Relationer iFokus

Relationer

Etikettdejting
Läst 1736 ggr
Xristina
0

Nät-dating, vad tycker ni?

Jag jobbar själv med nät-dating.. men det här är första gången jag testar det själv.

Det tog väldigt nyligen slut mellan mig och mitt ex, efter nästan ett halvår av ett hemskt förhållande. Det var inget våld eller liknande, men jag kände mig otroligt isolerad. Så att det är slut är bra.

Så för att (om jag ska vara ärlig) för att boosta mitt självförtroende gjorde jag en profil på en dejtingsite. De flesta killar var väl mest en del av mängden.. tills jag såg en som stod ut. Jag vart intresserad av hans profil, och skickade iväg ett mail.

Han svarade, och det har visat sig att vi vill ha samma saker ur livet, vi tycker om liknande saker (inte allt, vilket jag tycker är bra) och han verkar som en så himla rolig person.

Jag skulle inte säga att jag har känslor för honom, har ju inte ens träffat honom än. Vi har inte heller gjort några planer på att träffas.. Allt känns väldigt lugnt och bra.

Min fråga är väl, borde jag träffa honom? Det har inte gått lång tid alls sen det tog slut med mitt ex, så är rädd att det bara är uppmärksamheten jag gillar. Men jag får trotts allt massa mails från andra killar, men just han är den enda jag faktiskt sitter och väntar på att få mail från.

Haha jag har aldrig varit på den här sidan av nät-dejtandet, det känns ju pirrigt!

[Tilde]
5

Träffa honom! :) Jag träffade min sambo på internet (dock ingen dejtingsida) och vi har varit tillsammans i 2,5 år snart. 🙂 Han är dansk och jag är nu bosatt utanför Köpenhamn - så man vet ju aldrig hur det kan gå!

silversol35
0

Håller med #1, varför inte träffa honom?! Det låter ju som om du är lite intresserad av honom och inte förrän ni träffas kan du väl veta om det kan bli något eller inte. och vad har du att förlora?

Xristina
0

Sant, har ju absolut ingenting att förlora på det :D Men tänker nog ta det lite lugnt innan jag förslår att vi ses :P Känns lite läskigt

silversol35
1

Aldrig fel att ta det lugnt. Hur länge har ni pratat?

Xristina
0

#4 Inte länge alls! Bara några dagar. Och ingen av oss har föreslagit att träffas heller. Så det känns rätt bra än så länge.

Karmatarerskanise
1

Beror på om du har kommit över exet. Har du inte det skulle ja inte börja träffa andra. risken för att du T R O R att du känner något när det bara gäller du kanske gillar uppmärksamheten är ganska stor. Man brukar känna sig hungrig efter uppmärksamhet när man precis gjort slut och blivit ensam.

Xristina
0

#6 Ja det är det jag är lite rädd för också.

silversol35
0

Ja då är det väl extra viktigt att ta det lugnt, om du är rädd att du inte kommit över exet. samtidigt skrev du att det varit dåligt länge och det kan j vara så att du redan släppt honom för ett tag sedan, men samtidigt kan det ju också göra en ännu mer svältfödd på uppmärksamhet… 🤔

Hur länge sedan är det ni gjorde slut?

Xristina
0

Vi var tillsammans i ungefär 9-10 månader, men det vara bara bra de första 3 månaderna. Efter det var det ett helvete. Älskade honom otroligt mycket, men tror att det mer var idén om vad vi hade kunnat vara.

Och ja, jag är nog svältfödd på uppmärksamheten, för det har jag inte riktigt fått på ett halvår, inte annat än negativ iaf.

Det har väl egentligen varit slut sen augusti.. men jag har kämpat, och han har mest bara följt med.. så tog väl slut för några veckor sedan. Men har först verkligen erkänt det för mig själv rätt nyligen.

Gick inte in på dating-siten för att hitta någon ny.. men snubblade liksom bara över honom :)

Karmatarerskanise
0

Jag tror att det skulle vara bra att avvakta lite och inte tänka på män så länge.

citytjejen
0

Nätdejting är kul, jag ägnade mig åt det under ett par år och träffade diverse typer av killar. En av dem är jag gift med nu! Men jag tycker absolut du ska träffa honom, vem vet vad som kan hända. Om inte så finns det ju fler att dejta 🙂

/Christina

[Devya]
2

Kanske bäst för dig att ta det lite lugnt i svängarna. Fortsätt bara att håll kontakten med honom men kanske ni inte ska ses riktigt ännu då du inte är ens säker på om det är bara uppmärksamhet från en trevlig kille du vill ha.

Eller så dejtar du bara och säg att du inte är ute efter något seriöst riktigt ännu. Förklara situationen så han vet var du står. Så kan man ju också göra.