Relationer iFokus

Relationer

Etikettoff-topic
Läst 2257 ggr
[Majbot]
0

Otrevlig gymägare :'(

Ska utelämna namn osv men vill gärna skriva av mig lite och få lite feedback om egna erfarenheter och liknande.(Inte nödvändigtvis från gym men ni förstår nog)

Var med killen innan nyår på ett nytt gym för att testa träna där, ägaren hade gjort reklam för att det skulle vara gratisträning mellan klockan x till y. Jag och min pojkvän gick inte för att träna, vi väntade i receptionen i säkert 15 minuter men ingen kom(tillsammans med en kompis som väntat på oss där en stund). Vi visste inte heller hur ägaren så ut och vi såg ingen med 'personal' tröja så kompisen sa att vi säkert kunde köra på så kunde vi prata med ägaren efteråt.

När vi var färdiga och testade lite vid benmaskinerna så kom ägaren och kallade på vår kompis, för hans pappa skulle hämta honom tydligen. Då följde vi efter för vi tänkte också dra, men då skäller ägaren ut oss :s

Han sa något i stil med att "det är ohyfsat att bara gå in utan att fråga när man kommer till ett nytt ställe, det är riktigt dålig stil" med en ganska allvarlig ton, nästan arg och en allvarlig blick. 

Han förklarade sen att "hoppas ni inte tog illa upp, men folk kan inte bara gå in här" så han kanske insåg att han lät lite väl arg…? Vi försökte förklara vår sida av situationen men jag vet inte om det gick in.

Har nu köpt kort där och börjat träna, förra passet jag körde där så låg jag på en bänk vid hantlarna och körde tight hantelpress för triceps, fick hjärnsläpp I guess och la inte ner hantlarna som fjädrar men jag kastade inte med dem heller. Ägaren kom då och sa något i stil med "Jag har stängt av folk som har gjort så, bara så du vet. Så du får en varning. Var rädd om grejerna".

Blev lite smått chockad av hans ton även denna gång och sa mest, okej förlåt typ.

Dagen efter kom han fram till mig och frågade "Du tog inte illa upp va?" Och fortsatte med ungefär, "man måste tåla att bli tillsagd, kommer man hit följer man reglerna och respekterar andra som tränar här, detta gymmet är till för alla. Här slänger vi inte med grejerna, annars håller de inte. Jag har aldrig slängt med vikterna i mitt liv och det behövs inte heller… Om man inte tycker om det så kan man dra tillbaka och träna på gym X (gym x är där jag tränade innan jag kom till detta nya)."

Kändes nästan lite hotfullt, blev nästan rädd haha, han är ganska läskig. Jag förklarade för honom att ja självklart ska man följa reglerna, bad om ursäkt och sa att det aldrig skulle hända igen. Sa att jag mest trodde han blev arg på mig.

"Nej nej, absolut inte men här slänger vi inte med vikterna och man måste tåla att bli tillsagd osv" Har säkert glömt hälften av vad han sa för jag blev lite skakis av hans tonfall.

Jag säger inte att jag kan bete mig som en idiot och drämma med saker, det gör jag absolut inte. Jag respekterar alla andra som är där och sköter mig, det råkade bara bli fel den gången. Men varför hota på det sättet? Att jag kan dra tillbaka till mitt gamla gym? Kändes även som han tillskrev mig åsikter som om jag vore nån jäkla uppblåts meathead som tror jag äger hela stället. 

Säg inte att jag ska försöka prata med honom, för jag kan ärligt säga att jag har gråtit över det han har sagt till mig, tonen han hade mot mig, så jag känner att det är inget alternativ. Jag tror inte han riktigt tänker på hur han låter eller hur han formulerar sig. Gymmet där jag tränade innan är 100% mer trevligare att komma till. Tränarna där är så trevligt bemötande och positiva. Ägaren på det nya gymmet verkar verkligen ha något emot mig. Om det inte vore för att mitt gamla gym saknar knäböjställ och benpress så hade jag aldrig gått med i det nya. Aldrig blivit så illa bemött. Självklart ska man tåla att bli tillsagd, det tål jag också, men att han lät så sur och dessutom hintade om att jag borde dra tillbaka till mitt gamla gym kan jag tycka är att gå lite över gränsen. :(

997
2

Har en känsla av att gymägarens humör inte alls har med dig att göra…eller rättare sagt: Jag känner mig säker på att det är så.

Konfliktsökande människor finns det gott om. Det bästa vapnet är att inte svara med konflikt. Då får de sin vilja igenom, eftersom det är just konflikt de vill ha. Svarar man vänligt blir de frustrerade och, vad bra är i det hela, de blir sedan lugnare då de vet att de inte får sin efterlängtade konflikt.

dermot
0

Eftersom han ber om ursäkt (typ) så har det nog inte med dig att göra.

// Anka
~ It's interesting to watch devils cry when angels want to stab you in the back. ~ 

[Majbot]
0

#2 Har frågat runt bland folk lite och alla säger att han är så himla trevlig, därför känns det som om det har med mig att göra. 

#1 Ungefär så jag har gjort, inte försökt mata honom med något han kan använda emot mig.

997
0

#3 Att de säger att han är trevlig har egentligen ingen betydelse. Hitler var också trevlig… Jag står fast vid att det inte har med dig att göra om situationen var som du beskrivit den.

Vyer
0

Förhoppningsvis har det inte med dig att göra, utan att han snarare hade dåliga dagar/var stressad/något annat. Och vissa människor kan ju vara hårda i sin ton utan att mena något illa/vara så värst upprörda. 

Vill du fortsätta träna på gymmet trots att du upplever tränaren som otrevlig? I så fall får du nog "bita ihop" och försöka  ignorera att han varit otrevlig. Fortsätter han är det lättaste nog att byta gym, tyvärr.

[Majbot]
0

#5 Absolut. Är där nu mest för jag är tvungen, de andra gymmet jag var på innan saknar benpress och knäböjställ… Funderar på att spara ihop så jag kan ha ett ställ hemma så jag slipper människan men ah, får väl se hur det går. Förhoppningsvis låter han mig vara.

[Murvel]
2

Ge det några dagar till. Börja om från början: kom dit och var avslappnad och trevlig and do your thing. Han kanske fick uppfattningen att du var en "störande person" och behöver några dagar på sig att se att så inte är fallet? Visst, det är tråkigt, men skit i det! Fortsätt gymma och var lite extra rädd om utrustningen ;) 

Fortsätter han hacka på dig så skulle jag byta gym illa kvickt. Då är det något personligt eller så är han otrevlig mot alla - men det gör väl detsamma egentligen. Man vill ju inte ha ångest inför att gå till gymmet oavsett anledning.

[Majbot]
0

#7 Alla dagar jag har kommit in har jag ändå lett och sagt hej, högt och tydligt. 

Jag kommer fortsätta där vilket fall, men är verkligen tråkigt att komma dit och inte känna sig välkomnad. Jag ska inte ge upp! haha. Men jag kommer ju inte direkt rekommendera gymmet till andra för 'trevligt bemötande'.