Relationer iFokus

Relationer

Etikettförhållande
Läst 4296 ggr
Magiskadrömmar
3

Min kille kysste annan kille....

Detta är vad som hände:

Vi var på krogen i en annan stad än vi bor i, det var bara han och jag ute då vi hade tappat bort de andra. Tidigare samma kväll hade han träffat en gammal jobbarkompis som han/vi skulle möta upp igen lite senare. Som är gay. Denna killen flörtade med min kille på sms och frågade flörtigt om han kunde få en kyss senare. Jag tyckte för tillfället att det var lite kul och sa att det är klart du ska kyssa honom. Jag såg en oskyldig skämtsam kyss framför mig, dessutom ville jag ju såklart träffa honom och vara med. Men av någon anledning som jag inte kommer ihåg gick min kille ut för att möta upp  honom utan mig. De hade gått iväg från klubben utan att säga något till mig, och satt sig i någon trappa och snackat. Och kyssts. Han säger att det bara varade i ngra sekunder. Dagen efter fick jag se smsen och jag kände mig illamående. Helt plötsligt kändes det inte skämtsamt längre, det kändes som de hade flörtat på riktigt och han sa dessutom att stämningen mellan dem var ganska tryckt. ( =alltså låter det ju inte som någon skämtsam kyss längre??) Jag fick aldrig ens träffa killen.

Jag mår illa av allt nu, är äcklad och har sagt till honom att jag vill ha några dagar för mig själv. Ser hela situationen i huvudet om och om igen och jag föreställer mig verkligen att det var en allvarlig och sensuell stämning mellan dem, kan inte tänka mig hur det kan vara något annat i en tryckt situation??? Har samtidigt sjukt dåligt samvete då det var jag som sa att det var okej och nästan pushade honom att göra det, men trodde ju det skulle ske på skämt inne i klubbenmed mig där. Inte mer seriöst än så!!! Förlåt för lång text, är bara så förvirrad och ledsen. 

Vad tänker ni? Hur hade ni reagerat? Överdriver jag? Kommer jag sluta äcklas? Vad ska jag göra?

// Förvirrad tjej

FerretCrow
2

Vad har din kille för läggning? är han säker på sin läggning så skulle jag säga att det inte är något att bry sig om, men ni måste nog prata ut om det för att kunna gå vidare

Rafflan
11

Fråga din kille om det var ett skämt, ja prata med honom om hur han ser på kyssen?

Magiskadrömmar
2

Jag har frågat honom efter detta om han är bi men då skrattar han och säger att han verkligen inte är det. Jag vet inte vad jag ska tro..

Vi har försökt prata och han säger alla "de rätta" sakerna. Att han ångrar det, att han blir äcklad när han tänker på det och han har sagt förlåt 100 ggr. Men mina känslor ändras inte så mycket utav det.. Men jag borde nog fråga mer hur kan verkligen ser på kyssen kanske..

Roamer
25

Vad hade du gjort om det var en tjej han hade kysst? Skillnaden är minimal i mina ögon. Är en kyss otrohet i dina ögon och otrohet är inget du kan leva med så vet du redan svaret på dina frågor.

Att det var en kille och just det äcklar dig säger nog mer om dig än om din kille.

FerretCrow
1

#3 har han gett svar på sakerna kanske det igentligen bara är du som måste bearbeta detta. ju mer du pressar honom på svar du redan fått kan du stöta bort honom och han blir irriterad. Även om han är straight kanske du av någon andledning iaf är svart sjuk över en annan kille.

Rafflan
24

#4 dock kan man ju inte först säga, "kyss honom, kom igen, på skoj" och sen säga "du var otrogen emot mig"? det är inte shysst emot killen

Roamer
16

#6 som jag ser det är problemet att de två gick iväg själva och kysstes. Däri ligger sveket isf. Men det var inte poängen om du tar dig tid och läsa vad jag egentligen skrivit.

Svarttusch
1

Den största frågan är ju: Spelar det verkligen någon roll att det var en annan kille? För mig skulle det inte göra det. För som du beskriver så känner du dig "bedragen" då han verkar flörtat och dessutom kyssts med en annan. Jag antar att dina känslor inte skulle varit annorlunda om det varit en tjej (förutom att du antagligen inte gett honom OK att kyssa en tjej). Det finns ingen skillnad i otrohet beroende på vilket kön det är på personen. 

Med det sagt tycker jag du kanske behöver tänka ett par dagar som du sa och sen prata ordentligt med din pojkvän. Förklara att ni missförstod varandra om vad som är en liten puss, att du känner dig obekväm med att du inte ens fick träffa kompisen osv. Och helt enkelt jobba därifrån :)

Hälsningar Malin <3
Medarbetare på Marsvin ifokus
Min hemsida

FerretCrow
1

Hur länge har ni varit tillsammans? ni kanske inte har den tilliten till varandra ännu för att kunna ha denna form av "skoj". Jag och min kille kan vara på fest och han kan pussa en tjej på kinden eller munnen (alltså vanlig puss) utan att jag bryr mig när det är på skoj. en annan sak om han skulle springa hela festen och flirta och det skulle bli massa kyssar etc. men min sambo vet vart gränsen går oxå och det är något man tillsammans bygger upp under ett längre förhållande

Magiskadrömmar
1

#7 precis som du skriver känner jag att sveket ligger i att de gick iväg själva och då även att jag upplever efteråt  att det måste varit en helt annan stämning mellan dem och därmed en helt annan situation än vad jag hade uppfattat..

Magiskadrömmar
2

#9 vi har knappt varit tillsammans i ett halvår så det ligger nog en hel del i det du säger.

FerretCrow
1

#11 ja då måste ni prata ut om detta. för han kanske det var ett skämt men du tyckte det gick för långt. han kanske inte förstod riktigt vart din gräns gick och det visste du nog inte själv heller just då, men nu i efterhand vet du

Gur4m1
15

Alltås först; TS du får nästna skylla dig själv lite, som inte ser seriösare på homosexuell läggning. Varför såg du det hela som ett skämt? Tänk om din kille är bisexuell? Eller tänk om din kille faktiskt, av RESPEKT mot sin VÄN, inte ville låta dig se kyssen? För att han VET att denna gaykille är betuttad i honom eller liknande, men även är en bra vän- att han respekterar honom och inte vill pussas med honom som en kul grej framför dig- men du gav din tillåtelse. Ibland vill man bara vara snäll mot folk, din kille ville kanske vara snäll mot sin vän?

Men ja, hela beteendet är ju det som gör dig osäker och det förstår jag. Din kille skulle bara ha sagt nej åt det hela. Jag skulle ifrågasätta hans sexuella läggning och kräva ärlighet.

Kolla gärna förbi mina bloggar.
dvärghamsterblogg: http://sleepyforestdwarf.blogspot.se
Akvarieblogg: http://sallskapsakvarium.blogspot.com

Maria
12

Varför är du så äcklad? Hade det varit mindre äckligt om du suttit bredvid och sett på?

Förslaget var ju ditt från början.

Jag gissar också att det var en del alkohol med i bilden men jag kan ha fel?

/Maria

[Devya]
18

Från min synvinkel så tycker jag att du betedde dig lite väl respektlöst mot honom och hans vän. Varför uppmuntra honom till att göra något sådant? Tänkte du aldrig på att hans väns känslor? =/ Ja, för skojs skull säger du men jag kan inte komma bort från tanken hur hemskt det hela låter - du ville på skojs skull att din kille skulle kyssa en annan kille som är homosexuell. Låter lite väl tanklöst och dumt.

Din kille är ju inte precis bättre - hålla på och flirta med sin vän som kanske tog det mer seriöst än vad din kille och du själv gjorde?

Man ska inte leka med känslor på det där viset. Både du och din kille kanske borde växa upp lite och sluta bete er som tonåringar som inte vet bättre?=( Förlåt, men jag blir bara så ledsen då det ska skojas om människors sexualitet. Ta känslor på allvar så ni inte går omkring och råkar såra någon eller varandra. Tänk er för nästa gång. =/

MatVeronica
6

Jag skulle också blivit äcklad om min partner kysst någon annan. Men inte för att det var en annan kille. Tjej eller kille spelar ingen roll. Kyssar är otrohet för mig oavsett. Dock skulle jag ju då heller inte föreslå för min partner att han skulle kyssa någon annan och se det som något slags skämt. Det är inget skämt för mig oavsett om det är alkohol inblandat eller ej.

[elmaek]
6

Mitt ex var på halloweenfest med ett gäng kompisar. Ena av kompisarna var bisexuell (en kille) och dagen efter när jag träffade mitt ex för att sova hos han så sa han ''Jag kysstes med *namn*'' … jag smällde av.

Just för att det var så enkelt för han att kyssa någon, hur enkelt är det inte då att kyssa vem som helst tänkte jag?
Han verkade njuta av det, han bara slängde ur sig allt som om han pratade om vädret och han kände ingen större ånger.
Sen tror jag att jag reagerade så starkt för han hade så svårt att höra av sig till mig som lovat (jag anser det är vettigt att smsa EN gång och säga att läget är lugnt) men att kyssa någon annan var enkelt..

Jag vart helt ställd och så förbannad. Jag sa att det inte får hända igen, då smäller jag VERKLIGEN av.

Så nej, det är inte okej. Man håller sig till sin partner. Har man så enkelt för att kyssa någon så börjar jag verkligen tveka på tilliten…

Maria
11

#17 Skillnaden här är väl att du inte sagt "Klart du ska kyssa honom" 😉 som TS sa till sin kille.

/Maria

Magiskadrömmar
11

Till er som säger att det var taskigt att leka med den andre killens känslor så nej det tycker jag verkligen inte att det var från min sida. JAG trodde ju hela tiden att de SKÄMTADE, att det inte var något seriöst över det hela. Dessutom visste han mycket väl att min kille har flickvän så om det var någon som betedde sig dumt så var det han som flörtade med en upptagen kille. Och jag blir lite upprörd på er som inte verkar förstå situationen utifrån min synvinkel?? Jag trodde hela tiden att allt var på skämt, kanske var det det men det är inte så det känns längre. De gick iväg själva och hade en intim stund som jag förstår det, DET var verkligen inte vad jag skämtade om och gav "tillåtelse" till. Är det verkligen ingen som förstår mig??? Jag vet inte riktigt vad meningen med att skriva på detta forumet är om folk bara ska komma med pekpinnar och inte ens försöka sätta sig in i den som skriver situation.

Maria
12

#19 Nu skriver du att de hade en "intim stund"medan din kille säger att det varade bara några sekunder.

Din kille har ju dessutom varit ärlig och berättat så jag tror att du gör detta till ett större problem än det i själva verket är.

/Maria

[elmaek]
1

#18 Indeed.

[Devya]
4

#19 Det gäller att försöka se det från olika perspektiv och du hade redan berättat om hur du såg på det medan vi andra försökte se det från andra synvinklar.

Visste hans vän om att ni höll på och skoja om den kyssen då? Var han med på skämtet? För du sa ju senare att enligt meddelandena så såg det sen inte ut som något skämt? Eller missade jag något?

Den som faktiskt gjorde något större fel här är väl ändå din kille med tanke på meddelandena och att han faktiskt gick iväg med den här killen och att de sen kysstes. Men det hjälpte väl inte precis att du stod och hejjade på där i början - oberoende om det var på skoj eller inte. Man ska inte skoja om vadsomhelst - att gå omkring och uppmuntra sin partner till att kyssa någon annan är kanske just en sån grej. Jag förstår inte varför det skulle vara så hejdlöst roligt att ens kille gick och kysste en annan kille. Jag ser bara inte humorn i det En fråga - skulle du uppmuntrat till det om det var en tjejkompis? .

Jag skulle aldrig vilja att min kille kysste en annan - varken tjej eller kille. Det skulle göra ont i mig. En kyss brukar ju vara intimt.

Gur4m1
2

#19 öfrlåt, jag brukar försöka se saker ur flera synvinklar, det är därför jag delar med mig av det till dig så att du inte bara få ryggklappande utan kanske även kan vidga din egen syn på det hela. Självklart är det obehagligt när något sånt där inte blir som man själv trodde. Det där bör du ju prata ut med honom om. Men nej, gaykompisen har ingetsom helst ansvar för ER relation- de enda som gjort fel är  du- som tyckte det var skoj, trots att du visste om att vännen är gay? Och din pojkvän, som faktiskt betedde sig dumt mot dig, men som jag skrev- kan finnas en orsak för det med. Du får fråga honom om det och även förklara att situationen gör att det trots att du sa att en puss var okej, känns som att han faktiskt varit otrogen mot dig.

Cahira
1

Mitt ex kysste killar i fyllan och jag har tjejkompisar som kysser tjejkompisar i fyllan. Men om det är nåt som du mår dåligt av så prata med din kille om det och försök lägg det bakom er. Och skulle det ske igen så har han förbrukat sin andra chans. Alla människor gör dumma saker, speciellt större risk i fyllan. Du får känna i hjärtat om det är nåt du klarar av att lägga bakom dig.

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Gur4m1
0

#24 jag brukade också kyssa tejer i fyllan som ung, för det var kul, inte för att jag var kär eller tänd på tjejen. Det var inget jag dolde eller hymlade med. Inga känslor inblandade, hur var det för dig? För det är väl kanske just det intima som gör TS osäker och obehaglig till mods. "illamående" kommer kanske mer från sveket än från KÖNET på personen han kysste så att säga. Detta gick från "lek" till "seriöst".

Men jag kan inte tala för Ts.

Cahira
0

#25 Jo det är sant. För min del då killen kysste sina killkompisar så brydde jag mig inte nämnvärt. Om en kille kan stjälas så lätt så är han inget jag vill ha heller. Partnern ska vilja stanna annars får det vara och så länge han visar att han älskar mig så bryr jag mig inte om han tittar på porr eller vad det nu kan vara. Samma kille "råkade" hux flux ha sex med en tjejkompis och det gick fort söderut efter det.

Gur4m1
0

#26  :) Så hans beteende var ändå en fingervisning ;) Hade du varit lika okej med om han i fyllorna hade kysst sina tjejkompisar, som han gjorde med sina killkompisar?

Porr eller svartsjuka har ju egentligen inget med det här att göra. Att vara svartsjuk, sjukligt svartsjuk anser jag itne att man kan tycka att TS är. Att man känner sig sviken av en sånhär handling ser jag inget märkligt med, däremot orsakade hon situationen och är en del av den så hon borde prata ut om det med sin pojkvän.

Cahira
0

#27 Japp, jag blev inte helt förvånad i slutändan. Men jag kände att det varar så länge det varar. var tonåring så var många år sen. :)

Håller med sista stycket.

[Nikolina1]
6

Håller med dig TS, är lika förvånad över kommentarerna som du. Det din kille gjorde var helt fel. De flörtade och bestämde träff helt ensamma utan dig. Att de går iväg själva utan dig (med en kille som är intresserad av din kille) är ju fel. Vad förväntade din kille sig av mötet? Din kille visste nog vad han gav sig in på. Frågan är varför han gjorde det? Sms efter visar att det gick till på ett intimt sätt. Det är svårt att säga vad man gör av situationen. Skulle varit lika chockad och äcklad som du är. Jag skulle nog inte kunna bearbeta det som hänt i mitt huvud eftersom det började med sms, de gick ut själva och kyssen hände. Det känns planerat och att din kille visste vad han gav sig in på.

Underbarn
0

Jag hade inte tyckt det var ok alls oavsett kön. Faktiskt. Nej usch! Men jag har bearbetat två otroheter (då enbart för jag varit tillsammans med min partner i 3 år vid tillfällena, nu snart 4 år, hade det hänt tidigt i förhållandet hade det varit mycket svårare) så jag hade ju då bearbetat det (alltså när det är första gången. I mitt fall just nu skulle det bli tredje och det hade jag inte orkat med;) Men ni har bara varit tillsammans ett halvår, dock enbart en kyss… Jag har blivit bedragen med flera ligg. Hur som helst JAG trodde aldrig att jag skulle kunna förlåta en otrohet. INNAN det hände… Och jag kunde det.

Spöket
3

Jag hade precis som trådskaparen blivit äcklad och förvirrad.

Hade de kysst varandra i sällskap med de övriga så hade jag tagit det som en ploj men om de gör det på tu man hand så är det ju mer allvar bakom kyssen.

Så tycker jag iaf.

Multi vad?

Underbarn
1

#31 håller med. Sen hade jag inte brytt mig lika mkt om den andra killen också var straight och båda är säkra på vad kyssen betydde/på sin läggning :) visst kanske märkligt men så känner jag

Anna4077
2

Jag tror det var en intim stund och inte på skämt. Jag menar, de gick undan, ensamma, pratade säkert och sedan kysstes. Själv hade jag inte heller uppmuntrat min kille att kyssa någon men hade han sagt till mig "X vill kyssa mig?!" Så hade jag säkert skrattat och sagt "vad väntar du på, go for it". Nu är min sambo homofob-deluxe och han skulle aldrig ens hålla en annan man i handen. Men hade han gått iväg och gjort det hade jag blivit arg. Speciellt om det var så intimt som i ts fall. Som om jag hade lämnat vet jag inte det beror på situationen och honom Tror du han ångrar sig? Vad tror du att du betydde? Finns chansen att det händer igen? Är du villig att ge det en chans? Kan du komma över det? Tror du att du var en bidragande faktor i det hela? Ta och tänk igenom allt. Från alla håll du kan. Beslut sen hur du vill göra. Om du väljer att du inte kan leva med det så är det ok. Du ska leva det det och har rätt att vara upprörd. Men om du väljer att du vill jobba på det så gör det. Ditt förhållande, ditt liv :) lycka till.

Anna och taxen Max

Emelie
0

Hur går det TS?

Sajtvärd för Bullhundar, medarbetare på Borderline & Djurtransport.

Står i stargroparna för en förhoppningsvis framgångsrik avel av tan-tecknade möss!