Min pojkvän vill ha mer romantik.
Hej.
Jag och min pojkvän pratade en dag. Jag sa att jag tycker att han är såå romantisk.. och då sa han, jag vill också att du ska vara romantisk.
Jag lovade honom att ja skulle göra en överraskning, men jag vet inte vad? Något tips på vad jag kan göra?
En skattkarta/alternativt olika gömda ledtrådar och leder till nästa och som tillslut leder till själva överaskningen som kanske är en middag/picknick, massage, upplevelse eller present. Göra en fin middag..där han inte får komma in i köket förens allt är framdukat och klart..tända ljus och så… Att tappa upp ett bubbelbad o bada tillsamans kan vara jätteromantiskt Skriv en dikt till honom. .om honom/er..som gärna rimmar..
"Världen är som en spegel -den reflekterar allt du gör, om du ler mot världen så ler världen mot dig!"
Min pojkvän älskar när jag ger honom massage/smeker honom över hela ryggen. Men det som är ännu mer mys är att ha huvudet i knät och ge ansiktsmassage så himla avslappnande, huvudmassage också.
We accept the love that we think we deserve - Perks of being a wallflower
“A dog is the only thing on earth that loves you more than he loves himself.” ― Josh Billings
Jag brukade rita eller skriva små lappar åt mitt ex när vi bodde ihop. som jag lade därjag visste att han skulle hitta dem under tidne som jag var bortrest eller på jobbet/skolan. Han blev jätteglad när vi varit isär i någon vecka och jag kunde säga "har du bytt sängkläder? " så hittade han en söt lapp i linneskåpet, eller innanför spegeln då han skulle borsta tänderna, eller i kalsonglådan.
Annat romantiskt är ju att laga mat. Alltås man kan göra vad som helst- hela grejen med romantik är att 1. Du känner honom, då DU vet vad han älskar/tycker om. 2. Man visar att man tänkt på personen. Därför kan handlingnevara yttepytteliten. T.ex om jag såg en sten …och tänkt epå min kille, för det är någon hstoria han berättat eller han är….sjuuuukt intresserade av stenar, så sparar jag den för honom :P "hej, såg dne här då jag var ute och gick och tänkte på dig" . Byt ut sten mtblomma, visst blev det genast lite mer gulligull? :D (what can I say, JAG gillar stenar!).
Det mest romantiska mitt ex gjorde var att ge mig lejonkungen. Bara helt random. För han visste att det var min favorit bland disneyfilmerna genom tiderna och under tidne vi dejtade pratade vi mycke tom disney då vi båda _älskar_ disenyfilmer. Han kunde ha valt vilken som helst, jag hade blivit glad- men han köpte medvetet dne film, som även om ajg sett dne tusen gånger - så visste hn att den, den filmen är min absoluta favorit och den hade vi pratat mycket om.
Min nuvarand epojkvän är inte ett dugg romantiskt (desto mer trogen så han kommer undan med det ;) men när han ska vara romantisk kan det handla om att bjuda ut på bio eller middag eller att han är dne som betalar för pizzan den gången :P
Men så älska rjag pizza också…
Endast fantasin sätter gränser men det måte inte vara något HELTOKIGT för att bli romantiskt. Hellre enklare saker mer ofta, än jättekrångliga invecklade saker nån gång om året så att säga… Sen ge rman det man kan. Man kan inte kräva att någon ska bli MER romantisk, en del har svårt för att måla, andra för att göra musik, sen finns det folk som själva är helt befriade från romantik :P
Kolla gärna förbi mina bloggar.
dvärghamsterblogg: http://sleepyforestdwarf.blogspot.se
Akvarieblogg: http://sallskapsakvarium.blogspot.com
Några få gånger har jag skrivit ett tal till min man. Talen har varit väldigt uppmuntrande, där jag berättar allt jag uppskattar med honom och riktigt överöser honom med beröm. Sen har jag ställt mig upp och läst upp talet i samband med en middag t ex. Detta har nog varit något av det jag gjort som har gått hem mest hos honom. Men alla är ju olika.
/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus
Jo jag har en plan inför alla hjärtans dag.. Jag fotar ju en hel del så jag tänkte ta ut honom på en fototur i helgen, fota oss tillsammans och sen använda några av bilderna och göra en bok om oss? Med en liten kärleksförklaring , och kanske köpa en liten nallebjörn med min parfym på? Är det romantiskt nog eller blir det lite väl för löjligt och fjantigt??
Vad tror ni, skulle en kille uppskatta sådant?
Omöjligt att svara på om en kille man inte känner. Kan säga att inga av de jag har varit ihop med skulle kunna hålla sig för skratt om jag gjorde det du föreslår. Skulle mao inte gått hem alls.
Alltså med min kille. Skulle jag komma med en nalle eller blomma hade han inte blivit jätte imponerad. Men när jag kommer hem med en påse chips eller chokladmjölk blir han överlycklig. Det är väl med mest romantiska som händer här. Nu vet jag inte hur gamla ni är. Men kanske en tavla på er? Eller varför inte bara hyra en film han gillar och köpa något gott han gillar? Tänk på vad han skulle gilla inte vad du hade gillat. Det blir lätt att man tänker "men det hade jag gillat". Killar är oftast lite enklare och mer intresserade av mer "direkta" saker. Att klä upp sig fint göra middag är alltid uppskattat.
Anna och taxen Max
Ja alltså han gillar ju ändå söta saker.. Var och plockade löv i höstas och plockade ett stort vackert löv och skrev hans namn på och sen ett litet med mitt namn på.. sen ett till löv med ett hjärta på .. tog fina bilder och skickade till honom.. och det var ändå uppskattande..
Men jag tror att han skulle uppskatta mer om ja klädde mig sexigt och masserade honom i ett sovrum fullt av levande ljus.. men hmm jag vet inte..
#5 Tycker det är jättefint! Gör det! :) Nallen vet jag inte riktigt, men tror inte det blir en flopp. Det mesta man gör av kärlek blir ju uppskattat. :)
/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

Min kille ritade ett stort hjärta med våra initialer med en spritpenna på insidan av lägenhetsdörren. Det går inte att tvätta bort och går igenom om man målar över det (upptäckte vi när vi skulle renovera hallen). Han är ganska lugn och försiktigt av sig så det var väldigt oväntat och romantiskt.
Min sambo är väl inte direkt den mest romantiska men denna fick jag skickat till mig sådär huxflux en dag för 3 år sedan. Bilden av lappen har jag kvar 3 år senare och den gör mig lika glad. Sen kan det räcka med att han tänt lite ljus hemma eller säger/skickar en kärleksförklaring åt mig. Har jag haft en riktigt skit dag har han kunnat städa undan lite hemma, tända ljus och sen trycka ner mig i soffan med en kall öl i handen direkt när jag kommit hem. Sånt gör mig glad och rörd.
Finns så mycket man jan hitta på massage, komma hem till lagad favoritmat med tända ljus, en romantisk film och räkor och vin. Små mysiga lappar på frukostbordet. Min tjej var tidigare helt oromantisk och förstod inte alls hur mysigt det kan vara med lite vardagsromans. Hon var lite mer praktisk när det kom till kärleken. Men efter vi båda gjort ett relationstest på nätet så började hon smått ändra sej när vi satt ner och pratade om resultatet och hur vi upplevde vår relation mm. Tror det är viktigt att man får lite vardagsromans då och då
"10 lite opraktiskt men samtidigt så otroligt gulligt! :D
Jag funderar på att boka en svit en natt på ett finare hotell i stan och bjuda ut honom på mat och bio och sen efteråt bara "ska du med upp till mitt rum?" ;) Där jag förberett mer mys. Som en kombo av födelsedagsfirande och vår 6års dag, då det infaller nästan samtidigt. Har också funderat på att bara lämna en lapp åt honom med lite mystiska ledtrådar "möt mig i den här baren" så kommer jag att sitta där uppklädd och bjuda honom på en drink. Lite som de rollspelar, Phil och Claire i Modern Family ;) (De brukar träffasi en bar och låtsas vara främlingar som ses hotellbarne för första gången- att en är en uttråkad hemmafru, och han är en som bara hälsar på isstan på något konvent eller liknande och att han raggar upp henne till sitt rum)- jättegulligt och sexigt! ;D (det skulle bli speciellt för jag går typ aldrig i kjol eller klänning i normala falloch makeup ser han på mig kanske 5 dar om året).
Kolla gärna förbi mina bloggar.
dvärghamsterblogg: http://sleepyforestdwarf.blogspot.se
Akvarieblogg: http://sallskapsakvarium.blogspot.com
Min kille är inte så romantisk.
Men jag har gett blommor många gånger och till o med en nalle och det har gått hem. Små lappar, foton, fototavlor, fotoböcker har också gått bra. Däremot är massage nästan omöjligt, han gillar varken att ge eller få det, medan jag tycker det är nåt av det bästa som finns.
#13 åh vad kul det hade varit! "Vill du följa med mig upp?"
Anna och taxen Max
vilka bra tips ni kommer med här ska jag allt ta själv o bli lite mer romantisk med lite lappar och lägga ut karta till överraskning 😃
Ett jätte bra "spel" med massor tips för att öka romantken i förhållandet! 😍 http://www.coolstuff.se/52-Weeks-of-Romance
Åh va många tips jag fått.. tack så mycket :) ska tänka på detta1!