Sex med bästa vännen
Vad anser ni? Bör man ha sex med sin bästa vän? Sätter man vänskapen på spel? Fördelar?
Fördelar, det är skönt för stunden, nackdelar, man kan förstöra vänskapen för all framtid.
Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning.
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur.
Alltså: min pojkvän är min bästa vän, men vi är älskar ei första hand :D Alltås vi började osm förälskade och sen har man blivit goda vänner. Jag skulle aldrig ha sex med min bästa vän, bara för att denne är tillgänglig. Jag själv skulle aldrig nytja en nära vän för sex, det är att sätta min vänskap på spel tror jag. Däremot om jag känner att det finns mer där, att min bästa vän kanske kan bli min partner så skulle jag kunna ha sex. Tror inte SEx i sig förstör något, det som förstör är när båda inte känner samma saker inför det man gör. Även som KK kan man ju hamna iden sitsen- att en får mer känslor, en vill mer eller mindre än den andre, svartsjuka osv.
Så nej, man BÖR inte ha sex med sin bästa vän, men det är inge tosm säger att det måste gå åt skogen heller.
Kolla gärna förbi mina bloggar.
dvärghamsterblogg: http://sleepyforestdwarf.blogspot.se
Akvarieblogg: http://sallskapsakvarium.blogspot.com

Gjort tvärtom några gånger, först haft sex och sen blivit nära vänner, men jag kan tänka mig att det blir lite jobbigare åt andra hållet. Är man mån om vänskapen så skulle jag undvika det. För lätt att det blir känslor från ena sidan. Men, blir båda kära är det ju trevligt,
#3 Men menar du då först att ha sex, som i att sedan bli involverade med varandra och bli nära vänner, som i ett förhållande?
För det är väl det vanligaste som händer människor som träffas! Först fysisk kontakt och sedan lär man känna varandra, kanske blir tillsammans och blir bättre vänner 🙂 I princip alla förhållanden jag har varit i, minus det jag är i nu, har då byggt på det.
#2 Och ja, är ens pojkvän ens bästa vän är det väl klart man har sex med honom! Man har ju i regel sex med sin pojkvän som det är.
Istället för att vända det till logiska situationer där man har sex anser jag att ni sätter er vänskap på spel TS. Men känner du något för vännen? Du har ju börjat känna fysisk attraktion i alla fall? Fundera lite över det och prata med vännen. Har du känslor för denne eller känner att det håller på att utvecklas och du inte är rädd för att chansa så kör på det!
dreams about the far woods and constant full moons.
~join LITZIUMWORLD <--- INSTA: lisalitzium 
Friends with benefits? =D
Asså det beror på personen man gör det med. Vissa klarar av att ha sex och sen vara vänner som det aldrig har hänt.
Vissa klarar inte av det och det blir bara pinsamt och jobbigt att vara runt dom för alltid typ.
Fördelar är väl att det är skönt och det är ju alltid roligt med lite sex.. Nackdelar är väl att man satsar sin vänskap, och med så mycket sex så kan man kanske börja få känslor för sin kompis. Om det är en bra eller dålig sak bestämmer man själv..
Har du sett den filmen? Friends with benefits?
De var ju bara sex för dom, men sen började tjejen bli kär i han.
Men sen blev dom tillsammans.
Så ifall man börjar ha sex med sin kompis då kanske det slutar med att man blir kära i varandra.
Jag skulle nog inte vilja ha sex med min bästa kompis.. Fast det är bara för att han inte är min typ :P
Men "känner" en kille, han skulle jag nog kunna vara friends with benefits med.
Men är oskuld så vill helst förlora den först med någon jag älskar innan jag skaffar en KK.
#4 vet inte om du bara ville vara dryg mot mig däreller om du fann min kommentar som det? 🤔 Men jag har sett många som säger att deras partner är deras bästa vän- och att en del kanske misstolkat det. Tror att man började dejta sin bästa vän (som säkert är fallen i en del fall). Men jag läser nästna lika ofta "Åh…jag och min partner börjar kännas bara som vänner…..bästa vänner men bara vänner" så jag ANTAR att det finns situationer där man faktiskt inte har sex med sin pojkvän…. alltås om vi nu ska gå in på detaljer?
Så jag menade som jag sa: Funkar det att ha sex med sin bästa vän och man blir/är kära så är det ju superbra, tycker jag. Blir det en obalans så blir det ju att man kanske mister sin bästa vän OCH sin partner och det är aldrig trevligt att mista endera.
#6 Nej jag menade inte att vara dryg! För mig är det bara så naturligt att man ser sin partner som en av sina bättre vänner, och att man inte riktigt kan jämföra med det. Såklart har man ju i de flesta fall sex med sin partner, och ofta sker sex innan man blivit riktigt riktigt bra vänner. Så är det inte med min nuvarande dock så undantag händer ju. Så därför tyckte jag inte riktigt att det hörde till diskussionen, då man har sex med sin partner som oftast är ens bättre vän? 🙂
Samma som att jag har sex med en av mina allra bästa vänner - som är min pojkvän. Tyckte inte just att frågan pekade mot det, för de är ju inte ett par vad jag förstår. Men man får ju lägga in vilka synvinklar man vill förstås.
dreams about the far woods and constant full moons.
~join LITZIUMWORLD <--- INSTA: lisalitzium 
Det skulle säkert funka för vissa men är ganska övertygad om att i de flesta fall hade vänskapen blivit ganska konstig och framförallt annorlunda efter det.
#7 mm :D man kan ju få ihop det med sin bsta vän och det blir hellyckat men är man bara ute efter sex så skulle jag säga att: Finns det ingen annan? :) Jag skulle inte vilja riskera vad jag påstår är "min bästa vän-relation" för sex. Speciellt inte om de tär för att man själv börjat utveckla känslor men inte vet hur den andre känner det.
Jag låg med min bästa killkompis. Som TUR är blev vi tillsammans. Jag är fruktansvärt glad över att jag inte förlorade min bästa vän utan fick en pojkvän istället.
Jag tycker att innan man ligger med varandra så ska båda vara med på noterna.
Men det är väl aldrig bra att ligga med en bästa kompis bara för sexet skull. För mig så måste någon känsla finnas där för att sex ska vara ett alternativ och redan där så blir det ju problem om den andra inte har känslor.
Kramar!
Where you invest your love
you invest your life
Tack så jättemycket för alla tankar. Det är lätt att bli "blind" i situationen och bra att höra lite olika åsikter
Jag har haft flera KK. En kändes det HEKT FEL med. Det kändes nästan som att ha sex med ett syskon. Men det förstörde inte vår relation, vi skrattade mest åt det efteråt.
En har det känts bra med. En vän i nöden oavsett om det är sexuellt eller inte, en som alltid ställer upp.
Jag skulle inte kunna ha det, dels så känner jag inget för honom på det sättet och dels för att det antagligen skulle bli väldigt konstigt då.

#4 nej, haft sex men inte intresserad av en relation, men ändå haft kul och uppskattat personen, så vi har blivit vänner.
Kan bara svara för mig själv. Jag har haft sex med vänner och det har inte varit något problem för oss och skulle kunna göra det igen om jag var singel.
Värd på jakthundar Medarbetare på hundar
~Ju mer man ser av människorna, desto mer uppskattar man sin hund~