Bråttom i ett förhållande?
Jag har ett problem. Jag har så bråttom när jag är inne i et förhållande, vill att det ska hända saker.. och speciellt när tiden står still och det inte händer något nytt. Blir nästan lite deppig och tokig av att det inte händer något.
Har i tidigare förhållanden flyttat ihop ganska snabbt med min partner. Min nuvarande partner är verkligen inte som mina dåvarande, han är självständig och står på sig. Motsatsen till det jag hade..
Vi står dock still nu .. men jag är ju självklart väldigt lycklig när jag är tillsammans med honom. Men vill att det ska trappas upp, ett nytt ord eller något bara.. behöver stimulans..
Har inte observerat mig själv så noggrant, varför blir det så här?
Varför har jag så bråttom?
Detta känns ju rätt för mig, så jag anser inte att jag behöver vänta på något? Det är väl bara att köra på om det känns rätt?
Okej kanske inte ungar , inte än iaf. Men något måste hända känner jag.. Vi har dock inte varit tillsammans så länge ändå, ett halvår typ.
Sen känns det som att det blir alldeles "bekvämt" , vilket jag inte gillar..
Något som förstår mig? :)
Anar att din känsla av att det inte händer något egentligen handlar om något utanför förhållandet. Jobb/studier t ex.
Jag är absolut ingen expert 🙂, men det kanske kan vara så att du har en massa kreativitet och skaparlust inom dig som du inte får utlopp för inom jobbet t ex.
Det är vad jag har sett hos nära och kära som upplevt liknande saker som du.
Jag tror enbart det handlar om olika personligheter. En del är impulsiva och kreativa medan andra mer försiktiga.
Det gäller att hitta en kompromiss😉
/Maria
Också värt att fundera över är om ni vill samma sak, och om ni båda tycker om varann lika mycket? Tycker också att man inte ska ha för bråttom, men ibland är det bara så att man vill olika saker med förhållandet.
/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus
Han vill ju så klart. Men han är försiktig och lite rädd av sig. Han tänker på allt det logiska medan jag tänker drömmande och att man inte behöver vänta om allt känns rätt?
Jag är mer impulsiv och han är mer försiktig.
Men han vill ju alla dom sakerna, men då tänker han på allt det logiska.. att tiden inte är inne för vissa saker osv. Vi har samma mål och åsikter dock.. och vill samma i livet. Men han tycker att jag har för bråttom.. typ.
Sen har han erkänt att han är lite rädd för alla stegen .. och allt för logisk tänkande..
Så hur arbetar man utifrån det?
Och hur vet man om båda tycker om varandra lika mycket?
Någon?!
#4 Nu vet jag inte hur gamla du och han är och hur ert liv ser ut men jag och min sambo hade det ungefär som du beskriver era olika inställningar till relationer i början av vårt förhållande. Vi kände varandra när vi var ganska unga, runt 14-15 år blev vi kära men sen gled vi isär eftersom jag inte var redo och började dejta igen när jag var 17. I mitt fall var det jag som inte ville förlova, gifta mig, flytta ihop på en gång så det var inte förrän jag var 21 och han 22 som vi flyttade ihop. Men min sambo var ganska otålig som du, liksom ville att saker skulle hända hela tiden men han lärde sig med tiden att respektera mina "logiska" tankar och åsikter kring det hela. Även idag är det han som är mest spontan av oss och jag är den lite mer försiktiga som tänker på konsekvenser och längre fram i tiden men det som har hållit oss ihop är respekten för varandras viljor och att våra värderingar och drömmar om livet är desamma.
Jag tycker att du ska försöka respektera din pojkvän lite mer även om det kanske känns som att han inte gillar dig lika mycket som du gillar honom men tänk på att ni kanske har olika sätt att visa det på. Om du vill att nånting mer ska hända mellan er så hitta på mer saker ihop, res någonstans ihop och spendera nån weekend tillsammans, kanske på alla hjärtans dag… Gå tillsammans på konserter, på utflykt osv.
Ja , du har rätt. Man måste ju acceptera att alla är ju olika.. jo han är ju lite yngre än jag.. tre år faktiskt! Bra tips där :) ska tänka på det! Hitta på mer saker tillsammans kan ju lindra ganska mycket! Tack