Singel och alla hjärtans dag
Det är så mycket fokus nu kring alla
hjärtans dag, och det är inte så konstigt, och det är en underbar högtid egentligen. Men det gäller i stort sett bara de som har lyckliga förhållanden. Alla vi andra som inte har någon speciell blir det snarare som en väldigt ensam dag, vi som inte har någon speciell att fira med…
Jag vill säga, vi som inte har ett förhållande ska ändå få njuta av den här dagen utan att känna oss ensamma! Jag brukar som singel avsky den här dagen, men nu tänker jag allt vända på det där! Hur vet jag inte ännu, men fyll gärna på med förslag här i tråden :)
Ni som är singlar, har ni några planer för alla
hjärtans dag?🙂 Dela med er av alla
de bra tipsen som finns där ute🙂
Spenderar alla hjärtans dag med mina hjärtan, mina barn är hos mig i helgen.
be inte om hjälp om du inte vill ha den
Alla hjärtans dag är ju bra ett kommersiellt jippo som alla andra högtider. Fars dag, mors dag, helloween, julafton m.f
Jag kanske köper mig en semla till fikat 😃
Umgås med släkt, djur eller vänner!
Jag ska umgås med ett gäng vänner imorgon, jag är singel. :) det suger att vara singel, men jag slipper vara helt själv.
Jag förstår inte riktigt varför så många har åsikten att Alla hjärtans dag är enbart för kärlekspar? I tex vårt kära grannland Finland så heter dagen Vändagen vilket jag själv hellre använder som en benämning. Jag har sambo och vi firar ihop, men anser att dagen är till för uppskattning av alla vänner. Jag själv har köpt ett kort åt min farmor och farfar som jag postat. Tryckt med "Varma hälsningar på vändagen".
Medarbetare på akvariefisk ifokus
Dagen är till för att visa uppskattning till dom man tycker om. Behöver absolut inte vara en partner. Farmor, mirfar, syskon, föräldrar och vänner.
#5 Jag håller med :)
Medarbetare på akvariefisk ifokus
6 :)
Det blir middag hos syrran med en grupp vänner. Som singel så brukar det vara som en helt vanlig dag för mig. Men denna gång så ställer jag upp och deltar på denna speciella middag då :)
Nu har jag partner och får trots det inte fira alla hjärtans dag. Men om jag vore singel (kanske gör det ändå) skulle jag ta det som en dag att pyssla om mig själv. Det är så viktigt att kunna vara ensam och ha en god relation till sig själv. Kanske (det skulle jag gjort) göra en mani/pedi och äta gott. En god fika kanske. Piffa till håret? Handla? Göra något bara du vill för att du inte behöver rätta dig efter någon annan. När jag va singel åkte jag ensam till London och gjorde bara det jag ville. Tycker ibland att det är rätt skönt att bara vara med mig själv och bara göra det jag vill utan att ha någon suckandes och stönandes över hur tråkigt det är eller tar tid. Eller ännu värre vara den som suckar och stönar.
Anna och taxen Max
Har aldrg fattat grejen med att vissa singlar upplever ensamhet etc- just på denna dag av alla dagar. Är det för att man blir påmind om att man är singel? För det borde man ju redan veta….😉
Nu är jag inte singel men jag kände mig inte bortglömd eller ensam på alla hjärtans dag för det, som många andra redan nämnt så fick man och visar man uppskattning till andra. Mins däremot ett tilltag på skolan där man fick köpa rosor åt någon och som delades ut på alla hjärtans dag. Det var däremot inte så jätteskoj… För de kom mitt under lektionstid och delade ut rosor och då blev jag mest påmind om att jag inte hade några vänner på hela skolan- för jag var ungefär den enda som inte fick någon ros tilldelad.
Sen har jag fått vänner, partners och många, många rosor ^_^ av både pojkvänner och kompisar, men jag gillar mest att ge och överraska andra! :D
Många verkar vara i relationer utan att uppmärksamma denna dag speciellt mycket. Man känner snarare en press på att man SKA göra något speciellt (helst dyrt och lyxigt) genom all reklam och alla artiklar om tips på hotell, underkläder, trerätters, dyra gåvor osv.
Så gör det till en dag då du uppskattar dina nära och kära istället. I skolan mins jag att vi gjorde valentine cards och de var till någon vi höll kär- mormor, mamma, syster, kompis. Det var itne självklart en pojkvän eller flickvän eller någon man var förälskad i.
Kolla gärna förbi mina bloggar.
dvärghamsterblogg: http://sleepyforestdwarf.blogspot.se
Akvarieblogg: http://sallskapsakvarium.blogspot.com
Jag har också svårt att förstå hela den desperata ledsamheten över att vara singel-vågen som kommer kring valentin, men tydligen brukar jag inte få uttala mig för att jag inte varit singel i på 7 år så jag vet tydligen inte hur det känns ( att jag faktiskt inte föddes in i en relation utan faktiskt varit singel är ovesäntligt tydligen…)
Min bästa valentin firade jag med min katt medans sambon var på företags event.
Äta kex och ost, dricka lite vin och kolla på katten som står och tuggar på blombuketten (kattvänliga blommor) jag köpt till mig själv och försöka övertyga henne om att kycklinghjärtana som ligger i skålen på golvet är bättre föda än blommor, hade hur mysigt som helst ju xD
Medarbetare på Datorspel I Fokus
Det finns något som kallas för egentid. Om man inte har någon att fira denna dag med kan man ju fira sig själv. Det finns säkert något man är värd att uppskattas för.
Man väljer själv om man ska ta notis om alla olika högtider. Man jämför sin egen livssituation med andras men det ska man inte göra. Man har olika utgångspunkt. Man befinner sig i olika faser.
Sen kan man tala om en saknad men då måste man göra nåt åt saken.
Själv tar jag högtider med ro. Är ganska osocial med högtider. Jag är bra för de' 😃
Gav choklad till mina lärare och några vänner. Fick choklad från några vänner också. Efter skolan gick jag och en klasskompis till Disney Store och jag shoppade lite, sen pluggade vi på McDonalds i några timmar. När jag kom hem kollade jag på konståkning tillsammans med mina huskamrater. Hade en riktigt bra alla hjärtans dag!
"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"
ALLA hjärtans dag heter det ju! Inte kärleksparsdagen! Baka en kaka till favoritkollegorna på jobbet eller fika med bästa kompisen eller hälsa på mormor! nog finns det nån människa (troligen ett flertal) du uppskattar. :)
Ni borde kika lite på oss i grannlandet, här kallas det vändagen vilket ju är så mycket bättre enligt mig! :)
Det är nog så att de som inte har någon nära vän och inte heller en partner känner sig ensamma på alla hjärtans dag. Jag har ju en partner men någon nära vän kan jag inte påstå att jag har. Det är min partner som fungerar som både älskade och bästa vän. Så utan min partner skulle jag nog känna mig ensam.
Som flera andra sagt så är inte alla hjärtans dag för kärlekspar utan för alla. Själv så dunpade jag min pojkvän på alla hjärtans dag :) å vi båda överlevde ;)
Håller med #5 Hera :)
Jag har sambo men vi har istället gjort som så att vi bojkottar det helt :) Vi älskar varandra varje dag, inte bara den 14/2 :)
Träffa dina vänner och familj och visa din uppskattning för dom istället för att tänka "jag är singel en dag som denna" :)
Det heter Alla hjärtans dag. En dag då man ska uppmärksamma de man älskar om det så är middag med partnern,fest med kompisarna eller en utflykt i skogen med farmor,mamma,farbror och lillebror. Det är helt enkel en dag som man ska ägna åt må bra känslor med sina älsklingar.
M.V.H Snuttefia
Själv satt jag i Polen med en arbetskamrat och åt en "romantisk" middag på hotellet efter jobbet. Kändes lite roligt med alla röda hjärtan och stearinljus runt om oss….ha ha ha.
Dejtbar; det är dock inte specifikt för just den dagen. Det gäller alla högtider. Är man ensam så är man.
#23 Ja visst är det så att är man ensam så är man det oavsett dag eller högtid. Och beroende på vad man själv tycker är speciella eller viktiga dagar så är det jobbigast på just dessa dagar. För mig skulle det vara jul och alla hjärtans dag. Medan det skulle kännas mindre tungt att vara ensam nyår eller påsk t.ex.