Sexigt med cigg?
Ja…vad tycker ni? Kan det "se bra ut" att någon står med en cigarett i mungipan? Varför? Klär det någon?
Intressant att se vad ni tycker eftersom jag ofta får höra argument från båda hållen!
Vi gör alla så gott vi kan utifrån våran kunskap och erfarenheter
Nej, det är inte sexigt. Tyvärr finner jag det inte avtändande heller. Det gör varken till eller från.
Nej, det tycker jag inte. Rökning för mig är något av en 'dealbreaker'.
Nej, det får mig att backa. Äckligt.
Jag har aldrig tyckt det men när jag, full som ett ägg, såg min nuvarande kille med en grogg i ena handen och en cigg i andra tyckte jag han var något av det coolaste jag sett :p nu har han rökförbud, om jag inte skulle röka. Luktar så illa :p
Anna och taxen Max
Jag är en av de skumma typerna som tycker att vissa personer bara inte är detsamma utan deras cigarett. På vissa personer är det bara så sinnessjukt sexigt så jag tror jag dör! På andra…not so much..
Min kille är iallafall sexig när han röker xD Vet inte varför…det ser bara så nice ut…vill hoppa på honom direkt!
Jag tycker också att min pojkvän är sexig när han röker. Kanske för att jag också gör det. Så jag störs inte av lukt el dyl. :P
Det sexiga med cigganvändare är att de oftast ser mer avslappnade och självsäkra ut (vilket nästan abra gör det hela med cigg än mer patetiskt) och jag älskar "rörelsen" tjejer gör med sina händer när de håller en cigg XD "Graciöst" så det sjunger om det, som när man dricker en kopp te med lillfingret spretandes!
Så Ja, på gamla svartvita rockbilder och t.e James Dean kommer undan med det… sen blir det bara töntigt kliché.
But still sexy..
Synd att en cigg i mungipan mest ser korkat ut. Eftersom det är korkat att röka upp sina pengar på saker som egentligen inte påverkar kroppen mer än negativt, om det varit halucinogent eller gett en jättemycke energi så hade jag iaf försttåt det. Nu röker man i princip upp sina pengar med illaluktande skit som frömdoligen sabbar/försämrar lungkapaciteten och kan skada sin omgivning. Yey.
Men på en svartvit bild kan cigg se coolt ut, alltså röken osv kan ge snygga effekter.
Jag är inte bitter på er som röker, bara på min mor och far. Och det faktum att folk fortsätter röka trots att de vet hur dyrt och sunkigt det egentligen är.
Kolla gärna förbi mina bloggar.
dvärghamsterblogg: http://sleepyforestdwarf.blogspot.se
Akvarieblogg: http://sallskapsakvarium.blogspot.com
Det är nog verkligen beroende på vem man frågar. Jag tycker cigg är osexigt på alla alltid. :) Förstår inte det sexiga med förgiftade lungor m.m. ;-)
/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus
Förr i tiden när jag växte upp var det sexigt och tufft. När en deckare stod med en cigarett i mungipan eller en blondin rökte. Idag är det inte sexigt och rökning är ju farligt. Tiderna förändras så är det.
Alltså, för det första så tycker jag att det låter så "högstadiet" när man säger "cigg" istället för cigarett. Lite barnsligt sådär. precis som att man tror att det är coolt att röka, såsom man trodde när man gick i sjuan.
Men nej, jag finner det inte alls sexigt med folk som röker, men det gör mig inte avtänd heller. Det är deras ensak och inget jag känner att jag har rätt att döma.
Och alla ni som tycker att ni tar avstånd från de som röker, det är awsome att era föräldrar har uppfostrat er att ta avstånd från cigaretter! Jättebra, men döm inte personen bakom cigaretten för det.
~They say that "what does not kill you makes you stronger". i belive that if something is trying to kill you, it makes you angry.~
#10 - Mitt avstånd kommer snarare från att jag är uppväxt med en rökare, inte på god uppfostran. Och jo, jag tänker fortsätta att döma rökare. 😉

Absolut inte sexigt! Riktigt snuskigt faktiskt.
11# Men det är ju samma sak som att rökare skulle döma dig för att du inte röker.
jag tycker det är väldigt likt en inskränkt hillbilly att döma folk efter vad dom är beroende av, istället för hur dom är som person.
~They say that "what does not kill you makes you stronger". i belive that if something is trying to kill you, it makes you angry.~
Nej jag tycker inte det är ett dugg sexigt. I tidiga tonåren tyckte jag däremot att folk som rökte såg "coola" ut men jag har alltid ogillat lukten av cigarettrök vilket jag är glad över då det aldrig fick mig att börja röka då när jag tyckte det var ballt med en cigarett i mungipan.
Döma och döma, alltså, jag förstår att det är ett beroende och oerhört svårt för många att sluta, men det är faktiskt också i sig en av de saker jag tycker är osexigt. Det är obehagligt och beklämmande att se missbrukare ge efter för sitt missbruk. Det kan ju knappast finnas någon längre som inte har uppfattat hur skadligt det är för hälsan, och att man ändå inte klarar att låta bli säger en del om vilket starkt missbruk det är. Och tyvärr, för mig gör det personen mindre attraktiv. Jag är skeptisk till alkoholister och spelmissbrukare också.
Sen att det stinker apa gör ju inte saken bättre, och att det luktar ännu värre när det satt sig i kläderna.
#13 - Ja och det finns nog en massa grejer okända människor dömer mig för, men vad gör det? De flesta människor har nog fördomar om något och jag har fördomar mot rökare.
Jag tror inte rökare lider (eller ens är medvetna) om att jag dömer dem. Det är inte så att jag går fram och säger "usch vad äckligt att du röker, fyyyyy på dig" utan mer att jag tänker "blöhhrrgh" (och andra lite mindre trevliga saker) när en rökare sätter sig bredvid mig på bussen eller står och rökar precis vid ingången till biblioteket eller något sådant.
Jameh, det är ju så här att jag absolut hatar lukten av japansk mat. Ska jag då döma varenda kotte som har ätit på japansk resturang för att de luktar illa, Man har väll för tusan två ben och två armar och kan flytta på sig om det kommer en sådan och sätter sig bredvid en på bussen.
Och vaddå, ska jag döma alla som gillar japansk mat bara för att jag inte gillar doften?
Det är väl deras ensak om de vill äta japansk mat och det är ingenting som jag har rätt att döma dem efter. Bara för att Jag inte gillar lukten, betyder inte det att de är sämre människor.
17 det är skillnad. Cigaretter skadar både dig själv och din omgivning, lukten i kläddrna kan orsaka astmanfall. Visst har folk rätt att tycka illa om det och döma folk som väljer att börja röka trots all information om det. Ännu mer folk som röker på allmänna platser. Vi dömmer alla olika människor, intrycken gör att vi gör så omedvetet. Huvudsaken är att vi inte agerar på dömmandet och att vi är beredda på att omvärdera.
#17 Du kan ju inte jämföra med specifik mat. Rökare finns bland oss, japansk mat äter man oftast på restaurang. Gillar jag inte den maten, så går jag inte dit. Fast Du kanske har många Japaner eller människor som älskar den maten som går runt och rapar eller är dränkta i matos i närheten av dig?
#17 - Ja, jag kan då inte hindra dig från att döma människor som gillar japansk mat? 👍
Jag har vänner som röker, och det ändrar inte ett skit på hur mycket jag tycker om dem. Men jag tycker ändå att rökning är en av världens sämsta idéer. Och det drabbar människor runt omkring. Om nån kommer och sätter sig på parkbänken bredvid mig och röker måste jag gå därifrån, eller vara väldigt oartig och säga åt dem att de får flytta på sig och det vill jag helst inte. Jag tycker det är sjukt att rökare får lov att påverka andra så mycket. De tänker nog inte på att det kanske går någon bakom dem och håller andan och försöker komma undan. Sen är det också så att troligtvis kommer deras rökande så småningom på ett eller annat sätt belasta skattebetalarna genom vårdkostnader. Rökning förstör våra kroppar, och så småningom får någon betala. Kanske inte på väldigt många år, men så småningom. Det är bara fakta. Rökning är himla dumt. Men jag tycker ändå hemskt mycket om mina rökande vänner. Och jag berättar inte för dem att det är dumt med rökning. Det tror jag de vet om redan. Jag tror inte att de röker för att det är så himla bra direkt.
Nej är inte ett dugg sexig, urk….
Ohälsosamt, luktar osv.
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
21 det är inte oartigt att be en som sätter sig bredvid en och röker att flytta på sig. Däremot är det oartigt att röka nära folk.
#23 Ja, jag håller egentligen med. Men jag tycker ändå det känns väldigt jobbigt att säga till. När personen väl har tänt cigaretten kanske man ändå måste gå därifrån. Ifall det inte blåser stannar röken kvar ett bra tag. Men däremot borde jag säga till personen att fråga om det är okej att röka nästa gång de sätter sig bredvid någon. Men det troliga är tyvärr att jag bara går därifrån nästa gång också. :-/
precis som att det inte finns några rökare som bryr sig om andra .
Jag röker inte ibland folk, någonsin. Väntar jag på en buss och sitter i en busskur så tar jag distans från busskuren och människor i den om jag ska röka.
Jag röker inte i närheten av mina syskon, skulle aldrig komma på den tanken, har jag hund hemma så röker jag inte i närheten av den hunden heller.
Jag tuggar extra tugummi varje dag och gillar inte att prata för nära människor. Jag tvättar händerna efter att jag har rökt, varje gång.
jag duschar varje dag, ibland två gånger om dagen för att jag inte gillar röklukten som gärna sätter sig i håret. Det skulle aldrig falla mig in att röka innan jag ska gå in i ett sjukhus eller en vårdcentral. Eller ett dagis.
jag slänger alltid fimpar i soptunnorna istället för på gatan.
Jag VILL inte röka, jag vill inte vara rökare. Men jag är det. Och kan heller inte sluta. Men jag anpassar mitt rökande efter omgivningen. Jag anpassar mig efter människor som inte röker, därför tycker jag att jag har förtjänat liite mer respekt än att bli tillsagd att folk dömer mig för mitt beroende!
#25 Det är ju jättebra att du tänker till. Jag tycker ändå det är trist att du röker. Men det betyder inte att jag tycker du är en sämre människor eller inte förtjänar respekt.
25 jag är också rökare, inte bryr jag mig för fem öre att det finns dom som dömmer mig för det. Jag förstår dom! Jag är en idiot som gör det! Jag precis som du visar stor hänsyn mot andra. Och hur tvättar du händerna om du röker när du ska åka buss? Hur får du bort röken ur kläderna efter en cigg? Njä, jag lägger inte ned tid på sådant, att ta illa vid mig om så vardagliga saker. Jag vet att folk har åsikter om det mesta, att man blir dömd och värderad varje dag för olika saker. Jag gör samma sak själv. Vad gör det så länge folk håller det för sig själv? Ingenting av det är personligt enligt mig. Det blir det först om de jag känner börjar göra det.
#25 Det är jättebra att du gör de sakerna. Jag blir alltid glad när jag ser rökare som visar hänsyn, går undan från busskuren osv. Önskar att alla var lika medvetna om andra människor.
Men frågan i TS handlar ju inte om huruvida man dömer ut eller tycker att rökare är sämre människor, utan om det är sexigt att röka. Jag tycker inte att rökare är sämre människor, bara att det är osexigt och lite pinsamt att se folk som röker. Jag tycker inte att alkoholister, spelmissbrukare och andra som lider av beroende heller är sämre människor, men jag skulle helst inte välja en missbrukare som partner.
Nej det är inte sexigt.
Men jag (som före detta rökare) vet att man som rökare kan inbilla sig att man inte luktar för att man aldrig röker inomhus, duschar minst varje dag och byter kläder och tvättar händerna ofta. När jag var rökare så tyckte jag att jag inte luktade alls. Men nu verkar jag ha fått ett superluktsinne och det är inte alltid till fördel. Min sambo röker fortfarande och det är ett stort problem för oss. Jag blir helt enkelt avtänd. Han duschar byter kläder och gör allt för mig men jag känner en unken ingrodd lukt. Om honom men även efter att han varit ute och rökt så sitter det röklukt kvar hemma i soffan där han suttit, ja överallt i luften cirkulerar det och jag tycker det luktar vidrigt. Jag vädrar JÄMT!
Han har försökt sluta flera gånger men klarar det inte och jag vet ärligt talat inte hur vårt förhållande kommer utvecklas om han fortsätter med giftpinnarna. Jag vill ju ha barn, men absolut inte med en rökare.
Sant att det inte är detta tråden handlar om. Så tillbaka till ämnet.
Nej det är inte sexigt.
Nej, det är verkligen inte sexigt.
Men förr så var det mer sexigt för att man blev så matad med filmstjärnor och idoler med cigarett och det var tufft och världsvant.
Här kommer en länk på min allra fösta idol "James Dean" med den självklara ciggen i mungipan😉
/Maria
Jag finner det både osexigt och äckligt. Skulle någon tycka att den själv är cool, sexig osv för att den står där med en cigg så skulle jag bara tycka att han eller hon var en tönt i det avseendet.
/Christina
#31 ha ha, vad roligt att du tog just exemplet James Dean. Jag var på gång att skriva nästan samma sak som du :-) På nån fin cool affsich med James Dean kan jag tycka han är snygg/sexig. Men när det kommer till verkliga livet så är jag väldigt känslig mot dofter och tycker cigarettrök är jätteäckligt. Jag känner även av om en kompis som röker varit på besök och haft sin jacka hängande i hallen fast hon inte rökt medans hon var på besök och fast hon åkte igen kan jag ha problem med lukten som finns kvar i hallen efter henne och behöva vädra mycket och länge…
Och pussa en rökare finns inte på kartan!
Nej det tycker jag verkligen inte att det är. Har man sett människor dö i lungcancer och liknande sjukdomar så ser man inte någon forma av rökning som häftig eller cool. Dessutom luktar det ju inte så gott. Förutom pipa som kan lukta riktigt gott och mysigt…
Sedan är det ju upp till var och en om de vill röka eller inte, precis som det är upp till mig om jag vill umgås med människor som luktar rök. Nu har jag "tur" så min astma reagerar inte direkt på just cigarettrök i normala mängder. Jag har en del vänner och släktingar som rökar och så länge de respekterar att de inte får röka hemma hos mig så bryr jag mig inte. Men jag skulle inte vilja kyssa en rökare.
Jag finner det otroligt avtändande. Lukten får mig att må illa. Det ser inte alls coolt ut då folk röker. Jag bara tänker på att hur illa kläderna måste lukta efteråt.
Sen har jag vänner som röker och jag har inget emot det. Jag bara ser till att hålla mitt avstånd då de röker. Min ena vän skäms över att röka och hon döljer det för sin föräldrar och syskon samt sina svärföräldrar. Det verkar lite väl jobbigt. Hon verkar inte ha några planer på att sluta röka i en nära framtid heller så jag tycker att hon borde "come clean" istället för att hela tiden kämpa på med att dölja det. Hon är noga med att vädra & tvätta kläder samt tvätta sina händer noggrannt, spruta på med parfym och ta halstabletter. Hon luktar faktiskt inte så farligt mycket rök, det försvinner ganska snabbt efteråt efter att hon har genomgått sin "reningsprocedur". Det här då en tjej som är just 30 år gammal, så vi talar inte om någon tonåring.
Vette tusan. En cigarett i sig är ju inte sexigt. Och när jag tänker på lukten så mår jag illa även när jag är i närheten av folk som röker även fast jag kan stå ut.
De människor som ser sexiga ut med en cigarett i mungipan som tidigare talare har nämnt typ James Dean och på svartvita bilder är ofta rockstjärnor och kändisar. Har för mig att det finns en dösnygg bild på Phil Lynott med en cigarett i mungipan.
Men det är inte ritkigt cigarett i sig som är snyggt eller röken utan de är ju människorna som är så otroligt karismatiska. Jag tror att jag hade tyckt lika bra om bilden utan cigaretten.
We accept the love that we think we deserve - Perks of being a wallflower
“A dog is the only thing on earth that loves you more than he loves himself.” ― Josh Billings
Hmm…jag har verkligen inga problem med att folk röker :O är själv ickerökare, men håller nästan alltid mina rökkompisar sällskap när dom ska ut och ta en CIGG. Sen tycker jag, trots vetskap om hur farligt och ohälsosamt det är, att vissa killar bara blir mer rawr när dom ställer sig och röker…Det är väl någon fetisch eller något o.O
Innan tyckte jag varken till eller från, men sedan jag börjat jobba med det jag gör och har sett människor med alla dess hemska sjukdomar, så tycker jag mest det är tragiskt när jag ser folk (speciellt yngre) stå och röka precis som de tycker det är coolt. Jag undrar mest varför de vill förstöra sig själva och varför man med all kunskap om ämnet inte gör mer för att bojkotta det så sent som 2013.
Jag tycker man har gjort väldigt mycket för att bojkotta rökning.
Alkohol är också ett stort problem hos befolkningen och även unga och där tycker jag inte man jobbar lika bra som med rökning faktiskt.
/Maria
#39 Håller med om att mycket har gjorts och jag upplever att det är färre som röker. Kan bara inte låta bli och tänka så när man ser unga människor som står och röker ibland.
Jag brukar säga åt folk som röker i busskuren t.ex- är så SKÖNt nu när det oftast finns en skyld med en överkryssad cigg. Att de tär rökförbud på resturanger är också såååå skönt :)
Rökare är inte "beroende" så som jag skulle kunna ha överseende med knarkare. Rökare har tillgång av massor me dinformation om hur skadligt det är- för en själv och för omgivningen och man måste inte ha en beroendepeornslighet för att röka- för de flesta gör det för det är tufft, "de har alltid gjort det", lite som en dålig ovana, som t.ex att bita på naglarna. Jag HATAR cigaretter och doften av det och jag har testat att röka men nej…
Jag har massor med vänner och växt upp i ett hem där alla utom jag rökt flera paket i veckan. På min mormors tid lanserade man cigg som något undermedel som inte bara var otroligt hälsosamt utan även gjorde en framgångsrik, ni vet, innan man började kontrollera att reklam faktiskt innehöll vad varan kunde leverera.
Det gemensamma för ALLA rökare jag känner är att alla uttryckt en vilja att sluta någon gång- gnäller om hur de inte har råd med saker men ett paket cigg har de _alltid_ råd med, och dessutom gnäller de över att de behöver betala ciggen också. Alla jag känner som testat att sluta röka har efter några veckor, när de testat att öka igen uttryckt att det inte smakar men även luktar förjävligt.
Så jo, jag tycker jag kna döma folk som ens börjar röka, speciellt i ett samhälle där man inte längre marknadsför cigg som någonting coolt. Fast det är grejen, på "min tid" rökte de häftiga i skolan, inte häftiga som man verkar definiera folk idag, nu är det mina vänner som jag i andra aspekter skulle tänka högre om på alla plan, som tycker det är coolt, kanske just för att det är så "no-no" i samhället att röka. Så kan inte kalla rökare för idioter men det är tammefan idiotiskt att röka, speciellt bland folk eller nära någon annans hem. Är så skönt att det inte längre ses som en större rättighet att förpesta min tillvaro med tobaksrök än min rätt att slippa det. Måste vara enormt skönt för alla som mår dåligt av röken på riktigt, jag blir bara illamående och får huvudvärk.
Nej inte det minsta. Dras inte till röklukt, det stinker så fruktansvärt illa tycker jag, man känner det på långa vägar om en person har rökt. Får dessutom astmakänning av det så är väl delvis därför med. Stör mig lite på personer som måste stå i busskuren eller liknande och röka, då får jag oftast stå en bra bit ifrån. Speciellt om man sitter i busskuren och så kommer det en som sätter sig jämte och tänder en cigg, utan att fråga om det är okej, det tycker jag är rätt respektlöst.
Tycker det är sexigt när killen lyfter tungt som fan på gymmet med mig så armarna och trapsen sväller upp haha
Nej usch! Jag tycker det är så vidrigt med cigaretter ännu hemskare är det som icke rökare att kyssa någon som röker. Det smakar vidrigt.
Sen att jag mår så pass dåligt av lukten så att jag mår illa och i värsta fall blir yr är ju även en sak som gör att jag tycker det är så osexigt. Jag har vuxit upp i en familj utan rökare vilket jag är väldigt glad över. Men både min moster och mormor som jag träffade ofta som liten rökte och har blivit anti det då både fått så stora problem av det.
Jag har inget emot dem som röker så länge de kan visa respekt mot icke rökare genom att inte röka precis intill eller blåsa röken på en.
-' Malin Hultman
_' Snowflake's Kaniner, hoppkaniner i Eslöv, Skåne
Portfolio | Instagram-kanin | Instagram-katt
Det finns absolut ingenting som skulle få mig att tycka det vore sexigt med cigaretter! Det ser illa ut på alla sätt och vis!
/Christine
bryr mig inte, men skulle min kille lukta rök hemma hade jag blivit sur.
Jag tycker verkligen att det är bland det vidrigaste som finns och det finns inte på någon det ser "sexigt" ut.
Sajtvärd för Australian Shepherd.ifokus!
Det kan se sexigt ut på film men det är massvis med saker som kan se sexigt, häftigt eller roligt ut på film som inte skulle göra det i verkligheten och rökning är absolut inte det minsta sexigt i verkligheten.
Kolla alla gamla löjliga James Bond filmer med cigaretter i mungipan. På den tiden visste man inte hur farligt det var med rökning och det var tufft. En morgon var jag mycket grym det finns en idrottsplats som utnyttjas för korpfotboll där hittade jag ett paket Marlboro på parkeringsplatsen det kastade jag i soptunnan. Under dagarna utnyttjar grundskolan fotbollsplanen för idrott och man bör inte uppmana ungdomar att börja röka. Idag tycker man att det är äckligt när man ser kvinnorna i James Bond ligger i sängen med en cigarett i munnen. För några år sedan var jag inbjuden på ett event där man skulle visa en James Bond film, jag gick inte dit utan utförde ideellt arbete till vår kära hockeyklubb. Det fanns även ett reklamklipp där det stod "Känt folk röker Kent"! En lärare på vårt Gymnasium sade att rökare bör göra ett studiebesök Karolinska Sjukhusets lungavdelning då slutar de på en gång. Slutligen vill jag inte köra med några pekpinnar att sluta det är upp till var och en. Slutsats cigaretter är inte sexigt utan ett sätt att förkorta livet på.
Jag associerar cigaretter och rökande med ohälsa, ointelligens och en vidrig stank. Därmed inte sagt att jag dömer alla rökare. Min mamma och syster röker, och pappa när han levde. Likaså min bästa kompis. Men, nej, sexigt eller coolt skulle jag aldrig kunna tycka att det är!
Jag har större förståelse för äldre som röker. När de började visste man inget eller mycket lite om riskerna eller ens att det är ett missbruk man fastnar i. Men att någon börjar nu är för mig helt obegripligt!
50# Kan känna att det äe elakt mot din syster och din mamma och din bästa vän alla kalla dem ointelligenta, Man förstör inte hjärnceller av att röka?
Om man börjar när man är 14 och inte vet bättre så är man ointelligent, men 10 år senare när man är beroende och 24 år så är man inte samma ointelligenta person man var vid 14, då är man bara beroende.
De som däremot Börjar att röka i vuxen ålder är ointelligenta.
Håller med dig det finns faktiskt intelligenta människor som rökte de har fått Nobelpriset. På Karolinska Institutet fanns det en professor som var storrökare och han forskade bland annat i cancer. En av gamla kungen livmedikus Professor Björk var storrökare. Så man får inte dra alla rökare över en kant. Nu önskar jag dig en trevlig söndag!
Jag skrev att jag associerar cigaretter och rökande med ointelligens, inte rökare. Klart att jag vet att alla rökare inte är korkade!
Det är inte konstigare än att man som överviktig i alla möjliga sammanhang blir klassad som dum, och hela tiden måste bevisa att man inte är det.
Feströkning däremot, det är verkligen korkat! Då är man ju inte beroende.
#53 Feströkning är i mitt tycke helt fel. Jag reagerade när en golfare rökte segercigarr och det är lika korkat som när en golfare kastade sin utrustning i dammen. Rökning är helt klart ett fördärv och avtändande. Tänker på när vår lärare visade en bild två snygga damer med cigaretter i mungipan. Fy fy!
#50 håller med dig där, även om det är taskigt så säger du ju att du inte dömer alla rökare. Och senare även jämförelsen emd feta- själv är jag överviktigt och folk hanterar överviktiga annorlunda än folk som inte är överviktig. I studier drar folk slutledningen att en överviktig är mindre pålitlig, andra studierön sista tidne har ju basunerat ut liknande saker men gällande intelligens. Jag är både fet, MEN tränar mycket… och det är ju bristen av motion som påstås göra folk mindre intelligenta pga syrebrist osv- vilket rökning också kan påverka, precis som övervikt. så en korrelation mellan intelligens och rökning kan visst finnas där ;)
Tyvärr handlar allt om image, röker rätt personer så anses det coolt och intelligent, precis som feta oftast framställs som dumma, klumpiga, elaka och oärliga i filmer.
Tycker ju personligen att det är alldeles j*vla osexigt med rökare. Det luktar illa, har taskig andedräkt och så. Om man hänger med dem så luktar ens egna kläder skunk också. Blä.
Sen har jag själv varit rökare i typ 20 år, men är glad att jag slutade, dels för hälsa och välbefinnande men även ur en ekonomisk synpunkt.
Nej rent ut sagt äckligt enligt mig, brukar gå omvägar för att slippa få in skiten i mina lungor och framförallt hundarnas. Nej tycker att rökbås är bra, så kan de få bränna sönder lungorna och ''tigga'' om cancer utan att andra ska behöva påverkas av det.
Såg för någon dag sen på parkeringen ett äldre par som åkte i en bil och rökte, bilen var då helt rökfylld såg det ut som. Och där bak hade de en liten hund som inte verkade må någe vidare..
Någonting jag reagerar lite på är att mitt första inlägg i tråden har ganska många "Bra inlägg" markeringar…ändå tror jag att det bara är jag och en till som faktiskt skrivit att vi kan gilla det eller inte har ont utav det?
Kan det vara så att man tycker att det är lite pinsamt att erkänna att man gillar det, kanske för att man själv liksom alla andra vet att det är farligt, ohälsosamt osv, men ändå inte kan låta bli att tycka att det är rätt nice ändå?
(menar inte att ALLA ska kommentera eller att alla som gillar inlägget tänder på rökare, hoppas ni tolkar mig rätt, annars får ni be mig förklara ytterligare! ^^)