Relationer iFokus

Relationer

Etikettsorg
Läst 4731 ggr
PetitePuma
0

Långdistans dödar mig

Hej! Jag är i ett långdistans-förhållande och det verkar inte som att jag kommer att få träffa honom eftersom att,

1. Vi är inte myndiga och han verkar inte vilja berätta för sina föräldrar?

2. Man behöver pengar, jag jobbar på det…

3. Han bor i Wales och jag åker till London med min mor i höst, och hon vägrar ta en buss och åka några timmar för att komma till Wales. Hon säger att han kan komma dit istället. Men han får inte för sina jävla föräldrar. Ska understryka att en buss från London till Cardiff kostar bara mellan 200-400 kronor och det betalar jag. Jag kommer att skära upp armarna om jag inte kan träffa honom när jag är så. Nära.

Snälla hjälp!

Henrika85
9

Jag hoppas du inte tar illa upp, men hur kan du påstå att du är i ett förhållande med någon du aldrig ens har träffat?

MVH Henrika

Sajtvärd på HBT iFokus

[Devya]
0

Får man fråga hur gamla ni är?

[Kotten110]
7

1. Skyll inte på andra.

2. Skada inte någon.

3. Lås in dig på ett rum och lyssna Musik tills du ramlar ihop eller somnar.

4. Kanske kontakta psykiatrin ?

5. Det är sällan så allvarligt som det ser ut.

Kan inte råda dig har en situation att se över själv som säkert löser sig snart!

Karmatarerskanise
15

Väldigt oroande att du skriver att du skulle "skära upp armarna" om du inte får träffa honom. Du känner inte personen, ni har aldrig träffats!!!

Hur kan ni ha ett förhållande? Mig veterligen är ett förhållande något man kan "ta på". Inte något ute cyber space. Tror du ska fokusera på det som finns framför dig, inte på det som inte finns på riktigt.

Jag tycker du kanske ska fundera över att prata med kurator.

Maria
16

Man skär inte upp armarna för att man inte får som man önskar. Det känns snarare som ett verbalt hot.

Ska du och din mamma åka på semester till London så se det som vilken resa som helst och ha kul med din mamma.

/Maria

Henrika85
4

Jag håller med Hera. Jag tycker att du ska ta tag i ditt mående och försöka få hjälp med att sluta självskada. Det är allvarliga saker du sysslar med!

Angående den här personen i Wales, så är det en illusion du är förälskad i. Du har aldrig träffat honom och har således ingen aning om ifall ni skulle passa ihop eller inte. Du har endast en mental projektion, en sorts drömbild, av hur du föreställer dig att han är. Skillnaden mellan personen i verkliga livet och hur han är bakom datorskärmen kan vara enorm.

Mitt råd till dig är att försöka jobba med din självkänsla och se till att bli frisk från ditt självskadebeteende innan du ger dig in i en parrelation. Du är ung, det finns tid!

MVH Henrika

Sajtvärd på HBT iFokus

ru4real
13

Jag må vara lite gammalmodig, men hur kan man vara förälskad i en person som man aldrig träffat i riktiga livet? Hur vet man hur den personen är och funkar? Alla har ju ett sätt i mail/telefon och ett helt annat sätt på riktigt, det är svårare att dölja saker IRL.

Man kan vara intresserad av en person man inte träffat, kanske ha olika fantasier om och förväntningar på, men förälskad på riktigt tror jag inte man kan vara…

Henrika85
4

#7 Jag tycker inte att du är gammalmodig, och de allra flesta delar nog åsikt med dig angående detta. Man kan väl kanske bli förälskad i sin egen projektion av "internet-romansen" ungefär som man kan bli förälskad i en kändis man aldrig träffat, men kär… nä.

MVH Henrika

Sajtvärd på HBT iFokus

PetitePuma
0

Det är gulligt att ni säger att ett förhållande måste vara konkret. Eftersom att fysisk kontakt är ju allt det handlar om.

Henrika85
8

#9 Fysisk kontakt är inte allt, men det är en väldigt väsäntlig del av ett förhållande. Det är inte bara min åsikt, det är den vedertagna sanningen. Jag står bestämt fast vid att man inte kan ha ett förhållande med någon du aldrig träffat.

MVH Henrika

Sajtvärd på HBT iFokus

viktoria91
0

Man kan ha en relation men någon man inte träffar, som kompisar, men förhållande? Inte enligt mig.

thildatessie
10

Tycker att ni som skriver är lite elaka som "hoppar på" TS.. jag har varit i samma situation nästan, blev ihop med en kille som ja träffat en gång men inte kände egentligen. Mådde fruktansvärt dåligt och var självmordsbenägen och gravt deprimerad. Vi hade ett för mig destruktivt och mycket farlig förhållande i tre månader innan jag lyckades bryta med denna psykiskt instabila kille tack vare min nuvarande sambo. TS kan må väldigt dåligt, det är det jag tänker på med tanke på att hon skrev om att skära sig.

Mitt tips till dig TS är att inte fortsätta med denna kille då ni inte träffats. det hade varit annat om ni hade träffats och lärt känna varann. Ta hand om dig själv och försök sedan att hitta en partner som passar dig! Ta hand om dig själv och lycka till,kram

ru4real
4

Det är väl ingen som "hoppar på" TS. Om man inte klarar av svaren man får på ett forum kanske man inte bör vara med där.

Det enda är väl att vi ifrågasätter hur man kan vara "ihop" med en person som man inte träffat, eller ha ett förhållande med. Då skulle ju alla kunna ha ett förhållande lite hur som helst, om man inte behöver träffas.

Sary
5

Nu var frågan inte hurvida man kan ha ett förhållande utan att ha träffats på riktigt eller ej. Efter alla inlägg med ungefär samma budskap - bara lite olika val av ord så tror jag att TS har fått erat budskap.

Kalla det ifrågasätta om det känns bra, men jag tycker inte det ser ut som om många av er är särskilt intresserade av att diskutera eller särskilt öppna för att tänka om.

#13 Man behöver inte ha ett traditionellt förhållande för att det ska vara ett förhållande.

Jag tycker det låter nedlåtande när du skriver att alla kan ha ett förhållande lite hur som helst, om man inte behöver träffas.

Ordet förhållande är en tolkningsfråga, att det är över till exempel internet gör det inte mer eller mindre äkta. Om det är ett riktigt förhållande ligger inte i betraktarens öga.

Henrika85
4

#14 De flesta som svarat är oroade över att TS skriver som hon gör. Helt klart verkar det vara en tjej som mår väldigt dåligt, och att hon hotar med att "skära upp armarna" om hon inte får träffa sin internet-kompis gör ju inte saken bättre.

Man behöver inte ha ett traditionellt förhållande för att det ska vara ett förhållande.

Jag kommer att fortsätta att hävda att du inte kan ha ett förhållande med någon du aldrig träffat i verkligheten. Det är en illusion. Innan du umgåtts med personen IRL kan du inte veta om ni ens tål att vara i varandras sällskap! Den här drömbilden du byggt upp av hur föreställer dig den andre kan falla ihop som ett korthus när/om ni väl träffas.

Ordet förhållande är en tolkningsfråga, att det är över till exempel internet gör det inte mer eller mindre äkta. Om det är ett riktigt förhållande ligger inte i betraktarens öga.

Se vad jag skrev ovan. Du kan aldrig lära känna någon fullt ut över en datorskärm. Det är mycket du inte vet. Hur personen luktar, hur denne för sig, dennes beröring… Det som avgör om attraktion uppstår mellan två personer är till stor del biokemiskt, och det kan du aldrig uppleva ute i cyberspace. Det är ingen tolkningsfråga.

Mitt råd till TS är att försöka fokusera på aktiviteter som gör henne glad och ha som mål att sluta självskada.

MVH Henrika

Sajtvärd på HBT iFokus

Sary
10

#15 Jag håller med dig till viss del.

Innan du umgåtts med personen IRL kan du inte veta om ni ens tål att vara i varandras sällskap

Sant. Men jag tycker fortfarande att andra kan vara i ett förhållande över internet, det är nog snarare när man träffas som man märker om förhållandet kan hålla eller ej - tycker jag.

Jag tycker inte att en person kan uttala sig om hurvida andra kan ha ett förhållande utan att ha träffats eller ej. Om du inte kan ha ett förhållande över internet så är det du, och inte alla andra.

För egen del så skulle jag inte kunna ha ett förhållande över internet, men att dejta någon över internet skulle jag kunna göra - så länge vi planerade att träffas IRL och se om det kan bli något seriöst. Glad

ru4real
1

#14 Jag försökte ironisera om förhållanden som man kan ha lite hur som helst utan att ha träffat den andra partnern, men jag misslyckades med det. Min miss.

Men, öppen för att tänka om. Tänka om hur? Att ha ett förhållande med ngn man aldrig träffat? Sk*tsnack. Det funkar inte. Man måste träffas för att kunna inleda ett förhållande, annars är det bara önsketänkande. Hur vet du att den andra personen i "förhållandet" tänker som du, och också tycker att det är ett förhållande?

Och vi (iaf inte jag) dissar inte TS, jag dissar idén om att ha ett förhållande m ngn man inte träffat. Långdistansförhållanden finns, men det krävs att man har träffats och varit tillsammans för att det skall vara ett förhållande som jag ser det. Annars kan man f*n lika gärna ha varit och fikat och sen säga att "vi är ihop", efter en latte på Waynes.

Det är ingen tolkningsfråga vad ett förhållande är, man skall ha träffats en gång, sett varandra på riktigt, lärt känna varandra, få lite mer kunskap om vem denna person är. Annars är det en önskan om ett, en dröm osv, men det är inte på riktigt.

Men, jag hävdar fortfarande att det är en ålderssak, eller snarare en mognadssak.

Maria
1

Så länge man anser sig har ett "förhållande" med någon man inte träffat så är det någon slags fantasi anser jag.

Personen kanske inte ens existerar.

/Maria

thildatessie
1

Påhopp var kanske fel ordval i mitt inlägg. Tycker bara lite synd om TS när alla skrive ri princip samma sak till henne. Jag håller dock med er om att det är svårt att vara ihop med någon man aldrig träffat..Det kanske får TS att må bättre av att veta att hon har någon.

TS, om du verkligen känner att du vill träffa honomså försök fixa det när du ska åka dit, råder dig att ta med din mamma iallafall till du har träffat honom en stund. Folk kan lätt ljuga över internet.

Henrika85
0

#16 Jag tycker inte att en person kan uttala sig om hurvida andra kan ha ett förhållande utan att ha träffats eller ej. Om du inte kan ha ett förhållande över internet så är det du, och inte alla andra.

Ingen kan ha det. Det är en annan sak om man träffats och sedan håller kontakten över internet. Det är ett långdistansförhållande, och jag vet att många svenskar har det med personer från andra länder. Inget fel alls, om man fixar ett långdistansförhållande rent psykiskt.

Så länge det är över internet utan att man ens sett varandra så är det en fantasi, inget förhållande.

MVH Henrika

Sajtvärd på HBT iFokus

Henrika85
0

#17 Annars kan man f*n lika gärna ha varit och fikat och sen säga att "vi är ihop", efter en latte på Waynes.

Men då har man ju åtminstone sett varandra och vet att den andra personen existerar, eller hur? Tungan ute Finns säkert personer som blivit ihop på det sättet också.

En sak som jag vill påpeka angående "internet-förhållanden" är att man aldrig får se personens negativa sidor via en sådan kontakt. Vi har alla våra olater och tillkortakommanden, och dessa blir, i alla fall efter att man umgåtts ett tag, väldigt svåra att dölja. Sedan är det upp till den potentiella partnern att avgöra om h*n står ut med dem eller inte.

Över internet vet du bara exakt så mycket som personen bakom skärmen väljer att delge dig.

MVH Henrika

Sajtvärd på HBT iFokus

[Kotten110]
0

Skillnaden är väl att ha en personlig kontakt via nätet, via forum, mail eller att chatta . Klart man kan kalla det förhållande utan att träffats men då blir man säkert överraskad/besviken om man ses. Resten har väl sagts i tråden.

[vaniljen]
2

Håller med (ru4real) #7 och #17 fullständigt!

Man kan inte vara tillsammans med någon man inte har träffat enligt mig, rena önsketänket i så fall. Man har ingen aning om vem personen är eller hur ett förhållande kan bli i verkligheten.

Geru
10

Det är en väldig massa människor här som har en helt fast ram i hur/vad en relation är. En relation är en överrenskommelse mellan två människor som har känslor för varandra. Var, exakt, står det att den är fysisk någonstans?

Känslor har jag själv inget problem alls att få över distans. Och jag har själv aldrig "blivit beskiven" när jag träffat människan, den har alltid varit så som jag föreställt mig?

Visserligen ingår det att man skypear/ringer i min definition, men annars ser jag verkligen inte ett problem med att få känslor för varandra, och en relation är ju helt enkelt ett löft att man är varandra trogen, så Teh Fuq pratar folk i tråden om?

Ska vi ha ett "Det är inte rätt att känna så" attityd kan man ju lika gärna gå tillbaka mot anti-gay tiderna och en väldig massa andra sociala regler som endast gäller för andra tycker det är konstigt.

Nu ska jag dock tillägga att jag är osäker på seriösiteten på TS; men det är en annan historia.

Du kan träffa en människa och ändå inte ha en aning om hur den är. Det är skitenkelt att manipulera människor, så snuskigt enkelt. Kom inte och tro att du känner någon för du träffat den.

“I don't think the human race will survive the next thousand years, unless we spread into space.”

-Stephen Hawking

Maria
4

Fast när jag tänker kärlek/förhållande så innebär det så mycket mer än en skärm på datan och nedskrivna ord.

Det innebär dofter, hud, blickar, närkontakt och tusentals småsaker därtill.

/Maria

Geru
11

#25 Jadå, jag älskar närkontakt, blickar, hud, dofter och alla dom där miljonerna med småsaker. Jag älskar närhet av den jag älskar, om man säger så. Anser inte att det finns någonting bättre i hela världen än just det.

Men jag kan ändå få fullt utvecklade känslor på distans. Utan problem. En relation för mig handlar om vänskap och trygghet i storstätt. Kärlek utvecklas där i från. Och det är någonting man kan få genom en skärm och en telefon.

“I don't think the human race will survive the next thousand years, unless we spread into space.”

-Stephen Hawking

Maria
0

OK, jag ska inte säga emot, jag tycker bara det verkar så otroligtFlört

/Maria

Geru
0

#27 Så det är att vara udda :P

-Stephen Hawking

[Kotten110]
0

Ja, har man kontakt med samma under några år på distans får man ju ofta en bra bild över hur den är. Brukar själv dock inte vara fokuserad på personligheten då den ständigt förändras. Med hur man uppfattar saker och med hur tiden går.Skrattande

OttoIsTheShit
0

jag har snackat med en person i över 4 år nu (näst intill dagligen halva tiden) snackar även reglbundet i telefon. å ja har börjat få känslor för killen men man vill ju ses för å få det bekräftat. 
Skulle aldrig säga att vi är i ett förhållande innan man ses för man vet ju faktiskt inte. En del är ju helt olika när man väl träffas :)

You know you're not the way you seem
You're not a puppet on a string
Maybe it's not too late
You could still feel the hand of fate
Just close your eyes and play the game <3

Geru
2

Som jag sa, en relation är en överrenskommelse, inget mer:p

-Stephen Hawking

PetitePuma
6

Jag har inte läst alla inlägg, utan skummat eftersom att jag inte har så mycket tid på mig.

Men i alla fall, Henrika85. Du väcker mycket känslor hos mig genom att säga att S (han som bor i Wales) är en illusion. Jag har levt med en psykopat och den människan var en illusion. S är ingen illusion- du som skriver detta vet varken hur vi pratar, hur ofta vi pratar eller vad vi pratar om. Detta gör så att jag börjar undra, vem är det här som har en illusion om mitt förhållande egentligen…?

Geru jag håller med fullkomligt. Jag är även medveten om att människor KAN manipulera, de KAN vara någon annan utan att man anar det det minsta. Men som sagt har jag levt med en psykopat och jag vet hur de fungerar.

S är 16 år gammal, snart sjutton. Jag vet i princip allt om hans liv och åsikter. Tro mig när jag säger, han är ingen illusion.

Hoppas att jag klarat upp saker och ting för vissa.

ru4real
1

Jag hoppas ju verkligen att det löser sig för er, men du förstår att vi har reservationer mot att du säger att ni är i ett förhållande, men aldrig har träffats ens?

Jag tror ju inte att han är en illusion, men kanske ert "förhållande". Jag skulle personligen aldrig kalla ngt ett förhållande där jag aldrig har träffat personen utan bara chattat via nätet. För mig måste man träffas och ses, lära känna varandra på riktigt, innan det är ett förhållande.

Men det är ju bra att det finns olika sätt att se saker på :)

Karmatarerskanise
9

#32 Så länge man inte har träffat personen är "förhållandet" en illusion även för mig, eftersom den inte finns mer än i telefon och över nätet.

Men det som är värst här är ju att du hotar med att skära upp armarna om du inte får träffa honom, och det är ett stort varningstecken. Ta hand om ditt mående först och främst innan du börjar må dåligt över relationer över nätet.

ru4real
0

#34 bäst kommentar hittils.

Henrika85
0

#34 o 35 Instämmer helt!

MVH Henrika

Sajtvärd på HBT iFokus

[Kotten110]
0

Berättar om när någon trodde att jag på FB hade skaffat ett konto där med ett annat namn och tog för givet att det var jag. Trodde att vi hade ett nätförhållande vilket människan hade med flera personer under olika namn.Hoppas det inte sker för någon i denna tråden.Vet åtminstonde Vem ni pratar med innan ni iaf kallar det förhållande.Obestämd

Geru
3

#34 Som sagt, det är tur att inte alla är lika i den här världen. Men det är tråkit när dom som inte har samma åsikter som dom andra blir nedklankade på pga det. Som nu. Som jag beskrev tidigare. När "allmänheten" inte accepterar någon annans syn på saker.

Även om jag anser att det inte är bra att skära sig, och det är någonting som hon borde söka hjälp för.

-Stephen Hawking

[Kotten110]
0

#38 Handlar det inte mer om missförstånd än oacceptans?

Karmatarerskanise
1

#38 Som du ser delar jag med mig av MIN syn på saken. Klankar inte ned på någon.

Geru
6

#39 "Så länge man inte har träffat personen är "förhållandet" en illusion även för mig" Det skrev hera nyss.

Men Henrika tidigare skrev "Ingen kan ha det." Vilket jag inte ser som ett accepterande. Det är en social norm som hon då tvingar på andra. Hur hon chattar med folk, hur hon skypear vet jag inte. Men hon är knappast öppen i sitt tyckande. Hon är direkt fördömmande.

Eller som hera skrev tidigare "Tror du ska fokusera på det som finns framför dig, inte på det som inte finns på riktigt."

Verkligheten är olika för varje människa. Tydligen finns det flera på den här sajten som inte kan förstå det och väljer att fördömma andra människors synsätt just därför.

Det tycker jag är helt fel. Det är exakt samma syn som det var på te.x. HBT människor förr.

Samma sociala förtryck som andra människor haft. Men tydligen är det okej ändå.

#40 Du skriver bättre nu än du gjorde innan jag skrev mitt inlägg, så det är lugnt.

-Stephen Hawking

[Kotten110]
0

Så bra att man kan se hur Illusoriskt det blir om man inte träffas regelbundet.Rynkar på näsan

Henrika85
2

#41 Dra inte in HBT människor i den här diskussionen, för det är överhuvudtaget inte vad det handlar om.

Det vi försökt göra är att hjälpa TS att förstå att hennes liv inte hänger på om hon får träffa internet-kompisen under den kommande London-resan med sin mor. Det verkar tveklöst som om tjejen behöver göra vissa omprioriteringar, för man hotar inte med att skära upp armarna om något inte går enligt ens önskan.

MVH Henrika

Sajtvärd på HBT iFokus

Geru
3

#43 Jag har inte dragit in någon HBT människa i den här diskutionen, jag gjorde en jämförelse. Det är inte svårt att förstå den alls.

Nej, jag ser inga försök av dig att förstå TS alls. Jag ser inga försök av dig att hjälpa TS. Jag ser dig försöka trycka på din uppfattning på TS. Det är vad jag ser.

Jag tycker att hon borde söka hjälp ang. att hon skär sig, men det är fortfarande två skilda saker. Varför skulle avslutandet av en relation göra det bättre? Du antar automatiskt att människan inte har några känslor då. Vilket är inte stämmer enligt TS; så jag förstår inte vad du sysslar med?

-Stephen Hawking

Henrika85
2

#44 Vad du ser och inte ser får du stå för själv.

Jag ångrar att jag lät mig dras in i ännu en "diskussion" med dig, eftersom jag av tidigare erfarenhet vet att det inte leder nånvart.

MVH Henrika

Sajtvärd på HBT iFokus

[Kotten110]
0

Håller med tidigare inlägg#43 men är osäker på hur seriöst det är alls.Kan inte ljuga själv, haha, så gör jag eller andra det så går jag ur kuggarna direkt.

Geru
3

#45 Så beskriv för mig vad du försöker göra för att hjälpa TS? Det är en enkelt fråga, och ingenting som är svårt att svara på, om det är så att du faktiskt vill hjälpa.

-Stephen Hawking

Karmatarerskanise
3

#41 Jag står kvar vid att man bör fokusera det som finns framför en istället för det som inte gör det. Speciellt om man har självskadebeteende.

[Kotten110]
1

#47TS har väl fått hjälp genom hela tråden vad jag ser. Vad av "skär inte upp armarna" är så svårt att förstå?!

Henrika85
3

# 47 Om du läst mina inlägg istället för bara dom delar som du anser är "fördömande", så skulle jag inte behöva förtydliga.

Men i alla fall:

#6 Mitt råd till dig är att försöka jobba med din självkänsla och se till att bli frisk från ditt självskadebeteende innan du ger dig in i en parrelation. Du är ung, det finns tid!

#15 Mitt råd till TS är att försöka fokusera på aktiviteter som gör henne glad och ha som mål att sluta självskada.

MVH Henrika

Sajtvärd på HBT iFokus

[Kotten110]
0

#50 Klart och tydligt… :)

Henrika85
0

#51 Hehe ja, ibland får man vara extra tydlig. Tungan ute

MVH Henrika

Sajtvärd på HBT iFokus

Geru
1

#48 Det som finns framför dig? När du skriver just nu finns det en datorskärm framför dig.

Förstår fortfarande inte hur det är meningen att hon ska må bättre av att ta bort en relation där känslor är investerade. Skulle det bli bättre av det på kort sikt? Nej. En redan psukologiskt ostabil människa ska knappast avsluta relationer, det är inte alls ovanligt att det leder till mycket värre saker då…

Med det sagt så tycker jag aboslut att hon ska söka hjälp för att hon skär sig.

#49 Jag ser inte direkt det som konstruktivt, men det är ju bara jag.

#50 Ja, se där. Det missade jag helt. Ledsen:/

Det tar ju dock inte bort det andra som du skrev tyvärr. Även om jag har en bättre syn på det nu.

Jag förstår inte varför så många människor i tråden har svårt att acceptera att känslor inte arbetar på samma sätt i alla människor. Jag säger det igen:

Det finns ingenting som hindrar en att utveckla kärlekskänslor över nätet.

Jag har en kompis som jag te.x. träffat endast tre gånger, och jag vet ändå allt om den människan.

Det sägs ofta att i en relation är kommunikation A och O. Och i en ålder där kommunikation över långa avstånd är direkt och med ljud så finns det inget som står ivägen för att man ska kunna förälska sig i någon på distans. Ingenting som står ivägen för att du ska kunna lära känna den människan.

Jag är uppvuxen med en dator, jag kommunicerar dagligen över nätet, och använder skype frekvent. Jag har inga som helst problem att lära känna folk över nätet.

Det betyder ju inte att jag håller relationer över nätet. Fysiska relationer är överlägsna dom som man kan få på nätet, men dom på nätet är inte mindre verkliga för det.

Exempel: Om relationer på nätet inte var verkliga så skulle te.x. henrika kunna träffa mig i verkligheten, och inte tycka att jag är en skithög. Det kommer aldrig hända, och samtidigt så bekräftas det jag säger. Känslor som skapas över nätet går rakt in i verkligheten.

-Stephen Hawking

Henrika85
2

#53 Hur du är i verkligheten kan inte jag uttala mig om, för jag har ingen aning, jag känner inte dig, och jag låtsas inte göra det heller. Jag vet bara hur du beter dig här på iFokus, och det är det, och endast det, som jag bedömer.

Det är dock ett allmänt kännt faktum att många blir "skithögar" på nätet på ett sätt som dom aldrig skulle kunna IRL, eftersom det är så otroligt lätt att gömma sig bakom ett nick och inte behöva ta ansvar för sitt beteende. Den främlingsfientlighet som t ex. florerar på vissa forum och i kommentarsfunktionen på bloggar är uppriktigt skrämmande.

Så ja, jag skulle nog ändå vilja påstå att internet och den anonymitet det skänker till stor lockar fram det värsta i folk (vissa, naturligtvis inte alla).

MVH Henrika

Sajtvärd på HBT iFokus

Geru
9

#54 Jag ser det som att det som dom skriver visar ändå på vad som gömmer sig i människor. På nätet ser du en människas sanna natur.

Och jag tror inte en sekund på att du skulle vara helt neutral mot mig i verkligheten, inte en liten endaste susning. Så vida det inte är så att alla känslor som genereras för dig på nätet endast stannar där. Det gör dom inte för mig. Det du skriver till mig här på iFokus skulle jag hålla dig direkt ansvarig för i verkligheten. Precis som med vilket annat skrivet medium som helst.

Vill man inte bli klassad som en skithög så får man ju bete sig på nätet med:)

Hur tycker du att jag beter mig på iFokus? Jag själv tycker att jag kan vara väldigt dryg ibland, någonting som jag faktiskt jobbar på att förändra. Annars ser jag inte riktigt något problem. Jag säger precis det som jag tycker, något som jag gör i verkligheten med. Jag ser inget problem alls med att stoltsera med vem man är över nätet - i mitt fall är det samma person.

En av dom större nackdelarna med forum är ju just det att text är väldigt svårt att uttrycka sig i. Vilket gör att det lätt blir misstolkningar.

Yttligare en av anledningarna till varför jag gillar skype :)

En sak bara: Du är inte anonym på internet:P

Nu är jag fruktansvärt OT; Ber om ursäkt.

-Stephen Hawking

Henrika85
0

#55 Jag tänker inte gå in på vad jag personligen anser om dig, så jag sätter punkt där.

MVH Henrika

Sajtvärd på HBT iFokus

Geru
0

#56 Ah. Okej. Tråkigt, jag skulle faktiskt vilja höra det, och jag ger dig helt fria ord för att beskriva det med.

Hera; Om Henrika använder sig av personangrepp eller annat mot mig är det helt okej, så du vet!

-Stephen Hawking

Karmatarerskanise
7

Era personliga åsikter om varandra får ni ta per PM, inte i den här tråden.

Geru
2

#58 Helt rätt. Klumpigt av mig där.

Ber om ursäkt.

-Stephen Hawking

wolfgrin
17

Är du inte myndig så är det inte mycket att göra. Njut av en trevlig resa med din mor och försök få till en resa till honom längre fram istället. Tills dess så använd skype så mkt du kan för att få en ännu klarare bild av honom.

Bry dig inte så mycket om alla fördömmande människor. De flesta skulle se det som att ens partner är otrogen om den har sex och intima diskutioner över webkameran så varför skulle man inte kunna ha känslor och ett förhållande med någon man inte träffat!?

Finns ju fysiska relationer var man avstår från sex och dylikt och de räknas som om de har en relation.

Visst själv skulle jag inte kunna släppa så mkt känslor på någon jag inte kunnat ta på och se reaktioner och beteende IRL men det är jag det.

Orkade inte läsa allas smått fördömmande och oförstående inlägg men måste hålla med dem att du borde ta kontakt med om du menar allvar med att du skulle göra illa dig själv om du inte får träffa honom. Det är bara ett destruktivt beteende du måste arbeta bort.

Ge mer än du förväntar dig att få.

Geru
0

#60 Bra skrivet :)

-Stephen Hawking

[Devya]
0

#60 Skönt att se att någon kunde sätta ord på det jag tänkte och kände. Hade länge tänkt skriva något men kunde inte hitta orden så tack! :)

PetitePuma
5

Henrika85 Jag bad om hjälp, inte dina åsikter på hur ett ''riktigt förhållande'' ska se ut. Jag skulle aldrig få för mig att lämna S, jag är ju kär i honom trot eller ej :)

wolfgrin Tack tack tack! Åh äntligen ett bra svar :') kram på dig.

Och till alla; jag skrev det första inlägget när jag var väldigt nere, och i stor frustration skrev jag det om att skära upp armarna. Jag harn sysslat med självskadebeteende förut, men inte längre och jag ska inte fortsätta. Blir bara så fruktansvärt dramatisk när jag är arg, ledsen och speciellt frustrerad.

Så förlåt alla! Jag menade inte så :)

PetitePuma
5

Och förresten, för att klargöra för vissa: vi camar och skypar nästan varje dag och så ofta vi kan :)

Henrika85
3

#63 Och vad exakt var det du ville ha hjälp med? Vad hade du för förväntningar på oss här på forumet? Trot eller ej, när man skriver på ett öppet forum, så får man tåla att folk har synpunkter på det man skriver, annars kanske man ska låta bli att skriva.

För övrigt så står jag fast vid att man inte kan ha ett "förhållande" med någon man aldrig träffat, men jag lägger ner nu.

// Redigerat av admin. Sådana diskussioner är inte lämpliga.

MVH Henrika

Sajtvärd på HBT iFokus

PetitePuma
6

Hahahahahah, ok. Jag förstår inte riktigt vad mina diagnoser har med detta och göra helt plötsligt, men du kanske känner att du måste vinna argumentet.

1. Ja, jag har funderat på om jag har Borderline. Men det har jag inte. Jag är bara en dramatiskt person samt tonåring helt enkelt. :)

2. Kanske folk som inte har något gott eller vettigt att säga ska låta bli att skriva istället? Jag bad om råd, inte åsikter.

3. Jo, det kan man. Jag har det! :D

Slutdiskuterat?

Henrika85
2

#66 Du har funderat och själv kommit fram till att du inte har det? Är det så du menar? Eller har du fått sagt av en läkare att du inte har det?

Jag tog upp det som en möjlig förklaring till ditt beteende, som jag inte anser är speciellt sunt.

Du fick råd, en hel del bra råd, till och med. Sen om du väljer att ta dem till dig är helt upp till dig. Uppenbarligen var alla råd du fick helt bortkastade, dock. Vi fattar nu.

Klarar du inte att höra åsikter, så bör du nog hålla dig härifrån, bara ett råd i alla välmening. Åsikter av alla möjliga sorter kommer du att få höra hela livet igenom, och om du inte klarar det kommer du att få det jobbigt.

MVH Henrika

Sajtvärd på HBT iFokus

Karmatarerskanise
9

#67 Nu måste jag säga till. Att säga åt TS att hon bör hålla sig härifrån är verkligen inte acceptabelt, oavsett om du anser att hon tål att höra åsikter eller inte. SJÄLVKLART är hon välkommen här.

Diskussion om diagnoser läggs ner nu. Mer om detta kommer raderas.

PetitePuma
2

Hahahaha, okej, nu räcker det.

Henrika85
0

#68 Jag anser att om man inte klarar av att hantera att folk kommer med åsikter och synpunkter, så bör man inte skriva ut sina tankar och känslor på publika forum av någon sort, för det kommer man att få vare sig man vill eller ej.

MVH Henrika

Sajtvärd på HBT iFokus

Karmatarerskanise
7

#70 TS frågade inte om hur ett förhållande ska se ut enligt oss andra, så att TS väljer att strunta i de svaren är väl ganska givet?

Ser ingenstans att TS skriver att hon inte klarar av att folk har åsikter.

PetitePuma
0

Hera ^ instämmer.

Geru
4

Det här är väl ett forum för relationer och känslor? Man ska då alltså kunna uttrycka dom utan att man ska bli sönderstampad? Eller har jag missat någonting här?

En känsla är aldrig fel. Den bara finns där.

-Stephen Hawking

Henrika85
0

#71 Jo, i inlägg #66 säger hon i princip det.

MVH Henrika

Sajtvärd på HBT iFokus

Karmatarerskanise
4

#74 Oavsett så var din kommentar överflödig. Alla är välkommna även om de bara behöver ventilera. Åsikter får man alltid, men det är nog de allra flesta medvetna om. Är de inte det, så blir de snabbt det ;)

Slutdisskuterat :)

[gräshoppa]
3

Intresse kan uppstå via cyberspace med någon man har mycket kontakt med, som gör att man vill fortsätta. Samtidigt som det kan bygga upp en bild av personen som man tror att hon/han är, som senare kanske inte riktigt stämmer överens med verkligheten. Fast och andra sidan - Är människor så annorlunda i text som när man träffas? När jag va yngre trodde jag också att jag va kär i personer jag inte träffat, bara för att intresset fanns där, men nu år senare har jag insett att det är dumt att chansa. Träffas och utgå därifrån. Annars kan saker och ting bli fel.

[WickedAlly]
2

TS: Skönt att höra att du inte tänkt göra allvar av dina tankar om att skada dig själv. Det är ett rent h*lvete (förlåt) att ta sig ur som du mest troligt redan vet om du varit där en gång.

#60 Du satte ord på mina tankar. Funderade på asexuella förhållanden när jag läste tråden och det är ju som du sa också förhållanden. Skillnaden är mer att man inte ser den andra personens dåliga vanor och mindre charmiga personlighetsdrag om man inte träffas IRL.

Minus det där med självskadebeteendet så tycker inte jag att det är så ohälsosamt att ha en cyberrelation, tycker man om att prata med varandra och har kul så ser jag inget fel med det. En relation kan ju dessutom se ut på många olika sätt, för mig är ett förhållande/relation en kontakt med en människa som man tycker om och som man vill fortsätta ha i sitt liv och då blir det ju väldigt brett. Sen om TS känner så starkt inför denna kille att hon känner sig kär är ju bara fint, så länge det inte går överstyr.

Men man måste alltid ha i bakhuvudet vid en sån här kontakt att det kanske inte alls är vad man väntar sig och om man skulle träffas så kanske känslorna inte finns där. Man spelar med sina känslor som insats så var rädd om dig TS :)

Dessutom, ett förhållande där man träffas IRL kan lika gärna det vara en illusion. Hur många har man inte hört om vars partner levt ett hemligt liv vid sidan om? Om man då går runt och tror att ens förhållande är bra och man är älskad, är inte det också en illusion då? Och med det vill jag ha sagt att man aldrig kan veta säkert, enligt min åsikt så är alla relationer lika verkliga, och lika osäkra :)

Karmatarerskanise
1

"Fast och andra sidan - Är människor så annorlunda i text som när man träffas?"

Oja. Tyärr är det många som är olika IRL och på nätet. Många finner det så mycket lättare att prata här inne, att ljuga, att vara annorlunda. När det sedan kommer till kritan är de kanske väldigt osociala, otrevliga, inte alls som den den utgett sig för att vara.

Geru
4

#78 Men samma sak gäller ju i verkligheten? Någon verkar trevlig och snäll, men så fort man lär känna den så ser man att det är ett rövhål?

Det funkar inte som argument:/

Jag ser inte att nätet skulle vara mer opålitligt än verkligheten. Allt handlar ju om individen ändå.

-Stephen Hawking

Karmatarerskanise
1

#79 Som sagt förr så är det fortfarande lättare ljuga över nätet än IRL. De flesta människor kan på någon nivå bedömma en person utifrån dennes agerande, rörelser med både kropp, ansikte och ögon. Något som är mycket lättare att manipulera över en webcam.

Kroppsspråket talar om mycket för oss. Det får du aldrig genom nätet eller en cam.

Henrika85
0

#79 Och man kan heller aldrig veta om det kommer att uppstå en fysisk attraktion innan man träffats.

MVH Henrika

Sajtvärd på HBT iFokus

Geru
1

#80 Jag tycker inte det är lättare att ljuga över internet än det är i verkligheten, men och andra sidan så har jag aldrig haft ett problem att skapa en lögn, det är bara det att jag anser att det är dåligt och göra och därför inget jag gör.

Varför är det lättare att manipulera det över en webbcam? Rösten är det som är avgörande för att lögner ska fungera, och den har man ju.

Dessutom, varför anta att alla ljuger? Jag gör inte det - jag försöker faktiskt ha tillit till människor. En absolut majoritet är inte skithögar nämligen.

-Stephen Hawking

Karmatarerskanise
2

#82 Nej, det är inte rösten som avslöjar en lögn. Det är kroppsspråket.

Jag antar aldrig att folk ljuger. Däremot anser jag inte att man känner en människa lika bra om man aldrig träffat den som man gör då man har träffat den.

Geru
0

#83 Jag kollar nästan aldrig på kroppsspråket, så jag delar inte den åsikten med dig helt enkelt :)

Och där håller jag inte med dig heller. Så länge en relation är ärlig så är "lära känna" någon bara kommunikation, att man pratar om saker. Allt från himmel och jord. Och det kan man som sagt göra över nätet… :p

-Stephen Hawking

Karmatarerskanise
3

#84 Det gör alla, omedvetet. Alla läser vi av folks signaler, vi är födda med det. Precis som vi är födda med att sända signaler genom hur vi för oss.

Sedan finns det olika diagnoser som kan göra det lite svårare för en del att tyda dessa signaler.

Visst kan man lära känna folk genom nätet, det säger jag inget om.

Geru
2

#85 Jadå, massvis med signaler, men jag kan göra det över skype, så jag förstår fortfarande inte riktigt vad du menar i så fall :)?

-Stephen Hawking

Karmatarerskanise
1

#86 En stor del av dessa signaler går förlorade i cam. Det är inte samma sak som att ha en person ståendes framför sig.

Men nu avslutar jag denna diskussionen. Du får gärna tro på det du tror.

Geru
3

#87 Jag tror inte att varje människa ser eller uppfattar en annan människa på samma vis som den näste.

Jag anser inte att dom går förlorade, jag anser att det är någonting som du påstår, och tills du te.x. kan bevisa det så kommer jag helt enkelt fortsätta göra på det vis som jag gjort tidigare, eftersom det bevisat fungerar för mig.

Det var trevligt att diskutera med dig.

-Stephen Hawking

Denna kommentar har tagits bort.
PetitePuma
9

Bla, bla, bla. Vad ni diskuterar!! Haha x)

Men nu är det något viktigare som uppkommit. Något man gärna diskuterar med glädje i rösten…Gissa vilka som ska träffas om tio veckor?! ;)

Sary
1

Wohooo, gratulerar!

[Marreliz]
1

Visst har ni rätt i att man inte kan ha ett förhållande med ngn man inte träffat. Men å andra sidan är vi människor olika. Det finns enstöringar som är lyckliga med endast ha internetkontakten. Som kanske önskade att dom träffas men ändå inte gör det- och är lyckliga i det. Och vem är andra att döma?

[elmaek]
1

Så gammal tråd men vill ändå kommentera!

Jag hade en pojkvän på distans. Vi var tillsammans i 2 år och träffades bara 3 gånger. 😎 Inte mycket att hänga i julgranen men han fanns där för mig när jag än behövde honom, även om det bara var över internet eller telefonen. Han betyder än väldigt mycket för mig fastän vi inte har kontakt längre. Han fanns ju där för mig, under tonåren (och i samma veva hade jag en tung börda på mina axlar) och hela köret! Och om vi inte sågs regelbundet.. han FANNS där för mig när jag behövde han och då menar jag verkligen dygnet runt. Han har satt fina fotspår i mitt liv och jag är han evigt tacksam för hans stöd och support under en väldigt tuff tid i mitt liv.

Så bara för att man inte ''kan ta'' i förhållandet betyder inte att personen inte är viktig för en. Man kan ha en väldigt  djup relation trots allt. Det är väldigt fint och kan göra en väldigt gott!

Gur4m1
1

Har haft "nätrelationer" både vänskap som känts minst lika bra irl när man mötts efter flera år, som kärleksrelationer (men jag brukar av princip inte bli tillsammans med folk innan jag mött dem :P Men jag har absolut fått känslor som fortsatt även efter att man träffats).

Men att vara så ung, och styrda av sina föräldrar och bo så långt isär är ingen enkel plattofrm för en relation om man vill ha mer än distansförhållande. Jag skulle lägga ner det projektet, acceptera att man inte kan ses och fortsätta via nätet. Hoppas det löste sig för TS?

Kolla gärna förbi mina bloggar.
dvärghamsterblogg: http://sleepyforestdwarf.blogspot.se
Akvarieblogg: http://sallskapsakvarium.blogspot.com

[Marreliz]
0

Tycker det rent allmänt är intressant vad som händer idag i vår samtid . Jag tror alla människor längtar efter kärlek och att bli älskade. Bekräftade. Och så har vi Facebook , instagram och sociala medier där vi lever som i en låtsatsvärld. Liksom låtsatskompisar man aldrig ser annat än i sociala medier. Jag undrar om det speglar en rädsla för relationer. Närhet osv på riktigt. Det är bara att stänga av datorn när man tröttnar på personen. Forskningsrapporter från USA visar att folk som sitter uppkopplade på Facebook mycket blir nedstämda. Jag tycker inte det är konstigt. För det är inte äkta. Alla är lyckliga men det känns inte äkta. Forskningen visade att dessa mådde mycket bättre när dom träffade någon i verkliga livet.

Gur4m1
2

#95 samtidigt ser jag "i veklrigheten-relationer" där jag knappt skulle kalla det för riktiga relationer. Att sitta i samma rum och dela exakt samma upplevelse i nutid ser jag inte gentligen som någon "nära upplevelse" i jämförelse med att en person i textform öppnar upp sig öfr mig om sin hemska barndom, eller berättar om sina allra hemligaste drömmar.

Duktigt Sherlock! Folk vill bli älskad eoch bekräftade, jajjamän!! :D Och nu måst eman inte nöja sig med en byfåne för alla andra är tagna i hålan där man bor- man kan med enkla knapptryck hitta drömprinsen/sessan på annan ort UTAN att göra allt bök och först flytta runt :D Många vänner som träffas på nätet kring ett intresse- ses vid flera tillfällen om året. Det är minst lika socialt.

Definiera vad ÄKTA är. För vi drömmer inte just nu när du läser mina nedskrivna ord just nu- det är mina ord, mina tankar, tid som jag ägnar mig till att skriva dem som svar kring dina åsikter. De är äkta, men de har större räckvidd!

Precis som vissa upplever en viss känsla av en kram, så gör jag inte det. Folk upplever saker olika, närhet är olika, behoven är olika även om de grundläggande behoven oftast är densamma- menar mer att bara för att man behöver bekräftelse och vill ha den så betyder det inte att samma sak som skänker dig det, skänker mig det.

Jag mins att en klasskompis, när hon fick veta att jag och min sambo mötts via nätet- och satt, inför hela min klass och dikterade vilkoren för kärlek och social hälsa :P

Hon gjorde klart att människor, som möter andra människor genom nätet…..har något fel, de saknar något grundläggande och socialt. Ich där satt jag, bland mina vänner….och blev uppäad av denna totalt socialt imkompetenta, hemska människan.

Jag mötte min ex sambo genom nätet, dock ingen nätdejtingsite- vi blev  vad vi kallar för "intresserade" över nätet och höll kontakt i flera år innan vi möttes och blev slutligen sambosar. Mina känslor för honom, när vi änltige möttes öga för öga var så äkta känslor kan bli. Att påstå att min förmåga att älska och känna, och uppleva äkta saker är lägre än din är rent av kränkande! :)

Sen att du inte upplever samma sak som mig, via text, och bilder… det är helt okej. Men gå inte runt och säg att sådan kärlekinte kan vara äkta. Jag är btw en väldigt social person som har vänner både irl och över nätet. Men ärligt så föredrar jag nätkontakt framför irl för då kan man gå bort när man vill- som du säger. inte kasta bort relationer, men GÅ bort.

Anibaz
3

Ni som säger att det är en illusion, inte på riktigt osv osv, har ni varit i den sitsen någon gång? För det är bullshit så det skriker om det.

Karmatarerskanise
0

97 varit i vilken sits? Fått för mig att jag kan älska någon jag aldrig träffat? Nej, eftersom det inte finns i min värld eftersom jag vet att personen på andra sidan skärmen är en illusion. Personen blir vad jag gör av det den skriver. Att påstå annat är bull enlugt mug om man nu ska använda sådana ord.

Anibaz
4

#98 Så bara för att man inte haft möjlighet att ta på personen så kan man inte vara i ett förhållande med denne?

Bara för att det inte finns i din värld så innebär det ju knappast att det inte fungerar. Att kalla det för illusion är ju rätt korkat om man aldrig varit i sitsen själv och därmed faktiskt upplevt det.

Karmatarerskanise
0

99 jag ser det som att se på det nyktert, inte korkat.

Anibaz
1

#100 Och vad innebär det att se på något "nyktert"?

[Marreliz]
1

Att komma ner på jorden. Behövs mer förklaringar ?

[Marreliz]
0

Du kan ju lika gärna sitta och prata med en film. Vad gäller Skype. Du känner inte personen. Du tror att du gör det. Vad är det för behov som tex Facebook tillfredsställer hos oss människor? Behovet att synas. Det tillfredsställer vårt narcisitiska behov. Det är att vara förälskad i sig själv , en egoism . Någon undra vad äkta är. Att vara lycklig varje dag för att det är det som ger gillanden( som är lika falska) att skriva "oh! Vilken fantastisk dag! "På en regnig pissig söndag är inte vad jag kallar äkta. Tex. Alla vill ha gillanden. Vi lever våra liv genom Facebook. På Facebook kan du välja bort människor du inte vill ha privat kontakt med. Och väldigt många har- jag skulle vilja säga att alla ens vänner är låtsatsvänner. Även om man kan ha riktiga vänner också såklart. En morsa som skitit i en hela sitt liv kanske bara kan ha den kontakten med en via Facebook . Frågan är vad man själv vill. Jag vill inte att mitt liv ska hängas ut öppet på internet. Genom instagram, Facebook, blogg, Twitter. För det är mitt liv. Det är inte till allmän beskådande. Bra frågor när man kära ner sig i någon man aldrig mött, trots att han kanske har fru och tre barn är: hur tänker du? Vad tror du att du ska få ut av det? För han tänker bara på sig själv . Och efter att han bokat in er på hotell en natt kommer han att dumpa dig sen för då har han fått det han ville uppnå. Men det måste man upptäcka själv.

[Marreliz]
0

http://marrelizia.blogspot.se/2013/10/i-fantasivarlden.html?m=1 Innehåller endast detta inlägg denna blogg .

Gur4m1
3

#104 vad kul att du har sanningen för oss alla.

Karmatarerskanise
0

101 att man ser verkligheten för vad den är, inte det man önskar. Man är realist och blir inte påverkad av dimman som ibland lurar framflr ögonen.

PetitePuma
5

Kan ni sluta skriva att man inte kan bli kär via internet om ni inte har varit med om det? Haha Förresten, jag som skapade tråden. Jag och Sean har varit tillsammans i ett och ett halvt år, vi älskar varandra och vi ska snart ses igen (sågs senast i somras!^^ det går framåt) i London. Puss och Kram ;)

Karmatarerskanise
0

107 men för att kunna ha den åsikt jag har är det ju ganska relevant att jag kan backa upp det ;) Säger inte att min åsikt är allas sanning. Det är det jag tror på bara.

PetitePuma
1

Men då kan du ta det i en annan tråd! :)

Karmatarerskanise
1

109 då gör jag genast det :)

Karmatarerskanise
0

Här har vi tråden om förhållande utan att ha träffats för oss som vill spinna vidare på det :) http://relationer.ifokus.se/discussions/5253b89bce12c43417000819-tillsammans-utan-att-ha-traffats

Anibaz
0

#107 Vad roligt att det går så bra för er!

Denna kommentar har tagits bort.
Gur4m1
6

#103 lite ot men förstår inte alls det där inläggets relevans… 

Du drar upp om människans "narcicism" att vilja få uppmärksamhet på nätet, Facebook och att dlea ut sitt liv hulle rom buller. TS talar om en existerande relation med _en_ person. Och handlar inte alla relationer om just att få bekräftelse? Sker de tinte dagligen att folk i relationer "av kött och blod" ljuger och sviker varandra?

Du uttalar dig som om din åsikt är sanningen, då säger jag att de finns mer än en sanning. Sen kan man tycka olika, absolut.

[Marreliz]
0

Men skit i inläggets relevans då. Svårare än så är det inte . Du behöver inte läsa och jag behöver inte gå till försvar. Det är självklarheter du påpekar. Tror du att jag på allvar tror att jag besitter den enda sanningen och du känner mig inte ett enda dugg är ju det lite intressant.:) Men inte så intressant att jag måste gå ut i något långt försvar. Du har din tro och jag har min. Jag har mina erfarenheter och mina upplevelser som jag är långt ifrån ensam om. Vi är på ett relationsforum och diskuterar relationer. Inlägget handlar om en tjej som blivit kär i någon hon aldrig, då hon skrev inlägget, har träffat. Jag tror inte hon svarat här vad som hände sen. Förmodligen , om man vågar dra sig för att gissa, blev hon dumpad efter att han uppnådde det han ville. Det är ganska intressant att titta på hur vi lever våra liv idag. Vi har relationerna via internet och jag TROR att det visar på en rädsla för relationer i verkligheten . Det är ju så enkelt att stänga av datorn när man vill. Man kan dra ut på sin fantasi om den andre hur länge man orkar och vill. Tills man kanske tröttnar om det inte resulterar i något riktigt möte. Det jag vill säga är att jag TROR att det är mycket enklare att förhålla sig till verkligheten än till en fantasi . Det visar ju ditt svar . Du tar dig friheten att tillskriva och säga vem jag är, när du in facto inte vet ett skit om mig. Vad är det som får människor att bli kära i någon de aldrig träffat? Kan man undra. Vad är det som får, tex en tjej att klä av sig inför någon hon aldrig mött på Skype? Detta händer. Och hos mig väcker det frågor. Thats it.

Karmatarerskanise
1

115 ett hett tips är att läsa inläggen i trådarna, speciellt ts inlägg eftersom hon faktiskt har berättat, alldeles nyligen vad som händer med killen. Psst 107 ;) Bättre att läsa så slipper man gissa ;)

Gur4m1
1

#115 dina åsikter är färgade av dina upplevelse r(väldigt negativa sådana, utifrån hur du verkar se på män och "vad de vill få" av tjejer) och mina åsikte rär såklart färgade av mina egna erfarenheter (positiva sådana). Tycker de tär helt okej att sträcka ut ett varningens finger åt alla som söker kontakt över nätet men det finns inte någon orsak att säga att det bara är skumma, osociala, männikor med oförmåga att ha "riktiga" relationer som itter på näte tohc söker kontakt, eller pedofiler/våldtäktsmän. Är så jag känner. Eftersom TS cammat med sin kille så kunde jag anta att han var dne han uttalade sig för att vara, och inte heller försökte lura av henne kläderna… för att sedan dumpa henne. Skit händer och relationer gåråt helvete även irl, pga människor. Såklart sker samma saker även på nätet.

Till TS säger jag bara: Grattis! :) Så kul att höra 🌈

PetitePuma
2

Oj, här kom sexismen in i bilden . Varför skulle det just vara han som ville ha sex? Tänk större, allihopa! Det går att träffas via Internet :) nu räcker det

Gur4m1
4

#118 ja precis, jag är kvinna och jag har sökt SEXUELLA kontakter över nätet, jag älskar sex (betyder inte att jag har sex med _vem som helst_ men jag har gärna _"bara"_ sex med någon som _jag_ valt, och finner som attraktiv. Däremot skulle jag inte utnytja en man om han vill ha mer än sex, eller redan är i ett annat förhållande :(  Men ja, jag är så less på hela bilden att tjejer "ska hålla på sig" och lbivit "utnytjade" för att de frivilligt haft sex med män, som sen dumpat dem. Sex är aldrig garanti för en relation. Så vill ni ha mer än sex, ha inte sex :P

Karmatarerskanise
0

118 jag ser det inte som sexism. Jag hade gett precis samma svar om ts hade varit en man.

PetitePuma
4
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Här är vi :3

Diskussionen har nått max antal kommentarer. Du kan inte skriva fler kommentarer.