Relationer iFokus

Relationer

Etikettallmänt
Läst 1213 ggr
medmänniska
0

Ditt liv om 10-15 år?

Hur tror (eller hoppas) du att ditt liv ser ut om 10-15 år?

Har du gift dig? Fått barn? Eller kanske barnbarn?

Bor du kvar där du bor nu? Flyttat till annan del av landet? Eller utomlands kanske?

Har du bytt jobb? Börjat någon utbildning du drömmer om?

Osv

Hur tror ni ert liv ser ut i framtiden?

citytjejen
1

Intressant fråga!

Gift är jag redan, och bor med min fina man i en ganska rymlig lägenhet där vi trivs bra, men kan tänka mig att vi kanske flyttar till en större lägenhet om tio år eller så.

Jag har precis börjat på nytt jobb och där planerar jag att stanna ett bra tag, men vad ett bra tag är vet jag dock inte🙂Så länge jag trivs och det känns meningsfullt med det jobb jag har, så stannar jag kvar.

Barn och barnbarn blir det inte är då jag inte är intresserad av sånt. Min man har en vuxen dotter och han vill inte ha fler barn. 

Men det som jag vill ha mer av är resor, och det kommer det att bli. Och till våren ska jag börja hoppa fallskärm så jag hoppas och antar att mycket av min framtida fritid kommer att kretsa runt det. I övrigt så vill jag fortsätta leva som jag gör. Mitt liv är i bra balans nu och jag är mycket inriktad på att fortsätta så!

/Christina

Maria
3

Klurig fråga.

För det första önskar jag att jag lever då. Jag är 51 och har haft en hjärntumör som kan komma tillbaka när som helst eller aldrig😉

Jag försöker att inte har så långsiktiga planer utan vill jag verkligen göra något så ska det hända NU😃

Jag har också precis börjat på ett nytt jobb och önskar bli kvar där.

/Maria

PennyScarlett
2

Då hoppas jag att jag är gift med min pojkvän och att vi har en liten knodd. Vart vi bor har jag ingen aning om men vi bor iallafall i ett fint hus och har två goa hundar. 

Jag har 1-2 hästar inackorderade på ett mysigt stall med trevliga ridkamrater och åker ibland på lite tävlingar. Om 10 år kommer dygnet givetvis ha 36 timmar så jag kommer hinna med allt jag vill! x) 

Dessutom kommer jag att vara väldigt framgångsrik inom mitt yrke och har föreläsningar och skriver böcker om samhällets missbrukare och kriminella och arbetar för deras rätt i samhället och för att ge folk en mer öppen syn på dessa människor. Samtidigt arbetar jag på kriminalvården alternativt ett behandlingshem för missbrukare där jag gör stor skillnad med min fantastiska pedagogik och inspirerar och motiverar på ett sätt som många kan ta till sig. Jag kommer vara så bra på mitt arbete att jag inte måste göra punkt och pricka som det står i läroboken. Lite som Dr House ungefär…

Utöver detta kommer jag vara en fantastisk mamma och fru som gärna tuffar runt i förkläde hemma och bakar och gör det mysigt. Jag strålar av självsäkerhet och lycka och har många roliga sommarfester med grannar och vänner där vi grillar och leker med ungarna och på kvällen äter vi ostbågar och dricker öl och sjunger kareoke med barnen som sitter och fnissar åt pappas desperata försök att sjunga "Gimme Gimme" med ABBA.

Vi gör alla så gott vi kan utifrån våran kunskap och erfarenheter

MsSofieG
0

Jag hoppas att jag då är gift med min nuvarande sambo. Att vi har hus i ett land där vi trivs och det inte går under -5 på vintrarna.

Mycket mark med stall på gården är en självklarhet då jag vill ha börjat min uppfödning/företag då (och gärna min tävlings "karriär" också).

Hund kommer vi ha men barn får vi se om det kommit in i bilden än. Jag vet att jag kommer vara lycklig oavsett vilken av mina drömmar kommer vara uppfylld.

pyromanen
0

Hoppas jag är levande, frisk och har bra kondis 🙂. Jag lär ju då vara 55-60 år gammal…  Förhoppningsvis har jag för många år sedan slutat min anställning och lever helt på mitt företag, vilket innebär att jag lugnt och utan stress skapar keramik-saker i min verkstad här på gården… där det är 5 meter i tak, vackert ljusinsläpp, golvvärme från ved+sol och en riktig bra stereo som spelar det jag vill höra.  Maken är pensionär sedan flera år och förstås också levande,frisk och med bra kondis och han lägger sin tid och energi på våra odlingar både friland och i sitt stora växthus…

Vi hinner också umgås med våra många vänner och åka iväg i lyssna på musik och dansa en o annan polska. Vi är förstås kära och har massa bra sex trots åldern ☺️

Mina barn lär ha flyttat hemifrån för ett bra tag sedan och är då 27-35 år gamla så barnbarn skulle kunna finnas, men jag kan inte säga jag längtar efter det. men det kanske jag hinner göra innan dess.

Gimbergsson
0

Om 10 år är jag 28. Då hoppas jag att jag har ett jobb inom juridikbranschen, förhoppningsvis ett stadigt där jag kommer stanna. Men annars ett jobb som bara är en "del på vägen", alltså ett jobb som kan hjälpa mig på traven i karriären som jurist :)

Jag hoppas att jag har ett stadigt samboförhållande, gärna förlovad eller till och med gift. Jag vill även ha fått mitt första barn i den här åldern, förhoppningsvis har jag alltså en liten treårig dotter eller son. 

Jag vill gärna bo i hus, om det inte skett när jag är 28 så kommer det förhoppningsvis ske inom en snar framtid. 

Jag ser, om jag (vi) bor i hus, att vi har en hund och ett par kaniner. Gärna en Australian Shepherd och lejonblandade kaniner. 

Jag hoppas helt enkelt att mitt liv tagit fart, att jag hunnit stadga mig lite och är lycklig. Jag blir helt till mig då jag tänker på hur mycket som kan tänkas hända i mitt liv de närmaste 10-15 åren. Jag ser väldigt mycket fram emot det, att börja mitt vuxenliv :)

Gur4m1
0

Om 10-15+ år är jag 40+ och hoppas vara mamma till tonåringar, lär bo kvar i denna landsände (sydliga) men haft en längtan nrrut så vem vet. Lekt med tanken att man kan återvända något år och jobba/studera något som bara finns där. Hoppas ha klarat gymnasiekurserna och fått högskolebehörighet och avklarat studierna på Lärarlinjen. Förhoppningsvis även fått jobb! :)

Kanske gift, absolut sambo och jag har äntligen börjat spara till min pension!! ;) Kanke börjat fåihop min första miljon tack vare min aktieportfölj (okok….ÖNSKEDRÖMMAr är vi inne på nu). Jag kan inte ett skit om aktier men 10-15 år är gott om tid att lära sig tänkte jag.

Om 10-15 år ska jag också väga många kg mindr eän nu och ha sprungit många tjejmilen-lopp, kanske rent av testat på Though viking eller något annat coolt terränglopp.  Jag är en oetablerad hobbykonstnär men med några utställningar bakom ryggen. Jobbar ideellt för en bättre värld på något sätt..

Oj, sen har jag precis lagt RD-hjälmen och rullorna på hyllan för jag har börjat bli lite för gammal att fightas med småtjejerna på flat-tracken. Bäst att sluta innan knäna gör det.🤪Kanske är jag fortfarande aktiv i klubben och tränar i ungdomslaget, fadder, supporter eller så. Usch, nu blev det lite sorgset. Tänka på slutet när det precis börjat kändes lite jobbigt så….här sätter jag punkt! 🤐

Kolla gärna förbi mina bloggar.
dvärghamsterblogg: http://sleepyforestdwarf.blogspot.se
Akvarieblogg: http://sallskapsakvarium.blogspot.com

ChristineL
0

Då är min dotter 10-15 år och är förhoppningsvis en lika aktiv tjej som jag var. Jag hoppas att jag och min man fortfarande är gifta och bor kvar i huset, att jag trivs på arbetet och har hälsan i behåll, att jag fortsätter hålla igång träningen som jag precis kommit igång med nu, tränar inte för något särskilt, bara för mig själv.

Sen kan man ju drömma om att vinna några miljoner så man kan totalrenovera huset och bli av med lånen :D

fruktgumman
0

Jag hoppas att livet ser ut precis som det gör idag eftersom jag lever precis som jag vill leva; bor i hus på landet med sambo och djur och har ett jobb jag trivs med.

Dock är det tveksamt om djuren vi har idag lever om 10 år, men utan djur kommer jag aldrig vara i mitt liv.

Tavern
2

Jag planerar att ha klarat av alla mina studier tills dess, och att jag har ett arbete inom området jag pluggat i där jag trivs och känner mig välkommen 🙂

Förhoppningsvis har jag en bra partner vid min sida, men är inte något jag lägger så stort fokus på. Inte än åtminstonde 😛 Det har sina fördelar att vara singel med.

Vart jag bor spelar inte så stor roll så länge jag kan leva med mina djur, bryr mig mer om känslan inne i hemmet än vart hemmet ligger eller i vilken typ av byggnad.

Utöver det så hoppas jag på att jag kommer kunna leva ett öppet och glatt liv utan en massa hemligheter, vilket är ganska långt ifrån dagens situation.

oh-la
0

om 10-15 år är jag mellan 35 och 40. så har jag flyttat hem till västkusten och lämnat östkusten bakom mig. jag bor i villa, förhoppningsvis nära havet, alternativt med lite mark i närheten av Göteborg. jag har stigit i graderna på jobbet, alternativt gett mig in på säljbanan. sambon har jobb och tjänar bra, och vi har förhoppningsvis samma efternamn vid det laget :P

jag hoppas att jag har två barn i yngre tonåren, något yngre och att livet kretsar kring aktiviteter tillsammans med dem, träningar, skola och allt som hör till. har jag tid och ork hoppas jag också få ha en häst, men det är verkligen en önskedröm, inget mer :P finns inte häst önskar jag att vi har en stor segelbåt som vi firar somrarna i.

Winta
0

10-15 år…Då är jag cirka 45-50 år. Att jag hittat hittar en rätt väg vad jag vill arbeta med, ha en hus på landet närheten närmare GBG (gärna där havet eller en stor sjö syns på avstånd) Trevlig natur där man kan vandra ute med hundar och att katterna får vara ute hur mycket de vill.

Lyckligt gift med någon man jag träffar i framtiden (är singel), måste inte ha barn men det avgör hur jag/vi personligen känner för det. Skulle gärna räckt med bara djur. Trygg ekonomi.

Ut på resor / äventyr / och sånt trevligheter. osv

[Friton]
0

Om 10-15 år så är jag 30-35 år.

Jag är förhoppningsvis färdigutbildad förskollärare vid det laget.
Vi har gift oss, bor i hus en bit utanför stan. Vi har hunnit få några barn, vet inte riktigt hur många men vi planerar att försöka bli gravid med första inom en snart framtid. Sen hoppas jag att vi har en Samojed om typ 13 år. O jag önskar att jag får behålla alla nära och kära så länge som möjligt, att jag och min familj är frisk helt enkelt! Gärna lite resor också, hm eller kanske en sommarstuga?

Jaa, "drömma kostar inget" som min far alltid sa ;)

Fizzy
0

Är 30-35 då. Förhoppningsvis utbildad gymnasielärare. Har minst 1 barn och en lägenhet duger för mig. Satsar hellre på en sommarstuga nära kusten. Flyttat har jag nog garanterat gjort. Vart vet jag dock inte ännu för man vill inte bo långt ifrån släkten.

May the Gerbils be with you :3

Afturelding
0

Gift är jag redan, men jag hoppas att vi har barn då! Vi har sagt att vi ska börja försöka när jag är 25 och förhoppningsvis har jobbat ett år, och dit är det bara 4 år.

Vill gärna ha hus, en till katt och ett par höns. Får vi ekonomin att gå ihop så bygger vi nog eget till och med, jag drömmer om ett väldigt speciellt hus. Det är ju dock frågan om det eftersom att vi båda kommer vara kommunanställda (jag som förskollärare, han som gymnasielärare). Nåja, makens farfar är arkitekt, så ritning får vi ju gratis i alla fall 😃 Vart huset hamnar vet jag inte, bara det är vid kusten. Jag har redan flyttat 25 mil bort ifrån min släkt så ett par mil hit eller dit gör ingen större skillnad.

/Rebecca
Sajtvärd på kladsomnad.ifokus.se
Medarbetare på fantasy.ifokus.se

[rumelle]
1

Förhoppningsvis bor vi i skåne och jag är färdigutbildad tandläkare och har även jobbat ett par år. Kanske att vi smider lite planer om att flytta till Kanada eller köpa hus. Inga barn men ett par marsvin lär det nog finnas. Rika som troll är vi självklart också! ;)

Karmatarerskanise
2

Förhoppningsvis äger vi ett litet radhus med en trädgårdstäppa. Är gifta och utan barn ;) mycket annat vill jag inte ha.

Carrolinline
0

Då bor jag i ett hus och har förhoppningsvis hittat kärleken och har barn.. Att jag har fast jobb jag trivs med hoppas jag med.. Och att jag har alla mina goa vänner och familj med mej :D

Niini
0

Jaa-aa.. jag har ju inget kvar att göra! Är redan gift o har barn och hus är på gång :P
Men om 10-15 år.. Då är jag 35-40, då bor jag med familjen i huset o förhoppningsvis trivs vi riktigt bra där. Vi har utökat oss med ett barn till (pojke eller flicka spelar ingen roll). Ingen aning om jag jobbar kvar där jag är nu, kanske har jag skaffat mig något lite närmare eller så har jag sadlat om helt och blivit en kontorsråtta ;) Rik o lycklig tänker jag vara i alla fall! ;)

[Zorita]
0

Då kommer jag vara 40-45 år. Förhoppningsvis har vi ett eller två barn till, utöver sonen som då kommer vara tonåring. Vi bor i Sverige i närheten av Stockholm i en fin liten villa med trädgård. Vi har två hundar, nya eftersom våra två kommer vara döda vid det laget, och en eller två katter. Jag arbetar fulltid som författare eller åtminstone deltid. Jag och sambon har tillräckligt med pengar för att ta en romantisk weekend var vi vill i världen, och på semestrarna reser vi till nya, spännande platser anpassat till barnens behov.

mikkan01
0

Då är jag runt 30-35, har förhoppningsvis flyttat norrut till ett hus med gubben…kanske har barn? 😃
Jobbar antagligen som yrkeschaffis eller som egen företagare, jobbar antagligen på en hel del för att ha råd med att upptäcka världen, någon gång vill jag bara släppa allt och åka bort ett bra tag utan några som helst "men" och det hoppas jag på att kunna göra då =)

Jag hoppas i alla fall att det kommer vara bra och att jag kommer vara rik på lycka! 😃

~mikkan

Jessicahagstrom94
1

Tro och hoppas är ju två oolika saker.

**Jag tror;
**Arbetslös, pank, bor med Oskar i en etta. Vore typiskt min tur det.
Möjligtvis att jag har jobb och bor med Oskar i en etta med en snål lön.

**Jag hoppas:
**Jobb i en djurbutik eller som fotograf, eller både och. Jättebra ekonomi. Bor i hus med sambo, flera akvarium i olika storlekar inredning och fiskar, min katt Oskar plus en till katt och då gärna Ragdoll eller en med olika ögonfärger. Kanin/er (en vitörad & en av nån annan färg) & leopardgecko också. Ett barn med min fina drömsambo hoppas jag kunna få.

(det enda jag har av detta är Oskar och ett litet akvarium, så good luck Jessica……)

Sarah
0

Vi har flyttat till gotland till en liten gård, jag har kvar de djur som borde leva så länge till och några nya. Jag har förhoppningsvis lyckats få en fast anställning inom akademin, vilket inte är det lättaste. Barn vet jag inte, men vi reser en del och odlar mycket :) Förhoppningsvis har jag även möjlighet att ta emot djur som behöver hjälp.