Relationer iFokus

Relationer

Etikett: förhållande
Läst 7239 ggr
[Victoria93]
0

Panik! Hur sen mens med dagen efter piller?

Min mens blir 2 dagar sen imorgon, tog ett dagen efter piller förut. Har den varit försenad för någon av er när ni tagit ett sådant? Hur många dagar i så fall? Kommer den inte tills på söndag ska jag ta ett test…

Antar att jag inte behöver oroa mig men blir så himla nojig när jag tror jag är gravid, usch

ändra grupp om ni vill visste inte vilken jag skulle välja

Karmatarerskanise
0

Får du alltid mensen precis samma dag varje månad?

[Victoria93]
0

Har en P-tracker och den prickar alltid rätt så antar att jag har något slag flyt…räknar inte dagar eller så.

ChristineL
0

När hade du sex och när tog du pillret?

Karmatarerskanise
0

Tror det ska gå en vecka eller 10 dagar från väntad mens innan man kan ta ett test för ett säkert resultat. Eller så var det 10 dagar efter ägglossning.. Hoppas någon annan kan ge ett bättre svar.

Annars står det nog i förpackningen också.

[Victoria93]
0

#3 hade sex den 26 och tog pillret samma dag.

ChristineL
0

#5 - Ja, men dåså, då är det nog ingen fara, men däremot hade ni ju sex precis vid ägglossning.

[Victoria93]
0

#6 Ja, en dag efter…därför jag är så orolig också. Vet någon hur säkra dessa dagen efter piller är? Borde man oroa sig?

Gur4m1
0

Så länge du inte blev illamående och spydde upp den så ska de vara rätt så säkra. JAg tog en sådan men fick inte mens direkt, men jag blev heller inte gravid. Ägglossningen sker ju ca 2 veckor innan menstruationen. Eftersom du tog pillret, skaman blöda då? Du har inte haft någon mindre blödning/rosa/röd flytning eller så efter att du åt pillret? Vet inte ritkigt hur det fungerar, bara att det är ett ganska säkert preventivmedel så länge man följt instruktionerna.

Kolla gärna förbi mina bloggar.
dvärghamsterblogg: http://sleepyforestdwarf.blogspot.se
Akvarieblogg: http://sallskapsakvarium.blogspot.com

[Victoria93]
0

#9 nej, inte haft någon flytningar eller så alls, är som vanligt..

[Saoirse]
0

Ta ett test för säkerhetens skull, även om mensen skulle komma om någon dag. Nu säger jag inte det här för att jag vill skrämma upp dig, men dagen efter piller funkar ju inte alltid. Även fast du tog det i tid.

Var själv med om att kondomen sprack en gång och jag tog ett dagen efter piller "i tid". Fick mens som vanligt men bestämde mig då för att skaffa p-piller för säkerhetens skull. Då jag kom till ungdomsmottagningen så ville dom göra ett graviditetstest och jag sa att det behövde dom inte göra. Jag hade ju tagit ett dagen efter piller och haft mens som vanligt efter det. Men dom testade ändå och det visade sig att jag var gravid. Så gör ett test hur som helst för säkerhetens skull. Som sagt, jag vill inte skrämma dig, men samtidigt så finns ju risken att det går som det gick för mig.

Karmatarerskanise
1

11 det finns inget som är 100% säkert. Eller jo, ingen sex ;). Så det är bra med information :)

Zofia89
0

Jag har förstått att man får säkrast test resultat om man tar testet 2 veckor efter utebliven mens, men vissa säger också att det är 2 veckor efter samlaget…

[Victoria93]
0

Jag ska gå till ungsdomsmotagningen nästa vecka,..jag äter.inte p-piller för det verkarite funka för mig och orkar.inte pröva mig fram till rätt sort..

[WickedAlly]
0

Du kan testa den dag du skulle fått din mens, det finns även "testa tidigt"-varianter och då är det runt fyra dagar innan förväntad mens, men har ägget fäst sent så kan det ju visa negativt trots att du är gravid. 

Att vänta till bim är ju bäst och eftersom den är försenad så tycker jag att du ska testa nu om du inte gjort det, då slipper du ju gå och fundera på saken :)

Jag har tagit ett dagen efter-piller en gång, och min mens blev lite skum efter det. Fick en miniblödning precis efter och sedan var mensen någon vecka sen, sedan var den lite oregelbunden ett par månader innan den blev normal igen.

[Victoria93]
0

#15 Har också tagit dagen efter förut och min mens blev jättekonstig, blödde 2 ggr på en månad 😮

Har i alla fall fått mensen nu så tror det är lugnt! Men ska gå till UMO när den är slut och ta graviditetstest i alla fall för att vara säker. 

Tack för alla svar!! ❤️