Relationer iFokus

Relationer

Etikettallmänt
Läst 4100 ggr
skotty
2

Jag tål inte hans syster

Jag och min pojkvän har vart tillsammans i fyra månader nu. Inte sådär jättelång tid men iallafall. Han bor hemma hos sin mamma tillsammans med sin lillasyrra. Hon är lika gammal som mig. Mamman har dock i stort sett flyttat ut och bor mestadels hos sin pojkvän. Iallafall, i början av vårt förhållande så tyckte jag jättebra om hans syster. Hon verkade snäll, trevlig, rolig och sådär. Men min pojkvän sa hela tiden "hon är snäll men väldigt speciell".. Jag trodde att han bara sa så men ju mer jag lärt känna henne, desto mer ogillar jag henne. Hon hade pojkvän innan så hon var mycket där men de har gjort slut nu så hon är hemma hela tiden. Inget jobb, inget körkort, ingenting. Hon kräver att min pojkvän ska göra massa saker hela tiden, och han är alldeles för snäll för att säga nej. Han mår dåligt av att allt lastas på hans axlar och det enda hans psykologer säger är "flytta hemifrån NU". Dom råder honom t.o.m att flytta till min stad, 3 timmar bort. Iallafall, mer personliga anledningar till varför jag inte gillar henne är att när jag är där så antingen väcker hon en mitt i nätterna när hon sitter i vardagsrummet intill pojkvännens rum och pratar med folk på skype eller så håller hon en vaken. Jag å min pojkvän hade det ganska tufft i början av vårt förhållande men nu är det helt bra. Men han pratade med henne en gång när vi hade bråkat och efter det har hon fått för sig att jag kräver bekräftelse från honom hela tiden och att allt han gör för mig gör han för att han känner sig tvingad att visa mig att han älskar mig för att jag inte tror på honom annars. Jag vet att han älskar mig, jag kräver inte mer bekräftelse än någon annan men det är inte kul när ens pojkvän vänder sig till andra tjejer när han mår dåligt. Det gör han inte längre men i början gjorde han det. Hon tycker att jag tar alla hans pengar. Innan behövde hon aldrig betala nått hemma såsom mat osv men nu när han har mig har hon fått göra det vilket gör henne as arg. Hon tycker att jag utnyttjar honom när det är hon som gör det. Haha förlåt för ett luddigt inlägg men är så irriterad. Pojkvännen ska upp 7 och praktisera imorgon, men hon sitter i vardagsrummet och pratar med folk igen. Hon väcte honom för 1,5 timme sen och nu håller hon honom vaken. Varför kan hon inte visa någon respekt? Jag är antagligen jättelöjlig men ja, jag är bara så trött på henne..

skotty
0

Jag och systern är 21 år gamla. Fyller 22 i år. Min pojkvän är 3 år äldre än oss. De bor mitt ute i skogen, det är därför jag påpekade detta med körkort. Hon blir på så sätt beroende av sin bror.. Skulle vilja få tips på vad jag kan göra för att vända på steken igen. Sluta störa mig så på henne och börja tycka om henne igen. Jag planerar ju liksom att vara tillsammans med hennes bror så länge jag lever och familjen är något jag prioriterar så jag vill ju att det ska fungera.

GråttNyttHår
6

Jag tycker ni båda låter löjliga på era vis. Du hänger upp dig på henne som om hon vore din pojkvän och era problem. Kanske du projicerar. Sen så kan väl bruden sitta på skype i sitt rum.

Den enda som kan ändra dig är du.

skotty
0

#2 Jag hänger inte upp mig på henne. Men tycker inte om hennes beteenden i vissa fall. Projicerar gör jag inte, är inte lik henne på något sätt och även om jag har dåliga egenskaper är de inte gemensamma med hennes. Jag är faktiskt riktigt bra på att stå för det jag gjort och erkänna mina fel och brister. Jag håller med om att jag är löjlig. Jag vill som sagt lösa detta då det är jobbigt. Har försökt att komma på när det vände och det var när min pojkvän pratade i sömnen och sa att han älskar mig, bara mig och ingen annan. Någonsin. Vi tyckte det var lustigt och han berättade det för henne när vi åt frukost nästa morgon. När han gick iväg sa hon "helt otroligt att han känner sig sååå tvingad att säga det till dig att han till å med säger det i sömnen. Du har aldrig tänkt på hur mycket du pressar honom? Ge honom lite space" .. Sen åkte jag hem, och nån dag senare hade hon sagt till honom att "ni bråkar ju hela tiden, varför är ni ens tillsammans? alla passar ju inte ihop, så är det bara" När han berätta det för mig började jag garva först och jag bara "jag tycker inte att vi har bråkat nångång" å han skratta också och bara "det har vi inte".. Hon har även påpekat saker om mitt utseende osv… Saknar hur det var i början. Gillade henne verkligen. Hon berätta en sak till mig i förtroende som inte min pojkvän eller nån annan i familjen vet om förutom deras mamma. Det var fint gjort tycker jag. Nu när jag tänker efter så började det där beteendet jag inte gillar efter att det tog slut mellan henne och hennes pojkvän. Efter nästan 6 år tillsammans. Kanske kan vara så att hon projicerar..?

MalinMalvina
3

Hon är nog olycklig och tar ut det över dig. Tänk efter hur du beter dig runt henne och din pojkvän. Det kanske verkar som att du pressar honom? Berätta inte allt för henne eftersom hon verkar vända söta saker till nått negativt. Sätt dig ned och prata med henne, se hur hon känner om saker och ting. Utan att vara upprörd och ha en lugn ton.

GråttNyttHår
1

#3 projicera kan man projicera känslor man har för en annan person på en annan = jobbigt med pojkvännen så tar man ut ilskan på systern. Så mycket väl att du kan göra det på henne. Eller så kanske ni båda går varandra på nerverna. Lös detta som vuxna. Sitt ner och prata.

Den enda som kan ändra dig är du.

Medda
4

Köp hörlurar till henne i present, då blir hon förhoppningsvis glad över att ha fått en present och ni får det lite lugnt 🙂

When life rains on your parade, dance in the puddles 🌈

🌺Änglar IFokus

skotty
1

Nu har det gått för långt. Hon har skrivit ett 2 A-sidor långt brev till min pojkvän där hon vädjar honom att lämna mig för "hans bästa". Hon påstår att vårat förhållande är precis som hennes med hennes ex, och att han borde dra nu medan han har chansen. Jag var där när hon skrev det t.o.m.. Jag tror inte jag åker dit igen, faktiskt.

MichelleLindh
2

Men gud… :s Jag hade nog blivit riktigt förbannad om jag hade en pojkväns syster som höll på sådär. Jag tycker det är hon som är fjantig och löjligt, inte okej!

/ Michelle 

Karmatarerskanise
18

Här är det din partner som måste sätta ned foten och tala om för henne att hans förhållande inte är något hon ska blanda sig i! Att han inte vill höra mer och att hon inte ska säga sådant till dig mer.

Medda
10

Jag håller med Hera, här är det din pojkvän som måste sätta en gräns för sin syster och påpeka att det är faktiskt ni som bestämmer över ert förhållande och inte hon.

When life rains on your parade, dance in the puddles 🌈

🌺Änglar IFokus

[rosetten]
2

Det där låter inget vidare. Bollen ligger hos din kille att sätta ner foten och tala om vad som gäller och inte.

VästkustFia
1

Jag håller med. Om din pojkvän ska ha ett seriöst förhållande behöver han lära sig att säga ifrån till sin syster annars blir det ohållbart med tiden.