Relationer iFokus

Relationer

Etikett: förhållande
Läst 2096 ggr
[SofieKB]
0

Jag kan inte lita på honom..

Jag måste bara få prata ut mig och se vad andra tycker.

Jag och min kille har haft långdistans i 4 år, det har varit bra men lite upp och ner gångar. Det jobbigaste är att efter typ ett år så blev han väldigt svår att få tag i, han skrev liksom inte som han gjorde förut och kunde hitta på annat istället för att träffa mig och så vidare. Men när vi ses var allt bra.

Mitt stora problem nu är då att under jul så var vi hos våra respektive familjer. Jag trodde att han hörde av sig dåligt då han var med sin familj. Men tydligen så träffade han en tjej på en klubb. Dom hade haft jättekul och bytt nummer och dagen efter så började de dom skriva med varandra 24/7. Dom träffades även en gång till, precis innan att han skulle träffa mig.

Jag fick tyvärr reda på detta då hon skrev till han, och orolig som jag var så kollade jag vad dom hade skrivit(jag vet att man inte ska göra så). Och jag anser att om man har flickvän så låter man inte andra tjejer kleta läppstift på ens bröstkorg, skriva sms som:"jag ligger här i värmen med ett leende på läpparna och världen känns perfekt", eller att man inte ens berättar för den här tjejen att man har flickvän.

Han säger att han bara var vän med henne, men skriver man verkligen så till en annan tjej om man inte ens kan skriva så till sin egen flickvän(dom skrev typ 300 sms på en dag, han kan knappt skriva 3 till mig)? Han säger även att han absolut inte fatta att hon kanske hade känslor för honom, fast hon skrev om dejter och grejer.

Han ljög en massa om detta för mig och jag fick lirka ur honom sanningen gång på gång…

Han ljuger även om andra småsaker för att inte göra mig besviken, men varför gör han det då?

han har även pratat med sin killkompis om "brudarna i malmö".

Jag vet faktiskt inte vad jag ska tro, jag mår skit dåligt över detta då han inte anser att han har gjort något fel som haft kul med en kompis. Även att det känns som jag måste snoka ifall det är något han inte berättar för mig.. och jag vill inte och jag gör inte det men känns som jag behöver.. Är jag ett substitut för de tjejer han inte kan få, han kanske bara är med mig för att han är rädd för att bli ensam? Snälla säg vad ni tycker, jag älskar han, men det känns som han inte vill vara med mig, jag känner mig inte tillräcklig.

Leon1973
22

Dumpa, skaffa annan…

be inte om hjälp om du inte vill ha den

Sjöstjärna
11

Ja, jag håller med. Dumpa honom, hade han varit intresserad av dig på allvar hade han inte behandlat dig så. Lita på din instinkt som säger att det här inte är okej, det är hans handlingar som talar sanning inte hans ord.

/Sjöis

"Sat Chit Ananda - Varande Medvetande Salighet ❤️"

[SofieKB]
0

Jag är rädd över att det är jag som är problemet. När jag konfronterade han sa han att det kan bli lite tråkigt att skriva med mig och att det känns som jag inte hade brytt mig om honom och hans vardag då vi pratar…

Leon1973
15

Så han tycker att personen som han är tillsammans med är tråkig och DU tycker det är ditt fel?

Skärpning, om han älskade dig hade han inte sagt så, oavsett om du är tråkig eller inte så blir det inte roligare än vad han själv gör det. Ledsen men jag säger bara vad jag tycker.

Du kan hitta någon som sätter mer värde i dig.

be inte om hjälp om du inte vill ha den

obstitant
9

Om han tycker du bryr dig för lite om honom får han väl säga det och så försöker ni lösa det. Men tycker han att du är så tråkig att han hellre vill prata och flirta med någon annan går det alldeles utmärkt att göra det när han blir singel.

Vilket borde vara vilken dag som helst nu.

[Tuulikki]
12

Jag tycker att han är orättvis som menar på att det är ditt fel att han snackar med henne, för att du är "tråkig". Känns som barnsliga bortförklaringar.

OlgaMaria
4

Nej du har rätt - du kan inte lita på honom.

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

Delfin72
2

Det lätt att säga att det bara att lämna honom…När man älskar någon så är man mycket sårbar…Jag kan känna ditt smärta o inte talar om tid genom alla frågor man går med i huvudet dagarna enda…Det bara du som kan sitta stopp på plågan genom att göra lika oanträffbar som han är…kom bara ihåg att du är värt 1000 kr oavsett hur mycket han har kränk dig…Stå på dig.

[Linus123]
1

Lämna honom även om det kommer att göra ont.

ChristineL
3

Det är INTE ditt fel! Är det värt att vara tillsammans med någon som tycker att du är tråkig när du kan få någon som älskar varje sekund med dig?

Gur4m1
3

Du ä tårkig snarare för att du är "old news" och han verkar söka det där spännande osm finns i nya relationer. Bekräfteletörst och när han väl får det kan han inte låta bli att ta emot det. Det där tar jag som ett tecken att han inte är redo för en längre, seriösare relation.

Sen blir det nog ännu "tråkigare" mellan er nu när han får dig att känna sig otillräcklig, när problemet faktiskt är att han försöker ha både en relation och vara tillgänglig och få ut det där spännande som finns mellan två personer om man är singel. '

Jag skulle inte heller lita på den där killen.

Kolla gärna förbi mina bloggar.
dvärghamsterblogg: http://sleepyforestdwarf.blogspot.se
Akvarieblogg: http://sallskapsakvarium.blogspot.com

PennyScarlett
1

Det är bara att tacka för kaffet och stämpla ut.

Vi gör alla så gott vi kan utifrån våran kunskap och erfarenheter