Relationer iFokus

Relationer

Etikettförhållande
Läst 10534 ggr
Katti
0

Kyssar och sex

Jag undrar när i ett förhållande ni vill kyssas respektive ha sex? Förutsättningen är att det är med någon ni nyligen har träffat och inte känner. Hur lång tid tar det? För er själva alltså, inte hur lång tid man tycker att det ska ta för någon annan!

Tavern
1

Väldigt olika. Ibland redan vid första dejten, ibland inte förrens efter 4-5 veckor/dejter. Beror väldigt mycket på ifall personen har samma typ av energi som jag själv.

Dock brukar jag ha samma spärr för kyssar och sex, så går jag med på att kyssas så skulle jag nästan garanterat gå med på att ha sex med.

Caroline L
1

Kyssar kommer före sex för mig och om jag känner kemin så kan det bli en kyss redan efter ett par träffar.

Karmatarerskanise
0

Kan kyssas på första dejten. Längre än så går jag inte fören vi har träffats flera gånger.

[blixten123]
8

Efter ca 6månader kan jag ha sex för jag vill vara riktigt säker att det är rätt person jag gör det med. Man känner knappt personen efter några veckor därför väntar jag så länge. jag kan inte ha sex om jag inte älskar personen först. Kyssar kan jag efter ett tag men inte så första gångerna man träffas. För mig själv är det viktigt att inte vara för lätt att få då de flesta oftast har sex så snabbt så att i början är sexet det enda man gör i förhållandet istället för att ta reda på om man är rätt för varandra. Det blir inte lika betydelse fullt om man kör sexet direkt. Vem jag låter få röra min kropp har en stor betydelse för mig och jag låter inte vem som helst få ta del av mig. Jag vill inte uppfattas som lätt att få eller någon som man kan lätt ha sex med. Sen så genom att vänta så länge får man reda på vilka som är seriösa. Det är vad jag känner, kanske väntar jag rätt länge men det känns bäst för mig så:)

Jessicahagstrom94
1

Kyssar behöver man väl inte dröja med men sex väntade jag med i 4 månader med min nuvarande för att se om han accepterade det. Tänker inte bli ihop med någon som kräver sex varenda vecka eller ens månad.

Sarah
1

Ibland redan första dejten med båda. Ibland lite senare, men vill inte vänta så länge.

fruktgumman
0

Kyssar tidigare än sex. Dock inte på första dejten. Vi kysstes andra gången vi träffades. Sex efter ett par månader när vi lärt känna varann bättre.

Kimji
0

Det är så extremt olika. Ibland kommer kyssen på andra dejten, ibland efter några veckor. Det beror på kemi och hur nervös man är.

Egentligen tycker jag att man ska vänta ett tag med att ha sex. Det är mysigt att gå med den där spänningen i luften och sexet är bättre om man lärt känna varandra bättre. Men det är sällan jag kan hålla mig =P Så oftast blir det någon dejt efter första kyssen.

Men sedan tycker jag inte att alternativen är inget sex eller massor av sex. Oftast blir det bäst om man gör det gradvis. Dvs kanske börjar med bara smek eller oralsex och tar "riktigt" sex senare.

MsSofieG
0

Med min första fick kyssarna vänta till en månad in och sexet ännu två månader till. 

Men med min nuvarande var känslorna så otroligt starka från bådas håll så där blev det kyssar och mys redan de första veckorna och sex efter bara två veckor. Kan ju lägga till att vi varit vänner sedan ett år tillbaka innan vi blev tillsammans men kändes bara så bra med honom så då körde vi på i vår takt helt enkelt :)

JessieJames92
1

Min första (och enda) kille dröjde det ca 2 månader innan vi kysstes och officiellt blev ett par, efter att vi börjat umgåtts flera ggr i veckan. Och sen ytterligare ca 3-4 veckor efter det hade vi sex första gången.
Vi spenderade helt enkelt de första månaderna med att lära känna varandra bättre och vara bekväma med att sova tillsammans och vara nakna och utforska våra kroppar, innan vi kände oss reda för att ta nästa steg.

Sen kände jag honom visserligen sen ca 4 år innan vi blev ihop därav att det gick fort. Han hade tydligen dessutom gått och varit förtjust i mig i alla dessa år. Men likt förbannat fick jag ta första steget innan något hände. Det var väl bara ett par månader innan vi började umgås som jag insåg att jag gillade honom också.

Nu har det i alla fall gått lite mer än 2½ år sen vi blev ihop och på julafton har vi varit förlovade i 1 år. Fortfarande lyckligt kära och har flyttat ihop sen 8 månader tillbaka.

Nu gick jag nog off topic sorry. Men som svar på frågan. Jag vill helst vänta med både kyssar och sex tills man känner personen och man är helt bekväm tillsammans med varandra.

“Is it weird in here, or is it just me?”
https://www.youtube.com/watch?v=aZQDb8N6Gyw

PennyScarlett
0

Det där är så olika med olika killar…jag är väl dock den typen att "jag vet vad jag vill ha" och är väldigt het på gröten om jag känner kemi med någon. 

Nuvarande pojkvännen träffade jag för första gången inne i stan…rent spontant tog vi in på hotell över natten. Han förväntade sig inget sex alls, vilket chockerade mig eftersom jag var så sjukt tänd på honom…så det slutade faktiskt med att jag, från ingenstans, kläcker ur mig "Jag bara måste ligga med dig!" xD Vet inte vad som flög i mig, men enligt mig så är han det sexigaste på två ben..så det vart hela paketet på första träffen!

Vi gör alla så gott vi kan utifrån våran kunskap och erfarenheter

Gur4m1
2

Känner som #1. När jag väl känner att en kyss är bekväm/okej så är jag även redo för att ha sex, more or less. Jag är red för se direkt om jag är intresserad av någon. Jag skulle inte var aintresserd o jag inte kände någon attraktion-- känner ja en attraktion så kan jag ha sex med personen, absolut. Men jag har självbehärskning! Jag väntar numera av princip, för jag vill gärna lära känna personen och jag kan uppleva att det går för fort fram när man väl börjat ha sex för min egen del.

Kolla gärna förbi mina bloggar.
dvärghamsterblogg: http://sleepyforestdwarf.blogspot.se
Akvarieblogg: http://sallskapsakvarium.blogspot.com