När långa förhållanden tagit slut
När ett långt förhållande tagit slut har ni då fortsatt att umgås med era gemensamma vänner så att ni ständigt "måste" träffa ert ex eller har vännerna valt sida så några umgås med dig och några umgås med ditt ex?
Har fortsatt umgås med gemensamma vänner och inte haft problem med att träffa exet. Men alla relationer och separationer är ju olika. Sen fanns det kompisar som var hans sedan förr som jag också uppskattade men "förlorade" eftersom det liksom bara var genom honom vi umgickes. Och likadant förstås några han inte längre ser för at det var " mina" mest.
JAg är vän med mitt ex idag men just när det tog slut så valde de sida och de valde honom,tyvärr. Varför? för att han var en manipulerande, baktalande egoistisk superskit. Han var otrogen men på något vis så var jag den jävliga flickvännen som han förtjänade bättre, trots att han var den som dumpade mig och som sagt, bedragit mig, flera gånger.
Efterosm han berättade vad våra gemensamma vänner sa och tyckte om saken- trots att det var utifrån hans sida av saken, så valde jag att dumpa dem :P
Jag har mina egna vänner nu.
Skulle jag och min nuvarande göra slut så skulle jag nog behålla en av vår gemensamma vänner/bekanta.
Som #1 skriver så beror det på, det är olika för alla relationer. I en perfekt värld tycker jag att så länge de som är exmed varandra kan låta bli att snacka skit om varandra- och därmed inte tvingar vännerna i gruppen att välja sida- så borde det inte vara ett problem att fortsätta umgås precis som förut.
Kolla gärna förbi mina bloggar.
dvärghamsterblogg: http://sleepyforestdwarf.blogspot.se
Akvarieblogg: http://sallskapsakvarium.blogspot.com
Jag sa direkt upp kontakten med de så kallade gemensamma vännerna men verkligheten var att de var mest hans vänner än mina.
Några av mitt ex och mina gemensamma vänner umgås jag fortfarande med, vissa valde hans sida och därmed gick förlorade eller vad man ska säga :) Vi skildes som vänner och har inga problem att ses så dom jag fortfarande umgås med kan det ibland bli att jag stöter på honom med. Vi bor i en småstad, det sker förr eller senare ändå så varför sluta umgås med personer vars sällskap jag tycker om bara för att han och jag inte längre är tillsammans? :)
Har varit olika. Några ex fortsatte man träffa som kompis, andra bröt man kontakten med efter ett tag.

När jag och min kille gjorde slut (tillsammans igen nu) var det skitjobbigt med våra vänner. Vi träffades genom gemensamma kompisar och umgicks alltid i det gänget. De valde inte sida utan umgicks med oss båda, dock valde vi att inte umgås med dem samtidigt de första månaderna. Våra kompisar tyckte att det var ganska jobbigt och därför pratade vi inte om uppbrottet med dem. Var en märklig period.
Mina mer seriösa förhållanden har jag i princip flyttat ifrån så även fast vi har skilts som vänner och inte haft så mycket gemensamma kompisar på det viset så har jag hållit kontakten med några under årens lopp ändå, men då blir ju inga intressekonflikter för vännerna när man inte behöver vara på samma fest eller liknande.
Nu umgås vi nästan enbart med min sambos kompisar och om det tar slut någon gång så kommer jag nog inte fortsätta umgås med dem heller. Mest kanske för att de är mycket yngre än mig och inte har samma intressen.. och så är det mest killar så om jag skulle fortsätta ha kontakt skulle de säkert tro att jag stöter på dem.
(OT)Sorgligt när snubbar tror att man inte kan prata med dem som enbart vänner. Jag föredrar att ha vänner med samma intressen, deras kön skiter jag fullständigt i, dock går det inte alltid åt båda hållen. Var för övrigt så jag blev tillsammans med min sambo. Vi hade gemensamma intressen och jag började prata med honom på nätet och han misstolkade helt och bjöd ut mig på dejt.
De gemensamma vännerna har vi båda kvar. Är 6 år sedan som förhållandet tog slut. Är väldigt bra vän med exet också så det har aldrig varit några bekymmer på det sättet.
/Christina
Förra året tog det slut emellan mig och killen jag var tillsammans med, vi hade varit tillsammans i 10+ år, vi är fortfarande lika goda vänner och vi umgås med våra kompisar precis som förut, ska på en tv-spelskonsert med honom och en av våra gemensamma vänner på tordag och han kommer att hjälpa mig att flytta nästa helg, är så glad att vi fortfarande finns i varandras liv. :)
Vi fungerade inte längre ihop, var för olika på det planet, men de bästa av vänner har vi alltid varit, haft så roligt ihop och alltid ställt upp för varandra och det kommer vi fortsätta att göra.