Vad är ok att säga?
Var går gränsen? för vad som är ok att säga eller SKRIKA till sin partner när man tokbråkar och är jättearga på varann?
"Dra åt helvete"
"Jävla pucko"
"Jag ångrar att jag blev tillsammans med dig"
"Du är så satans ful"
"Jävla subba"
Alla? jag har aldrig blivit kallad något av dessa saker, och skulle inte acceptera det heller
Inget av det.
Inget av det nej. Dra åt helvete är väl enda som är gränsfall men alla andra är solklara nej. Säger partnern så ska man ta sitt pick och pack och dra.
Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning.
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur.
tror jag formulerade det fel, Ingen är ok och gränsen är redan nådd om man blir kallad nån av dem xp
ursäkta för felskrivningen
Inget av det är okej. Man ska inte acceptera att någon säger sådana saker, absolut inte av sin partner.
Jag tycker inte att nåt är okej!
/Christine

Kunde inte låta bli att skratta åt "du är så satans ful", låter lite otippat. =P
Inget av det är ok.
Ok då vet jag. Men menar alltså inte till vardags flera gånger i veckan utan bara vid riktiga bråk. Kanske varannan månad eller så som han säger liknande. Han ångrar sig efter. Men jag blir ändå ledsen och går och tänker på det
#9 Jag tycker att om man är partners och har ett stort bråk så ska man ändå inte säga sådana saker. Bra att han ångrar sig men han bör då lära sig att han inte ska säga det igen. Förstår att du blir ledsen och tänker på det, jag hade själv blivit väldigt ledsen.
#9 - Det spelar ingen roll hur ofta/sällan det sägs, sånna saker säger man inte till någon.
/Christine
9 Det räcker att man säger det en gång. Det visar att respekten för partnern saknas! Älskar man en person kan man inte säga sådant tror jag. Men det kan ha med omognad att göra också. Saken är den att han aldrig kan ta tillbaka det sagda ordet. Orden sårar och såren finns alltid kvar.
Men så utåt visar han aldrig nåt. Alla mina vänner tycker jag har världens finaste omtänksammaste kille som dessutom är snygg. Men när jag säger att när han blir arg så säger han jättehemska saker (enligt mig hemska saker) Men mina vänner bar skrattar och tror inte alls på det. De säger han kan ju omöjligt bli arg,han som verkar vara helt underbar och så snäll jämt. Så det är bara jag som får se den sidan. Bra är att han aldrig slagit mig men jag tycker det är otäckt ändå att skrika orden jag skrev innan. Men ingen tror att det hänt för han är 2 olika personer när han är arg och när han är glad.
#13 Det spelar ingen roll vad andra tror. Du vet ju sanningen och det är du som måste sluta acceptera det.
Hade ni gjort slut om han inte slutar? Han är 22 jag 20, vi vart tilsammans 2 år. Förta halvåret sa han inget elakt men då var vi nykära så
#15 Jag hade tagit ett allvarligt snack om det, och talat om för honom att jag inte kommer accepterat det mer. Att jag vill bli behandlad med respekt och känna mig älskad.
Hade han sedan valt att göra det igen hade jag dragit!
Håller med Hera! Varna och fullfölj om han inte tar det på allvar! "Det sårar mig, om du säger så igen så drar jag. Då är det slut."
Men säg det inte då ni bråkar. Säg det innan nästa bråk.
Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning.
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur.
Jag har sagt "fattar inte varför jag blev tillsammans med dig, du är så jävla elak", när vi har det bra ångrar jag det såklart, men ibland orkar man inte bara..Är klart att man ska försöka o inte säga sådant men ibland tror jag man säger saker man inte menar bara för att det känns bra för stunden.
Jag har bett pojkvänner dra åt helvete men jag har skämts ögonen ur mig efteråt och det har handlat om en gång under en relation av 2 år eller så. Skulle min pojkvän säga något av de där sakerna åt mig en en gång, så ska det vara en väldigt hetlevrat bråk med många känslor och ha en sjukt bra orsak till bråket och hans ilskna känslor till mig. Alltså inget bråk man har en gång i månaden, snarare en gång om året eller ens det.
"jävla subba" sa en killkompis åt mig en gång, vi är inte kompisar längre. En kille jag precis dumpat och försökte vara vän med kallade mig för jävla fitta, vi är inte heller vänner idag :P
Skulle en pojkvän be mig dr aåt helvete så skulle jag ta det mer större ro, än "du är så jävla ful" eller "Varför blev jag ens tillsammans med dig" eller "jävla subba". För att be någon dra åt helvete är inte, för mig, lika personligt, mer ett kraftuttryck för att han inte vill ha mig där.
#13 var varsam med det där. JAg blev pykiskt/känslomässigt misshandlad av ett ex, och ingen annan såg det. Alla andra såg bra att jag äntligen hittat en stabil kille (dejtade lite hårdrockare och annat folk som var svåra för min fmailj att acceptera riktigt- tänk piercingar och tatueringar men jättemysiga, snälla killar jämfört med mitt psykoex). Utåt sett var vi ett perfekt par och om någon skulle vara glad så var det ju jag, med en välutbildad, snygg, vältränad, snäll pojkvän som aldrig skapade sener eller förde väsen, alltid var hemma med mig. Att han fick utbrott hemma när v var ensamma visste ju inte de, och till skillnad från dig så tog det något år innan jag vågade berätta för min mamma hur han betedde sig när vi var ensamma och då bad on mig att göra slut med honom, för hon tog mina ord på allvar! Kanske just för att hon själv var i en exakt likadan relation med min egen far, som hon kunde tro mig utan att ifrågasätta det hon inte sett själv.
Om en kille skrämmer mig så går jag min väg, numera. JAg har varit i en relation i 6 år snart och den killen har _aldrig_ skrikit åt mig eller kallat mig för fula ord- någonsin-. De tär så jag vill ha det, jag känner mig trygg.
Kolla gärna förbi mina bloggar.
dvärghamsterblogg: http://sleepyforestdwarf.blogspot.se
Akvarieblogg: http://sallskapsakvarium.blogspot.com
Jag accepterar inte ens att ni sambo höjer rösten åt mig. Hade han sagt något av följande hade jag troligen stuckit. Vi har bråkat trots det några gånger när vi båda skrikit rakt ut åt varandra och jag va väldigt nära på att lämna honom för gick gick över en gräns. Trots det sa ingen av oss något sånt. Det som kan sägas är "nu är du elak" eller "nu är du dum" men aldrig skällsord eller något sånt. Har också haft dåliga och elaka vänner och pojkvänner så jag måste känna mig trygg för att kunna vara med någon.
Anna och taxen Max
Jävla pucko har jag nog sagt massor med gånger till när och kära. Men snarare i ironiska sammanhang. Och bråkar så pass att vi skriker åt varandra gör vi aldrig. Men när vi bråkar så kommer inga sånna ord upp.
~They say that "what does not kill you makes you stronger". i belive that if something is trying to kill you, it makes you angry.~
Inget av det är ok att säga tycker jag. Hade min partner sagt så upprepade gånger hade jag inte stannat
Jag tycker inte nått av detta är okej att säga.
Allt beror på anledningen till bråket.
Har ens partner varit otrogen får man tusan säga vad man vill.
Har ens partner varit självupptagen och väldigt egoistisk om och om igen får man säga ''dra åt helvete'' (been there done that) och möjligen ''jag ångrar att jag vart tillsammans med dig''.
Men är det bara ett klassiskt bråk som inte har en allvarliga anledning bör man absolut tänka på vad man säger. Man ska inte kasta ur sig vad som helst utan anledning, helt enkelt.
Alla är solklart över gränsen. Nu brukar jag förvisso kalla min pojkvän efterbliv och han retas för att jag äter mycket osv…men det är ju inte alls vid bråk xD
Jag har bett en partner att dra åt helvete EN gång….Han släppte det aldrig >_> men sen var han ju ett jävla pucko också…
Nej men skämt åsido. Vi hade bråkat kvällen innan och dagen efter så hörde jag av mig och bad om ursäkt för min egen räkning, varpå jag får tillbaka ett sms där det står "Jaså? Så nu passar det att komma krypandes tillbaka, nu när ingen annan ville ha dig"
Helt otippat och ogrundat…då fick han ett "Dra åt helvete" ^^
Vi gör alla så gott vi kan utifrån våran kunskap och erfarenheter
Jag tycker att alla dessa uttryck är illa. Dålig stil! Han har väl lärt sig dem någonstans, hemma???
Man ska inte acceptera en sådan brist på kontroll. Skulle han säga så till sin chef? Knappast! Respekt är kanske det man visar när man är medveten om följderna. Skriker man sådana här ord är man inte rädd om den personen och det kan ju inte vara bra i längden. Har han ingen respekt för dig nu blir det värre om Du fortsätter att umgås med honom.