Relationer iFokus

Relationer

Etikettsex
Läst 9109 ggr
andgustav
7

Bondage och Swinger club

Hej!

I dagens samhälle blir sex väldigt öppen men när man följer reportage verkar en del personer ha mycket tråkigt i sin relation börjar med en del saker som inte ryms i vår tanke verksamhet bland annat bondage koppla handfängsel på sin partner ta fram en piska vilket jag tycker verkar en aning sjukt. Gå på Swinger Klubb se sin partner ha sex med okända personer vilket skapar spänning för vissa personer. Jag skulle aldrig tänka mig gå på sådant ställe och ska jag vara ärlig ska ett förehållande inte bara handla om sex. Vi har varit ihop i 20 år det mest vackraste jag vet är när min fru går upp ur sängen på morgonen helt naken. Kärlek och sex är något fint. Inte s k fabriks sex som utförs på Swinger Klubb. Gå i sexterapi med andra par tycker jag bryter ned den personliga integriteten. Utanför Norrköping finns ett ställe där man tar sin partner dit och har sex tillsammans med andra par. Personligen anser jag att det verkar ganska nedbrytande och då ska man nog börja fundera på sitt förhållande. Naturligtvis finns det seriösa sexterapeuter som Olle och  Katerina Janouch. Ha en skön fredag mina vänner och var rädda om varandra.

Gronstedt
29

En tämligen trångsynt uppfattning om vad som är "fint" och inte … Varför skulle kärleken eller relationen vara mindre betydelsefull för att man utökar ramarna? Och att kalla sexuella läggningar för sjuka trodde jag var något passerat utanför ytterst speciella hatfora.

Är det bara vissa läggningar, hjälpmedel och utövningar som är "sjuka", eller är det allt utom missionären under täcket med ljuset släckt?

andgustav
1

Kärlek är väl inte när man binder sin partner eller piskar denna. Eller partnern får gå i hundkoppel. Är kärlek lika med våldsinslag?

fruktgumman
12

Swingersklubbar, bondage osv är inget för mig men det är fel att kalla det sjukt tycker jag.  Det finns ju dom som gillar det så varför störa sig på det? Låt dom göra det som dom gillar så är alla nöjda.

Gronstedt
8

#2: Om de inblandade finner sexuell njutning i det, så varför inte?

[WickedAlly]
18

#2 Men vi som utövar denna typ av sex gör det ju för att vi gillar det? Vi är alla med på det och respekterar varandras gränser. 

Det är tråkigt att läsa att man är sjuk och har problem i sitt förhållande för att man gillar att utforska sin sexualitet. Trångsynt och dömande inlägg är det verkligen. Jag skulle aldrig skriva att ni som har vaniljsex är skittråkiga eller mesiga till exempel. Så svårt kan det väl inte vara att respektera varandras olikheter? Om jag gillar att bli piskad eller bunden skadar ju inte dig.

Gronstedt
1

#5: Förlåt en okunnig, men vad är "vaniljsex"? Låter ovanligt kladdigt …

[WickedAlly]
2

#6 Haha, mjo namnet är lite konstigt kanske. Vanligt sex, sex som inte avviker från vad som anses vara "normalt" :)

Gronstedt
16

#7: Ok! Fick en vision av marsansås över hela sovrummet …

Men de flesta personer och par har väl sin egen stil, med inslag som grannen skulle bli chockerad av - och tvärt om.  Trist bara att lite bus med babyoljan ska vara "romantiskt" medan lite smisk ska vara "perverst". Och otroligt trist att ord som "sjukt" fortfarande hänger i luften så lätt …

[WickedAlly]
0

#8 Haha, finns säkert de som testat det med ;P 

Ja, förhoppningsvis så är det så, att de flesta vågar hitta sina egna saker. Fast det går ju inte att prata högt om direkt, för då är man ju sjuk i huvudet tydligen.

andgustav
2

#2 och#3

Min personliga uppfattning är att det är sjukt men vill folk leva ut sina lustar så ska det väl ske på ett demokratiskt sätt inte tvinga in folk under andra världskriget förekom det att man tog in kvinnliga fångar där vakterna m m utförde tvångsåtgärder mot dessa stackars Kvinnor. Det mest äckligaste som hände i modern tid var gubben på en svensk ort som tog upp tonårsflickor piskade dessa och sedan hade sex med honom. Bondage förekom även i antikens Rom och även har en del kungar förlustat sig på stackars Kvinnor. Det finns ingen anledning att vi ska beundra sådana helsjuka saker men återigen är man överens om att gå på swingerklubbar så får de väl göra detta och myndigheter bör ha insyn  dessa helsjuka nöjen. Men det är inget man ska uppmuntra folk att utföra för det spårar säkert ut i vårt avlånga land.

Gronstedt
31

#10: Vad katten har demokrati att göra med vad folk har för sig med varandra på frivillig grund? Ska vi alla demokratiskt rösta om vilka ställningar som ska vara tillåtna, eller vad menar du? Ska myndigheterna ha insyn i att ingen folk inte sätter på varandra på icke godkänt vis? Och vem har bett dig beundra något?

Försök inte låtsas att bondage-sex handlar om onda män som plågar oskyldiga småflickor. Du har uppenbarligen ingen aning om vad du pratar om! Institutionaliserad våldtäkt är inget unikt för VVII, för den delen, och att mäktiga personer överträder gängse regler är ingenting unikt, varken i historien eller i samtiden, varken för män eller Kvinnor. Våldtäkt är våldtäkt och är i lag förbjudet, med eller utan tillhyggen, men bondage och SM handlar inte per definition om våldtäkt.

Beklämmande att denna otroligt självrättfärdiga och dömande inställning fortfarande finns och uttrycks offentligt.

PennyScarlett
18

#10 Ta du och läs på lite om fetischer och prata med folk som faktiskt utövar denna typ av sex. Den som blir bunden i sängen och piskad går ju själv igång på det och då är det ju inget fel? Man är väldigt noggrann med att respektera varandras gränser vid den här typen av sex just för att det inte ska bli obehagligt för någon. Poängen är ju att båda två ska få sexuell njutning utav det och det hela är ett rollspel. Så även om man kan vara undergiven/dominant i sovrummet så betyder inte det att resten av förhållandet är uppbyggt på samma sätt. 

Sålänge man inte kränker någon eller medvetet trampar över någons gränser så får väl folk ha sex precis hur dom själva önskar.

Vi gör alla så gott vi kan utifrån våran kunskap och erfarenheter

Karmatarerskanise
20

#10 Nu är du helt ute och cyklar. Kriget har ingenting med det här att göra. Att dom tvingade sig på Kvinnor där är helt orelevant.

De som gillar bondage och liknande saker VILL göra det och GILLAR att göra det. De gör det av fri vilja.

Tycker du är fruktansvärt dömande och trångsynt som dömer andras förhållande och deras kärlek som du gör. Lev du ditt kärleksliv så som du behagar, och acceptera att andra gillar andra saker. Deras kärlek är inte sämre, mindre värd eller på något vis negativ bara för att den inte ser ut som din. Kanske har de roligare i sina förhållanden till och med? 

Nä, kanske dags att vidga dina vyer lite och inse att din verklighet inte är sanningen för alla. 😃

andgustav
1

#11 Du bör nog vara lite påläst om saker och ting. Tror inte att någon njuter av att bli piskad eller andra sjuka saker. Bondage är sjukt enligt många experter och vill någon utöva så ska det ske under demokratiska och det gör det inte idag!

Karmatarerskanise
24

#14 Det är du som borde läsa på lite.

Anledningen till att folk piskar, stryper och liknande är just FÖR ATT DE NJUTER! De når bättre orgasmer med hjälp av smärtinslag. Smärtan ger helt enkelt en förhöjd njutning för en del människor.

"Bondage är sjukt enligt många
experter och vill någon utöva så ska det ske under
demokratiska och det gör det inte idag!"

Vilka är dessa "experter"? De verkar vara lika dåligt insatta i ämnet som du är.
Och vad tusan menar du med att det ska ske under "demokratiska"?

[WickedAlly]
11

#14 Jag njuter av det, annars hade jag ju aldrig gått med på det.. 
Vad är det för "experter" som säger det?

Afturelding
25

Detta låter alldeles för mycket som 80-talet tycker jag. Homosexuella var Satan som förde med sig aids och allt annat än vanligt sex var farligt.

Min bästa vän är bdsm-lagd och hennes sambo lika så. Och de mår precis lika bra som jag och min man gör. Jag själv kan gilla att bli bunden ibland (så även min man), men där går min personliga gräns. Jag är mer för fetisher än bdsm. Men det har absolut ingenting med att jag skulle ogilla att andra utövar det. Talar vi om bdsm och swingers och fetisher på det stora hela så finns det alltid enormt mycket respekt för alla inblandade. Ingen tvingas till något, och det finns i 99% av fallen safe-words. Undantaget är möjligtvis par som levt tillsammans väldigt länge och kan varandra utan och innan.

Om nu andras sexuella preferenser stör dig så kanske du ska gå ut ur deras sovrum?😃

/Rebecca
Sajtvärd på kladsomnad.ifokus.se
Medarbetare på fantasy.ifokus.se

Gronstedt
8

#14: "experter" på samma sätt som Åke Green är "expert" på homosexualitet, kanske?

andgustav
1

#15 och #16 Krimologer, utredare och åklagare. Efter att plockat ner avlidna personer som utfört sådan. Under 90-talet hade en man bondage på ett hotellrum i Stockholm och kvinnan avled. Enligt mannen gick kvinnan med på detta så var det med.

Gronstedt
4

#19: På vad vis tyder detta på att någon av dem du hänvisar till anser bondage sjukt? Det kan gå fel, javisst. Gör det saken sjuk? Mer riskfylld, ja, men vi är många som ägnar oss åt riskfyllda saker utan att vara sjuka.

[WickedAlly]
3

#19 Skulle gärna läsa något av vad de sagt eller skrivit. För om de uttalat sig på sådant sätt så antar jag att det finns dokumenterat och att du kan länka? 

Det är liksom nackdelen med livet: Man kan dö. Man kan halka i duschen och dö, eller bli påkörd rakt utanför sin dörr. Människor hoppar ur flygplan och nerför broar. Är det sjukt det också? 
Det är nog bättre att man lägger sig platt ner så att man inte riskerar något.

viktoria91
10

Jag älskar bdsm, rapegame och strypsex. Ska jag få en "krama-om-mig-tröja och ett rum med mjuka väggar nu?!

[WickedAlly]
6

#22 Vill du ha sällskap i rummet? Jag passar tydligen in där också.

Gronstedt
2

#22: En sådan tröja skulle väl vara mysig då?

viktoria91
5

#23 Vi måste kolla med demokratins först om man får vara 2. XD #24 Man blir ju alltid anhållen av nån man gillar så.;-)

[WickedAlly]
1

#25 Det har du rätt i. Det kan ju anses vara sjukt på något vis, glömde det.

citytjejen
7

Som många känner till så finns det ju ett otal "inriktningar" inom sex, finns folk som tänder på strypsex, att kissa på varann, förnedring och hur mycket andra saker som helst. 

Jag kan tycka att många av dessa otaliga saker är lite udda och inget som jag själv vill göra, och då låter jag såklart bli det.

Men så länge samtliga inblandade är med på leken och gillar det, och ingen tar skada av övningarna,  så är det ju verkligen inget fel! Och så länge det är så, så är det ju toppen, kör på säger jag bara!

/Christina

Toxics
6

jag tycker att du har en fin syn på sex, en vacker syn som är hälsosam! Jag kan hålla med till viss del om att det är aningen sjukt att vilja slå sin partner, även om han nu skulle säga att han gillar det så skulle jag tycka det känns hur konstigt som helst. Men vad Andra gör i sängen är ingenting jag har rätt att döma över. Och sådant sex, såsom piskor och rapeplay tror jag inte har något med kärlek alls att göra, det är en sexuell lust som behöver mättas. Tror knappast man vill piska sin tjej/kille för att man älskar den så mycket.

~They say that "what does not kill you makes you stronger". i belive that if something is trying to kill you, it makes you angry.~

Gronstedt
13

#28: Om man älskar sin partner vill man inte dela sexuell lust med den? Skum inställning, måste jag säga.

Toxics
2

29# det har du nog rätt i, det vill man ju göra. Kanske tänkte fel där. kan ju ha med att göra att jag inte förstår mig på piskor och swinging. Skulle kanske mer beskriva det som att Jag som Älskar min partner skulle aldrig vilja göra något för att skada honom, även om han bad mig. För att jag Älskar honom. därför har jag svårt att se att man tycker det är okej att skada sin partner på något sätt.

~They say that "what does not kill you makes you stronger". i belive that if something is trying to kill you, it makes you angry.~

Gronstedt
10

#30: Det är nog framför allt tillsammans med sin älskade partner man kan lämna ut sig så som man måste göra i BDSM.

andgustav
1

#28 Är helt på din linje. Våld föder våld!

Toxics
2

31# nej men usch, vaddå lämna ut sig? Riktigt hemsk mening och inget jag vill begripa.

Kalle-B
14

Förstår inte dom som dömer andra. Var och en får väl hålla på med vad den vill. (Så länge det inte skadar nån annan icke inblandad förstås.) Definitionen "sjuk" när det gäller sexuella aktiviteter är bara nåt påhittat. Det är ett sätt för alla som anser sig normala att särskilja vad som tolereras och som inte tolereras. Vad som anses som sjukt är olika i olika kulturer. För inte så många år sen var homosexualitet en sjukdom i Sverige. 

Jag är faktiskt avis på dom som verkligen lever ut sin sexualitet, skulle gärna vilja mer…   men det är inte riktigt så enkelt.

Grattis till er som vågar - ni har större förutsättningar för att få ett lyckligt liv.  🙂 Och stor chans att ni har/får ett bättre förhållande eftersom ni vågar ta upp era fantasier.

Pedofiler är heller inte sjuka, däremot har dom ett sexuellt beteende som kan skada andra individer - och därför måste vi motarbeta pedofiler i vårt samhälle.

Gronstedt
6

#33: Vad är det för hemskt med det? Man är alltid utlämnad och sårbar när man har sex, eller hur? Det gäller oavsett om man föredrar missionären med lampan släckt eller BDSM, men man är ännu mer utlämnad om man låter partnern binda en, till exempel. Man måste kunna lita på att partnern respekterar safe-words och så vidare. Det är lättare att lita på den man älskar och lever med och därmed kan man känna sig trygg i att leva ut sin sexualitet.

#32: Försök få in i skallen att våld inte har med saken att göra!

andgustav
0

#31 Fy skulle aldrig lämna ut mig till någon annan!

[WickedAlly]
9

#30 Jag har aldrig sett det som att min partner skadar mig. Sådan smärta är njutning för mig, inget annat. Vi älskar varandra och vill att den andra ska njuta så mycket som möjligt. Jag njuter av att känna smärta på olika sätt och för mig är min partner väldigt kärleksfull som tar hänsyn till mina önskemål och önskar att jag ska ha det så skönt jag bara kan. 

Och ja, man är ganska "blottad" i sådana situationer för man måste lita fullständigt på sin partner. Och det är absolut inget fel med det, det visar ju istället på full tillit, hur kan det vara något fult?

#36 Stackars din fru i sådana fall.

Toxics
1

35# Jag känner mig inte ett dugg utlämnad när jag och min partner har sex, inte alls faktiskt. Så den meningen kanske du får omformulera, Men det finns massor av spännande sätt att ha sex på utan att skada varandra. Och jag menar inte att det är sjukt att binda varandra. Det är just det där med att skada varandra som stör mig. Det kan inte vara hälsosamt att njuta av att blir skadad eller at få skada andra!

andgustav
0

#35 Det du beskriver är inte bra och det tar jag helt avstånd. Man kan aldrig utesluta våld i sådana handlingar.

Karmatarerskanise
12

19 nämn en expert. De du nämner är inga experter i ämnet. De är inte än personer du nämner utan yrkesroller. Och du vill inte lämna ut dig? Vad har du för förhållande? Jag utövar ingen bdsm sex, men när jag gav mitt hjärta till min partner lämnade jag ut mig helt och fullt. Tror du är så negativmot andras sex för att du inte känner till vad det innebär och det skrämmer dig. För kunskap om det saknar du.

Gronstedt
20

#36, 38: Ni menar att när ni har sex med era partners är ni lika oberörda och oengagerade som en vanlig eftermiddag i butikskön? Låter inte som något vidare sexliv, men visst, go for it!

#39: Du lär knappast bli inbjuden att vara med, så hur kan du "ta avstånd" från det?

Är det verkligen OK att hetsa och håna mot sexuella läggningar så här? Är det bara homosexualitet som är skyddat enligt lagen?

Toxics
2

41, Jag har inte ett tråkigt sexliv, men jag känner mig inte utlämnad. Jag förstår inte vad du menar med det. Jag förstår inte hur det kan vara okej att njuta av att skada andra eller att njuta av att bli skadad. Speciellt inte hur man kan njuta av att skada andra. Människor får hålla på med vad de vill. Jag har flera vänner som gillar BDSM, det är ingenting jag i saklig fråga bryr mig om. Men det är något som jag aldrig kommer att förstå.

Gronstedt
3

#40: "Tror du är så negativmot andras sex för att du inte känner till vad det innebär och det skrämmer dig."
Är det så att det skrämmer TS och kanske ännu mer kittlar hen? Och det skrämmer hen kanske ännu mer?

#42: Jaja, om du inte vill blotta ditt hjärta för din partner så är det helt och hållet upp till dig och partnern.

I ena stunden säger du att du inte bryr dig om, i nästa att det inte är OK. Hur kan du döma om du inte bryr dig?

De inblandade anser sig ju inte bli skadade - varför kan du inte ta in det?

Toxics
3

43# Min partner har hela mitt hjärta. Och jag har hans, Hur kan du säga att de som inte gillar att bli slagna av sin partner inte har blottat sitt hjärta för dem? Haha undra vem det är som dömer? Jag bryr mig inte om vad andra människor gör, men JAG skulle aldrig tycka att det var okej att göra så mot min partner. För att åstadkomma andra personer smärta är ingenting jag kan förstå!.

Gronstedt
9

#44: Fantisera inte för långt nu! Jag har inte påstått att folk som inte gillar att bli slagna inte blottar sitt hjärta, jag har påtalat att man ofta är mer blottad inför sin sexpartner än inför andra. Att du väljer att inte begripa det får stå för dig.

Toxics
1

45# men det är ju det jag menar. Men om man gillar BDSM är man blottat på ett helt annant sätt. Och ja det får stå för mig vad mina åsikter är i det här ämnet, precis som att du får stå för dina åsikter. Ingeting vi borde tjafsa om. Det är som det är.

pinoccio007
0

Alla får göra som dom vill bara jag slipper vara med. Att binda eller smiska sin partner lite på rumpan tycker jag inte är ett dugg sjukt, men jag kan faktiskt hålla med om att saker som riskerar att skada ens partner tycker jag är sjukt att göra. Som tex att strypa sin partner. Det kan faktiskt vara direkt dödande att göra så. Och det kan inte jämföras med att göra andra riskfyllda saker som att hoppa från ett flygplan. För hoppar man från ett flygplan så riskerar man ju bara sitt eget liv, inte sin partners som vid strypsex

Gronstedt
2

#46: Det är inte ett helt annat sätt, det är precis samma sätt att blotta sig. Möjligen mer av det, eftersom det kräver stor tillit.

Amorell
11

Personligen tycker jag att man ska akta sig väldigt noga för att döma vad andra gör i sovrummet, för egen del kan man ju avstå men varför sätta sig herre över andra människors sexualliv? 

Den mänskliga sexualiteten är fantastisk med många olika inslag och preferenser. Om man inte delar andra människors uppfattning betyder det inte att den är fel. Så länge det rör sig om två samtyckande vuxna som njuter på lika villkor så förstår jag inte varför det skulle utdömas. Kan vara extremt viktigt att notera just samtyckande eftersom att det är nyckelordet. Därför blir inte exempel på övergrepp som skett under andra världskriget särskilt aktuella. Det är två helt olika saker.

~ Ysmn

andgustav
0

#41 Vill inte bli inbjuden på sådana knasiga saker. Vad folk gör i sina sovrum bryr jag mig inte om. I framtiden kan det mycket väl bli förbud för Swingerklubbar som tlllåter BDSM likadant som när Karin Söder förbjöd nakendans!

Gronstedt
14

#50: Så gränsen går vid om man gör det i sovrummet eller någon annan stans? Det lät inte så förut … Får man ha swingersammankomster hemma i sovrummet då, bara man inte registrerar en förening?

andgustav
0

#51 Du får vända dig till våra politiker de vet nog det nog bättre än vi. KD kommer säkert med lite käka förslag vad som är syndigt!

😂

Gronstedt
14

#52: Du verkar ju tro det, med dina uttalanden om att alla ska ha sex på demokratiskt vis och att politikerna ska lägga sig i folks könsliv. Inte för att jag finner det speciellt skrattretande. Ännu mer beklämmande är att du inte ens kan svara på frågor eller underbygga dina uttalanden utan försöker slå bort det hela med skämtan.

andgustav
0

Inga kommentarer från mig tack!😎

erspers
3

Jag tycker att man så göra vad man vill när det gäller sex sålänge båda är med på det hela..är båda det så är det bara att köra på..vad man än gillar..det drabbar ju ingen annan än dom själva så låt folk göra Vad o hur dom vill

S

[vertigo78]
1

Tycker som nämnts ovan att man inte har rätt att döma andra…speciellt inte om man inte själv testat och, vem vet, till sin förvåning upptäckt att man kanske gillar det man tidigare känt aversion mot. Då blir det ju att granska sig själv…och det kan ju vara tuft…men tänk så nyttigt emellanåt.

andgustav
1

Min personliga uppfattning är att man ska inte rekommendera sådant sedan är det upp till var och en. Men sjuka lekar kommer alltid att finnas och det har funnits sådant sedan antiken. Ett annat fall var i USA där de hängde upp en kvinna mannen kysste henne in i det sista tills hon avled, polischefen på orten talade om att det var det värsta han upplevt. I vissa stater i USA är BDSM strängt förbjudet men så långt tror jag inte vi går i Sverige och USA är ibland moralens land.

Geru
10

Gronstedt har skrivit precis så som jag ser på saken i den här tråden.

Att det finns människor som säger att det jag och min tjej gör i sovrummet är sjukt gör att man tappar lite förtroende till vissa människor på det här forumet. Och å andra sidan säger det mer om människorna som skriver sånt än dom som har ett roligt sexliv.

#57 Hur är det relaterat till BDSM?

“I don't think the human race will survive the next thousand years, unless we spread into space.”

-Stephen Hawking

Karmatarerskanise
14

57 vilka delstater får man inte utöva bdsm? Hur hindrar dom folk från att ha det sex dom vill hemma? Om fallet du skriver om handlar om två frivilliga som hade sex och det gick fel, så tror jag inte för fem öre på att en polis har påstått att det var det värsta han sett. Visa gärna källor på påståendena du slänger ur dig. Hur många dör av bdsm i sverige varje år? Hur många dör av alkohol varje år? Fundera på det och återkom sedan om vilket som borde förbjudas.

Gur4m1
19

Jag blir abra bedrövad av Andgustavs och Toxics inlägg i den här tråden. :´(

Andgustav: 1. Krigsförbrytelser har inget med BDSM att göra. Joydivision hade inget med BDSM att göra, VÅLDTÄKTER- vi talar alltså riktiga våldtäkter, inte sådana som kvinnan/mannen är med på- är inte BDSM. Det är brottsliga handlingar och övergrepp! Och har ingenting med BDSM att göra. Det är "one way-pleassure"- dvs enbart på förövarens vilkor.

2. Du talar om demokrati och att staten bör ha insyn i BDSM världen? Hur menar du då? Eftersom du gillar att ta upp helt orelevanta, historiaksa aspekter så kan jag, som icke BDSM-utövare men en demokrat, säga att jag INTE vill ha som på medeltiden, att man utnämnde uppsyningsmän och höll koll att hustru och make alltid enbart ägnade sig åt missionären - som var den enda tillåtna sexuella ställningen. DET kan man kalla för helt sinnessjukt och otroligt odemokratiskt (och många lär ha varit brottsliga i hemlighet). Lär dig vad demokrati är. I dne här tråden har du fått uttrycka din åsikt men är helt klart i underläge för att föra "folkets talan".

3. Du tar även upp om att BDSM även fans på romarnas tid- du menar under en av civilisationens storhetstider i mänsklig historia? Romarna pysslade även med friidtrott, bögsex och analsex. ÄR det också fult och dåligt?

4. Hur kärlek uttrycks är väl melln de älskande att avgöra? Om jag älskar att bli slagen, känslan som jag upplever då- är det då inte kärlek om min partner kan ge mig den njutningen ibland? Hela idén är att det sker på bådas vilkor. De som blir smiskade, strypta, fistade, slagna, bundna- gör det för att en part gillar att göra det, den andra gillar att utsättas för det. Jag tycker inte ens att det är en fråga om "mer eller mindre spännande" sexliv, det är som att definiera homosexuella som "mer tråkiga" eller "roliga" än heterosexuella, för de är normen eller inte.

Det finns Kvinnor som lustmördats, homosexuella osm lustmördats och ja, det har förekommit ett fåtal mord där BDSM-element funnits närvarande- och i litteratur och filmer ÄLSKAR de att slänga in BDSM-element för att göra det mer uppseendeväckande, lite mer "sjukt och oförståerligt" för oss som bara har vnailjsex. för ja, för mig är det ofattbart att vilja slå sin partner, men jag finner även bögsex som äckligt- men i slutet på dagen så lever jag i ett fritt, demokratiskt land så jag slipper göra något av det och därför behöver jag hellere inte bry mig eller döma att andra pysslar med det. PRecis osm jag vill vara lycklig och fri att göra "min grej" vill jag att min granne ska få uppleva samma frihet och glädje.

Att vilja förbjuda surströmming för att du inte gillar det Andgustav, och det även är giftigt om man skulle äta 4-5 brkar om året…. är inte demokratiskt alls- då merpartne vill ha just den frihetn att kunna äta surströmmingen ibland, giftig eller inte. För den behöver itne var aäcklig för dme bara för det är det för dig. Förstår du liknelsen? (Jag älskar btw surströmming! såingen tar det som nedlåtande mot BDSM).

Kolla gärna förbi mina bloggar.
dvärghamsterblogg: http://sleepyforestdwarf.blogspot.se
Akvarieblogg: http://sallskapsakvarium.blogspot.com

Gur4m1
8

Andgustav: Den här tråden hade varit mer intressant om du, i din oförståelse inför BDSM istället räckt ut frågor till de som är utövare? Så du kanske får en inblick och förståelse för vad som får BDSM-utövarna att pyssla med det.

Nu är det mer "Det är sjukt- nej det är det inte- joho det är det visst"

andgustav
1

#61 Inga kommentarer från mig du bör nog kolla din stavning på dina väldigt långa kommentarer innan du kommer dina inlägg. 

❤️

Ta inte illa upp.

Karmatarerskanise
16

62 stavning har ingenting med ämnet att göra och din kommentar visar bara att du inte har svar på tal.

PennyScarlett
16

62# Vad vann du på att klanka ner på hens stavning? Otroligt omoget. Ta DU och läs på lite innan du skapar trådar om saker som du uppenbarligen inte vet något om, innan du börjar klanka ner på andras stavning. Din meningsuppbyggnad är för övrigt värdelös.

Gur4m1
7

#62 Jag har inget fungerande rättstavningsprogram på den här datorn och har vissa svårigheter med stavningen (som säkert märkts av i mina tidigare inlägg) och jag tar inte illa upp eftersom jag gjort samma uttalanden om dina inlägg. Grejen är att jag kanske stavar fel på ord eller skriver emllanslag på fel ställen (slarv) men du skiter helt i stor bokstav och punkt.

Istället för att försöka avvika från ämnet du själv startat upp kan du väl fundera över det, kanske omvärdera dina åsikter och uttalanden och återkomma med dina funderingar kring ämnet? 😃

(Då syftar jag på BDSM och sweingers-club, inte om stavning).

Tomteslakt
17

Då socialstyrelsen tagit bort sjukdomsstämpeln på bdsmläggningar så skulle jag vara rätt nöjd om folk kunde låta bli att klassa det som sjukt då det inte är en sjukdom.

För det första, en person som utövar bdsm-sex i någon form är med på det (i de allra flesta fallen, annars ses det som övergrepp och är inte bdsm-sex alltså).
Det är bara hbt-läggningarna som är skyddat enligt lagen mot diskriminering, inte heterosexuella är det heller eller bdsm-lagda människor. Norge är ett underbart föregångsland som tänker införa lag mot diskriminering av all sexuell läggning.

Då jag och min fru varit på en hel del bdsm-klubbar och en stor del av vår umgängeskrets är personer med sådan läggning så kan jag gladeligen informera om att det finns väldigt många Kvinnor och män som mår bra och till och med BÄTTRE av sin läggning än vad de gjorde innan de upptäckte sin läggning.
I många av deras relationer är det faktiskt grund för separation om den andra parten inte skulle kunna tänka sig bdsm-sex/-relation.
Alltså är det klart och tydligt ett exempel på att kärleken är lika äkta inom bdsm-relationer som i "vanilj"-relationer.

BDSM som sådant är ett stort gigantiskt paraplybegrepp som inte alltid är detsamma eller hör ihop med våldsinslag (som smisk, stryp, floggning m.m.) utan innefattar en määäängd olika läggningar.

Lägg gärna fram exempel på forskning som säger att detta är skadligt, eller experter som påstår det.

Gur4m1
13

En ton genom hela resonemanget är också att det är synd om "di stackars kvinnerna… ".

Jag är själv väldigt nära vän med en, vad jag skulle kalla för Dominatrix, jag är inte alls inne i BDSM-svängen, men vi pratar ofta om våra sexliv och sakerna hon berättar….som hon gör mot "di stackars männen" (De bönar och ber om det förvisso) ;), så är hon allt annat än ett stackars litet offer för ondskefulla, strypgalna män. Det som sker, sker på hennes inititiv. Allt från minsta lilla knut, smisk eller orgasm. En del av våldet utförs på henne men hon är den som bestämmer var, när och hur. Hon är varken rädd eller upplever att hon utsätts för någon fara. Inte mår hon dåligt av det heller, jag upplever snarare att detta stärker henne, sedan hon upptäckte den sidan och bejakade den. 

Jag får höra en hel del historier av den delen av hennes liv, som tack vare mångas fördomar, hon måste hålla dold för omvärlden. Så idén ch sinnesbilden om att BDSM är män som våldför sig på Kvinnor är också…åt helvete. Kvinnorna är inga offer, så länge de gått med på det själva.

Tomteslakt
15

#67. Tack, du tillför oerhört mycket här, och det gör Hera också.

Som sagt, kvinnorna inom bdsm-världen är långt ifrån några offer. Osäkra människor och människor med taskiga bakgrunder finns det inom alla läggningar.

Men det är oftast så att inom bdsm-världen är det den undergivna som är den mest dominanta, för oftast är det dom som sätter upp stoppord, ramar och regler som absolut inte får överskridas, då det i så fall räknas som ett big nono eller övergrepp rent av.
En äkta dominant gör inget emot en undergiven partners vilja. Det är där tilliten och respekten gör sig väldigt gällande inom bdsm.

Tyvärr så är det här inget man kan vara öppen med så mycket i samhället idag som #67 så tydligt visar. Många förknippar ju bdsm-världen med sjuka saker, sjukdom, äckel, misshandel, förtryck och övergrepp och i media blåses det ofta upp som något sjukt och hemskt.
Det syns ju också inte minst i TS argumentationer och Toxics inlägg från och med #28. Där argument som att bdsm-personer uppenbarligen inte kan ha äkta kärlek för att de har den läggning de har. Det är inte heller en ovanlig inställning många har jag märkt.

PennyScarlett
9

#68 Jag ska erkänna att jag hade alla dessa fördomar och lite till om BDSM för ett tag sedan! Men det beror nog mest på att jag själv varit väldigt osäker i min sexualitet så det har skrämt mig…Sen satt jag och min fd kille och kollade igenom ALLA avsnitt av Fråga Olle dokumentären och kan säga att efter det har jag aldrig haft så bra sex och jag har verkligen släppt alla fördomar efter att man faktiskt fått lära sig mer om det och fått se och höra utövare berätta om det. 

Så jag vågade mig faktiskt på att själv prova ett par nya saker i sovrummet och det är verkligen jättekul att öppensinnad kunna testa och utmana sig själv lite :) Tummen upp för Fråga Olle!

Gur4m1
6

Fråga Olle är skitbra :D Även om jag inte direkt inspirerats till egna sexuella utsvävningar av programmet så har man fått en hel del inblick i andra människors sexliv, en delsvar på frågor och hela grejen att …det är olika för alla 😃 Finns ingen vits att själv må dåligt eller störa sig på hur andra gör, eller vara rädd att det man själv gör är fel- så länge det inte går ut över andra, såklart! Om jag kände mig lockad att smiska någon så skulle jag helt klart göra det- jag tänker inte må dåligt för att andra gör det, eller för att jag själv låter bli!

Ibland måste man inte ens _förstå_, allt som krävs är att man tolererar det och visar respekt och hänsyn (den där om att behandla andra så som man själv vill bli behandlad). Är inte speciellt svårt alls. Men förståelse är inte långt bort om man kolla upp läget lite. (kanske lite mindre antik/krigs-sexhitoria och lite mer nutidshistoria 😉).

andgustav
0

Efter ha läst igenom allas kommentarer med väldigt långa inslag. Man ska inte vara naiv när det gäller BDSM, på 70-talet förbjöds bordellverksamhet i Sverige och innan dess förekom det prostitution på de största hotellen i b l a Stockholm. Vilket stoppades av myndigheterna. Idag är sexköp förbjudet men det har övergått till dold verksamhet. Det är väl ok med Swingerklubbar men varför ska de vara lika hemliga som Broderskapsföreningar. Vi ska bara tacka våra journalister att de håller koll på sådan udda verksamhet och när det gäller BDSM på dessa klubbar ska vi inte tro att det är nyttigt. I England förekom det att personer från samhällets toppskick njöt av att bli förnedrade på 70-talet fanns en grupp som låste in folk i lådor där de piskades tidningen SE som var föregångare till Se & Hör tyckte att myndigheterna skulle titta på detta beteende när denna grupp etablerade sig i Stockholm. Personligen anser jag att samhället ska nog ha insyn på s k Swingerklubbar och tillstånd ska utfärdas när man bedriver sådan verksamhet. När en olycka inträffar är det många gånger för sent och då håller inte alla bortförklaringar.

Gur4m1
17

Men nu böjar du svammla igen Andgustav- VAD har BDSM med BORDELLVERKSAMHET att göra? Och även där ser du ju faktisktproblemet när saker ska vara "statligt styrt ch kontrollerat"- dvs när något blir förbjudet så hittar folk andra vägar- "precis som när man försökte förbjuda alkohol i Sverige och USA" ;) Kolla upp hur det gick emd det (uppenbart inget vidare).  Sexklubbar är hemliga just för att alla inte accepterar det. I min lilla hemstad där det "bara" bor ca 40 tusen invånare i kommunen och kyrkan har ett starkt fäste (frikyrkorna) - så får "porrbutiken" köa nya fönster med jämna mellanrum. Då talar vi om en erotikbutik som säljer saker för både honom och henne. Även om 90 av 100 uppskattar butiken så finns det folk som tycker att deras "demokratiska rätt" är att krossa fönstren och skriva skällsord och hot till en butik som inte når upp till deras egen moral- och därmed kanske slutligen skrämma bort butiken och det påverkar ju oss övriga negativt.

" Vi ska bara tacka våra journalister att de håller koll på sådan udda verksamhet och när det gäller BDSM på dessa klubbar ska vi inte tro att det är nyttigt. I England förekom det att personer från samhällets toppskick njöt av att bli förnedrade på "

Du får gärna redogöra för alla hemskheter" som hänt (under min livstid, tack) på dessa swingersklubbar. Och förklara ännu mer hur SE OCH HÖR tillför något bra alls, jävla skvaller/sensationstidning!

Att en politiker i England gillade att bli förnedrad….du se rju själv, du dömer denne pga sin sexuella läggning. Hur påverkar sexualiteten dennes person att vara politiker? Det är just pga sådana åsikter och fördomar som BDSM klubbar är hemliga för ickeintresserade!

I swingersammanhang och sexklubbar ser jag inte ens varför man ska ha insyn- för vad är riskerna? Folk är där för att ha sex, det brukar vara rätt tydliga "etikett-regler" och krav för att få vara med till att börja med. Att byta partner eller ha sex med färmlingar är väl inget farligt? Var ligger det farliga i det?

Att byta sexpartners måste inte ha med BDSM att göra. Precis som ett ons inte har med BDSM att göra och staten (och politikerna fanimej inte har ett SKIT att göra med).

Detta känns lite som argumenten jag ofta får höra "emot" prostitution: Men tänk på "Lilja 4-ever!"- Ingen vettig person som är för att tillåta sexköp- anser att trafficking (påtvingad sexsäljare) är okej, ever. Majoriteten av BDSM utövare och swingerpar ägnar sig inte åt att mörda varandra, uppsåtet är inte att ge skada eller orsaka dödsfall, eller att _tvinga_ folk till sexuella handlingar!

Att sedan 1% gör det, har BDSM element i sina brottsliga påhitt (eller gör fel på grund av okunskap)- har mer med människans natur i allmänhet att göra, än att de pysslar just med BDSM/Swinger/Golf eller biodling att göra. Biodling är oftast bara trevligt men nog fan är det ibland att nån jävel säkert blir stucken och kanske rent av dör av en allergisk schock- eller att en biodlares bin sticker några som i sin tur DÖR av allergi. Jävla biodlare, asså. Dags att förbjuda honung! ((vem vet dessutom vad de där sjuka BDSMutövarna gör med honungen? FÖRBUD!")) 😉

Tills du kan visa konkreta bevis på att just BDSM-folk ägnar sig extra mycket åt olagliga saker så tycker jag att du ska vara tyst om sådana uttalanden. De dokumentärer jag sett om BDSM och swingerpar har de mest visat en stor öppenhet i sin verksamhet- men självklart- det handlar om sex- många har en stark integritet. Att man kan ha sex med många olika, eller inför folk, betyder inte att man vill basunera ut sitt sexliv i artiklar och tv. Men visst, är du redo att redovisa för ditt sexliv så är det väl rättvist att även BDSM utöver ska göra det. Få svenskar är dock redo att gå så långt för den rättigheten.

Sett att andra krävt svar på dina märkliga påståenden om dödsfall inom BDSM-scenen, som du helt ignorerat tidigare. Vill du även förbjuda fallskärmshoppning? Jag misstänker att fler skadas innom snowboardåkning än innom BDSM, om man ser till % utövare osv, men det är ingen fakta jag har- utan mer en magkänsla.

Sluta ta upp skandalrubriker från 70-80-talet, eller ens 90-talet (och framförallt från antiken- som just är antiken) och snälla, sluta hänvisa till kärringblaskor som källor.

andgustav
1

Man kan inte jämföra äpplen och päron. Man ska hålla sig till sanningar att BDSM innehåller våldsinslag kan inte uteslutas och man bör hålla sig till fakta. Dina siffror är inte relevanta och man ska inte försvara det som är skadligt.

Gur4m1
11

Jag har inga siffror, det har tydligen inte du heller. Att någon över huvudtaget pratar om siffror beror på dina uttalanden (dragna ur röven). Våldsinslag finns i de flesta sporter också. Det dör ofta folk i Bandyn, Hockeyn, ridsporten- folk skadas grovt. Enda skillnaden är att sex är liiiiiiiiiiite mer perosnligt och något man oftast bedöms för i sitt övriga liv.

Smaka på detta ANdgustav och se hur du reagerar om du tänker att du aks anställa eller jobba med följande person:

"Hej, jag är en gla doch trevlig tjej som ägnar mig åt att rida 700 kg tunga hästar på min fritid" (införstått att jag brutit minst 2 ben och fått en del hjärnskakningar, en gång höll jag på att bryta nacken och om jag inte haft skyddsvästen ahde jag inte stått här idag).

eller

"hej…jag är en ansvarsfull, trevlig och social tjej som sysslar med BDSM på min fritid (jag gillar att bli smiskad, dragen i håret, hårt knullad och att se på när min pojkvän knyter paket av…sitt paket).

Du vet att båda tjejerna utsätter sig frivilligt för fara men det är nog mest nr 2 du kommer dömma ut och inte anställa, gissar jag alltså. De tär iallafall så rätt många andra skulle tänka.

PRecis som många svenskar, trots att de inteär rasistiska fördomsfulla äckel- sorterar bort folk med konstiga, främmande namn, folk som öppet visar politisk ställning, folk som "varit till besvär" eller folk som är öppen med en sexuellt, avvikande läggning- tex transexuell eller homosexuell. Eller Kvinnor som är gravida (eller i en ålder då man tror att de vill vara gravida). 

BDSM utövare vill väl få vara precis lika privata som du, med ditt sex?

Föresårka istället att man ska kunna vara mer öppen om det och att lära ut att det är viktigt att man _vet_ vad man sysslar med. BDSM är ju som många påpekat- mer än bbara strypsex, en dle sysslar inte med strypsex, en del gör kanske ännu "värre"/farligare" saker. Men ärligt, vad tror du att du vinner på att skrika "förbjud" eller "det är sjuuukt!"?

Har folk slutat knarka fast de tär frbjudet och bevisat, ganska farligt. Folk kan ju för fan inte ens låta bli att köra bil alkoholpåverkade-även är vi inte emot alkohol eller att kköra bil. Så…ärligt. Jag skulle, om jag vill rädda människoliv och få moralpanik, lägga energin på t.ex rattfylla.

Nu utesluter ju inte det ena det andra, men ditt korståg mot just BDSM, om man ska sätta som prioritet på en lista över farliga saker ute i samhället och är akut- ligger nog på plats….30003030003 någonting. Ok,,,kanske plats 40 om man räknar noga. Menar bara att …kom igen, kom med källor på dina uttalanden, specieltl då det uppenbart finns uttövare här på forumet som sagt sitt så kan du ju leta reda på källor som styrker din åsikt (note: som alltås inte har 30år-1000 år på nacken?

Karmatarerskanise
16

73 vi är många som väntar på din presentation av "fakta". Inte helt oväntat saknas den och du bara slänger ur dig strunt. Ett hett tips är att inte uttala dig om ämnen som du helt saknar kunskap om, och att absolut inte yra om helt orelevanta ämnen. Du visar gång på gång att du saknar kunskap om ämnet. Läs på, öppna ögonen och återkom sedan. Innan dess är dina åsikter väldigt skumma. Okunskap är att inte ta till vara på fakta.

Tomteslakt
12

Alltså fortfarande, BDSM är INTE farligt eller skadligt. Det är ingen som dött av BDSM, utan utav att personen som tror sig ha kontroll över situationen inte har det. Det är samma med ishockey, ingen har dött av sporten i sig utan av att individen inte kan hantera situationen. Och vad gäller klubbarna har det INGET med prostitution att göra, det är en fristad där vi kan få vara ifred från t ex sådana hatiska element som t ex Andgustav. Ska man inte slå ner på alla typer av sammanslutningar av folk som vill hålla på med sin lilla sak ifred? På klubbarna kan folk som annars inte vågar eller kan vara sig själva ute i vårat ganska intoleranta samhälle få slappna av och bara vara sig själv för en stund. Och som sagt, för de flesta av bdsm-utövarna så är bdsm något som behövs, något som är viktigt för att de ska må bra. Väldigt många känner mycket mer trygghet och frihet i att bli bundna, smiskade, styrda psykiskt eller fysiskt. Få släppa kontrollen över sig själv. Man ska bara vara glad att inte journalisterna i skvallertidningarna är på klubbarna i sitt yrke. De är med all säkerhet där som privatpersoner ;). Annars riskerar vi att få ett samhälle som i Ryssland, men det kanske är dit Angustav vill. Var slutar det sen, i det gamla Nazityskland? Eller 50-70talets amerikanska söder?

Denna kommentar har tagits bort.
andgustav
0

Vill bara tala om för er att det går inte att jämföra med BDSM med en massa sporter. Det är att jämföra äpplen med päron. Samhället bör ha insyn i Swingerklubbar.

Gur4m1
10

Varförbör samhället ha insyn i swingerklubbar? :) På vilket sätt har samhället inte tillgång redan nu om man är intresserad? Att skriva artiklar och ha "insyn" av staten vore ett intrång på människors integritet + "sensation-journalistik" som folk vill gotta sig i. Är nästa steg att man ska registrera vilken sexuell läggning man har? Hej Nazi-tyskland.

Varför kan man inte jämföra en falrig aktivitet (som tillåts för att det får människor att må bra) med en annan farlig aktivitet som får människor att må bra?

Enda skillnaden mellan en livsfarlig sport och livsfarligt sex är att…det sistnämnda är just sex.

Äpplen och päron är faktiskt väldigt jämförbara, de tillhör rent av samma familj av växter. De smakar olika men grunden är densamma- de smakar gott! Somliga gillar dem somliga inte. Men inte vill du förbjuda äpplen bara för att du föredrar päron mer? Försöker bara hitta rätt sätt att kommunicera på med dig…

Du, precis som jag, verkar gilla jämförelser för att få fram en poäng.

Amorell
8

Få jag fråga bara andgustav, vilken typ av insyn du föreslår? Är det någon form av kunskaps eller-hälsocertifkation, har det att göra med utbildning av någon drivande part? Eller vill du bara ha föreningen utpekad för samhället, kan du förklara mer tydligt vad det är du faktiskt vill?

~ Ysmn

Karmatarerskanise
8

78 med andra ord kan folk sluta lägga ned tid på att skriva inlägg till dig. Dina svar uteblir ju. Du bara slängef ur dig nya konstiga kommentarer, sedan får ingen svar på de undringar de har på det heller. Föga givande.

ChristineL
18

TS! Det här är inte första gången du uttrycker dina åsikter som om de vore en sanning. Ja, du får tycka att det är fel med BDSM och swingersklubbar, men att kalla det sjukligt? Nej, där går gränsen!

Och du säger åt andra att sluta jämföra äpplen och päron, men ändå gör du det själv? Våldtäkt, BDSM, swingersklubbar, demokrati, bordeller, prostitution osv har inget med varandra att göra. Swingersklubbar är heller inga hemliga sällskap, det är lätt att söka sig till information om dem och hur det fungerar. 

Hänvisar till din tråd om hurvida man sover med kläder eller inte och säger att det är sjukligt att sova naken!

Tomteslakt
11

Precis, kalla det inte sjukligt då sjukdomsstämpeln faktiskt har tagits bort av socialstyrelsen, liksom för homosexualitet.
Så lägg ner den retoriken.

Varför ska samhället ha insyn på vad folk gör när de har sex? Varför ska samhället ha insyn i vilka folk väljer att ligga med?
Är det för att du själv vill gotta dig i folks sexliv eller är du rädd för att du blir utan själv?
Kan det vara så att du är avundsjuk på att du inte vågar ta det steget till att vara med?

Det är återigen INTE skadligt med BDSM-sex/-relationer eller swingersrelationer. Varför skulle det vara skadligt när folk går med på det? (vilket är ett måste) och faktiskt uttrycker att de mår bra av det?
Är det skadligt för dig vad andra gör på klubbar endast för medlemmar?

Vad för skada tar du av det eftersom du måste blanda in samhället i det, Andgustav?

Kom inte heller med tramset att de som är där är där för att de är psykiskt störda eller har trasiga barndomar. För så är fallet inte kan jag meddela.

Tomteslakt
5

Ok, för att se till våldsinslag som du Andgustav, förmodligen verkar tycka är det vidriga i det hela. Bör man förbjuda boxning, kampsporter och andra sporter där det GÅR UT på att använda våld mot en annan person. För boxningen har ju uppvisat ganska många fall av allvarliga skador av utövandet.

Andgustav, jag vet inte vad du har för bakgrund eller dylikt som får dig att se så rött mot just bdsm och swingers.

*redigerat av admin*

andgustav
0

#84 Du kan inte jämföra BDSM med sport. Jag har en personlig uppfattning och det får du vara snäll att respektera.

#59 BDSM har ett lågt dödstal

#67 BDSM är personer som vill ha spänning som söker sig till likasinnande för att ha kul.

#72 Ser ingen anledning varför inte myndigheterna ska känna till vad som pågår. Men myndigheterna ska naturligtvis bemöta swingerklubbar med respekt.

#74 En tjej eller kille som utför BDSM på sin fritid kan jag anställa men skulle de skylta med detta exempelvis med bilder på en sajt eller att de blir problem på arbetsplatsen, bör jag som chef agera exempelvis kan en bank reagera. Det har vi exempelvis på när det gäller sexartiklar då kan banken säga upp checkkredit. Så länge de behåller det för sig själva är det ok men det kan uppstå problem med arbetskamrater och ledningsgrupp på företaget.

#80 Vi hade ett grupparbete när jag satt som styrelseordförande i en BRF där togs upp ett exempel om en ny medlem flyttar det kommer bilar, folk går mystiskt klädda och någon ser vad som sker i lägenheten. Klagomål inkommer till föreningen från medlemmar. Hur ska ni reagera som styrelse ledamot. De flesta tyckte att man skulle först gå med en skriftlig varning och upphörde inte verksamheten bör man avhysa medlemmen. BRF rykte kan naggas i kanten och det gäller nog även ett villaområde. Tror inte att sådant verksamt passar i de fina villaområden. Utan det blir f d industrilokaler.

Beträffande förbud av BDSM i USA är det i en del sydstater där sheriffen har järnkoll på detta.

Karmatarerskanise
0

85 vilka delstater?

Gur4m1
10

*_*

Du borde bli politiker, misstänker dock stark att du kanske redan är just en sådan.

Men förklara igen HUR och VARFÖR ska staten ha insikt i t.ex en swingerklubb?

De fungerar ju på samma sätt som vilken typ av klubbverksamhet som helst- man blir medlem, så får man vara med :P
 De får inga bidrag (antar jag) och om de säljer mat och alkohol så har de kanske tillstånd för detta?

Vem är du att säga att en sådan verksamhet inte är passande i "fina villaområden"? Det viktiga är väl att man är diskret. Att man märker en ökad aktivitet i områdetlägenheten är ju ofrånkomligt men så länge man inte hör ljud och SER folk ränna runt nakna så ser jag faktiskt inte problemet?

Vad sydstatare har för sig är jag perosnligen ytterst imponerad eller intresserad av då jag snarare skullesäga att de de sysslar med bör vi Svenskar göra raka motsatsen av :P

-Cissi-
13

TS jag skulle kunna säga så många saker till dej men nöjer mej med 2.

Du har ingen kunskap om ämnet överhuvudtaget, så du ska inte uttala dej om det!

Hur tusan är det synd om "dom stackars kvinnorna" när dom ber om att bli bundna, få smisk, mun knullade mm när dom njuter av det och ber om mer kväll efter kväll?

Medarbetare på Chinesecrested ifokus. What is it that love does to a woman? Without she only sleeps: with it alone, she lives .

Amorell
13

Så du menar alltså att samhället ska ha insyn i swingersverksamheter på så vis att de ska drivas ur bostadsrättsföreningar? Nu vet jag inte riktigt om jag skulle kalla det samhällsinsyn överhuvudtaget utan mer som någon form av häxjakt på utövare av aktiviteter som inte passar gemene man?

Vill också påpeka att du inte svarar på frågan om vilken typ av insyn du föreslår. Istället svarar du med anekdoter om svunna tider och egna erfarenheter, dina inlägg är rena svamlet utan någon hård fakta eller röda linjer överhuvudtaget.

~ Ysmn

[Devya]
9

Helt ofattbart att vissa kan vara så respektlösa och fördömande. Väldigt skrämmande.

Visst får man ha sina egna åsikter om det hela. Tycker man att det är sjukt så får man väl tycka det. Men att börja yra på om att samhället borde ha mer kontroll över dylikt och att det borde förbjudas? Det är att gå för långt.

Människor får väl göra vad de vill. Det är på egen risk och det finns väl inget som är totalt riskfritt vare sig det handlar om att hålla på med BDSM, bungyjumping, åka med flygplan, ta bilen till jobbet, ta en dusch osv.

Det är ju inte precis som om de här människorna gör det mot sin egen vilja. Så vad är egentligen problemet? Jag förstår inte. De bestämmer själva hur de vill bete sig och hur de vill bli behandlade. De sätter upp sina gränser och det är oftast kontrollerad - de känner till sina gränser och har sin egna lilla säkerhetsplan. Det är ju förstås inget man gör med någon man inte litar på. Det krävs väldigt stor tillit och därför är det väl inget man bara hoppar in i. Det krävs ju lite planering.

Det är inget för dig ts, men det finns människor som faktiskt vill det här. Vem är du att bestämma att det är fel och sjukt? Visst, det är din personliga åsikt men tack och lov så kommer det inte bli verklighet av dina åsikter - att det borde förbjudas.

Förstår inte heller varför du drar in swingers. Du kan i samma veva kalla alla otrogna människor för sjuka också.

Roamer
14

Hahaha, alltid härligt och läsa om vaniljfolket som pratar om BDSM/swingers. Det är som att höra om de folk som står och säger att rasism är fel och sen dömer ut rasisterna för de har inte samma åsikt. Har man en öppen inställning till att andra människor har en annan åsikt om whatever så kan man inte fördöma någon. Som sagts tidigare så är BDSM en livsstil och en fetisch som lockar och ger extra mycket pirr i kroppen, och om något skulle jag vilja hävda att de inom BDSM (som faktiskt inte är sadister på riktigt och verkligen njuter av att skada andra utan deras medgivande) har mer respekt för varandra än vad som är brukligt i vaniljrelationerna. Innan ni pratat med någon som är insatt i det livet ska ni inte heller döma ut dem. De flesta är ytterst trevliga och väldigt noga med att inte gå över gränser, även om det som vanligt är de som står ut och är rubbade som skrivs om i tidningar osv, men det gäller ju alla former av minoritetsgrupper och ska inte ligga som anledning till att värdera alla andra efter det. Är samma sak som att säga att alla muslimer är terrorister. Get a grip.

Idunvallen
8

Har väl egentligen inte mycket att tillägga har redan sagts mycket bra i tråden. Jag hör till de som håller på med bdsm och har en långvarig kk relation där jag är undergiven. Kan bara säga att den relationen ger mig mycket bättre sex och mycket mer trygghet än någon av mina tidigare sexrelationer har gjort. Det finns en ömsesidig respekt och omtanke som är självklar oss emellan. 

Till skillnad från mina tidigare relationer är vi även väldigt öppna och pratar alltid igenom sånt vi ska göra innan så att vi båda vet vart gränserna går. Nu känner vi dock varandra så väl att jag med glädje lämnar mig helt i hans händer då jag vet att han har stenkoll på mina gränser och kan hålla sig precis på gränsen och därmed ge mig enorm njutning i att helt få släppa kontrollen och bara njuta.

Vi är även sådana där konstiga typer som bjuder in fler till sängkammaren ibland;)

Medarbetare på Utekatter iFokus

[elmaek]
11

Jag och mitt ex band varandra, hade ögonbindel och testade oss fram. Jag är GLAD att jag genomgick hela den grejen med han för jag kom ju fram till vad jag gillar och inte gillar. Jag gillar inte den typen av sex men jag ser ju inte ned på den då jag själv hade den typen av sex i typ 2 år. Det var en fin tid där jag fick lära känna mig själv och vad jag stod ut med och inte, det var spännande och roligt. Jag blottade hela mig själv och hade ingen kontroll (och jag behöver ha kontroll över hela mig själv annars)… det var nyttigt för mig som person att testa mig fram på så sätt!

Jag tycker det är så SJUKT hur man kan se ned på andra. Sluta tryck ner andra personer för i h****te. Blir så förbannad!!! Alla gillar vi olika, alla ogillar vi olika. Jag BEUNDRAR folk som gillar Bondage och går på Swinger Club. Dom vågar ju leva? Ska man inte tycka ''sådant'' folk (det låter fel men fann inget bättre ord, ni förstår vad jag menar) är bra då? Eller är jag ensam om att beundra folk som står för det dom gillar, fast samhället och trångsynta personer trycker ned dom? ELOGE till dom som står för sina intressen fast idioter trycker ned dom!!!!

sons
1

Det talas mycket om valfrihet, att man inte har med att göra vad folk har för sorts sexualliv

Man gör det på eget ansvar, det är den fria sexualiteten det handlar om
men det ligger någonting i vad andgustav skriver.Skador i  BDSM sammanhang kan inte uteslutas, om leken spårar ur blir det ännu värre.

Men nu har vi fri sexualitet och det är inte förbjudet som förr.Däremot har det alltid funnits.Sex är en sak medan en okänd som provar BDSM faktiskt kan ta skada.Piskad med en piska eller annat tills man gråter.BUnden och utelämnad till någon man inte känner.Det kräver stor tillit.

Jag har också läst att några i Sverige dött utav det.Är man så pass stark att man klarar att bli slagen spottad på, verbal förnedring?Personligen kan jag inte göra det.

Till viss del kan det stämma att det förekommer i krig, att poliser sett

offer i efterhand.Vad två makar gör som känner varandra är deras sak

Men okända ragg, klubbmiljöer,hotellrum där har ju skador varit förekommande.Det kan spåra ur inte sagt att det inte alltid gör det,men droger i samband kan vara farligt

Gur4m1
8

klart det kna spåra ur. Jag är själv inte lagd åt det där hållet och vill inte bli förnedrad, spottad eller smiskad- MEN andra vill det. Vad ANDRA gör i sängkammaren, vad ANDRA tänder på- är faktiskt inte min sak att förbjuda eller fördöma. Jag är int eheller homosexuell eller gillar analsex- det sätter saken i sitt perspektiv. Det är inte min sak att sitta och ondgöra mig över det.

Man dör av många olika saker i världen, utan att saker förbjuds. Hur många dör i bilolyckor? Garanterat många fler än utövare av BDSM. "Men fler åker bil och bil har större nytta än BDSMutövare" ; Är det riktigt säkert? :)

BDSM får ju utövarn att må BÄTTRE. Vi som inte kan tänka oss i de sexuella situationerna är ju helt enkelt inte personer som gillar BDSM. Det är som att en heterosexuell säger "Jag gillar inte sex med samma kön, jag förstår inte". Man måste inte förstå, bara respektera och ge det utrymme. Att inte skuld eller skambelägga.

Men jag kommer aladirg att till fullo kunna förstå kärleken mellan två Kvinnor eftersom jag själv lever i en annan relation med andra behov. BEHOVET, och KÄNSLORNA kan man däremot förstå?

Det finns Kvinnor som DÖR av att föda barn, slutar du drömma om att skaffa en familj för det? Hur många MÄN avstår att göra sina Kvinnor gravida av rädsla att faktiskt kunna mista henne? :)

Klart folk kan skadas av BDSM. Folk skadas av alkohol varje dag. Folk skadas när de gör saker de inte förstår, kan eller kanske är för ivriga, eller gör det med fel person som kanske VILL skada en, tar chansen. Det är vilket som inte BDSMs grundtanke, att man ska döda folk.

Så har jag iallafall förstått det. Så mycket innom BDSM går även att uttöva utan minsta risk för att avlida. Smisk och spott har nog ingen dött av. Sen får man även skilja på självskadebeteende (folk som gör saker som får dem att må dåligt, straffar sig själv osv) och folk som är BDSM-utövare. (mår bra av det).

Timmorn
9

Andgustav

Tycker du allvarligt bör titta över dina inlägg. Om du tar upp ett ämne till diskussion så kan du inte förvänta dig att alla håller med dig och stryker dig medhårs. 
Du kan inte använda dig av härskartekniker och klanka ner på andras stavning eller kalla andra sjuka. För det gör du, i många av dina inlägg. Eller har en ton som låter nedlåtande i stil med "lilla gumman" 

Sex innebär respekt. Det finns förhållanden där partnern tvingar till sig "vanligt" oralsex eller missionärssex genom att tjata. Det är för mig mindre okej, och något du bör reagera på, än klubbar och bdsmförhållanden där båda partnerna är OK med det. Det har skett olyckor och det finns säkerligen en liten mikroprocent där ena partnern är sadistisk och tar det för långt, men väldigt ovanligt.  

Jag kan säga att min partner vill swinga men inte jag. Och det respekterar han för han vill att jag ska vara okej med det hela vägen, för han vill att jag ska njuta. Så länge båda partnerna är med på det skiter jag vad folk gör i sina sovrum. Vänta en grej, så länge de inte har sex eller använder djur, det tycker jag INTE är okej.

We accept the love that we think we deserve - Perks of being a wallflower

“A dog is the only thing on earth that loves you more than he loves himself.” ― Josh Billings

sons
0

men jag håller ändå med Andgustav  här.Vad folk gör mellan fyra ögon i ett rum har ingen med att göra.Mycket tillhör privatlivet.Vi har olika "specialiteter" en del har läggning åt  bi. Andra gillar grupp, rollspel, lack och läder.  Mycket är vanilj som jag, jag är väldigt mjuk.

Vi har olika läggningar. Men några har dött under sådan lek.Man bör känna varandra och ha någon sorts relation.Jag har mött två med den läggningen

Men att stämma träff med en okänd är inget jag rekommenerar

Karmatarerskanise
3

97 det kan vara farligt att träffa främmande människor oavsett vilken läggning man har. Det kan också vara farligt att fråga en person på busshållsplatsen om vägbesktivning.

Gur4m1
4

97 Har folk dött av läggningen att de gillar att ha sex med andra än sin partner? för i så fall kna ajg berätta att Kvinnor dött av att ha sex med sin partner också (misshandel, mord, svartsjukedrama, sinnessjukdom, droger etc). Man får ju utgå från att folk är "normala" och kan bete sig bland folk, dvs inte dödar folk.När det kommer till grövre, farligare lekar, vi kan säg strypse t.ex så bör man känna avrandra eller iallafall ha referenser som talar för att den personen VET vad den gör. Men jag har aldrig varit med om att någon dött av ett par handklovar, lite smisk eller att ha ögonbindel på sig, att binda upp folk osv (hur skulle de dö då menar ni, av svält för de blev kvarglömda i skogen?)

Nu har en swingerklubb börjat ha sexfester i Norrköping, gamla Arbis Teatern. Det ko tydligen över 300 till deras första fest och 300 till ville komma men det fanns helt enkelt inte plats. Vad tycker t.ex Andgustav om detta? :)

Tomteslakt
4

Folk dör som sagt inte av själva bdsm-sexet, det är personen de har det med de har dött av. 
Det är som att säga att skjutvapen är farliga, nej ligger de på ett bord helt stilla och funderar över världens gång är den synnerligen ofarlig, men det är när en människa kommer in i bilden som det blir farligt (dvs människan är den farliga, inte vapnet eller bdsm-leken). 
Sen dör det fler människor varje år av älgar, supersnälla familjehundar, hjärtattacker och av att gå över vägen än det gör av bdsm-lekar. 
Att det fått sådan skräckeffekt hos folk är att för att media gillar att förstora saker, gotta sig i andras olycka och som älskar att fläka upp det ovanliga och lite "snuskiga" i tron om att det skulle vara nyhetsvärt.

Det är faktiskt så att jag hört många av mina bdsm-vänner och klubbsällskap som säger att de är MER trygga och säkra i en bdsm-relation än i en "vanilj"relation. 
Det funkar inte för alla, som allt annat. 

Men slutpoängen är att det är inte farligt eller sjukt med bdsm.

Lia
4

Det finns så hemskt många riktigt SJUKA människor! Jag förstår inte hur dessa människor står ut med sig själva! Nej, för vad får de ut av att döma alla andra? Jag är den jag är, och jag är stolt över att vara KVINNA och ha hittat den sexakten jag trivs med bäst! Jag är glad över att jag vågar vara mig själv runt min pojkvän, och att jag - som tidigare nämnts - kan blotta mig på det viset. Självklart är bdsm eller något annat inte mer sjukt än vaniljsex! Jag känner snarare tvärt om. Jag skulle aldrig vilja ha vanligt sex varje gång, men jag RESPEKTERAR ändå folk som vill ha det så, och anser inte heller att det är "sjukt". Att det just finns så många Kvinnor som verkligen VILL detta (utan några som helst förslag från män), visar ju uppenbarligen att det inte är något tvång på oss, det är snarare en önskan från att få vara oss själva. (Självklart är detta mycket uppskattat både hos Kvinnor och hos män, men nu var i början av tråden klagomålet riktat mot att vi Kvinnor inte skulle vilja, vilket inte stämmer). Tänk noga över varför vi vill det! Varför vill ni ha vanligt sex? Kanske tycker ni om det bäst så?

Gur4m1
2

#101 jag har fått uppfatntingne av att den som startade tråden är ganska mycket äldre än majoriteten i detta forum. Det är såklart inte ett försvar till tankegångarna men det är nog absolut delvis en generationgrej på det stora hela. Dessutom att tänket på kvinnan som ett hjälplöst offer- hänger kvar (och existerar i realtid bland många unga män utanför Sverige). Det är som med prostitution- folk har enormt svårt att skilja på "Lilja 4-ever och trafficking och en välutbildad, svensk kvinna som frivilligt säljer sin kropp. För mig är det en milsvid skillnad. Jag har aldrig ens funderat kring att Kvinnor blir intvingade i BDSM-situationer. 

Däremot na en BDSM-lek framstå som något ganka ottäckt för någon som är oinsatt. Det är ofta BDSM-inslag i filmer och serier som rör brott (men det är svårt att komma ifrån då det handlar om våld osv- sen har det alltidtjusat att visa en "främmande värld").

Jag håller alltås med dig, det ska vara upp till var och en. Våld mot sig som perosn ska vara okej om det är vad man vill och inte är på grund av självskadebeteende. Det finns ju folk som tränar kickboxning och karate, bryter näsor och fingrar på varandra men inte ser jag att någon försöker förbjuda det, de tär ju kul! Folk gör det frivilligt! :D

sons
2

det har dött människor, en svensk kvinna dog i Italien på sin bröllopsresa, en annan svensk kvinna dog för att hon kvävdes till döds.

Dagens olika former att leva på:BDSM, swinger,kk,öppna förhållanden, polyamore,kräver viss planering. Ingen kan helt gardera sig att man nästa gång inte blir sårad om partnern är med en annan på det sätt man inte själv tillsammans är. Kvinnan njuter med en man på helt annat vis maken inte ger, mannen är med en annan på ett helt annat spontant sätt som inte kvinnan märker där hemma.Det kan ge prestationsångest, det kan göra ont.Förälskelse i en ny partner den så kallade risken finns

Det finns dold prostitution, och när det är olagligt så blir detta följden.

För mej är våld blodigt allvar, för jag har blivit utsatt för det.Förnedring skulle för mej i en sexuell akt inte fungera.Jag har redan trauman jag bär på.Svaret är att vi inte vet om det kan spåra ur eller känslor kan bli sårade i en sexuell situation.Det behöver inte gå snett men det kan göra det. I grunden är alla sådana här saker bäst i en relation där man känner varandra är vänner eller har en trygg relation till varandra.Relationen i sig bör vara stark.

Däremot kan ingen annan sätta sig över vad två gör om de tycker om det och ömsesidigt ger det till varandra.Man kan övertalas killen t e x kan trycka på för att få BSM eller annat

Karmatarerskanise
4

103 så du menar att förälskelse i ny partner inte sker i förhållanden som är monogama och utför vaniljsex? Tror faktiskt det är vanligare i stänhda förhållanden.

Tomteslakt
2

För det första prostitution har inget med bdsm eller alternativa relationer och alternativt sex att göra. Detta är frivilligt, INTE ett tvång. 

Och det är inte bdsm-sexet som är det farliga, återigen är det personen du utför det med som är det farliga. Det är DEN du ska passa dig för i så fall. 

Och som #104 skriver så är det ju ganska vanligt förekommande att monogama personer hittar nya partners, ibland på så ofarliga ställen som sina barns dagis eller på jobbet.

Gur4m1
8

#103 polyamori etc är ju inte för alla att utöva, precis som BDSM eller att vara homosexuell. Jag är inte polyamorös, jag pysslar ej heller med BDSM och jag är heterosexuell men jag kan ändå förstå varför det finns andra saker där ute som attraherar och uppfyller folks behov som jag själv int ebehöver för att må bra.

Att du råkat ut för trauma och inte tål tanken att bli förnedrad har ingenting med sakern att göra. BDSM finns inte där för oss, som inte vill ha med det att göra, som inte har behovet av att utöva det. et finns för de som är nyfikna på det, de som behöver det, de som VILL ha det.

Män kan tving Kvinnor till mycket, tyvärr. Kvinnor kan också pressa män till saker. Jag se ringenting fel i att en partner testar nya saker för att det är något som partnerns gillar men det är aldrig bra att göra något mot sin egen vilja. Tvång är fel, så länge det inte är något man går med på frivilligt. För vissa är själva tvånget befriande, men det sker ju därmed under en viss kontroll och erkännande av den som utför det/det utförs på. Går alltås inte att jämföra med ÖVERGREPP där en part har våldfört sig på en annan, utan dennes medgivande.

Jag kan själv förstå att man kan argumentera för och emot vissa element i BDSM i vissa sammanhang. JAg vet att en BDSMutövare här på forumet var emot att jag stöttade en ung tjej när hon var osäker på om hon ville vara med i strypex med sin partner. Jag sa "nej, gör inte det". Efterosm partnenr ine verkade ett duggpålitlig utifrån hennes berättelse. Det står jag fast vid, speciellt då hon själv uttryckte tvivel och inte verkade nyfiken på att utforska det, snarare tvingad att göra det FÖR sin partners skull, inte för sin egen njutning eller behov. Där sätter jag själv gränsen för vad jag tycker är okej. 

Men det betyder inte att allt strypsex är fel. Det måste vara upp till utövarna (Där båda är med på vad som sker mellan dem). Att två Kvinnor dött av strypsex säger inte så mycket, låter faktiskt som ett ganska lågt tal i mina ögon. Det är ju alltid onödigt att någon dör i en sådan situation, men där får man ju räkna in den mänskliga faktorn i det hela- visste de vad de gjorde?

Vet inte vad mer man ska säga än att man får skilja på sjuka människor som skadar andra och gör våld på andra, utan deras medgivande, och människor som vill utsättas för detta och går med på det av egen fri vilja, pga lust och vad som nu får dem att vilja göra det. Målet är ju inte att dö.

sons
0

vad mycket handlar om är den utveckling som skedde under 60 talet  och förändringar i samhället .Botandet och vaccin av olika sjukdomar,på 40 talet var det syfilis och gonnorre, på 60 talet var 40000 smittade utav gonnorre i Sverige.Pp illret gav skydd mot graviditet men inte mot smitta sedan spiralen.Sexuell upplysning blev till, jag var ju liten då kondomer såldes i automater.

I takt med den sexuella frigörelsen talar vi numera om sex öppet,kriminaljournalen var ju en tidning som fanns tidigare som blandade sex och våld rakt utav.Brottsfall och våldtäkter kryddades med våldssexnoveller.Frisläppandet utav pornografin är en orsak.Det var brottsligt att ge ut våldssexualtiet i ord och bild och ren porr, det i takt med den sexuella frigörelsen och ändrade sexualvanor med många partners ändrar hela bilden.Porr som var skadlig som krävde sina offer var det få som talade om på frigörelsens första år.Nu var det en annan tid och nu var det frigörelse som gällde.

För att prova bondage krävs att parterna känner varandra och det väl.En okänd kille och så en dejt som singelkvinna är inte något att rekommendera.Vi måste våga tala om skador som kan ske också.Vi får inte blunda för det.Idag med kk, poly, swinger och öppna förhållanden måste vi inse att det passar inte alla.Men vi har alla ett eget fritt val.

Vi kan heller inte utesluta att aids, och kondylom gonnorre och klamydia och herpes hepatit B och C samt syfilis lymfgranuloma

venerum,flatlöss, kan öka i takt med att klubbarna ökar.(Jag har själv haft klamydia) Vi får inte blunda, vi gör våra egna val och sexa loss, leva ut i perioder som dom flesta gör är kul det med.Men att att varje vecka  ha nya partners  låt oss säga 20 stycken 12 gånger det är 240 nya om året. Men samhällsutvecklingen är en starkt bidragande faktor

sons
0

dold prostitution swinger, BDSM och våldtäkt HAR med varandra att göra eftersom prostitutionen är förbjuden i Sverige flyttas den till hotell och klubbar.Vi har alltså ett mönster.:

Fri pornografi sedan 1970.Innan dess fanns lagen om sårande och sedlighet och en övre gräns. Den gränsen togs bort  helt 1970.

Dold prostitution i Sthlm förekommer

Den sexuella revolutionen samhället efter 1960 talet.Friare samlevnadsformer

Nya så kallade trender som dogging BDSM swingers club,kk swinger poly och öppna relationer med partnerbyten

Är det rimligt att besökare ska vara HIV testade dom senaste 3 månaderna?

Finns det någon övre gräns ,? Hur många som dör årligen jag är osäker 5 stycken har jag läst,

Finns det brottslig verksamhet som vi inte ser och avgifter, inträde med pengar? Droger knark sprit, polisrazzior?Kan sex som spårar ur vara skäl för polisanmälan?

Man har det egna valet .Men HIV , dold prostitution och dödsfall vi måste leva med att det hela tiden kommer att ske samt risken med många okända partners och könssjukdomar

Karmatarerskanise
4

107 Man har alltid ett val att skydda sig. Oavsett vem var när och hur man har sex.

Att bdsm eller de andra formerna sprider mer sjukdomar än en tonåring med flera sexpartners tror jag inte alls på.

GråttNyttHår
1

Jag måste säga att för mig får folk göra vad dom vill. Bara alla är med på det ser jag inget problwm eöler moraliskt fel på att folk ligger runt. Jag brukar själv piska min partner lite nu som då. Och det gillas. Så tänker ju ibte sluta för att samhället anser att det är fel.

Den enda som kan ändra dig är du.

[Rhodugune]
0

#109 Bra sagt Hera, får en känsla att man är mycket mer medveten om riskerna och skyddar sig, är mer noggrann att de partners man har är testade innan man inleder något också i de grupperna, jämnfört med människor i monorelationer.

Gur4m1
6

Hur folk ens kan sammankoppla en viss sexualitet med prostitution, HIV och våldtäkter gör mig upprörd. Att påstå att BDSM i sig handlar om VÅLD (som i skadligt våld där det blir ett övergrepp) och våldtäkt,(sex mot en persons vilja) och att det sprider köns-sjukdommar är lika upplyst som tiden när Homosexuella män ansågs vara fokusgruppen som AIDS-spridare, vilket är felaktigt idag. Jag ser inte heller hur man kan foga samman "kk" och sexuell frigjordhet (egentligen är det kvinnans rätt till likvärdigt sex som skett- då män hade och har lika mycket sex, med vem de vill- nu som för tusen år sedan) har med BDSM eller våldtäkter att göra.

RELATIONER är vad det handlar om, och om att ta ansvar. Att man är informerad om riskerna och att samhället inte slutar upp med att informera och ge  aktuell fakta runt sjukdommar, risktagande etc. Att samhället fortsätter att utveckla människovärdet och ser till att respekt finns där. Att jag som utövar BDSM eller har en KK ändå kan polisanmäla en våldtäkt och respekteras, att jag inte ska ses som en smittokälla och att jag inte ska sammanföras med våldtäktsmän.

Nu är jag inte en som utövar BDSM men jag känner många som är det och jag ser inte på något vis att dras "verkasmhet" stödjer prostitution, sjukdomsspridning eller livsfarligt våld. Vad som sker mellan vuxna människor är deras privatsak, om de vill det.

[Forest]
2

Var det vackraste jag läst på länge: Vi har varit ihop i 20 år det mest vackraste jag vet är när min fru går upp ur sängen på morgonen helt naken.❤️

Jag känner flera som har öppet-äktenskap/förhållanden och jag tycker inte det är fel eftersom det funkar för dom. Men det skulle inte funka för mig, jag skulle inte vilja dela med mig av min man eller njuta på samma sätt själv med ha sex med en annan. Att ta till lite annat i sängen ser jag mer öppet på eftersom man delar med detta med den man älskar. Jag har läst böckerna (50 nyanser) som jag vart tänd av och visst tänkte jag "en 50 skulle jag ta med öppna armar"  OM det var min man. Jag kan tända på vara dominant i sex och chocka honom med lite saftiga saker. Jag gillar vanligt sex men visst kan jag tycka man kan piffa upp det lite. Nu har man barn och jag kan sakna kunna vara spontan just när man känner åh vad jag vart sugen på chocka honom o knulla skiten ur han. Är det brutalt, kanske för vissa men jag tycker sånt är roligt. 😉

Tomteslakt
2

#108. Det där var det mest korkade jag läst på länge.
BDSM-klubbar och swingersklubbar har absolut inget med vare sig knarkhandel eller prostitution att göra. Det finns ingen på dessa klubbar som säljer eller köper sex (då åker vederbörande ut direkt). 
Alkohol säljs som på vilken annan krog eller bar som helst, inget konstigt med det. 

Det är heller inget farligt med bdsm-relationer eller bdsm-sex, det äar partnern som är den farliga. 

Vart är det du vill komma med dessa påhopp på folks sexuella val?

Att det inte passar alla är väl lika självklart som att hundar eller katter inte passar alla. Det är som allt annat.

Diskussionen har nått max antal kommentarer. Du kan inte skriva fler kommentarer.