Relationer iFokus

Relationer

Etikett: förhållande
Läst 1903 ggr
jojo102
1

Måste få en omstart igen. Finns inget annat än det

Bruten tillit och förlorad respekt. Jag gick in i förhållandet för att jag ville ha det seriöst och långvarigt och det gjorde personen med. Sen hände det grejer på vägen som gjorde att vi började bli mer oseriösa och tog varandra mer för givet (undermedvetet) Jag märker nu att jag inte riktigt vart riktigt hel som jag trott. Jag ville inte bära med mig allt bagage sedan tidigare. Har trott att jag dragit upp roten till allt bagage för jag visste att det inte skulle bli bra om jag drog med mig det in in i relationen vilket jag sa till honom att jag inte ville bli tillsammans om jag inte var hel. Dels för att skydda honom och mig själv så vi bestämde oss för att vara vänner en tid tills vi båda var redo vilket jag senare trodde för jag hade reflekterat länge över det, men jag har bara tagit itu med det ytligt och jag har vart så rädd för att bli övergiven pga tidigare erfarenheter och andra som behandlat mig väldigt illa. Jag fick en gåva och blev bra behandlad men vi förlorade oss själva och jag som alltid stått upp för det rätta, sätta gränser osv, började ta så lätt på mina egna värderingar och han på sina att allting bara har blivit en enda röra och han har blivit uttömd på energi. Han kan inte fortsätta har han sagt men jag vill fortsätta kämpa för detta. Vi båda måste dock hitta tillbaka till oss själva, de vi var i början, för vi tyckte om och älskade varandra för de vi en gång var. Jag har börjat hitta tillbaka till den jag en gång var men frågan är hur det ser ut för honom. Han ska hämta mig när jag kommer tillbaka från mina utlandsstudier (har aldrig varit såhär långt borta från varandra och så länge, snart 3 månader) han har vetat om det länge att jag ska va här men när jag kommer tillbaka så vi ska prata om allt. Har dock nämnt för honom att jag vill ha ett seriöst avslut på relationen men jag skrev det i vredesmod för jag vart så otroligt arg på att jag tagit så lätt på saker och ting i vårat förhållande, att jag kompromissat med mina värderingar men jag vill kämpa för detta i alla fall för jag orkar inte längre med en till relation som går i kras. Jag vägrar. Vill verkligen av hela mitt hjärta för en gångs skull ha en omstart och jag tänker inte ge mig förnsän vi har kunnat starta om på rätt bana. Vi hamnade helt fel i början och vi som pratade så mycket om att vi skulle ta det lugnt och inte rusa. Vi har haft det så otroligt roligt tillsammans att tiden gått så fort och vi har egentligen inte hunnit med att sätta oss ned och reflektera. Det gjorde vi i början väldigt mycket och det gick bra och det var stabilt men gled bara utför mer och mer. Kan vi finna varandra igen?

Skogshumblan
2

Om ni båda verkligen vill och jobbar med er själva, enskilt och tillsammans, kan ni säkert bli så och få det bra. Frågan är bara om han tycker det är värt det, eller om du är ensam om att vilja. Mitt råd är att du hittar professionell hjälp, terapeut, kurator, psykolog för att du ska kunna bli hel. Kämpa gärna för det du vill, men lär dig också se när du kämpar förgäves så att du inte skadar dig själv.

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

jojo102
2

Jag håller på att kolla upp om jag har någon form av diagnos eller vad det kan vara. Jag har själv bestämt mig för att uppsöka en terapeut för att bara bli av med all skit som förstör mitt och andras liv. Det är inte rättvist, mår så dåligt att han inte mått bra på sistone. Jag är så in i bombens upprörd och i vrede att all denna soppa uppstått.

jojo102
1

Jag vill ställa saker och ting tillrätta och det hoppas jag att han vill med. Han är en riktig man och bra karl. Fattar bara inte vad det är för fel på mig.

jojo102
1

Jag vill ställa saker och ting tillrätta och det hoppas jag att han vill med. Han är en riktig man och bra karl. Fattar bara inte vad det är för fel på mig.

jojo102
1

Grejen är den att jag gått till själavårdare förut väldigt mycket och det har hjälpt, till viss del. Men jag trodde jag hade fått den hjälp jag behövt för jag har utvecklats så otroligt mycket och många jobbiga minnen och sår har faktiskt läkt. Men inte helt då

Skogshumblan
1

Bra att du sökt hjälp. Men allt går inte att läka hur snabbt och lätt som helst, men ge dig själv tid och ro att läka.

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

pyromanen
1

Parterapi

Lakeside
1

Jag tror det är lätt att känna att man tappar bort sig själv i relationer eftersom man förändras ganska mycket. Ibland kan det nog kännas lite som att man dras med i den andras värderingar som du beskriver. Jag tror dock det är en naturlig fas som går över. Efter ett tag så måste man gå tillbaka och "hitta" sig själv igen och leva som de skilda individer man faktiskt är och tar man bara sig igenom det så blir det ofta stabilare sen. Detta är mina erfarenheter och det är säkert olika för alla men oavsett så tror jag alla går igenom vissa faser :).

Det är först kört när du/ni bestämt er att det är kört

jojo102
1

Jo men vi har lika värderingar men vi båda gick emot dem och det är inte ok.

jojo102
1

Jag har sagt till honom att vi måste prata med någon och frågat honom vem han också tycker vi ska prata med men det har aldrig blivit av, trots att vi båda verkligen behövt det.

Gur4m1
1

#10 då måste någon av er ta tag i det- t.ex du. Boka en tid, säg åt honom att vara där den tiden. Säge rhan nej, då kan ni avboka tiden.

Och då vet du att han inte egentligen vill.

Kolla gärna förbi mina bloggar.
dvärghamsterblogg: http://sleepyforestdwarf.blogspot.se
Akvarieblogg: http://sallskapsakvarium.blogspot.com