Alla hjärtans dag!
Nu är det snart den 14:e feb.- Valentine! Vad ska ni hitta på? Vi ska ut och äta på restaurang.
Jag och min pojkvän ska äta ute och sedan bara vara hemma och mysa framför en film :)
Vi ska också ut och äta. Mest för min skull ;)

vi ska på begravning, så inget direkt med sambon troligtvis.
Jag och mina partners har inga planer, så vitt jag vet. Sambon ska till jobbet runt 17-tiden och sen jobbar han hela natten. Min pojkvän är utomlands och jobbar. Så, ja.
Jag ska kanske gå på bio själv, eftersom en film jag vill se har premiär, men ja. 😃
Vi har inget bestämt men eftersom det är en fredag, så blir det nog att hämta hem god utemat, titta på film och mysa 🙂
#4 Nej fy 😕
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Vi firar 16-års jubileum den 14:e. Troligtvis ska vi ut och äta iallafall. Sen får vi se.
Vi firar 5 år som förlovade och tänkte gå ut på restaurang och äta. Har bord bokat sedan ett par veckor tillbaka. Det blir faktiskt första gången som vi går på en riktig restaurang ensamma på dessa tio år vi har varit tillsammans. Så det är nästan lite pirrigt! Sen till kvällen blir det kanske en film med lite ost, kex, frukt, choklad och något trevligt att dricka. Massa mys och kanske lite mer därtill. ;)
#7 Grattis till er! 🌺
Grattis till er som firar 🙂
Tack! 🙂
Ingen aning, hoppas att killen hittar på något. Själv har jag bokat så att ett chokladpaket kommer till honom på posten den 14:e. Ja, vi bor inte bara i smama stad utan även i samma stadsdel :P Men jag ville bara överraska honom på ett lite mer oväntat sätt- eftersom vi båda har varit arbetslösa, fattiga, studenter så länge och detta är första året som jag har råd att göra något lite mer "kul". Och det här blir mitt sätt, eftersom vi knappast lär ses den dagen om inte han planerat in något speciellt.
Kolla gärna förbi mina bloggar.
dvärghamsterblogg: http://sleepyforestdwarf.blogspot.se
Akvarieblogg: http://sallskapsakvarium.blogspot.com
Jag är kluven. Å ena sidan tycker jag det är ganska tramsigt och kommersiellt. Å andra sidan är det väl aldrig fel att få en anledning att visa lite extra kärlek och uppskattning?
Under åren jag var hopplöst singel tyckte jag det var en ganska störig dag som strödde salt i såren och tryckte ner paridealet i halsen på en vart man än vände sig, så det första året med min nuvarande kändes det ändå lite viktigt. Äntligen var det min tur att fira, liksom. Fast det var ju inte så märkvärdigt ändå, visade det sig
Jag brukar försöka hitta ett sätt att göra något lite extra utan att göda den hysteriska krimskramsindustrin eller lägga pengar på dumheter. Göra fint och laga någon extra god mat, skriva något fint eller så. Och ok, jag gillar blommor alla dagar på året, så det tackar jag väl inte nej till…
#13 Fast alla hjärtans dag är ju inte bara för par utan rent allmänt: familj, vänner, släktingar osv också 🙂
#14 ja så är det ju, men när jag var singel kände jag mig ändå utanför på alla hjärtans dag. För alla vänner osv till mig firade ju med sin partner på den dagen.
#15 Ja alla känner vi olika, jag firade inte alls när jag var singel eller så firade jag med vänner/familj :)
Har bokat ett bord och ska ut å äta på en restaurang. :) jag hoppas jag får blommor också ;) hihi
Ska se om det finns några bord på en restaurang i närheten här så ska jag bjuda ut killen på mongolisk buffé. :)
Sajtvärd på reptiler ifokus.
Medarbetare på leopardgecko ifokus
Hmm..med en splittrad familj så blir det troligtvis inte något där, vännerna har liksom….tagit slut och har ingen pojkvän. Men en liten del av mig hoppas väl ändå på att kanske iallafall få något lite extra gulligt sms från en person.. :)
Vi gör alla så gott vi kan utifrån våran kunskap och erfarenheter
Jag vet inte riktigt vad vi ska göra min sambo har nämligen sagt att det är hemligt så jag får väl veta samma dag😊
It's hard not to be a menace to society
When half the population is happy on their knees..
Medarbetare på Avenged Sevenfold
Jag ska ha en Alla-hjärtans-dag-fest hemma hos mig med mina vänner och min pojkvän :) att bära något rött, rosa eller hjärtmönstrat är kravet haha :D
Vi firar våran första bröllopsdag :)
/Christine
Vi bor i olika länder och jag åker inte ner förrän 17e feb så vi missar Alla hjärtans dag. Men å andra sidan firar vi 1 år den 18e då vi får väl slå på stort då helt enkelt.
Sabina
www.anibaz.blogg.se
Förstår inte er som mådde dåligt pga at tni var singel på alla hjärtans dag. JAg kände aldrig så när jag var singel. Är mn singel så är man singel varför har vi människor så svårt att glädjas åt andra omkring oss om vi själva inte har det de har? Det är OFTA just bittra singlar ska trycka ner i halsen på oss som gillar den 14februari lite extra, hur töntigt och idiotiskt det är. "Visa kärlek kna man göra ala dagar". Nähe?
🤪Jag som gått här och trott att jag ENBART får visa det den 14:e februari varje år- det är därför jag slår på stort!! Gäller att passa på! *ironi* 😎
Eller folk som spyr på andras ömhetsbetygelser pga ren, skär, ursäkta; jävla, avund.
När jag varit singel så har jag visat uppskattning åt vänner som betyder extra mycket för mig. Utan att hata på alla som har en partner.
Det är en fin dag ^^ symboliken är fin. Allt krimskrams runt om är väl so-so. JAg köper choklad bäst jag vill, andra får tycka att det är onödigt men jag älskar att det finns sådana tjänster som ger guldkant på just den dagen. En suprise utöver det vanliga. Det hindrar mig inte från att göra det övriga dagar under året också. Så tänker jag.
Samtidigt bryr jag miginte så mycket om det, nu när jag har en relation, efteroms jag råkar vara med världens mest tråkiga alla hjärtansdaghatande pojkvän :P Men det hindrar inte mig från att uppvakta honom och att ändå hoppas på lite utöver det vardagliga.
#24 "Förstår inte er som mådde dåligt pga at tni var singel på alla hjärtans dag. JAg kände aldrig så när jag var singel."
Kan du verkligen inte förstå att andra inte känner precis som du? Jag var över 30 och hade inte haft ett vettigt förhållande sen jag var typ 22, ville verkligen inte vara singel, råkade ut för den ena idioten värre än den andra och insåg att det började bli ont om tid om jag skulle hinna bilda familj. Vännerna stadgade runtomkring mig, barnmorskor tjatade om att jag måste skynda mig att skaffa barn innan det var för sent (jag skämtar inte, fick höra det, efter att jag talat om att jag inte hade något fast förhållande), och det kändes bara så hopplöst.
Javisst, jag var bitter. Och avundsjuk. Och särskilt under den här tiden när varenda affär, restaurang osv drunknar i hjärtan och nallar och hyllningar till tvåsamheten. Det skulle aldrig ha fallit mig in att ta ut det på någon annan eller vara missunnsam mot dem som funnit kärleken och var lyckliga, men det kändes inte särskilt kul att bli påmind femton gånger om dagen att jag inte hade någon som tänkte på mig, ville göra mig glad och planerade att överraska mig.
Nu är jag nöjd med tillvaron och lyckligt gift, men jag tycker fortfarande det är väldigt kitschigt med alla nallar och hjärtan och översockrade gullegullkort. Men om du gillar det, knock yourself out! Vad spelar det för roll vad andra tycker?
Oj mossa denna tråd helt :) Sitta ensam hemma och längta efter käraste En fråga när man vill gratta något så säger man ju happy valentain på engelska . Säger man verkligen glad alla hjärtansdag på dig ? Finns det inte något finare sätt att säga det på . På engelska låter allt mycket betträ
Ja.. ännu en alla hjärtans dag som singel.
be inte om hjälp om du inte vill ha den
Påminde killen om det och påpekade att jag faktiskt var ledig då får ett "Men de är ju så fånigt" som svar… så gissar på inget :(
https://www.instagram.com/aros_yoda/
Kram på mig själv (singel) och skicka något trevlig vykort till min familj och några vänner kanske? Köpa god mat och titta på film. :)
Jag ska ut och fika med en polare.
Jag och sambon firar inte alla hjärtans dag, vi uppvaktar varandra sporadiskt under andra dagar under året istället när någon av oss minst anar det. Det ger oss mer och gör både mig och sambon gladare av att få en bukett blommor eller bli utbjuden på restaurang en helt vanlig onsdag, än att sitta och vänta på att bli uppvaktad och stressa fram en gåva på en förutbestämd dag. Räcker med att det finns födelsedagar och jul som "påtvingade" högtidsdagar när man ska ge uppmärksamhet och presenter :D
It's nice to be important, but it's more important to be nice!
Vet inte alls vad som händer. Träffar en kille sen strax innan jul.
Tror jag tar dagen som den kommer, den dagen känns så överdriven. Som att den som gör mest för sin tjej/kille får flest LIKES på facebook.
Medarbetare på Iller.ifokus och Sajtvärd på vin.ifokus.
Blir nog bara att sitta hemma och kolla film med djuren. Min pojke lyckas alltid inte vara här på alla hjärtans dag. Han är i Franska alperna till April varit borta sen november, jobbigt :(. Men får fira då istället!
Det är hockey på TVn så det finns inte en chans att jag lämnar lägenheten haha. Men jag har planerat att laga och baka nåt gott till mannen.
~Pen
Writer's block: when my imaginary friends stop talking to me.
Vi är nog rätt trötta efter jobbet så vi lär väl somna framför tv:n som vanligt så vi tar en utflykt till fjärilshuset den 15/2 istället och har en trevlig dag ihop bara vi 2.
Förra året var vår första alla hjärtans dag som ett par, och jag antog nästan att han skulle tycka det var en fånig kommersiell dag som inte var värd att firas, då han tycker det om julen. Blev jätteförvånad när han absolut ville bjuda ut mig på restaurang, fick blommor osv. Visst att kärleken alltid är värd att firas, men tycker ändå det är lite mysigt och romantiskt med en speciell dag för det. Vi har inte pratat om det än, men jag tror det blir något liknande men antingen restaurang eller också att laga någon lite finare mat tillsammans och kanske mysa framför någon film eller så :)
#25 Oj. Det var din kommentar som väckte den känslan hos mig men väckte mer ett minne av folk i allmänhet, runt mig själv- hur de betedde sig och uttryckte sig runt alla hjärtans dag. Jag har väldigt svårt att förstå när folk säger saker som "Se där, där kommer han minsnan med en ny bil….det har ju inte jag**surar* han har säkert jobbat svart, nya bilar är bara skrot osv (istället för "åh en ny fin bil, det vill jag också ha, och sen stannar man där ". JAg är inte sådan alls och känner verkligen hemska vibbar när folk beter sig på det sätt- omissgynsam :D
Det handlade inte om dig, -att DU känner sig ensam osv missunnar jag dig inte. Men många kan inte knipa käft om det, utan sprider sitt "gift" XD och vekrligen klargör hur patetisk man är som tycker om jul, födelsedagar, alla hjärtansdag….påskägg :) …nya bilar XD hur man har ngot och inte egentligne förtjänar det. Hur det hatar att en viss dag finns- bara för att de själva inte har någon :P de tär ganska missunsamt.
Jag har inga problem att glädjas över saker som andra har, även om jag itne har det själv och VILL ha det. Sen kan man även känna avund och vilja ha det själv…men jag skulle inte baktala någon/en sådan sak för att jag själv inte har det, inte du heller säger du. Min erfarenhet är att det ofta är sådan avund, baktalande av svartsjuka- som startar skitsnack, förtal och elakt prat bakom någons rygg. Man får andra att må lika dåligt som en själv…
Glad att du fått någon att dela det med.
Jag vet inte riktigt vad som händer här. Jag ska jobba hela dagen och passa en till hund.. kommer nog vara trött efter en lång arbetsvecka på två relativt nya jobb så.. Pojkvännen visste inte heller om han hann komma ner imorgon eller inte, men hoppas det. Blir nog mest lite middag och filmmys isf. Vilket känns rätt lagom :)
Sajtvärd för Australian Shepherd.ifokus!
min sambo åker iväg över helgen, men mamma och ena systern kommer upp och gör mig och hunden sällskap. vi kommer mysa och äta gott tillsammans, men firar inte direkt dagen :)

Min kille ska jobba eftermiddag/kväll så det gör jag nog också (egenföretagare). På förmiddagen ska han hjälpa mig att kolla på nya glasögon. Romantiskt va?!
Funderar på att smyga ner nåt i hans väska så han kan hitta det när han är på jobbet.
Inget direkt firande alltså. I de 27 år jag var singel var jag också tämligen ointresserad av alla hjärtans dag, utom möjligen i 15års-åldern.
Jag och min sambo bestämde oss för att laga en trerätters hemma och avsluta med lite hemmaspa, en kanonmysig hemmakväll helt enkelt! 😍
Blev lite nyfiken så här i efterhand på tråden. Jag är 39år och ofrivillig singel och barnlös. Känns som att livet dragit helt åt fanders för min del.
Men…Älskar alla hjärtans dag, och blir glad av att höra och läsa om glada människor..Kärlek ska firas stort och helst oftare än en gång per år…varje dag vore mer rimligt 😉
Jag köpte en massa tulpaner till mig, och skickade några sms. Mös med en film och massa popcorn. Det var en helt ok dag.