Skriva inlägg annonymt här på relationer?
Varför finns inte möjligheten att skriva inlägg annonymt här på relationer i fokus? Just relationer kan ju ibland vara just så känsliga att prata om att man ibland önskar få vara annonym ju..
Medarbetare på Fågelmatning, Djurparker, Vilda djur och Politik i fokus.
Vi har inte aktiverat det här inne. Som Robin skriver beror det på att det missbrukades.
Inne på kvinna har vi det aktiverat.
Fiinns det planer på att någon gång i framtiden återakrivera anonyma inlägg här?
Kanske på prov inom en snar framtid. Men bruks funktionen till helt vanliga inlägg kommer det genast att tas bort igen.
Detta kanske låter som en dum fråga, men varför får man inte vara amomym på vanliga inlägg? Alltså vad gör det om man inte vill synas?
:)
5 det ser väldigt tråkigt ut och är opersonligt. Anonym är till för väldigt privata frågor.
6# Men en del kanske anser saker om sitt liv vara väldigt privat, fastän inte jag tycker det. Så vem är det som bestämmer vad som anses vara privat för någon annan? :)
Jag anser inte att vardagliga frågor är något för anonymfynktionen ich vill inte att det ska bli så att var och vartannat inlägg är anonymt. Då är det bättre att man skaffar ett till konto.
Man är ju redan anonym genom sitt användarnamn.
Sen har ju vissa valt sitt riktiga namn som användarnamn, eller något som är tydligt kopplat till det, och många har för all del också en tydlig bild på sig själv, så då är man ju inte lika anonym längre. Det kan vara bra att tänka på när man registrerar sig någonstans, att om det finns någon möjlighet att man kommer att vilja skriva lite privata saker kanske man ska dölja sin identitet lite. Själv bytte jag nick för ett tag sen eftersom jag använt mitt förra på lite för många sajter och skrivit lite för mycket informationsbitar här och där, så att man sammantaget kunde få en ganska bra bild av vem jag var - varför nu någon skulle vara så intresserad av mig att de skulle lägga ner det jobbet, men man vet ju aldrig!
Dessutom har en del av oss vanan att bli kompis med folk på olika forum och börja ha kontakt IRL, så då vet ju någon vem man är "på riktigt".
Hur som helst, jag kan både förstå önskan att kunna vara ännu mer anonym, och problemen som kommer med det. Jag är medlem på en annan sajt där den möjligheten finns för en viss kategori frågor, och det missbrukas ibland. Dels för att folk använder det av helt obegripliga skäl för att skriva om något trivialt och inte ett dugg känsligt, men ännu värre är att en del har valt att vara ganska taskiga mot andra under skydd av anonymiteten. Väldigt obehagligt att inte veta vem det är och om man kanske diskuterar annat med den personen i någon annan tråd.
#8 Får man ha ett till konto?
Ja. Men inte för annat än privata frågor. Och många sajter här inne tillåter bara att ett konto används.