Relationer iFokus

Relationer

Etikettförhållande
Läst 1322 ggr
Galopptjejen_98
0

Svartsjuka, hjälp mig! :(

Hej!

Jag är ihop med en kille som jag älskar. Men nu är mitt problem att jag blir lätt svartsjuk när han skriver med andra tjejer. Han har några tjejkompisar som han skriver med och han får skriva med dem. Jag hindrar honom inte men jag blir så svartsjuk. Varför?? 

Varför blir jag svartsjuk när jag vet att han älskar mig och bryr sig om mig. Tar hand om mig och alltid finns där. 

Finns det någon som känner igen sig? 

Tacksam för svar :)

Det du gör idag kommer du vara tacksam för i framtiden

Syster Susan
0

Vet han om vad du känner? Är det så nödvändigt för honom att skriva med sina tjejkompisar? Visar han dej vad han skriver så du känner dig delaktig? Har han introducerat dig för hans tjejkompisar? Skriver du med killkompisar? Bara frågor inga svar från mig, beror så mycket på….=)

Trollhund
1

Svartsjuka handlar välö i grunden om oro att bi lämnad. Tror du att hannkommer byta ut dig mot ågon anman? Som sagt, i grunden handlar det om en otrygghet, ofta grundan i osäkerhet krng sig själv. Att sätta restriktioner på vem man får prata med fungerar inte och är bara dumt. Han ska inte heller behöva visa vad han skriver, det angår bara honom och vännen. Du får helt enkelt jobba med din svartsjuka, det ligger nämligen på dig, inte den andra parten.

Galopptjejen_98
0

1) Ja, det vet han men han säkert glömt det så får prata med han imorgon. 

2) Jag vet inte om om han tycker det men ibland så känns det som att han ger dem mer uppmärksamhet än mig men så är det inte, det känns bara så. 

3) Inte alltid.. Men för det mesta så får jag se vad han skriver och då känner jag mig delaktig.

4) Han har introducerat mig inför 2 jag inte känner och några som går i min klass. 

5) Har inga killkompisar, skriver bara mina tjejkompisar.

Tack för frågorna :)

Galopptjejen_98
0

#2 Nej, jag vet. Det ska inte behöva gå ut på min kille. Ska jobba på min svartsjuka.

Trollhund
0

Utifrån det du svarar i inlägg #3 så låter det som om du har ganska låg självkänsla. Ex att han skulle ge dem mer uppmärksamhet än dig. Du säger ju själv att det inte stämmer, då är det säkert så också. Som sagt så har man som den andra partnern ingen som helst rätt att få se vad ens partner skriver med sina vänner… Det angår bara dem, förstår inte vad det har med saken att göra.

[vanja123321]
0

Jag känner så hela tiden, när han säger: jag älskar dig. Blir man alltid lungn ;)

Felliiis
2

Jag känner verkligen igen mig .. Svartsjuka handlar oftast om att man är osäker på sig själv så ge dig själv en liten egoboost! Pratad med honom om det, va ärlig och säg exakt hur du känner. Ni får jobba på det tillsammans helt enkelt och han måste respektera hur du känner. Lär känna hans tjejkompisar vettja! Det blir ju så mycket lättare att försöka jobba på problemet istället för att till exempel förbjuda honom att prata med dem. Hjälps åt :)

xoxo Tahki
http://tahki.blogg.se