Relationer iFokus

Relationer

Etikettallmänt
Läst 1578 ggr
[KittKatt]
0

Vad skulle ni gjort?

Min pojkvän berättade att en ny kille ansökt om en tjänst på hans jobb och att denna kille och jag var vänner på FB och frågade om jag kände denna kille väl. Jag svarade nej det är väl "****" kompis. 

**** är en annan på min pojkväns jobb som han är väldigt bra vän med och som jag känner sedan innan min pojkvän och han lärde känna varandra på jobbet. Saken är den att denna kille som nu ansökt om en tjänst på jobbet har jag legat med och nu känns det som att jag borde berättat det för min pojkvän när han frågade om jag kände denna kille väl? 

Vill ju helst inte att det ska komma fram via någon annan senare om denna kille nu skulle få en anställning? Vad tycker ni? vad skulle ni gjort? Jag själv skulle nog vilja vetat men samtidigt inte…kul att se personen på jobbet varje dag och tänka "hen har legat med min pojkvän" Att tillägga så skedde detta något år innan jag och min pojkvän blev tillsammans så det är ju inget som hänt under tiden-

OlgaMaria
0

Berätta!

Nej, det kanske inte är så kul för din pojkvän att se killen och veta att han legat med dig, men det är ganska förnedrande att killen vet att han legat med dig, och din pojkvän vet inte. Det där blev en snurrig mening, hoppas ni hänger med. :) Men berätta! Inte så konstigt att du inte berättade på en gång. Du kanske blev lite chockad och inte visste vad du skulle säga riktigt. Men berätta så snart du kan så är det nog inga problem!

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

[KittKatt]
0

Tack för ditt svar :). Frågan nu är bara när jag ska säga det, jag tänker ju inte helt plötsligt från ingenstans säga "du han den där killen som kanske börjar på ditt jobb har jag förresten legat med". Alltså om denna kille nu inte får jobbet så känns det ju som att det kvittar om jag berättar eller inte.  Men om han nu får jobbet så vill jag ju berätta för jag är en väldigt ärlig människa och det känns fel att inte säga något i det fallet. Men ska jag kanske vänta och se om han får jobbet? och isf om min pojkvän tar upp det igen att han kanske säger att "han fick jobbet" eller pratar om honom igen att jag då ska säga att det är ett gammalt ragg till mig?

Gur4m1
1

Nej men säg så som du känner. Som du skriver här. du blev så paff och visste faktiskt inte säkert vad som var bästa sättet att hantera situationen och nu vill du berätta. Perosnligne tycker jag att ens sexuella historia är ens ensak och vet också att många inte vill veta om de inte frågat- men precis osm #1 säger- OM det kommer fram, så kan detta bli jobbig sits för din pojkvän, lite pinsamt. Han har ju ingen anlending att gå runt och hata sin nya kollega, detta hände ju långt innan ni två ens var ett par.

Om du ska berätta så bör du göra det ås fort som möjligt, för nu har du ljugit för honom- ju länge man lter en lögn vara så …gror den. Det blir värre ju längre man väntar med sanningen. Även om han inte får jobbet kan detta komma fram på andra sätt- vilket hade varit okej, OM du inte ljugit och sagt att du inte känner honom :P Så där jag ser på det, så har du inget val. Antingen är du helt tyst och hoppas på det bästa, eller berättar oavsett. Din kille har ingen anledning att bli arg på dig, detta är ingenting som har ett självklart svar, problemet är att u ljög- inte att du haft ett sexliv innan din pojkvän. Så fixa det asap.

Kolla gärna förbi mina bloggar.
dvärghamsterblogg: http://sleepyforestdwarf.blogspot.se
Akvarieblogg: http://sallskapsakvarium.blogspot.com

[KittKatt]
1

Tack för era svar, man tänker inte alltid klart själv men då ska jag berätta det för honom så snart som möjligt. Men det är väl däremot inte viktigt hur jag säger det? Jag behöver ju inte just säga att jag har legat med honom, att säga att det är ett gammalt ragg är väl nog? om han frågar vidare så svarar jag ju såklart men som första inledning?

[KittKatt]
0

Vad jobbigt detta känns nu…varför sa jag det inte bara på en gång när han frågade mig? Nu känner jag mig hur skyldig som helst och som jag gått bakom ryggen, och det är de värsta jag vet…

Caroline L
4

Din pojkvän frågade dig om du känner denna killen väl, och du svarade nej. För det gör du väll inte? Om du legat med honom för ett år sedan. Så där ljög du tekniskt sätt inte. Men berätta att du blev lite paff för att du inte hört denna killens namn på länge och att han var ett gammalt ragg. Frågar din kille vidare kan du berätta att du legat med honom. Med ordet gammalt "ragg" så kan sex innefatta och jag ser ingen anledning till att man behöver berätta minsta detalj om killar man dejtat förut. Din pojkvän måste förstå att du dejtat andra killar innan honom, likaså han dejtat andra tjejer. Men att undanhålla att ni dejtat tycker jag är fel, så det borde du berätta.

Caroline L
0

Så lägg alla korten på borden, berätta för din pojkvän att du inte visste om du skulle berätta eller inte eftersom dom eventuellt kommer jobba tillsammans. Att det inte är en big deal för dig, men att du inte ville förstöra något jobbmässigt. Säg att du inte bryr dig om eller ens tänker på gamla ragg.

OlgaMaria
0

Det är klart att du inte måste säga att du legat med honom i första meningen. Men jag tycker du ska berätta det. Det är ett bra svar på frågan om du känner honom väl. Och gör det snarast. Då är det inget konstigt… du blev paff av frågan och visste inte vad du skulle svara.

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

PennyScarlett
5

Gör det inte större än vad det är. Dom andra har redan gett dig bra svar, så låt inte allt spåra iväg. Säg som det är och bädda inte in det bara för att det ska verka mer oskyldigt. Det är enligt mig inte ärligt. Bara spit it out :)

Vi gör alla så gott vi kan utifrån våran kunskap och erfarenheter