Relationer iFokus

Relationer

Etikettallmänt
Läst 6068 ggr
Torreador
42

Att skeda, hemorrojder och öronvax

Det här med att skeda är ju lite speciellt. Eller? När man vill skeda och den andre inte vill skeda så känns det ju hur galet tomt som helst! Man känner sig liksom bortkastad, ratad eller vad ska man säga? Skeda är ju det mysigaste som finns!

I förrgår kväll fick jag inte skeda :-( Jag har ingen aning om varför men där låg jag snopen och utan sked och undrade vad som hänt. Han verkade inte ha någon bra förklaring heller utan lade sig mellan mina ben istället…

What the fuck??? 

Här vill jag mysa sked och så kryper han ner mellan benen på mig istället… Visst, det är väl mysigt det också, på sitt sätt. Men nu har vi skedat varje kväll i flera månader efter att ha kört lite olika sova-stilar innan dess. Och helt plötsligt så dumpar han skedningen?!

Är inte det både taskigt och oförskämt?

Jag vill alltid vara den stora skeden. Det är lite lugnare och tryggare så liksom… Om jag är den lilla skeden så brukar det inte dröja många minuter förrän mina hemorrojder får sällskap om man säger så…

Vipps, så har man en hård och enträken sak instoppad mellan skinkorna och det hjälper inte att köra in en armbåge i sidan på honom. Det håller honom lugn i 5 sekunder och sedan börjar det om igen.

Dessutom ligger han och flåsar i örat på mig och har jag otur så får jag även en tunga instoppad i örat (förstår inte hur man kan gilla att slicka öronvax från någon annan) eller längs halsen. OKEJ OKEJ, det kan också vara mysigt kanske men inte när jag vill sova!

Nej, jag vill vara den stora skeden och ligga i lugn och ro och mysa.

Igår var det dock ordning på torpet igen och vi låg sked som vanligt. Tack och lov!

skeda en titt under täcket korvhund tax

Då får mina hemorrojder vara ifred från sparkiga små taxben och lugnet är återställt.

/Bondmoran

Läs om mitt kaotiska liv som Bondmora, diplomerad klantskalle, nagellacksnörd och djurtok. www.bondmoran.nu

Karmatarerskanise
13

Ehm, vad stoppar hunden in mellan dina skinkor?

Torreador
1

Sina bakben!! Han är precis så lång så när han ligger bakom mig så har han bakbenen i höjd med min rumpa och när han somnar så drömmer han och ligger och sparkar med benen och trycker in dem rakt mellan benen  på mig.

Därför vill jag vara den stora skeden!

(det står under bilden att det är hans bakben jag menar men det kanske var otydligt, sorry i så fall)

Får skaffa en större hund nästa gång som når ner till knävecken så skeden blir mer jämn ;-)

/Bondmoran

Läs om mitt kaotiska liv som Bondmora, diplomerad klantskalle, nagellacksnörd och djurtok. www.bondmoran.nu

Emmsan84
4

Eh vad var detta? Och bilden?

Karmatarerskanise
13

Ett tips är ju att ha kläder på sig, så sliper man tassar i r*ven.

[Devya]
27

Eh, det här var nog en av de obehagligare trådar jag har läst… Men jag håller med Hera - ha på dig kläder eller låt inte hunden krypa in under täcket….

Det här var nog lite väl konstigt…

Vyer
10

Eh, alltså. Men. Vad vill du ha sagt med den här tråden?

mimåne
17

Även om hela inlägget är menat som en skämt så känns det lite obehagligt konstigt…. 😐

Medarbetare på akvariefisk ifokus

Torreador
37

Mitt liv med min tax, helt enkelt :-)

Och jag VILL ha honom under täcket, det är supermysigt <3 Så länge jag får vara den stora skeden som sagt.

Det roliga i det hela var att jag skulle berätta för en kompis i förmiddags att min Bosse helt plötsligt inte ville skeda häromkvällen men jag glömde att berätta att det var hunden jag pratade om så när jag berättat klart och hon fattade att jag menade hunden så skrattade hon sig blå och tyckte att det här kunde jag berätta och glädja andra med.

Men alla har väl inte samma humor helt enkelt ;-) Hon tyckte det var kul och jag också när jag fattade att hon trott att jag menade gubben.

Ni som tyckte det var kul får helt enkelt skratta åt situationen och ni som inte tyckte det var kul får väl helt enkelt hitta något annat att skratta åt en mörk och kall torsdagkväll :-)

Jag väljer att skratta åt allt som man kan skratta åt. För sån är jag helt enkelt :-) Knäpp och osmaklig? Kanske det, men jag är en glad skit i alla fall och ville bara dela med mig av lite glädje :-)

/Bondmoran

[Devya]
15

#8 Jag tror bara att hela historien i kombination med en bild av dig som naken tillsammans med din hund gjorde det mindre roligt än om du skulle berättat om det "irl".

Portie
16

Jag tyckte mest det var lite skumt.. Jag själv skulle aldrig få för mig att skeda min hund naken.. Så för mig känns det bara konstigt.

Maria
14

Det var väl snarare uttrycken som "sak inkörd mellan skinkorna" och "hemorrojder som får sällskap" som gjorde det hela lite osmakligt.😛

/Maria

Leon1973
32

hahahaha detta var det roligaste jag läst på länge, speciellt med vändningen av att man ser taxen på bild.

be inte om hjälp om du inte vill ha den

[Lallie]
18

Hahaha, det var faktiskt kul, om man förstår skämtet!
Först när jag läste trodde jag det handlade om en man, men när man såg bilden förstod man ju direkt :p
Och vad hemorrojderna får för sällskap förstod man ju att det inte var någon "mansdel" när man såg bilden ;)

Jag tyckte det var kul skämt iallafall :)

Denna kommentar har tagits bort.
Torreador
5

Skönt att höra att jag kunde glädja några i alla fall :-)

Tack, hörrni :-)

Jag sover alltid naken och hunden flyttade in under täcket redan när han var valp. Jag var svårt sjuk under många år och under den tiden fick jag min Bosse och han och jag växte liksom ihop eftersom jag bodde i sängen… 

Jag är hans stora trygghet och många gånger är han min <3

Ibland vill yngsta sonen ha honom hos sig på natten men då kan jag inte sova. Jag är så van att ha honom nära mig. 

Lingon i kanelsnurran?? hahaha, det har jag aldrig hört förut!!

/Bondmoran

mimåne
1

Det låter som mig och min birma :)

Medarbetare på akvariefisk ifokus

Gur4m1
13

Brukar sova med kattern aunder täcket (naken) och en brukar gosa in sig tätt tätt och börja "mjölka" mot mitt bröst, då brukar jag få kasta ut honom, men han är också ganska enträgen ;/

tänkte fört " WTF!!" du får väl säga åt karlfan!!"

Sen när jag såg bilden tänkte jag "Wtf….VAd är det här för pervers skit" 😎(för det var ju fortf något som for in i dajmfabriken).

Sen kom "LOL" ROFLLOL BWhahahhaah!"

..men ja, man blev lite orolig 😉

Kolla gärna förbi mina bloggar.
dvärghamsterblogg: http://sleepyforestdwarf.blogspot.se
Akvarieblogg: http://sallskapsakvarium.blogspot.com

wingren
4

Hahaha, nu kan jag lägga mig med ett leende på läpparna xD Tackar för det!

Torreador
2

#18 av Gur4m1   Haha, det måste jag berätta för Bonden… han kommer bli helt förnärmad ;-)

#16 av mimåne  Jag har också katter, 3 st innekatter men pga min ena siameskorsning så har jag blivit tvungen att stänga ut dem från sovrummet på nätterna för han är totalt hopplös och jag får inte en blund i ögonen när han är där. Men övrig tid om man lägger sig på sängen eller soffan så har jag en korvhund under täcket eller filten och tre katter ovanpå. Man kan ju inte röra sig utan problem direkt… Men mysigt är det :-D

#19 av wingren  Gött! Då är jag nöjd :-)

/Bondmoran

[TheMiko]
3

Ha ha ha ha…. Gud!

Saknar min Basenji som också sov under täcket med en. Varmt och skönt på vintern.

[GrandPa]
4

Haha, jag tyckte det var jätteroligt! Skedar också alltid när jag har hund hemma, supermysigt. Har dock aldrig fått bakben i r*ven. Haha =)

silversol35
3

Tack för ett gott skratt! 😃

[rumelle]
4

Haha, underbart! :P

Urhasten
6

Hahaha först vart jag förskräckt och sedan garvade jag  som tusan. Vilken twist på slutet!

Probipet - en mage i balans ger friska hundar och katter ❤️

Karmatarerskanise
13

Själv fann jag det bara perverst skrivet eftersom det gäller en hund. Långt ifrån min humor.

Urhasten
4

Så blir nog reaktionen om det inte är en i smaken. Jag har egentligen inte heller sådan humor (fann det lite perverst med), men det var skickligt skrivet och har jag den synen blir det lättsamt kul.

Probipet - en mage i balans ger friska hundar och katter ❤️

Gia91an
8

HAHA! Jag som läser din blogg fattar nog din humor lite bättre än andra… xD Jag såg inte att det var du som skrev först och sen när jag kom till slutet så höll jag på att dö! xDDDD

[Rumpstek]
6

Tja, jag trodde du pratade om hundens ädlare delar, som tog sig in i din rumpa.

Men på det hela så tyckte jag hela din beskrivning mest var skum.

Torreador
2

Haha, no  offense taken ;-)

/Bondmoran

Karmatarerskanise
2

31 vsk skrev till 29.

Torreador
2

Men åh… haha, trodde du menade att det var ett "bonnigt" inlägg och att jag hette Bondmoran ;-)

Men nu fattar jag bättre!

/Bondmoran

[Rumpstek]
3

Du kanske ska söka hjälp med dina hemorrojder?

Torreador
7

De kommer och går, funkar oftast med xyloproct. De är ju kvar så klart men problemen med dem försvinner :-)

Men tack ändå för omtanken :-)

/Bondmoran

tvättäkta bybo
13

hahaha..vissa har visst ingen humor… :P

Karmatarerskanise
7

36 Att man inte skrattar åt det här säger föga om man har humor eller inte. Man har dock en annan humor.

Lia
10

Detta var det mest underbara jag läst på länge! Fan vad kul att du står på dig! :D Hahaha! Så himla roligt! För övrigt anses detta endast perverst om man tycker att det borde göra det. Om man anser det vara sexuellt det vill säga. Om man istället kan se det för vad det är; en skön ägare till en förtjusande hund, som sover gott bredvid varandra om nätterna, då får man ett riktigt gott skratt! Jag läste upp detta för min familj, och alla skrattade gott!! Tack för att du delade med dig, ha det så bra! :)

Torreador
4

#38 av julbli 

Tack så jättemycket!!! Nu blev jag glad :-) Mitt mål var att skänka glädje och då lyckades jag med det :-)

(Jag bloggar och det är inte alla som gillar min blogg (så klart) men mitt mål med den också är att skänka gläde och varje gång jag lyckas med det så ropar jag hurra :-)

Kram

Bondmoran

Gur4m1
8

#38 det roliga ÄR ju för att man antar att det är något sexuellt- men sen visar sig att itne vara det och igenkänningsfaktorn slår igång. Det är vad som blir kul för min egen del iallafall! :D Att rka få upp ett par tassar i röven är ju inte det perversa, shit happens.

Det perversa är att man tror att det är en karl, och sen ser man bilden och det är en hund…:P Och sen lite till så faller poletten ner :P

Man hinner gå igenom en palett med olika intryck och känslor när man läser den här texten 😜Kan tänka mig att den ger ett sådant intryckt att man lätt fastnar vid någon av de mer märkliga känslorna och missar det roliga i detta.

Torreador
3

TACK snälla!!! Det är underbart att höra när någon känt precis det jag vill att de ska känna när de läser. NU blev jag glad :-)

Kram

Bondmoran

Gur4m1
4

#42 Att få kritik hör till när man lever ut sin kreativitet. ;) Glad att jag analyserat det rätt. 🍸

Karmatarerskanise
5

40 nej det perversa är just att det gäller en hund. Jag missar inte det roliga, jag har inte den humorn, så det roliga existerar inte för mig. Sådan info är mest äcklig. (Tassar i arslet, hemorrojder och öronvax) Smaken är som baken.

MjauMu
9

Det äckliga tycker jag är att ens vilja ha hunden under täcket när man är NAKEN. Nu sover jag i pyjamas och det händer ibland att min hund kryper in under täcket i FOTÄNDAN men inte högre upp. Och hade jag varit naken hade jag känt mig väldigt obekväm att ha hunden liggandes under täcket hos mig.

Kalli
21

#46: Och det där tankesättet är helt främmande för mig. Att krama min hund är så långt ifrån en sexuell situation för mig att det inte spelar någon roll om jag är naken eller inte. Och vaddå vilja vara naken? Själv har jag sovit med mer eller mindre kläder långt innan jag fick hund, om jag kände att jag behövde klä på mig för att jag skaffat hund då hade jag börjat fundera.

Intehärutandär
23

Jag skrattade gott. Sover också näck (pojkvän med), med min hund under täcket. Han är en nakenhund, kanske ska be honom klä på sig innan han får ligga med oss. Hur vågar han vara naturlig !

Torreador
10

#48 Hahahahahaha!!!! Hur kan han med!??

#46 Kan bara hålla med. Jag har i alla mina 41 år sovit naken och varför ska jag klä på mig för att min lille korvhund vill sova under täcket? Ska jag och gubben ha lite rajtantajtan däremot, DÅ åker han ut ur sovrummet för jag vill inte ha honom trängandes emellan…

/Bondmoran

[Emma--]
6

Hahahaha!

Tarotstollan
6

😂Bästa och roligaste jag läst på länge!

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Torreador
2

Tack :-)

Jag har en förmåga att tro att alla vet vad jag pratar om så det kan lätt bli fel.

KaiPon
5

Sorry, men detta måste vara bland den bästa tråden jag sett på länge. 😂 Fick mig ett gott skratt i alla fall!

Just a Block Party MonstAr with a Heart of Gold on this Blue Planet
http://vizualfreakkaipon.blogg.se/

Torreador
3

Tack snälla!!! :-D

Det var det som var meningen :-)

Kram

Bondmoran

www.bondmoran.nu

Jamie+Engla
3

Förstår vad du menar ts! Har 2 små podengos som är något liknande när vi sover. Dock så ligger den ena vid min mage med huvudet på ett av brösten och den andre sover vid mina ben. Höll på att dö när jag kom till slutet.. hahahah.. s*it bra skrivet!!!!

Välkommen till kennel Fashion Star
Medarbetare på Hundutställning

Torreador
2

Naw, vad mysigt!!

Ibland har jag alla tre katterna hos mig också men de ligger alltid ovanpå täcket. Så med korvhunden under täcket och katterna ovanpå så ligger man rätt fast om man säger så.

Inte tal om att vända sig då liksom…

Och tack så jättemycket!! :-D

/Bondmoran