Hur tolkar jag detta beteendet?
Träffar en kille som jag träffat tidigare. För ca 2 år sedan fick vi kontakt med varandra för vi träffades när vi var ute och promenerade med våra hundar. kontakten sade upp för att han skaffade flickvän. Andra gången kontakten sades upp var när han skaffade flickvän nr 2.
Efter att han gjort slut med flickvän nr 1 och hörde av sig till mig så sa jag till honom att jag tyckte det var ganska okänsligt att bara bryta kontakten och ignorera mig och sen helt plötsligt så dög jag…?!
Han bad om förlåtelse och jag är inte den som är långsint så jag förlät honom och vi började få bra kontakt igen, skickade sms, ringde varandra då och då, träffades och hade sex. (kändes som ett förhållande men inget som var uttalat) Men så märkte jag att han hörde av sig allt mer sällan igen. Det sista jag hörde från honom var på min födelsedag efter att jag försökt få tag i honom i ca 2 veckor utan resultat. Det stod något i stil med "Grattis på din födelsedag från Johan och Michaela"
Inte nog med att han ignorerat mig igen och skaffat flickvän igen så får man ett sådant sms???? Då raderade jag hans nummer och gick vidare.
Råkade träffa honom någon enstaka gång ute när jag var ute för vi bor i samma stad. Men jag försöker vara vuxen så jag hälsar, precis som om man möter vilken människa som helst på en ensam väg.
Men så hörde han av sig igen för ca 3 veckor sedan på sms. Visste inte vem det var eftersom jag raderat numret. Men fick fort reda på att det var han igen. Han skrev att han och Michaela gjort slut och att han varit singel nu i ett halvår. Att han tänkt på mig mycket o.s.v så jag gick med på att ses och det kändes då som om han var en annan mer vuxen person.
Så nu har vi träffats i ca 3 veckor, men inte haft sex. Men han har i princip tagit initiativ till det varje gång men jag har inte velat och det känns lite lustigt ?!
Jag får en känsla av att han utnyttjar mig ännu…. Jag är så jäkla godtrogen och tror på vad folk säger till mig. Jag förlåter folk för deras misstag och är verkligen en snäll och ödmjuk människa. Men känns inte så bra när man får en känsla i kroppen av att man är som en disktrasa att slänga iväg.
Skickade ett sms nu ikväll där jag frågade vad han gjorde. Fick till svar "Är hos en vän, kan inte svara på hela kvällen så skicka inte till mig" Hur ska man tolka detta?
Tolkar det som att han inte vill ha med mig att göra igen. Blir så sårad. Har gjort klart för honom att jag inte vill ha ett KK förhållande så det är han på det klara med!
Tro inte för mycket på det jag skriver nu, för jag vet inte, men jag tror att det är så här:
Killen leker en lek med dig. Leken går ut på se hur länge han kan få bekräftelse från dig. När du kontaktar honom ger du honom bekräftelse och då svarar han avvisande för att se om du kontaktar honom igen.
När man blir behandlad som du blivit nu, så tror man lätt att man varit "dum" eller "godtrogen". Jag ser det på ett annat sätt": Du har följt dina känslor! Och det är bra! Just denna gång råkade känslorna leda dig fel.
Just att du kan följa dina känslor gör att du kan finna en bra kille med tiden.
#1 Tack för ditt fina svar!!
Ja jag har samma känsla som du har ang honom. Hoppas jag hittar en bättre istället för nu får det vara nog!
Bra att ni inte haft sex än. Jag tror nog att det var mest det han var ute efter. Det är nog naturligt att han framstår som mer mogen, för han är mer erfaren, men det behöver inte betyda att man är särskilt förändrad på djupet. Var rädd om dig. Tycker det vore så synd om han svek dig ännu en gång.
/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus
Glöm honom säger jag bara. Den där käsnlan han gtt dig varje gång han kastat bort dig borde räcka för att veta hur du snart kommer att känna när han gör så igen.
Gå efter magkänslan. den säger åt dig att inte lita på honom.
Kolla gärna förbi mina bloggar.
dvärghamsterblogg: http://sleepyforestdwarf.blogspot.se
Akvarieblogg: http://sallskapsakvarium.blogspot.com