Relationer iFokus

Relationer

Etikettvänskap
Läst 915 ggr
Lakeside
0

Vad är det för fel?

För ca ett år sedan förlorade jag en bunt med vänner pga. att en av de vännerna tyckt att jag tryckt ner hen, vilket jag inte hade en aning om och verkligen ingen avsikt att göra. Det var något opassande jag sagt och när vi för ett halvår sedan pratade om det så var det väldigt små saker som hen vinklat ganska kraftigt till att få det till att jag tryckt ner hen. Hur som helst, det som var jobbigt var att den här personen pratat väldigt illa om mig bakom ryggen med samtliga vänner i det kompis gänget och jag som inte hade någon aning om vad som hände fattade ingenting och helt plötsligt hade vissa av dem bara brutit kontakten med mig. Ingen fråga, inget försök att prata, ingenting. 

Det som är jobbigt är att jag har en vän som också är vän med hen och även delvis med i kompis gänget. Jag kräver verkligen inte att min vän ska säga upp kontakten med varken hen eller mig men problemet är att jag tycker att det är jobbigt att träffa min vän varje gång vi ses för att jag vet att min vän umgås med personen som pratat illa om mig bakom min rygg. Min vän har ju inte valt sida och kommer förmodligen inte göra det och jag kan inte riktigt förstå vad som är fel. Varför kan jag inte acceptera att min vän är vän med den här personen? Jag kan också tillägga att jag har varit den person som fått in både personen som pratat illa om mig och min vän i det kompis gäng som existerar dvs. vi var ett gäng från början men jag tycker alla ska träffa alla, det är bara sådan jag är och kan inte riktigt komma ifrån känslan av att jag hjälpt båda dessa personerna in i en ny social krets och själv blivit utfryst. Jag vill verkligen inte känna några jobbiga känslor angående det här men det är inte roligt att jag inte kan träffa min vän utan att tycka att det är jobbigt efteråt. Vad ska jag göra?

Jag hoppas ni förstår historien någorlunda.

heathers
0

Jag har varit i samma situation! Det var min dåvarande bästa vän som umgicks med mina "fiender". Idag hälsar vi när vi ses bara, aldrig någon mer kontakt. Det är helt okej att känna som du gör, för man vet egentligen inte vad vännen säger till den andra. Lägg inte för mycket vikt på denna relation, det är bara att hitta andra vänner :)