Relationer iFokus

Relationer

Etikett: förhållande
Läst 1102 ggr
sandriiis
0

Det han sa och förvirrad över känslorna

Jag och min kille har varit tillsammans i 10 månader nu. På senaste tiden har vi bråkat en del men inga större bråk och vi har snabbt rett ut dom. Men på senaste tiden har jag tyckt att han varit rätt klängig och stört mig på det en del, och bara kännt mig allmänt trött på det mesta. Igårkväll sa han att ha sex med mig var som att ha det med en kudde, och sen att han inte menade nånting och sen att det bara var ett skämt (vilket jag fattar att det inte var). Han betedde ser runt ut sagt som en barnslig bebis igårkväll och gjorde en massa konstiga och elaka saker. Nu beter han sig som om det är han det är synd om och dum som jag är får jag bara dåligt samvete och hänger på. Tillslut idag tryckte jag ur mig att jag ville vara ensam idag (han skulle egentligen sova över). Han köpte rosor, choklad och skrev en lapp, jätte gulligt ja, men vad kommer det hjälpa? Det han sa är ju redan sagt och han har sagt förlåt minst tusen gånger. Jag uppskattar det men förstår inte hur han kan ha påstått hela tiden att sexet varit skönt och bra och sedan säga en kväll att det är som att ha det med en j*vla kudde. Jag sa det till han också att det defenetivt inte blir sex på ett tag, för jag känner mig bara värdelös, onödig och allmänt dålig, helt kass. Jag vet inte ens vad jag känner längre. Jag är så rädd att göra slut och ångra mig (har haft dessa tankar ett tag), men samtidigt känns det som jag är mer kär i minnena än i personen just nu… Jag är helt förstörd på riktigt.

Sjöstjärna
6

För mig låter det som att du redan har checkat ut ur förhållandet för ett tag sedan och att det förmodligen är därför han har upplevt att sexet varit otillfredsställande, eftersom du inte har haft hjärtat med. Så istället för att ta illa upp över kommentaren så fundera på om det inte kan ligga något i det, även om han uttryckte det på ett okänsligt sätt.

Om du inte är egnagerad i relationen längre så är det bättre att avsluta det, för bådas skull.

/Sjöis

"Sat Chit Ananda - Varande Medvetande Salighet ❤️"

sandriiis
0

Men vad jag inte förstår är att han ändå har sagt även på senare tid att det är jätteskönt och allt sånt men ändå inte har tyckt det tydligen.

Karmatarerskanise
1

Tycker inte att du ska lägga någon vikt vid det han sa. Om du själv vet jag att du inte är som en död kudde i sängen så spelar det ingen roll vad han sa.

Men du borde lämna honom.

[Forest]
1

Att hålla på att grubbla över det han sa skulle jag inte göra det är inte lätt men ny dag nya möjligheter brukar jag tänka på när något har vart kasst dagen innan ;) Tycker det låter lite som att du är rädd för att göra misstaget att lämna honom, att vara singel? Du har inte möjlighet att åka bort en några dagar för att känna efter vad du känner. Har du pratat med honom om att du inte är helt säker på Er längre som ett par?

Gur4m1
2

Förstår att det han sa sårat dig men du har som #1 så insiktsfullt säger: "Checkat ut" från relationen. Du upplever honom som klängig och det råsa, fina har övergått till vardagen och nu bråkar ni mer över småsaker (vilket jag upplever som det värsta, att man bråkar över små skitsaker= dvs rätt mycket egentligen).

Du känne rdig irriterad och vill int eumgås, tänk om han känner samma sak- han känner att du "checkat ut" och funderat på att göra slut- och du sitter och är sårad över att han jämför sex med dig med sex med en kudde och säger att han sårat dig för att han alltås ljugit och sagt att allt är bra- du då?

Gör inte du på sätt och vis samma sak, elle rhar du sagt till honom att du faktiskt överväger att göra slut, att något känns fel mellan er? Att era bråk och nu det här beteendet från hans sida börjat döda dina känslor för honom?

Har du tänkt på att ditt beteende, att du skärmar av dig (ganska typiskt beteende när man går runt och tvivlar på relationen) så är det därför han ÄR lite mer klängig. Man märker sådant. Och det gör ont.

Så försök jobba med relationen, tillsammans, eller gör slut. Det är inte ditt fel, men det är faktiskt inte bara hans fel heller.

Kolla gärna förbi mina bloggar.
dvärghamsterblogg: http://sleepyforestdwarf.blogspot.se
Akvarieblogg: http://sallskapsakvarium.blogspot.com

Gur4m1
0

Det blir lätt att småsaker och varje "bump" får för stort fokus och glädjen i rleationen försvinner. Så LÖS era problem men haka inte heller upp er på _allt_. Ibland måste man vara förlåtande, alltså förlåta saker på riktigt. Annars ligger det bara och gnager sönder relationen.

Så om du inte kan komma över kuddgrejen, inte finnas förståelse eför hans känslor och rätt att ha dem - och din del i relationen också- även om han uttrycker sig otroligt klumpigt, så är det bästa att lämna relationen. Förstår att du inte är sugen på att ha sex, men kanske du istället borde ta till dig kritiken och fråga honom om vad han VILL ha och vad ni kan göra som förändrar den känslan han har runt ert sexliv.

Jag tänker själt hur svårt det är med sex och att ge "kritik" mot någon på det är som en dödsstöt- men killar är vana att faktiskt få kritik. Vi tjejer kanske inte är det, för vi ses oftast som passiva i sexakten  (Men det är vi såklart inte). Kanske svälja sin sårade stolthet och det faktum att han skonat dig från denna "sanning" och våga fråga honom: Hur ska vi göra för att få bra sex för oss båda då?".

För du är ju ingen kudde, han var dum som sa så. Men ja, han visste kanske inget annat sätt att säga "du vårt sex är inte så bra". För sex är något man jobbar på,utvecklar tillsammans… gör det bra tillsammans.

Att använda sex som ett vapen för att såra sin partner är inte okej. Det är ju ett annat alternativ- att han känner att du är påväg bort och han säger saker som detta för att just sänka dig- så du inte ska ha modet att lämna, för vem vill ha en passiv kudde till partner?

… Jag önskar dig lycka till!

Kolla gärna förbi mina bloggar.
dvärghamsterblogg: http://sleepyforestdwarf.blogspot.se
Akvarieblogg: http://sallskapsakvarium.blogspot.com

_Fisken
1

Ska du ha förhållande måste du vara beredd på dåliga stunder också samt att förlåta dumma uttalanden.  Dåliga tider går över. Grejen är väl att kunna känna av när det "dåliga blir normalt". Då ska man gå vidare. Men jag skulle nog låta det blåsa över och vänta och se om det inte blir bättre framöver.

Roamer
2

Personligen får jag nog dock säga att jag kan uppleva det ofta som Kvinnor anser att det är männens skyldighet att få sex perfekt. Män ska lära sig om kvinnans anatomi och är skyldig för att ge henne orgasmer, och få Kvinnor gör speciellt mycket i sängen för att njuta själv utan kan upplevas väldigt passiva. Det kan vara kul under en period att få vara totalt dominerande i sängen men ibland är det kul att bara bli slängd på sängen och rejält avriden av en villig kvinna också. Det kan vara så att han bara känner att du inte tar speciellt mycket initiativ och har ni andra problem så kan det bli jobbigt att vara drivande själv jämt.

Märker han dessutom, vilket han gör, att du tycker han är klängig och han verkligen vill vara med dig är det lättare att vräka ur sig dumma saker för att man själv är sårad, även om de inte har någon riktig verklighetsanknytning. Bästa i frågan är nog att diskutera kring ert sexliv om ni nu väljer att fortsätta relationen. Oavsett vad alla hollywood serier nu säger så har alla verkliga relationer jobbiga perioder och det är då man verkligen vet om det är värt att hålla kvar i sin partner. Att få en ny tillfällig sexuell partner för en kvinna är lätt, men att hitta någon som är villig att vada i vånda för att få det att fungera är svårare.