Relationer iFokus

Relationer

Etikett: sex
Läst 1503 ggr
[Rhodugune]
0

Hur skyddar du dig i dina sexuella relationer?

Så jag är väldigt nyfiken hur det är här bland medlemmarna här, hur skyddar ni er när det kommer till sex, har ni någon rutin, hur brukar ni göra när ni inleder en ny relation, börjar ha sex med någon?

Det är så viktigt tycker jag, att man är rädd om sig själv och varandra, talar av egen erfarenhet när jag säger att det inte får handla om att man inte vågar ta upp det här och prata om det när man inleder något nytt och att det inte heller får vara en fråga om tillit, det ger att man ska ha tillit till också alla andra personer som den personen som du ska ha sex med, har haft sex med i sin tur… 

Jag ska erkänna att när jag var yngre, är 35 år nu, inte vågade ta upp det, hur jag nu vågade det… tog personen på orden att hen inte hade något, men vågade inte fråga om hur hen visste det, när personen var testad senast eller om hen hade haft oskyddat sex sen dess.

Har nog haft extrem tur att jag inte blivit smittad, hade enorm ångest en gång, när jag fick veta att killen jag hade haft sex med hade ljugit och visst haft en massa oskyddat sex med flera andra innan vi började ha sex… och efter det testar jag mig alltid tillsammans med mina partners innan jag inleder något nytt.

Senast för ett år sedan, då jag inledde en ny relation och vi bestämde att vi skulle vara fluidbonded, att vi, jag, min dåvarande kille och min älskare, kunde ha oskyddat sex med varandra men skulle vi ha sex med någon annan så skulle vi skydda oss. 

Valde att lita på dem att de skulle skydda sig om de hade det, för att jag kände att jag kunde göra det och eftersom jag inte än hittat en kondom som jag tål.

Berätta gärna hur ni ser på saken, hur ni skulle ha gjort, hur gör ni? Är det någon skillnad känner ni, om man är i en eller flera relationer samtidigt?

Jag tänkte länge och väl på vilka svarsalternativ som jag kände var viktiga att få med, har säkert missat ett eller flera vanliga svar, hoppas att alla känner sig välkomna i diskussionen ändå. :)