samma kategori som folk som visar intresse genom att ignorera folk- det är människor man vill slippa i sitt liv.
Blir så frustrerad på alla som analyserar sönder dessa idioter. Vill ngn vara med en så anstränger de sig. Anstränger de sig inte, skiter i att svara, hör inte av sig osv så är det inget att satsa på. Då är det bara att lägga ner, gå vidare och träffa en vettig person.
#29 pappa sa alltid precis samma sak som du precis skrev. När jag väl träffade min sambo va det precis så. Han ansträngde sig och visade att det var mig han ville ha. Sen är det ju en två vägs grej. Man får ju själv göra samma sak, till en viss gräns. För oss blev det bara vi. Det gick av bara farten, det bara blev vi. Samma sak med mina föräldrar.
Anna och taxen Max

Precis, så har det varit med alla mina killar oxå. Man visar intresse, man blir tillsammans. De få gånger man sänkt sig och halvt om halvt jagat efter ngn, ja då blev det inget, eftersom den personen inte ville. Samma då jag själv blivit jagad.
Det är uppenbart att folk som inte hör av sig inte vill höra av sig.
Jo ni har rätt. Är man intresserad så hör man ju av sig. Normalt sett hade jag troligen gett upp om snubben redan men just nu går jag runt och väntar på ett svar..efter det kan jag släppa honom, om det ät det han vill. I torsdags då han skrev det där smset hade han ju kunnat säga om han ville sluta träffa mig eller om han vill men inte har tid nu. MEN han valde att lämna frågan hängandes. Visst skulle det kunna vara en diss fast jag har svårt att tro det. Han har hela tiden framstått som väldigt ärlig..iof kan man aldrig veta. Hur som helst så var detta mitt svar: "Okej, då vet jag. Vill fortfarande ha ett svar. Så när du har lust å tid kan du väl höra av dig? Skicka något sms bara elr så kan vi ta det över telefon. Förstår om du är upptagen med en massa annat men ja hör av dig när du känner för det. Vänta inte för länge bara." Kanske trodde han att han ska höra av sig då han har mer tid till att träffas? Eller hur skulle ni tolka det smset??? Har han inte hört av sig till helgen tänker jag skriva nåt. Svarar han inte då heller är det ju uppenbart att han dissat mig. Vet att jag överanalyserar detta men..det är svårt att låta bli.

Det är svårt att släppa folk när man redan gett sig in i det lite.
Men, det tar 5 sekunder att skicka iväg ett sms och du verkar ligga lågt ner på hans prioritetslista om han inte kunnat höra av sig sen i torsdags trots att han vet att du går och väntar och är orolig. Vilket as. Hade jag varit i dina skor hade jag inte hört av mig till honom mer alls. Jag hade kanske svarat om han hörde av sig, men inga mer initiativ. Tycker att dissen är uppenbar redan nu.

Ah, nu läste jag hela… ja det där med att du skulle träffa andra, där dog er chans skulle jag säga. Om han nu har träffat andra så tycker jag att det är mer uppenbart att han inte vill.
Tja du skrev ju att han kunde komma till dig när han kände för det och inte hade något bättre för sig… uppenbarligen har han något bättre för sig
Anna och taxen Max
Känns bara så jäkla konstigt. Efter att ha haft kontakt i nästan ett år, han har sagt saker som att han vill ha mig i sitt liv, att han inte vill att vår kontakt ska vara bortkastad så gör han såhär? Bara för tre veckor sen sa han det där liksom.. o då är detta ändå en kille som varit ärlig hela tiden, sagt många ggr då jag blivit orolig att han inte skulle ha hjärta att såra någon medvetet.. senaste två veckorna har han knappt varit inne på fb och skype vilket han annars är ganska ofta. Så nog är han upptagen med annat. O han var sjuk ett par dar med. Fattar inget. Blir bara förvånad över att just han skulle skita i mig bara. Om han nu bryr sig som han sagt skulle han ju ge mig ett svar…menmen.
#29 Jag är inne på samma spår som dig. De relationer jag haft som det faktiskt "blev något av" är de där både visar intresse och engagemang. Visst, jag har träffat ett par där jag har varit den som sett till att det blir av men det faller ganska snabbt. Då det bara är den ena som tar "ansvar" över att man ska ses och höras så blir det väl lätt att det rinner ut i sanden, alt. blir relationen en konstig makt/underläge-situation där den ena parten redan från början hamnar i något slags beroendeläge.. Det är så jag tänker iaf :)
TS, jag hoppas hur som helst att du får det svar du väntar på, om det så är positivt eller negativt.
Jag skrev till honom nu…hjeeeelp. Svarar han inte på det är det helt uppenbart att han inte kommer höra av sig nå mer. Eller så svarar han..men tvivlar på att det är nåt positivt. Oavsett får jag ett svar nu - äntligen. För även tystnaden är ju ett svar.
Varför skriva hjälp? Snacka om att ropa varg liksom. Vad ska du säga om han svara? "Ville bara se om du bryr dig"?
Anna och taxen Max
Såhär svarade han "Inte heller ska du sitta och vänta på varken mig eller någon annan. Dock efter allt detta känner jag inte att jag har någon vidare lust att träffas just nu. Har inte heller utrymme till det efter en sak har dykt upp. Vill ändå att du ska veta att jag har tänkt och drömt om dig tidigare samt att det inte är något fel på dig alls. Men just nu kan jag inte. Ber om ursäkt för de senaste veckorna då jag inte har varit mig själv. En dag kanske vi ses igen och det kommer jag då se fram emot… men det är inte nu. :/ Kram" Glad att ha fått ett svar ialf. Kanske hör han av sig i framtiden eller så hörs vi aldrig mer. Jag ska gå vidare nu och ta med mig av det jag lärde mig från det här. Men visst känns det väldigt tråkigt.
är det inte bättre att bara ringa och prata ut ordentligt, fråga vad han vill osv och lyssna på vad han svarar. Att sitta och skicka mess och inte få svar är ju bara jobbigt. Prata tycker jag
#39 hehe nej jag skrev något annat :)
ok ja nu fick du svar äntligen
#42 tänkte väl det :p men skönt att du fick svar och att han förklarade vad det berodde på. Som sagt ni kanske hittar tillbaka till varandra :) han verkar vara en bra och reko kille även om han betet sig lite underligt ett tag.
Anna och taxen Max
Sådär ebter man då man inte orkar ta konflikter, han ville nog inte göra dig illa och verkar vra en fin kille. Bra erfarenhet att ta med dig till nästa potentiell pojkvän ;) Så du inte driver den till vansinne också ;)) hehe, Nä men seriöst. ni verkade hamna i osync. Vem evt avd tidne har att ge för er två men sitt inte och vänta på honom.
Lycka till!!