Varför måste jag vara sist med förlora oskulden ?
Jag är inte oskuld längre men mår jätte dåligt över att jag inte hade sex förrän jag var 16 år, hade fyllt 16 bara några dagar innan…. Jag hatar att jag är sist med det på denna planet typ, finns ingen som är 16 år eller äldre som förlorar oskulden då? Hade inget trevligt sätt förlora den på heller, jag blev sexuellt uttnytjad
Finns många som är över 16 år som inte förlorat oskulden.
Så du är absolut inte "sist", precis tvärtom.
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
1 - hur gammal var du själv om man får fråga?
Jag var över 20 när jag förlorade oskulden. Skäms inte det minsta över det, är snarare stolt över att jag inte slängde bort den under någon fylla så som flera av mina bekanta gjorde. Fattar inte varför det ska vara så viktigt att ha sex så snart som möjligt. Bättre att ta det lugnt och vänta tills det känns rätt, sen om man är 16 då eller 30+ spelar väl ingen roll. Det finns viktigare saker att fokusera på i livet.
#2 Det du 😉 Över 16, under 20 🙂
Men man ska inte hasta fram sex, inte viktigt att ha tidigt heller
4 - Känns som det betyder man är finare snyggare bättre om man har tidigt Ioförsej önskar jag inte andra att bli våldtagna
Det finns många som är 16 år eller äldre när de blir av med oskulden. Inget att skämmas för. Jag var 22 och jag är glad att jag väntade tills det kändes rätt.
#5 Men så är det verkligen inte 🙂 Det har inte alls med det att göra.
7 - Kanske inte men könns så… Även vi pratade om detta når jag var pp en hemma fest för ett tag sen, några var oskuld men de flesta hade haft sex men hade gissat fel för de som såg bäst ut var de som var oskuld
Det handlar inte om hur man ser ut, utan det har med värderingar och andra omständigheter att göra. Exempelvis som huruvida personerna har träffat någon de vill ha sex med eller ej. Eller ifall de känner att de vill vänta för att de inte är mogna nog.
Sen tycker jag att du ska försöka vidga ditt synsätt lite, att lägga så stor vikt vid sexuell erfarenhet är lite omoget. Försök tänka på det lite, är det verkligen så viktigt vem som/om folk haft sex?
~ Ysmn
Du är absolut inte sist, ingen kommer bli sist så länge vi människor fortsätter att föröka oss haha.
Om du har blivit utnyttjad kanske du behöver prata med någon om det. De flesta människor har sex när de själva känner för det och är redo, åldern har då ingen betydelse. Man är varken bättre eller sämre om man har haft sex tidigt eller sent. Det finns så mycket mer i livet att fokusera på än bara sex så sluta tänk sådär och sluta jämför dig med andra.
Hälsningar Olivia
Titta gärna in på min blogg
9 - Det är andra som präntat in detta i mitt huvud att sånt är viktigt, inte mina värderingar i grunden
10 - Där har du rätt! Jag vågar inte berätta för jag vill inte att mina föräldrar ska få reda på det så därför kommer jag bära på det istället!
Jag var med 16 när jag förlorade oskulden så tycker inte du ska skämmas över det :-) Verkar ändå som många skämms ju äldre dom blir när dom förlorar oskulden. Mitt ex ljög för mej att han va 12 år när han förlorade oskulden. Blev smått äcklad av att han var så ung! Men sen visade det sej att han bara ljög tråkigt nog.. Tror 15 -17 är den vanligaste åldern man förlorar oskulden faktiskt. Åldern är bara en siffra. Finns säkert många som ljuger om när dom förlorade oskulden tyvärr..
Sara
Nattglimskaniner.webbnode.se
13 - Riktig statistik i Sverige gjord är att det ligger på 18-19 år bland tjejer och 20 år på killar
Jag var 18 när jag förlorade oskulden och kände ingen skam för det. Jag har pratat med några av min vänner som gjort det tidigt vid 14-15 år och de hade ångrat sig av olika anledningar som t.ex brådska, tar vilken kille som helst eller sånt.
Gör det när du känner dig redo/rätt tid, och med en bra kille som bryr mycket om dig och behandlar dig väl.
Jag var 18 när jag förlorade min och är glad att jag väntade tills jag hittade min första riktiga kärlek. Jag kunde nog inte förlorat den på mycket finare sätt.
#14 ah okej där ser man :-) jag gissade bara :)
Sara
Nattglimskaniner.webbnode.se
Det är ungt att förlora oskulden vid 16! Jag var 18 och är jätteglad att jag väntade tills jag hade en riktigt pojkvän.
/Christine
Jag var 17,5 år och hade gärna väntat tills jag var 18-19 år. Jag känner flera som varit över 20 år. Jag vet en som var över 30 år! Han hade helt enkelt inte hittat den rätta.
Jag tycker man ska vara STOLT för att inte hoppa isäng tidigt!
Jag var 18.
Undrar om dendär hetsen bland en del yngre om att få till en första sex-erfarenhet tidigt handlar om bekräftelsebehov på något vis. Typ "jag är så attraktiv av någon vill ha sex med mig"?
Genomsnittet är som sagt runt 18, så du är garanterat inte sist.
Däremot är det jättetråkigt att det inte blev på ett roligare sätt. Det är nästan så jag skulle vilja säga att du inte har haft sex för första gången än, du blev utsatt för ett övergrepp om jag har förstått dig rätt och det är något helt annat än en ömsesidig njutbar erfarenhet.
Jag hoppas verkligen att du tar mod till dig och berättar för någon, så att det här inte lägger en skugga över din riktiga första gång. Som ska vara något du själv har valt, med någon du har valt, för att du vill. Ungdomsmottagningar brukar vara bra, och de kommer inte att skvallra för dina föräldrar.
Sen ska man iofs inte lägga alltför mycket press på första gången heller, det blir inte alltid så himla lyckat för alla (hur många saker gör man perfekt första gången man gör det?), men man lär sig med tiden så att det blir bättre och bättre.
Jag var 18, nästan 19. Glad att jag väntade och inte gjorde något förhastat med vem som helst.
Jag vet av de som är 25 år gamla och fortfarande oskulder och så vet jag också av en kille som blev av med sin oskuld först i 30-års åldern.
Du är nog inte sist.
Jag var 18, skulle fylla 19 ;)
Sajtvärd för Australian Shepherd.ifokus!
Att mista oskuldne är inte så viktigt tycker jag :) Däremot är det alltid viktigt att sex är något som sker på bådas vilkor. Att bli utsatt för utnytjande och kränkningar, våldtäkt osv är inte "att ha sex", som #21 säger. Det är att bli tvingad och utsatt.
Lite som två personer som busar med varandra och sen två personer där den ena misshandlar den andra.
Du ville få busa men du blev misshandlad.
Prata med någon om det, en sådan sak ska man inte bära runt på själv. Det finns ingen anlending att gå runt och bära på det ensam, ingen som helst.
Jag miste oskulden som 17åring. Känner vänner osm miste dens om 14åring och 12åring (ingen av de var speciellt glada åt det) och har många vänner som mist sin oskuld efter 20 och runt 17-18 som mig. Många ljuger om att de har haft sex när de är unga. ALLA kan ha sex, oavsett hur man ser ut i dina ögon. Fet, smal, finnig, blind, rödhårig, fräknig, handsvettig, tandställning, lång, kort… de komemr alla att ha sex förr eller senare, om de är sexuella vill säga. alla vill inte ha sex. Sex är inte ett bra mått på att se om man är uppskattad, bekräftad, en bra människa eller älskad. Sex är något man har för att det är skönt, och för att man vill ha det med just den personen.
Lycka till :)
Kolla gärna förbi mina bloggar.
dvärghamsterblogg: http://sleepyforestdwarf.blogspot.se
Akvarieblogg: http://sallskapsakvarium.blogspot.com
16 är inge hög ålder att förlora oskulden är en rätt vanlig ålder själv var jag 19 när jag förlorade min
Livet är som en chockladask men vet aldrig vad man får/ Forest Gump

Jag var 17 år, känner dem som är 22 år och oskuld.
Många ljuger och säger att dom har haft sex även om dom inte haft det. Min sambo hade bara haft sex 3 gånger när vi träffades. Han va 22 när vi träffades. Jag önskar att jag hade väntat. Jag va typ först av alla mina vänner, 15 va jag. Men önskar att jag väntat. Du kommer tids nog förstå att det finns viktigare saker i livet än när man förlorade oskulden och när andra gjorde det. Behandla dig själv och din kropp med respekt och sluta titta på vad alla andra gör. Dessutom ljuger många om vad dom faktiskt har gjort.
Anna och taxen Max
Jag känner folk som är över 20 och fortfarande är oskuld :) Inget som helst fel med det!

Jag känner 4-5 stycken som är över 40 som är okyssta o oskulder.. dom är killar o antingen så är dom hemskt blyga inför tjejer eller så tycker dom att det bara är problem med tjejer….. vet inte vilka dom träffat men dom har helt klart blivit avskräckta iaf.. tyvärr..nån är sportnörd o gillar allt som har med sport att göra o nån är bilnörd o är mest i garaget osv..det gäller ju att träffa nån tjej som låter dom fortsätta göra det dom gör o är intresserad av o det är kanske det som gör det svårt för deras del ?..
Alltså, jag tycker inte att man förlorar oskulden vid en våldtäkt.
Oskulden är något man förlorar när man har sex med någon ömsesidigt.
Och vänta du med att ha sex med någon tills du är redo och känner att det känns okej. Att förlora oskulden är ingenting man borde satsa på eller stressa fram. Det borde komma när det kommer och inte för att någon tjatar eller för att man känner sig "sist".
~They say that "what does not kill you makes you stronger". i belive that if something is trying to kill you, it makes you angry.~
Jag var 18½ när jag förlorade oskulden. Och jag vet vissa som varit äldre än så ;) man ska inte göra något för att "alla" gör det när dom är 16, det är bara en skröna. du ska veta att det finns folk över 30 som inte har pippat än.
Jag väntade till en bit efter 20 eftersom jag tyckte det kändes bäst så och det är absolut inget jag ångrar. Som jag minns det så var sex-stressen störst mellan 14 och 16 ungefär och sedan var det ingen som brydde sig längre. Tvärtom visade det sig att det faktiskt var de som var mest "inne" eller populärast som fortfarandede var oskulder när de var 19-20, för de visste sitt värde och hade förmodligen inte känt något behov av att söka en falsk bekräftelse via sex. Så det var alltså tvärtemot vad alla hade trott några år tidigare. Man blir inte mer populär genom att ha sex tidigt, men man blir ofta besviken. 😕
/Sjöis
"Sat Chit Ananda - Varande Medvetande Salighet ❤️"
Jag var arton år! Jag var deprimerad under min tonårstid och gick i terapi,så att träffa killar var liksom inget jag prioriterade.Jag har ljugit ibland o sagt att jag var sexton när jag förlorade oskulden.Upplevde att folk tyckte man var konstig,men tror det är en åldersgrej har inte träffat nån som är i min ålder nu som tycker det är fel/konstigt att vara sen.(är 25)
Jag var tidig, mycket tidigare än de snygga tjejerna i skolan för jag var mentalt redo och försatte mig i den sitsen på eget bevåg.
Inget fel med att vara under 16 eller över 16 och förlora oskulden.
Så länge det känns rätt för en själv, oavsett om man har det med en partner eller inte, så spelar det ingen roll när man har sex.
Jag tycker att du ska prata med någon om att du blev sexuellt utnyttjad, om du känner att du mår dåligt över det förstås. Jag hoppas att du ändå mår någorlunda bra trots omständigheterna.
Styrkekramar 🌺
Jag är 20 snart och är oskuld jag har träffat för tillfället den rätta som tar fram min (förut obefintliga sexlust )ssom jag förhoppningsvis får ta min oskuld men när vet jag inte om det ens blir av . Kan ju visa sig va helt fel . Detta råkade jag snappa upp när jah satt på väg hem härre jösses vad jag blev häpen . En 13 åringar som sa oj jag är inte oskuld är du shit men du är ju redan 15 OMG . Och så sitter jag där 20 år snart och fortfarande oskuld . Så hörde jag vad de hade gjort ,de har sex i tvättstugor och i vardagsrummen ,bio allt vi har så mycket kärlek OMG bla bal . Jag trodde inte mina häpna öron på vad dessa unga damer dividerade om . Jag som är lite av ett gammalt huvud på en ung kropp blev helt chockerad och förbrylad . De samtalade som att hjälpa deras vänner att hitta någon att missta oskulden med . Alla får självklart välja vad de gör med sina kroppar och sig . Men vart är världen påväg . Då blir det tyvärr så att man blir utnyttjad om man inte är försiktig och har lite brådis skynda långsamt tjejer. Dock har Jag har inte haft någo sexuellt intresse eller ute efter killen förren nu träffa jag men man som jag tror är menad för mig han får mig att bli gllen och tokig min sexdrifft är enorm och jag vill spenderar livet med honom. Men innan allt detta måste jag lära känna honom mer även om båda känner att det är rätt och outhärdligt svårt att slita oss ifrån varandra . Han är betydligt äldre 40 dock men det är en annan 5 a. Ursäkta jag råka flyta iväg här . Men du gumman va inte ledsen det gör i get ångra dig inte nu de som hänt har hänt och blicka framåt och vänta tills du träffar någon som är rätt för dig och får dig trygg i den a sitvation . Och man är aldrig sen för att det är din trygghet som bestämer när det är rättan tid . Och att låta någon ta ens oskuld det är något fint för mig så det är någon fin som ska få göra det . Tänk att den du älskar ska få äran att ta din oskuld vad stålt han skulle bli