Relationer iFokus

Relationer

Etikett: allmänt
Läst 2411 ggr
andgustav
2

Det lyckligaste i ert liv

Hej!

Vilket har varit i lyckligaste händelse i ert liv. Den första var när min dotter kom till världen. När man gick med i henne i barnvagnen på huvudgatan och då var man en stolt pappa. Barn är det bästa som finns även om de vaknar på nätterna det är ganska kort tid. Den andra var när man mitt fick högsta betyg i ett ämne på högskolan. Tentorna var tuffa och man vaknade på nätterna trodde att man satt kvar i tentasalen. Utbildning får man aldrig för lite av.

citytjejen
2

Den lyckligaste händelsen i mitt liv är att jag får spendera mitt liv tillsammans med min man! Kan inte tänka mig något som är bättre än just det❤️

/Christina

viktoria91
1

Mina djur jag haft, alla har en speciell plats i mitt hjärta. <3 Särskilt min ponny, så många år jag kämpat för hennes liv trots veterinärer som sagt att hon på sin höjd kan gå i en hage resten av livet, tarmvred och buköppning och gud vet vad! Med 3 katter sover man inte många sammanhängande timmar per natt men vad gör det för djur är livet!

OlgaMaria
2

Det är nog de två gånger jag fått titta in i mina barns ögon för första gången. Helt otroligt!

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

Gur4m1
3

Hm… har en hel del ögonblick. Brukar tänka att "såhär vill jag ha det, alltid, så bäst att minnas det!". Första gången jag tänkte så, var när jag och några av barnen på min gata, när jag var runt 10-11 år gammal, satt och delade en godispåse utanför kvarterets kiosk. Det var en såndär jättevarm sommardag så vi orkade inte göra annat än sitta under GB´s regnbågsfärgade parasoll som fick det vita plastbordet att färgas i alla vackra färger. "Ska vi bada…-nej jag får inte…, ska v leka kurragömma..nä jag orkar inte". Vi samlade ihop alla enkronor vi hade i våra byxfickor och köpte en påse lösgodis tillsammans och delade dem mellan oss utifrån vilka vi tyckte om. Detta är ett ögonblick jag mins med stor lycka och ro.

Dagen jag fick hämta hem min första häst var nog ett av mina lyckligaste (och nervösaste) dagar. Jag gick runt i en dröm i flera månader.

När jag kom in på min utbildning på gymnasiet, sen när jag kom in på min andra utbildning på gymnasiet och sen när jag kom in på min konstutbildning på folkhögskolan- då tänkte jag "tänk att jag är här nu..så kul! ". Nu senaste gångerna var några av mina lyckligaste minne när chefen sa att jag gjort ett bra jobb och jag fick en biobiljett som belöning. När jag var magsjuk och min pojkvän offrade alla sina rädslor för att smittas  och kom med vindruvor till mig. Eller när min syser bad mig att vara ansvarig vid hennes bröllop. Eller senast idag, när jag skulle gå ut med en soppåse på jobbet och en av de andra anställda sprang fram och öppnade dörren åt mig. Man minst oftast de större sakerna men jag gläds åt så många små också när jag tänker efter.

Som en jämn stömmande bäck med en del större vattenfall. ^_^
Ett annat lyckligt ögonblick i mitt liv var när jag flyttade hit där jag bor idag eftersom det är min första helt egna lägenhet som jag hyr helt ensam. Mitt andra bästa minne som utspelade sig året 2012 var att jag fick godkänt på en tenta, eftersom ämnet var något jag verkligen fått kämpa med och inte trodde att jag skulle klara av.

Kolla gärna förbi mina bloggar.
dvärghamsterblogg: http://sleepyforestdwarf.blogspot.se
Akvarieblogg: http://sallskapsakvarium.blogspot.com

Karmatarerskanise
1

Är nig nör jag blev sambo med kärleken. Eller de gånger jag uppnått ett mål i fisket ;)

[WickedAlly]
4

När min sambo friade, lite tafatt var det men ändå helt perfekt. Men det lyckligaste var när jag kunde sticka ut huvudet genom badrumsdörren och kalla min sambo pappa första gången. Det är det lyckligaste och darrigaste ögonblicket i hela mitt liv.

Intehärutandär
2

Då sonen tittade ut. Och alla gånger efter då han lyser med sitt leende och vackra mörkbruna ögon, och ser lycklig då vi möts efter tid ifrån varandra på dagen. Och nu då jag ser mormor som är så himla ensam och ledsen, lysa upp då vi kommer förbi.

[elmaek]
2

När jag fick jobb. 😎 Grät i någon timme (jag gråter aldrig av lycka annars). Sedan vart jag ännu mer lycklig när jag fick plats på hunddagis vars tider passar PERFEKT med mitt jobb.

andgustav
1

Låter trevligt. Nu ska jag iväg på Eget Företag mässan i Älvsjö.

Önskar samtliga en kanondag!❤️

[Malin3033]
0

#9 glöm inte att besöka Hem och villa mässan i Älvsjö också. Eller varför inte chokladfestivalen. :) ursäkta för OT.

ChristineL
2

Absolut när min dotter föddes! Det är det bästa jag varit om i hela mitt liv och jag skulle göra om det när som helst! Nu är hon fyra månader och all den kärlek man får varje dag är obeskrivlig!

pyromanen
2

Mina 3 barns födslar

När jag efter flera års relationstrubbel med exet äntligen lyckades ta mig ur det och flyttade in i mitt alldeles egna hus.

Och en del tillfällen som känns för privata att berätta här he he 😃. Känner mig ofta lycklig.

[Zorita]
2

När min son föddes.

Portie
1

När jag fick hem min hund, det är den absolut bästa händelsen som jag aldrig kommer att glömma.

andgustav
1

Eget företag var ingen höjdare hade hellre gott på chokladmässan. Eget företag fanns massor med gubbar som kommer fram med papper som man inte behöver. Jag talade om för en gubbe att jag inte var intresserad men det brydde han sig inte om❤️. Han gav mig papper om detta och sedan lade jag det i papperskorgen. Som nystartad ska man vara försiktig med investeringar. Jag gick runt i endast trettio minuter, jag har kontakt redan med Nyföretagarcentrum, Unionen och Företagarna. Den verksamhet jag bedriver har jag endast investerat i en ny kontorsstol och surfplatta. När jag kom hem ringde två företag och vill träffa mig för anställningsintervju. Så sakta men säkert börjar det röra på sig. Tiden har gått fruktansvärt min dotter har förvandlas till en vacker på 26 år och har nu fast förhållande. Nu önskar jag samtliga en riktig nice eftermiddag och solen skiner.❤️

Toxics
2

Min sambo och mina syskon är höjden av lycka för mig, julafton är också en speciell högtid då jag kommer på mig själv varje år att titta på granen , höra skratten och känna doften av maten, och varje gång så tänker jag att alt är perfekt. 
Nu har vi sådana moments ganska ofta och inte bara på jul, men jul är lite speciellt =)

~They say that "what does not kill you makes you stronger". i belive that if something is trying to kill you, it makes you angry.~

andgustav
1

#16 Julafton är trevlig.

Sarah
3

Utöver relationer till människor och djur så var det då jag fick besked om att jag fick min doktorandtjänst :)

andgustav
1

#18 Doktorand då får jag buga. Bra gjort !

Destany
2

Helt klart när min son föddes o alla leende han avfyrar nu när han e ca 4 mån man blir så varm i hjärtat varje gång man tänker att han e vår:)

MissCassandra
0

Jag har Aldrig haft en lycklig händelse i mitt liv riktigt, kan inte komma på något

fruktgumman
3

När jag träffade min nuvarande sambo för över 15 år sedan och även ifjol när jag på "äldre dagar" fick mitt kära körkort. Jag trodde aldrig jag skulle klara att ta det. Vilken frihet!

[rosetten]
1

Mitt fina djur och min kille.

Tror fortfarande att de bästa ögonblicken kommer i framtiden: giftermål, familj å barn å djur och bra jobb.

Jojaton
0

Min student var en av de lyckligaste dagarna i mitt liv, hittills. Sen finns det ju så många sommarkvällar som bara är sådär perfekta. Man är bara med rätt människor på rätt plats och tänker att just nu saknar jag ingenting! Eller stunder när folk visar att de bryr sig och älskar mig, då är jag lycklig. Som tex. när pappa utan att blinka körde från göteborg till malmö (och sen tillbaka till göteborg och hem igen, i norra skåne) samma dag bara för att kolla på en bil till mig. Hoppas att mina lyckligaste dagar är framför mig.

Johanna - Instagram

oh-la
2

när min sambo friade till mig. det var fantastiskt och helt på hans initiativ, något jag aldrig trodde att jag skulle få uppleva (eftersom han inte är så bra på att vara spontan och romantisk) men d´som han gjorde perfekt!

det andra, när jag fick jobb i stockholm. kommer från Göteborg men sambon kom in på skola i stockholm och jag skulle flytta efter. var så himla ledsen eftersom jag hade fast jobb i Göteborg som jag älskade och visste att det inte skulle bli lätt att hitta jobb i ny stad. 5 dagar tog det innan jag skrev på papper till mitt drömjobb! det visade sig att det kanske inte var så fantastiskt, på grund av vissa omständigheter som väl inte har med jobbet att göra,, men det ledde till det tredje lyckligaste ögonblicket i mitt liv, jag blev headhuntad av en konkurrent för en månad sedan, och börjar på mitt nya jobb, med rena drömlönen och mycket bättre förutsättningar om några veckor :)

[WickedAlly]
4

Nu kan jag göra ett tillägg till mitt inlägg #6. Igår gifte vi oss och lyckokänslan som jag hade precis efteråt är i klass med den jag upplevde när jag plussade. När jag tittade på min MAKE och kände en så enorm samhörighet, det var ren och skär lycka. Alldeles underbart.